Slechte ervaring met Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jaap3
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2013 21:11

Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Jaap3 »

Ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik woon in een nieuwbouwhuis van nu 3 jaar oud, en afgelopen nazomer sloot ik een onderhouds contract af met Feenstra via Vereniging Eigen Huis. Er is toen een monteur langsgekomen die een onderhouds inspectie en schoonmaak heeft uitgevoerd, en een aantal weken daarna kwam er een code 5 op mijn ketel (nog nooit eerder een storing gehad) en deze kon ik via de reset knop weer annuleren. Nadat dit een aantal keren voorgekomen was met Feenstra contact opgenomen, en die zouden een monteur langs sturen (ook een klacht opgestart bij Nuon/Feenstra). Deze monteur heeft toen naar de brander gekeken, deze zag er "prachtig" uit en hij heeft een veertje geplaatst want het zou aan de massa kunnen liggen. Binnen een week na het vertrek van de monteur weer de code 5. en daarna weer Feenstra gebeld. Er kwam weer een monteur langs, deze heeft de ontstekings pin en 2 sensoren vervangen en ook hij vond dat het er voor de rest prima uitzag. Maar weer kwam de code 5 op en weer Feenstra gebeld (op dat moment dacht ik dat dit door Feenstra zelf betaald zou worden omdat ik niet voor de kosten hoefde te tekenen). Opnieuw kwam er een monteur die de brander verving (helaas was mijn vrouw thuis want ik had haar gezegd niet te tekenen als er iets zomaar vervangen zou worden, maar heeft ze wel gedaan). Daar kreeg ik dus een rekening voor, en je raad het al, nog steeds de code 5. ( het mooie is als je naar Feenstra A'dam belt zeggen ze dat de monteur bepaald of er onterecht een onderdeel is vervangen, en als je de monteur spreek weet die van niets, die vervangt alleen maar onderdelen). Dus weer aan de lijn met Feenstra, en weer een monteur op de stoep, want eerst moet het probleem opgelost worden, dat is het belangrijkste). Deze monteur heeft toen de brander vervangen, want dan moest dat het zijn. Deze bon heb dan ook geweigerd te tekenen, omdat ik er al helemaal geen vertrouwen in had. Weer de Code 5, en nu ook Code 4 storingen, en de storingen kwamen ook vaker na elk bezoek. Weer zou er een monteur komen, maar nu een uit een andere regio. Deze is begin januari langsgekomen, en deed wel een gedegen onderzoek. Nu werd de ontsteek trafo vervangen, en heeft ook de ontsteek pen bijgebogen. Gelukkig is er nu al ruim een maand geen storing meer. Maar zijn we nu bezig met de afhandeling. De klachtenservice van Feenstra streeft ernaar klachten binnen 10 dagen te behandelen, de mijne loopt nu al meer dan 2 maanden. De klachtenservice geeft bij mij aan dat lopende de klacht er geen herinneringen worden gestuurd, Krijg ik die toch. Als je belt om een status wordt er belooft dat er diezelfde dag wordt terug gebeld ( van de >4 keer is er nog nooit een keer terug gebeld) De laatste monteur zou tijdens het onderzoek bepalen of de andere uitwisselingen terecht waren, toen ik hem hierna vroeg wist hij daar niets van, na veel aandringen bij hem kon ik er wel uitkrijgen dat hij dit geen goede manier van zaken vond, en hij zou na het bezoek met zijn baas bellen, en mij terug bellen (dat deed hij ook!) en vertelde mij dat de persoon in kwestie naar de facturen zou kijken en een uitspraak doen, maar dat zou nog wel een week duren (het is nu 6 weken verder) en elke vorm van communicatie stopt bij de klachtenlijn.

Belachelijke situatie!

Als dit zo door gaat stop ik alles wat ik bij de Nuon en hun dochters heb. Alleen helaas een speldenprik, maar voor mij is het genoegdoening dat ik niet mijn geld naar hun toe breng.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Geachte heer, / Beste Jaap,

Dit is zeker niet de service die u van ons mag verwachten.

Er kunnen veel oorzaken zijn waarom dit niet goed gaat. Hoe dan ook, betreuren we de gang van zaken in deze situatie.

Deze klacht is, tot zover we kunnen achterhalen uit uw bewoording, aan de vestiging overgedragen. Dit is gedaan, omdat deze kortere lijnen heeft met de monteurs en er op die manier sneller gehandeld kan worden.
Echter is het wel zo dat wij alle klachten, suggesties en opmerkingen vanuit het hoofdkantoor zo goed mogelijk monitoren en waar nodig ingrijpen.

Omdat u hier ook feedback geeft over de handelswijze van hoe men binnen Feenstra met klachten in het algemeen omgaat, zouden wij het fijn vinden als we meer informatie van u zouden krijgen. Dit zodat wij ook kritisch naar onszelf kunnen kijken en onze service kunnen verbeteren waar nodig.

Aangezien wij niet meer gegevens kunnen achterhalen met de info die wij hier hebben is het helaas niet mogelijk om hier inhoudelijk een goed antwoord op te kunnen geven of om dit verder in behandeling te nemen. Deze zouden wij daarom graag van u ontvangen.


Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door sombody »

feenstramede schreef:Geachte heer, / Beste Jaap,

Dit is zeker niet de service die u van ons mag verwachten.

Er kunnen veel oorzaken zijn waarom dit niet goed gaat. Hoe dan ook, betreuren we de gang van zaken in deze situatie.

Deze klacht is, tot zover we kunnen achterhalen uit uw bewoording, aan de vestiging overgedragen. Dit is gedaan, omdat deze kortere lijnen heeft met de monteurs en er op die manier sneller gehandeld kan worden.
Echter is het wel zo dat wij alle klachten, suggesties en opmerkingen vanuit het hoofdkantoor zo goed mogelijk monitoren en waar nodig ingrijpen.

Omdat u hier ook feedback geeft over de handelswijze van hoe men binnen Feenstra met klachten in het algemeen omgaat, zouden wij het fijn vinden als we meer informatie van u zouden krijgen. Dit zodat wij ook kritisch naar onszelf kunnen kijken en onze service kunnen verbeteren waar nodig.

Aangezien wij niet meer gegevens kunnen achterhalen met de info die wij hier hebben is het helaas niet mogelijk om hier inhoudelijk een goed antwoord op te kunnen geven of om dit verder in behandeling te nemen. Deze zouden wij daarom graag van u ontvangen.


Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare
Feenstra heeft heel fijne monteurs,maar ook die door de porseleinkast gaan als een olifant.
Heb ook een storing gehad ,poos terug in het weekend ,nou monteur had niet zoveel zin den en blafte dat ik moest vullen, ja hoor en even later weer in de kou en moest hij weer komen,vat lek he.
Dan denk ik ,ga lekker een baantje van 9 tot 5 zoeken,en de behandeling is niet leuk,er zullen best mensen dit vergeten ,maar dan nog :!:
Maar er zijn ook Supers bij Feenstra,eerlijk is eerlijk :D

hopiconjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 13:20

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door hopiconjo »

Ook slechte ervaring met Feenstra. Op 11 maart is mijn ketel ermee opgehouden. Display leeg en geen warm water. Aangezien wij onderhoudscontract hebben met Feenstra deze opgebeld en diezelfde avond is de monteur langs gekomen. Hij constateerde dat complete printplaat vervangen diende te worden en dat deze besteld diende te worden. Monteur heeft zelfde avond nog doorgebeld dat deze besteld diende te worden. Ik vroeg aan hem wat de levertijd zou zijn; met een beetje mazzel volgende dag anders dag erop. Goed, dat wordt met 3 kleine kinderen wat improviseren maar komt wel goed. Na 2 dagen nog niks dus ik ga weer bellen. Onderdeel was er niet en zij zouden bellen als onderdeel binnen was voor afspraak. Op vrijdag 15 maart wordt ik gebeld door Feenstra dat ze maandag 18 maart!! onderdeel komen instaleren. Ik heb een week lang dus zonder warm water gezeten. Dit vind ik dus echt niet kunnen. Ik heb dus een week lang met teiltje de kinderen moeten wassen en 's avonds met deken op de bank. 2 Uur hebben we mazzel gehad omdat de cv even werkte nadat ik er uit ergernis een paar klappen erop heb geven.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door thecure »

2 Uur hebben we mazzel gehad omdat de cv even werkte nadat ik er uit ergernis een paar klappen erop heb geven.
dan is de printplaat niet stuk, maar is er wat anders aan de hand.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door nevermind »

Op vrijdag 15 maart wordt ik gebeld door Feenstra dat ze maandag 18 maart!! onderdeel komen instaleren.
En zijn ze geweest?

hopiconjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 13:20

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door hopiconjo »

Update: Monteur is idd maandagochtend vroeg gekomen met onderdeel en vervangen. Ik moet ook vermelden dat ik maandagmiddag bloemen en chocola heb gehad van Feenstra met excuses.

@theCure: Ik ben niet echt technisch aangelegd maar weet dat het de plaat is waar 2 zekeringen op zitten en waar aansluiting van stroom binnenkomt. Enig wat ik hoorde was om om de 10 sec een soort brom (iets van Trrrrrrr)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door ruud_a »

waarschijnlijk een slechte soldering van de voeding
reparatietijd exclusief demontage en montage ongeveer 1 minuut inclusief opwarmen soldeerbout

erhnam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 11:46

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door erhnam »

Hier ook een slechte ervaring met Feenstra.

Gebruik gemaakt van de Nest thermostaat actie in combinatie met gratis aansluiten door de firma Feenstra. In contact komen duurde al twee weken. Bellen, bericht achterlaten, maar niet worden teruggebeld. Uiteindelijk contact. Voordat Feenstra zou langskomen moest ik het type ketel doorgegeven. Daarbij heb ik ook aangegeven dat voor de fase aan/uit schakelaar een weerstandblokje meegenomen moest worden. Deze ontbrak namelijk in mijn situatie. Geen probleem, de monteur zou goed voorbereid zijn.

Week later kwam de monteur kijken. Het weerstandsblokje ontbreekt! Nee, maar! Hierover had ik vooraf al telefonisch contact gehad. Blijkbaar niet doorgekomen. Moest worden besteld. Kosten rond de 10 euro. Twee weken later kon ik een nieuwe afspraak maken.

Op mijn werk krijg ik een telefoontje. Een monteur staat voor de deur. Afspraak was niet gemaakt, maar deze was toevallig in de buurt. Niemand thuis, maar gevraagd of de monteur het weerstandblokje door de brievenbus kon gooien, dan ik die in ieder geval binnen.

Paar dagen later heb ik besloten zelf de installatie uit te voeren. Gratis installatie door de firma Feenstra was dus niet meer nodig. Actie code van Nest moest ik wel aan Feenstra doorgeven, daar hebben zij mij over gebeld. Zo konden zij de kosten voor installlatie vergoed krijgen. De installatie heb ik uiteindelijk zelf gedaan, maar goed..

Week later sturen ze een factuur toe. Voor het blokje, servicekosten, administratiekosten, factuurkosten, etc. Lekkere service!!! Dat is dus dubbel verdienen, want van Nest krijgen ze ook de kosten vergoed. Ben nog steeds met dit bedrijf in de weer. Via email reageren ze niet. Telefonisch noteren ze alles, maar terugbellen, vergeet het maar! Hopelijk lezen ze dit bericht en reageert Feenstra dan wel.

mille012
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2011 11:55

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door mille012 »

Op donderdagmiddag 8 jan. rond 16.00 uur gebeld met Feenstra Drachten. Melding van een lekkage. Op hun vraag of het spoed was gaf ik aan dat het de volgende dag ook goed was. Ingepland in het tijdvak vanaf 12.00 uur. Werd de volgende dag door de monteur om 11.00 uur gebeld dat hij binnen een half uur bij mij zou arriveren. Rond 11.30 was de monteur ter plaatse en om 12.15 was e.e.a verholpen.
Vanaf maart 1984 tot heden een onderhoud/storing contract en nog nooit bovenstaande zaken mee gemaakt.

kansu
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2015 14:23

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door kansu »

Helaas heb ik dezelfde slechte ervaringen met Feenstra. Op 14 juli 2015 is er een monteur langs gekomen voor jaarlijkse onderhoud. Deze monteur heeft op de genoemde datum een reguliere onderhoud uitgevoerd. Echter vanaf dat moment zijn pas de echte problemen begonnen!
Na de reguliere onderhoudscontrole kreeg ik de melding code 5 dit betekend bijvullen van water. Dit heb ik zelf een aantal keren uitgevoerd. Echter bleef deze code terug komen. Om deze reden heb ik contact opgenomen met Feenstra. Eerste afspraak was ingepland op een vrijdag echter geen monteur op bezoek gehad. Contact opgenomen met de service lijn de telefoniste gaf het advies; maar meneer dit is toch geen probleem u moet blijven aanvullen. Wij hebben op dit moment geen monteur beschikbaar we hebben het te druk maandag om 8 uur kan pas de monteur komen.

De telefoniste begon meteen al over voorrij kosten etc zij gaf mij het gevoel alsof ik het probleem had veroorzaakt en niet aan het onderhoud kon liggen. Alsof ze hierin getraind was om dit bij elke klant op deze manier de strijd aan te gaan. Mijn vonnis was meteen geveld en schuldig verklaard. ERG KLANTVRIENDELIJK.

Tot mijn verbazing is maandagochtend (na het weekend) om 8 uur s'ochtends toch een monteur op bezoek gekomen. Deze monteur was behoorlijk haastig en gaf aan dat hij meerdere klanten had en ging letterlijk als een beest te keer met de CV ketel. Hij kwam met de conclusie dat het niet aan de ketel lag maar aan de leidingen. Ondertussen had ik in de afgelopen dagen wel meer dan 100 liter bijgevuld. Ik vroeg aan de monteur waar blijft al dat water? Zijn antwoord op mijn vraag was; Geen idee meneer, maar wil ik dit verder onderzoeken moet ik druk uit oefenen via een apparaat, echter gaat dit u geld kosten wilt u dat ik dit verder uitzoek ondanks dat ik geen tijd heb?

Mijn antwoord hierop was: tijdsdruk is niet mijn probleem uw taak is probleem oplossen.
De monteur ging weer als een beest te keer ik waarschuwde hem nog dat hij rustig aan moest doen en wellicht niet verstandig is om al te veel druk uit te oefenen op de leidingen met zijn apparaat. Te veel druk uitoefenen op de leidingen lijkt mij dat de gevolgen hiervan een echte lekkage kunnen veroorzaken, zoals uitbarsting veroorzaken in de leiding.

En dit gebeurde ook ondanks mijn waarschuwingen. De monteur heeft met zijn druk een lekkage veroorzaakt, naar mijn bescheiden mening. Er ontstond water schade in de muren. Het probleem werd hierdoor steeds groter het begon met code 5 gevolg lekkage water schade muren.
Door gebruik te kunnen maken van zijn druk apparaat heeft hij de leiding naar de geiser toe kapot gemaakt. Ik kon aan de monteur zien, dat hij zelf ook in paniek was, hij nam direct telefonisch contact op met zijn collega om de onderdelen welke hij kapot heeft gemaakt te bestellen.
Ondertussen was het al 13.00 uur, met de monteur is toen een vervolg afspraak gemaakt. Op dezelfde dag na 15.00 uur zou een ander monteur komen om de bestelde onderdelen te plaatsen.
Bij een vluchtig vertrek van de monteur overhandigde hij mij een factuur met de conclusie dat de oorzaak aan de leiding ligt en met als advies mijn inboedel verzekeraar te contacteren i.v.m. met de ontstane lekkage. En vroeg mij om de factuur te ondertekenen, dit heb ik uiteraard geweigerd. Het probleem is nog steeds niet opgelost in tegendeel alleen maar erger geworden i.v.m. de ontstane lekkage. De monteur van de tweede afspraak om 15.00 uur is niet gekomen, omdat de onderdelen niet voorradig waren. Rond 15.00 uur werd ik gebeld door de manager van Feenstra, deze gaf aan dat de bestelde onderdelen niet beschikbaar waren en wellicht ook niet meer besteld konden worden. Ik kreeg de indruk dat hij mij een nieuwe CV ketel aansmeerde, maar volgens hem was dat niet de bedoeling. Ik had tot op heden een all-in contract en nooit problemen gehad met mijn C.V. ketel hij glimt nog steeds.
Daarnaast kon pas een nieuwe afspraak plaatsvinden bij betaling van de overhandigde factuur. Bij Feenstra gaat het blijkbaar niet om een degelijke dienstverlening en problemen oplossen maar enkel om betaling van een factuur. Hun voorwaarde voor een nieuwe afspraak was eerst betaling factuur en onder voorbehoud mits zij de benodigde onderdelen konden vinden. ( uit info vernomen dat zij de onderdelen bij de GAMMA hebben gevonden)
Daarbij moest ik ook opdraaien voor de kosten van de onderdelen welke door de monteur zelf kapot waren gemaakt. Uiteindelijk heb ik met de manager een nieuwe afspraak gemaakt voor de woensdag 22 juli 2015 na 15.00 uur. Hierbij heb ik uitdrukkelijk aangeven mij een half uur van te voren te bellen, zodat ik tijdig thuis kon zijn i.v.m. eigen werktijden. De woensdag om 13.30 werd ik gebeld door de monteur me de mededeling eerst betaling factuur plus de kosten van de onderdelen, daarna zou de monteur komen. Maar het echte probleem het ontstaan van de lekkage zou nog steeds niet opgelost worden enkel vervanging van de door hun kapot gemaakte onderdelen.
Ik heb geweigerd om de kosten van de onderdelen te betalen naar aanleiding hiervan heb ik de monteur verzocht contact op te nemen met zijn manager. Ik heb niet gewacht op het contact met de manager en heb zelf gebeld met de desbetreffende persoon. In het contact met deze persoon weer het zelfde liedje; eerst betalen meneer, daarna komen wij voor de reparatie welke door ons is veroorzaakt. Echter wordt het echte probleem de lekkage nog niet verholpen. Ik ging letterlijk uit mijn slof op zijn reactie, uiteindelijk hoefde ik de GAMMA onderdelen niet te betalen, wel de kosten van 207,- voor het testen van de druk in de leidingen en dit heeft uiteindelijk een lekkage veroorzaakt aan de muur.
De gemaakte afspraak vanaf 15.00 kon ineens niet doorgaan, omdat ik in eerste instantie had geweigerd voor de betaling van de factuur. In de ontvangende factuur via e-mail was tevens geen beschrijving opgenomen waarvoor ik 207,- moest betalen. Tijdstip inmiddels 14.00 uur. Ik gaf aan; het is nu toch 14.00 uur waarom kan de afspraak vanaf 15.00 uur niet doorgaan?
Antwoord van de manager hierop was; wellicht heeft u gelijk meneer maar ik kan de gemaakte afspraak van 15.00 uur plus een half uur van te voren bellen niet meer herinneren. Ik was uiteraard woest op zijn reactie en gaf aan dat hij geen man van zijn woord is. Er is nu een nieuwe afspraak gemaakt voor de donderdag (23 juli 2015 tijdstip na de middag) Met andere woorden ik moet weer tijd vrij maken vanaf 12.00 uur en hopen dat ze komen opdagen. Gezien de ervaringen heb ik totaal geen vertrouwen meer in Feenstra en hun afspraken om deze reden heb ik e-mail adres van de manager verzocht om zelf de afspraak via e-mail te bevestigen. Voor de geïnteresseerden e-mail adres manager Feenstra: [email protected] Tot op heden na een week zit ik zonder warm water, lekkage /water schade muur een factuur van 207,- en met het probleem welke nog niet is opgelost.

Het begon allemaal met een simpele code 5.

Wordt vervolgd

Wiltroy
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2016 19:40

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Wiltroy »

Ik zal nooit iemand aanraden in zee te gaan met Feenstra. Ik heb in juni 2015 via VEH een nieuwe CV-ketel met bijbehorende thermostaat ATAG-One aangeschaft. De Atag-One zou alles regelen in een handomdraai, het enige dat benodigd was is een werkende router. De installateur leek een computerdeskundige, controleren van de router, de signaalsterkte meten of deze afdoende was om de Atag-One te laten werken, van alles werd uit de kast getrokken om maar aan te tonen dat Feenstra haar klanten een optimaal zeer gebruikersvriendelijke thermostaat levert. Inlog mogelijkheden, wijzigingen via een App alles werd voorgedaan. Mijn "digibeet" vraag of indien dit digitale wonder niet mocht functioneren, kosteloze vervanging door een thermostaat van een ander merk mogelijk was leek heiligschennis. "Neen mevrouw gelooft u me maar, de Atag-One doet het goed, en mocht er iets zijn, Feenstra zorgt voor een goede vervanging, een ander merk geen probleem, geen kosten dat garandeer ik u".... U raadt het al, sinds februari 2016 functioneert de thermostaat niet wegens verbindingsproblemen. U kunt van mij aannemen dat het niet fijn vertoeven is in een huis als de thermostaat overdag niet hoger ingesteld kan worden dan 15 C en s' nachts 12 C aangeeft. Last but not least is mijn medische conditie (longembolie) van dien aard dat lang in kou verblijven niet bevorderlijk is voor mijn gezondheid.Enfin na diverse bezoeken van monteurs, zonder resultaat overigens plaatst Feenstra in juni 2016 een nieuwe thermostaat. Helaas al tijdens de installatie blijkt hetzelfde probleem. Ook nu wordt mij op het hart gedrukt dat indien de Atag-One niet functioneert kosteloze vervanging geen probleem is, ook niet bij een thermostaat van een ander merk.
Na weer aan de bel te hebben getrokken bij Feenstra weet de monteur mij te vertellen dat niet de Atag-One het probleem is, maar mijn router!!! Vervanging van de Atag-One door een thermostaat van een ander merk moet op eigen kosten volgens Feenstra want dat de Atag fabrikant kent voorschriften betreffende routers. Als ik duidelijk aangeef dat ik hier niet van op de hoogte ben, en dat de Atag-One niet door mij maar door Feenstra is geïnstalleerd op mijn router, na deze overigens te hebben gecheckt etc etc reageert de monteur met de opmerking dat ik maar een ‘andere” router moet aanschaffen! Het probleem ligt duidelijk niet bij Feenstra maar bij mij! Wel is hij nog zo coulant te meten of de router waarop de Atag-One sinds installatie is ingesteld een signaal afgeeft, om vervolgens inderdaad...... te meten of deze sterk genoeg is. Dat de Atag-One hierna nog steeds geen verbinding maakt (de router functioneert en het signaal is sterk genoeg) ligt volgens hem doodleuk aan de router. Indien Feenstra kennis heeft van router voorschriften rijst bij mij de vraag waarom Feenstra dan bij mij in juni 2015, kennis hebbende van genoemde “router-voorschriften” van de Atag fabrikant, weloverwogen na allerlei metingen een Atag-One installeert en mij verklaard dat alles in orde is, om vervolgens pas in oktober 2016 melding te maken dat een Atag-One verbindingsproblemen kan hebben omdat er routevoorschriften zijn! Sindsdien is 4 keer de toezegging gedaan dat een manager tel. contact met mij zal opnemen om tot een oplossing te komen. Hij zou maandagmiddag 17 oktober bellen, vervolgens dinsdag 18 oktober, de medewerkster van de klachtenafdeling garandeert mij dinsdagmiddag dat ik woensdag 19 oktober in de ochtend zal worden gebeld. Er kan geen monteur komen om de storing te verhelpen of handmatig de temperatuur hoger in te stellen op de Atag-One (tot zover de garantie- en servicevoorwaarden van Feenstra) omdat ....juist ik eerst het gesprek met de manager moet afwachten.
Wat ik meemaak is dat ik diverse keren op zeer onbeschofte wijze te woord wordt gestaan door medewerkers van Feenstra. Om een paar voorbeelden te noemen; doorverbinden met de klachtenafdeling kan niet omdat... ik moet wachten op het telefoontje van de manager. Mij wordt verteld dat mijn klacht bekend is, het staat beschreven in het systeem ook mijn medische gesteldheid, maar... ik moet ondanks dit gegeven weer via de site van Feenstra mijn klacht melden. Op de vraag hoe lang ik nog moet wachten op het telefoontje van de manager luidt het antwoord dat dit "niet bekend is, het maakt ook niet uit ook al duurt het tot december 2017, het is uw probleem en niet dat van Feenstra" waarna de verbinding wordt verbroken. Indien ik aangeef dat ik een longembolie heb en dat het verblijven in een huis waar het 15 C is, schadelijk is voor mijn gezondheid wordt mij verteld dat ik niet zo gefrustreerd moet zijn en gewoon geduld moet hebben.
Ik vind dit een zeer kwalijke gang van zaken. Ik betrap mezelf erop dat ik ergens toch nog verwacht dat er plots iemand voor de deur staat die lachend zegt "Smile you're on candid camera"....

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door thecure »

raar verhaal. verbinding met een router is alleen nodig voor bediening via een app.
handmatig moet de thermostaat gewoon te bedienen zijn. ook zonder internet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door berndv »

vreemd. Feenstra zou gewoon moeten leveren wat afgesproken is. Daarnaast zou de thermostaat wel gewoon bedienbaar moeten zijn zonder werkende internetverbinding. Deze zou handmatig toch wel hoger ingesteld moeten kunnen worden dan 15 graden.

Het hele verhaal lezende zou ik bijna zeggen, zet de thermostaat op marktplaats en koop daar een goede normale modulerende thermostaat die gewoon handmatig in te stellen is.

InstallatieDeals.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2016 15:46

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door InstallatieDeals.nl »

@hopiconjo
Ik ben niet echt technisch aangelegd maar weet dat het de plaat is waar 2 zekeringen op zitten en waar aansluiting van stroom binnenkomt. Enig wat ik hoorde was om om de 10 sec een soort brom (iets van Trrrrrrr)
Deze printplaat wordt een 'branderautomaat' of 'aansluitdoos' genoemd. Het getik en geritsel probleem zit in de condensatoren, dit is bij elkaar 50 cent materiaal en half uurtje werk om te solderen. Laat je dus geen nieuw onderdeel slijten :wink: Deze kosten 300-400 eurotjes

S.Bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2016 18:07

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door S.Bosch »

Ik heb helaas ook een slechte ervaring.
Verschrikkelijk slecht bereikbaar, eerste keer dat ik belde was op donderdag rond 16:30, kreeg een mevrouw aan de lijn die er géén verstand van had en me maar voor dom verklaarde en mn gegevens zou opslaan zodat ik werd teruggebeld. 2 weken laten nog niet teruggebeld, ben ik zelf maar gaan bellen, ik heb met de klachtenlijn gebeld, die namen mijn klacht niet op maar ik kreeg een ander telefoonnummer, die tot 5 maal niet werd opgenomen. Toen ik eindelijk door was heb ik een afspraak kunnen maken. De man is vandaag geweest, was opzich prima, ik gaf door dat het erg moeilijk was om een afspraak te maken, waarop hij zei ''ja, we hebben het druk''...
Klantenservice is erg slecht daar, nu maar hopen dat ze de boiler ook werkelijk komen plaatsen.

jfs
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2017 20:38

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door jfs »

[Offtopic passage verwijderd door moderator]

Wel zuur dat men door de topicplaatser in 2013 men geen lesje leert en toch met ze in zee gaat.
Voordat je iets gaat huren, maak dan het rekensommetje van 144 maanden x een bedrag en vergelijk het met het product in de winkel. Dan kom je minstens met wat geluk op "maar" 3x de aanschafwaarde, dus dt je het apparaat 3x betaald. Daarnaast natuurlijk extra service, maar dat zou je ook bij een andere hebben. Ook in offerte/contract prijs incl BTW is. Bij mij lieten ze dat voor de zekerheid maar weg( tevens de algemene voorwaarden hebben ze nooit laten zien....hoe naïef was ik), zodat de werkelijke prijs nog 20% hoger ligt dan je denkt.
Verder al het bovenstaande is wel waar. Ze hebben een muur om zich een gebouwd, waar je niet doorheen kunt bellen. Uiteindelijk heb ik zelf een reparatie moeten laten doen hierdoor.

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2017 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Jemig
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2017 21:07

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Jemig »

Zie mijn ervaringen met Feenstra: beroerd en dat hoor ik van velen!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Opvallend, hoeveel reageerders deze topic ´kapen´en eigen slechte ervaringen beginnen te spuien.

Op TS reageert Feenstra eigenlijk klantvriendelijk ... en ik geef ze in dit speciale geval dus een pluim.

Overigens is ´gedoe´ met Feenstra enerzijds logisch gezien de grootte van het bedrijf, maar de felle bewoordingen zeggen anderzijds ook veel over de ontevredenheid van de eigen klanten ... daar moet aan gewerkt worden. Onduidelijk waarom de VEH zich met derde partijen afgeeft en blijft afgeven, waarmee m.i. hun onafhankelijkheid en vooral hun geloofwaardigheid in het geding zouden kunnen komen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef:Opvallend, hoeveel reageerders deze topic ´kapen´en eigen slechte ervaringen beginnen te spuien.

Op TS reageert Feenstra eigenlijk klantvriendelijk ... en ik geef ze in dit speciale geval dus een pluim.

Overigens is ´gedoe´ met Feenstra enerzijds logisch gezien de grootte van het bedrijf, maar de felle bewoordingen zeggen anderzijds ook veel over de ontevredenheid van de eigen klanten ... daar moet aan gewerkt worden. Onduidelijk waarom de VEH zich met derde partijen afgeeft en blijft afgeven, waarmee m.i. hun onafhankelijkheid en vooral hun geloofwaardigheid in het geding zouden kunnen komen.

Met woorden alleen los je niets op, alleen daden bieden een oplossing en met het verrichten van klantgerichte daden is Feenstra geen hoogvlieger, het is meer een gebroken vleugeltje.

Feenstra is een onderdeel van het o zo "machtige" NUON en de VEH waagt zich er niet aan om daar in negatieve zin tegen op te treden, nee zij moedigen hun klanten zelfs aan om een contract bij Feenstra af te sluiten.
Hoezo "onafhankelijk", hoezo "geloofwaardig, hoezo "opkomen voor de leden" die klachten hebben ?????

Plaats reactie