Slechte ervaring met Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door BL2 »

Een topic welke vol staat met berichten van "één post plaatsers", met veel ktitiek, maar nooit eens een bericht hoe het nu opgelost is........

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door BreejKC »

De Vereniging Eigen Huis (VEH) moedigt het onderhoudscontract van Feenstra niet aan. Wel adverteert Feenstra, evenals veel andere bedrijven, in het magazine van de VEH. Dit maakt het lidmaatschap en daarmee ook het abonnement op het blad natuurlijk voordeliger, daar profiteren alle leden van. Eveneens krijg je als lid van de VEH een korting op het onderhoudstarief bij Feenstra. Net als de kortingen bij andere bedrijven (zoals bijvoorbeeld FBTO Verzekeringen) als lid van de VEH, staat dit op hun servicepagina’s vermeldt. Daar houdt alle bemoeienis door de VEH met Feenstra op. Het staat een ieder dus volledig vrij elders een Cv-onderhoudscontract af te sluiten.

Ooit heb ik zo’n onderhoudscontract bij Feenstra met de VEH-korting afgesloten. Al snel daarna wijzigde Feenstra eenzijdig de jaarlijkse onderhoudsbeurt van mijn Cv-ketel in een onderhoudsbeurt 1x in de twee jaar. Dit in tegenstelling tot het advies van de fabrikant van de ketel, “maar dat gaf niks”, aldus Feenstra. Het onderhoud werd zodanig slecht uitgevoerd dat mijn nieuwe Cv-ketel na ca. 11 jaar volledig versleten, doorgeroest en levensgevaarlijk was. Alleen vroegtijdig vervangen bleek de enige optie, terwijl een ketel van dat topmerk toch tenminste 15 jaar had mee kunnen gaan.

De lokale afdeling van Feenstra wilde, ondanks hun nalatigheid t.o.v. het advies van de fabrikant en hun slechte onderhoud, mij geen enkele vergoeding voor de aanschaf van een nieuwe Cv-ketel verstrekken. Daarop de VEH ingeschakeld. Ondanks het eerder genoemde `aanmoedigen` keerde de VEH zich ten behoeve van mij als lid zich tegen Feenstra. Uiteindelijk hebben zij het, op de dreiging hier een item in haar blad aan te wijden, bij de centrale vestiging van Feenstra het voor elkaar gekregen dat zij mij toch een redelijke schadevergoeding hebben verstrekt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zie hier een website van VEH en ik zie hier toch duidelijk een aanbeveling waar geen 'advertentie' boven staat!

https://www.eigenhuis.nl/besparen/feenstra

Tekst onderaan de VEH-site: Wie aan huiseigenaren komt, krijgt met ons te maken. Samen staan we sterker.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door harkja »

VEH en de ANWB zijn toch gewoon tussenpersonen....als het er op aankomt heb je er niet zo veel aan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Moneyman »

harkja schreef:VEH en de ANWB zijn toch gewoon tussenpersonen....als het er op aankomt heb je er niet zo veel aan.
Tussenpersonen of belangenbehartigers?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
harkja schreef:VEH en de ANWB zijn toch gewoon tussenpersonen....als het er op aankomt heb je er niet zo veel aan.
Tussenpersonen of belangenbehartigers?
Het grootste belang dat ze hebben is hun eigen portemonnee. Op zich niets mis mee, maar zeker ook niet meer dan dat.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Wie aan huiseigenaren komt, krijgt met ons te maken. Samen staan we sterker". Lees mijn ervaring nog eens door. Toen ik, als lid van de VEH, een serieus conflict had met Feenstra was het de VEH die zich voor mij als lid sterk maakte en een forse vergoeding bij Feenstra voor mij afgedwongen heeft.

Het mag dan lijken dat VEH en Feenstra dikke "vrienden" zijn, maar dat is niet meer dan dat VEH een stukje van hun Eigen Huis Magazine en een stukje van hun Internetsite aan Feenstra "verkoopt" om reclame te maken. Kennelijk heeft Feenstra hier nogal wat geld voor over. Ja, dat is goed voor de portemonnee van de VEH. Ook de VEH heeft mensen in dienst en die salarissen moeten ook betaald worden. VEH heeft dus, zeer begrijpelijk, wel degelijk een inkomstenbeleid. Uiteindelijk worden door al die inkomsten de belangen van de leden behartigd.

HenkvNel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2017 15:52

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door HenkvNel »

Onderhoud CV-ketel bij Feenstra.
De CV-ketel heeft een storing: het tapwater wordt na enige tijd weer koud. Dat is vervelend als je net onder de douche staat.
03 april 2017 komt er een monteur langs. Hij constateert dat op enkele punten de instellingen verkeerd staan en wijzigt die.
Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
Overigens is het vreemd dat die instellingen verkeerd stonden. De ketel is in onderhoud bij Feenstra. Ik kom er niet aan, dus heeft blijkbaar een monteur van Feenstra bij een vorig bezoek de ketel met "foutieve" instellingen achtergelaten.
12 april. E-mail gestuurd. "Binnen 5 werkdagen contact". Nooit enige reactie gekregen.
21 april. Een monteur komt langs. Volgens hem is een tapwatersensor defect.
Hij heeft geen andere bij zich en maakt de oude schoon.
Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
24 april. Gebeld met Feenstra.
15 mei. Nog steeds geen actie van Feenstra.
23 mei. Een monteur komt langs. Hij heeft geen sensor bij zich, maar wel een nieuwe brander, die niet nodig is en waar ook nooit om is gevraagd.
24 mei. De monteur komt weer langs en zet een andere sensor erin.
Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.
De storing is niet verholpen.
26 mei. Een monteur komt langs. Dit keer een jongedame. Zij heeft binnen twee minuten gezien wat er aan de hand is en verhelpt dat (eindelijk).
Feenstra maakt mij middels een e-mail duidelijk waarom ik toch alle rekeningen moet betalen:
"U betaalt voor de verrichte werkzaamheden waarbij geen garantie gegeven kan worden dat dit leidt tot een oplossing."
Met andere woorden: Feenstra kan zo vaak als men dat nodig vindt iemand langs sturen en dat vervolgens in rekening brengen.
Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.

weduwe
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2017 11:36

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door weduwe »

Ook ik heb slechte ervaring met Feenstra: door een ondeskundige adviseur en nalatige installateurs heb ik na het plaatsen van een hr ketel lekkage.
De verwarmingsketel op de zolder van mijn jarendertighuis was oud. Bij de laatste keuring werd gemeld dat ik uit moest kijken naar een nieuwe. Een technicus meldde:
Huidige situatie met vr toestel, geen condensafvoer aanwezig of te realiseren. Klant doorverwezen naar installateur
.
Ik besloot in zee te gaan met Feenstra, aangeraden door de Vereniging Eigen Huis. Na het opsturen van foto's kwam er op 10 feb een adviseur om ter plaatse waarnemingen te doen. Samen zijn we op zoek gegaan naar een afvoer, waarbij ik in mijn onkunde nog een verwarmingsbuis aanwees. Op de zolder werd niets gevonden, waarop de man vroeg of er op de 1e verdieping nog ergens een afvoerbuisje was. Ik liet hem een buisje zien in mijn slaapkamer in een ingebouwde kast. Ik vertelde hem dat ik deze situatie zo aangetroffen had toen ik het huis 17 jaar geleden kocht. Ik nam aan dat er ooit een wasbak zat. Dit leek hem de oplossing en de offerte werd opgesteld.
Op 24 apr is de nieuwe hr ketel op zolder geïnstalleerd door 2 installateurs. Voor de condensafvoer werd er een buis naar het pijpje in de kast gemaakt. Ik nam aan dat de installateurs controleerden of de afvoer nog aansloot op de riolering of niet geblokkeerd was door iets. Ik maakte nog een grapje of ze geen muis in de oude pijp waren tegengekomen.
Na 3 dagen schrok ik van vochtkringen in het plafond van het toilet.
Feenstra stuurde een monteur. Die beweerde dat de lekkage ook door iets anders veroorzaakt zou kunnen worden. Een lokale loodgieter raadde aan de situatie aan te kijken, misschien had er eenmalig water gelekt.
Na enkele dagen vertoonde ook het plafond van de gang donkere plekken en begon het weer heftig te lekken.
8 mei is de loodgieter weer langs geweest. Deze expert kon aantonen dat de lekkage van de condensafvoer kwam, door hierin water te schenken. Dit kwam er 2 verdiepingen lager boven de wc weer uit. Het buisje in de kast sloot waarschijnlijk niet goed aan op de waterafvoer. Dit zal ooit na een verbouwing zo zijn achtergelaten. Men had met een cameraatje of een trekveer de leiding moeten controleren. De loodgieter raadde aan weer contact op te nemen met Feenstra.
Daar was men absoluut niet begripvol. In plaats van de verwachte verontschuldigingen en de mogelijkheid om een afspraak te maken voor herstelwerkzaamheden, werd alle schuld bij mij gelegd. Ik had immers het buisje aangewezen als afvoer, dus was ik verantwoordelijk voor de lekkage.
De schade is dusdanig dat het plafond van het toilet en van de gang vervangen zullen moeten worden. Bovendien moet er iets gebeuren met de condensafvoer.
De adviseur had naar mijn mening 2 dingen kunnen doen: 1. Mij er op wijzen dat dit buisje niet betrouwbaar was, omdat we niet konden vaststellen of het op de afvoer aansloot. Hij heeft de situatie in mijn huis gezien en kunnen constateren dat er verbouwingen zijn geweest. Vervolgens had hij advies moeten geven over een alternatief verwarmingssysteem, waarbij geen condensafvoer nodig is. 2. Mij er op wijzen dat er extra kosten zouden komen, omdat gecontroleerd moest worden of dit buisje op de afvoer uitkomt. Dit had ik kunnen laten doen tussen 10 feb en 24 apr. Mocht Feenstra hiervoor de expertise niet hebben, dan had ik een ander bedrijf kunnen inhuren.
De installateurs hadden ook nog hun zorg kunnen uitspreken over een dergelijke afvoer.
De reactie van F. 9 mei:
De adviseur heeft naar aanleiding van zijn bezoek een offerte opgesteld met als meerwerk het aansluiten van de condensleiding op de rioolafvoer in de kast op de verdieping lager dan de cv-ketel. Deze oplossing heeft u zelf aangedragen en vervolgens samen besproken. 28 april is een monteur bij u geweest, hij heeft een lekkage in het plafond van het toilet op de parterre geconstateerd. De lekkage is niet ontstaan door het werk dat Feenstra heeft uitgevoerd. Feenstra is niet verantwoordelijk voor de schade die is ontstaan, kosten zijn dus niet op Feenstra te verhalen.
Op 10 mei heb ik na overleg met de Consumentenbond een officiële klacht ingediend. Na 1 maand kwam er een mail dat ze niet afweken van hun eerdere standpunt. Het Klachtenteam meldde telefonisch o.a. dat ik op de hoogte hoorde te zijn van alle leidingen in mijn huis. De adviseur was niets kwalijk te nemen, die was immers geen loodgieter.
Mijn inboedelverzekering meldt dat schade als gevolg van ondeskundig of onjuist uitgevoerde werkzaamheden bij onderhoud van het woonhuis niet onder hun dekking valt. De deskundige van de Rechtsbijstandsverzekering raadde af om een rechtszaak te beginnen. Dit zou mij meer geld kosten dan de uiteindelijke reparatiekosten.
Gelukkig is het zomer en slaat de verwarming niet aan! Er komt wat water in de emmer bij de ketel als we douchen. Mijn volgende stap zal zijn om een betrouwbare loodgieter te vinden. De kosten zullen voor mij zijn

Ineke25
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2017 16:49

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Ineke25 »

Ketel kapot. Bellen donderdag Feenstra. Heel lang in de wacht. Worden niet teruggebeld zoals beloofd. Nogmaals gebeld. Zelfde liedje. Vrijdag weer gebeld. Nu is het maandag en nog niet teruggebeld. Slecht bereikbaar, iedere keer uitleggen waarvoor je belt etc. We gaan naar een ander. Zeer slechte service

MAGrooters
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 16:58

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door MAGrooters »

Wij hebben een servicecontract bij Feenstra. Het jaarlijks onderhoud verliep goed, tot november 2017. De monteur was vergeten de afvoerslang van de CV terug te plaatsen. Kan gebeuren zou je denken, maar het gevolg was waterschade aan de laminaatvloer. In contact gegaan met Feenstra. Ik moest foto's van de schade en andere zaken aanleveren, vervolgens moest ik een offerte laten maken. Na dit gedaan te hebben komen ze vandaag 19 februari 2019 tot de conclusie dat er een schade-expert gaat langs komen. Dit had ik al veel eerder voorgesteld. Dit omdat het schadebedrag moeilijk vast te stellen (leeftijd vloer enz.).

In totaal heb ik 5 keer gebeld, meerdere e-mail gestuurd. Iedere keer kon ik lang wachten op antwoord. In één geval zelfs 45 minuten in de wacht gestaan. Als je dan vervolgens de toezegging krijgt dat je terug gebeld wordt, omdat de klachtenafdeling overbelast is (geen goed teken lijkt mij) dan wekt dat irritatie op. Helemaal als je dan ook nog eens niet terug gebeld wordt.

Het heeft ons doen besluiten het servicecontract op te zeggen. Nu komen we er ook nog achter dat hier kosten aan verbonden zijn.
Ik heb nog nooit zulke stroeve en slechte service meegemaakt en geef u de tip:

"bezint eer ge aan Feenstra begint"
Wat een teleurstellen bedrijf.
Nu maar hopen dat de afhandeling van de schade en opzegging wel vlot gaat verlopen.

jurr
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2019 21:49

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door jurr »

Beste lezer,

Allereerst gefeliciteerd voor een ieder waar zaken met Feenstra wel goed lopen.

Helaas val ik niet binnen deze categorie.

Na meerdere malen in contact geweest te zijn met Feenstra over diverse zaken die betrekking hebben op de ketel die ik bij hun huur kan ik alleen maar zeggen dat het erg slecht is.
Natuurlijk heb ook ik excuses gehad, en ook ik heb chocolade gekregen maar wat koop je ervoor?
Je betaald een behoorlijk bedrag en je wilt service, helaas is de betekenis van dat woordje nog niet erg doorgedrongen bij Feenstra.
De vragen die je stelt worden nooit direct beantwoord, altijd krijg je ontwijkende antwoorden nooit een eerlijk antwoord, waarom niet?
Ieder persoon die je spreekt heeft weer een eigen verhaal, er is nooit eenduidigheid, het hangt er net vanaf wie je spreekt.
De monteurs zijn, (uitgezonderd een enkeling), eigenwijs en klantonvriendelijk. Ze geven graag af op andere collega’s en op het bedrijf. Dat duidt er duidelijk op natuurlijk dat er iets helemaal niet lekker zit binnen Feenstra, zowel qua werkdruk en aansturing, zover is wel duidelijk. Maar in plaats van dat die mensen dan verder kijken naar nieuw werk, is de klant de dupe. Monteurs zijn chagrijnig en graag kortaf…
De algemene ervaring is bedroevend slecht, ik kan niemand, uit de grond van mijn hart, dit bedrijf aanbevelen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het goed begrijp jurr, zijn alle zaken van Feenstra waardeloos . Vreemd want mijn ervaring is toch heel anders met Feenstra Venraij Vriendelijk personeel , en komen afspraken na . Okee komt misschien dat ik ook vriendelijk tegen het personeel ben . :wink:

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste MAGrooters,

Wat een verhaal zeg! Heel erg jammer dat dit zo allemaal heeft moeten lopen en dat mede daardoor u heeft besloten om het serviceabonnement te beëindigen.

Bent u in de gelegenheid om ons een e-mail te sturen naar [email protected]? Graag ontvangen wij uw adresgegevens en referentienummer van u klacht, zodat wij u via deze weg verder kunnen helpen.

Wij zien uw e-mail graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Feenstra Venray Vriendelijk is misschien de uitzondering. FVV. Lijkt wel een politieke partij.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste Jurr,

Bedankt voor uw bericht. Zonde dat het contact met de klantenservice niet direct tot een oplossing heeft geleid! Het is zeker niet onze intentie geweest om u aan het lijntje te houden. Ons excuses dat u dit zo heeft ervaren.

Wij kijken uiteraard graag met u mee met betrekking tot de cv-ketel die u bij ons huurt en de vragen die u hierover heeft. Wij zijn te allen tijde open en transparant in onze communicatie.

Ziet u kans om ons uitgebreid een bericht te sturen met al uw vragen? Uw adresgegevens en telefoonnummer zijn ook welkom. U kunt een e-mail sturen naar [email protected], zodat wij zo spoedig mogelijk duidelijkheid kunnen geven, zo weet u ook waar u aan toe bent.

Wij zien uw e-mail zo spoedig mogelijk, zodat wij aan de slag kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

MScheuer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2019 17:29

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door MScheuer »

Zeer onprofessionele en totaal niet service gericht.
Afgelopen weekend was het weer zover.Vrijdagavond 22:00hr kwam ik erachter na een een lange week werken dat mijn CV ketel voor de zoveelste maal stuk was. Een A-1 melding. Dit gebeurt nu 2@3x per jaar. Ik had zaterdagochtend vroeg patiënten zorg en zou pas om 15:00U thuis zijn. Dus ik bel zaterdagmorgen vroeg om de storing te melden met de mededeling dat ik helaas pas om 15:00hr thuis zou zijn, maar dat ik alvast de storing wilde doorgeven met de goede bedoeling dat dit voor hun planning wel handig zou zijn. Daarop zegt de telefoniste dat het zo niet werkt;" u vraagt wij draaien" . En als ik niet thuis zou zijn kosten gerekend zouden worden. Ik zei: het spijt mij toch echt, maar dan zou ik helaas terug moeten bellen. Het is in een acute dienst op dat moment echt niet uit te leggen waarom het echt niet kan. Omstreeks 15:30u bel ik terug waarop de telefoniste zegt dat na overleg de monteur, zoals te verwachten, heeft besloten dat ik dit weekend niet meer wordt geholpen, maar dat ik een afspraak moet maken voor de komende week.
Dit is een hele zinloze infantiele, onprofessionele rancuneuze benadering en totaal niet service gericht. En niet te spreken over de arrogantie. Als de zorg zo zou werken zouden er doden vallen. Ik kan mij niet voorstellen dat een patiënt zou bellen voor overleg en aangeven dat hij met spoed naar het ziekenhuis komt als hij een vervoer heeft geregeld en dan de arts zou zeggen als de patiënt zich wederom belt; wij helpen u niet meer, want u kon niet direct komen. U moet nu een afspraak maken voor een paar dagen later.
En vervolgens weigert de telefoniste elke data te verstrekken om fatsoenlijk een klacht in te dienen. Geen naam en geen meldings nummer, zich verschuilend achter de privacy wetgeving.
Zo een stijlloze actie vanuit een bedrijf dat service gericht zou moeten zijn is beneden alle peil.
Ik vermoed dat ik echt niet de enige ben die te maken heeft met een steeds slechter wordende service die draait om de macht en arrogantie van de monteur en niet de service voor de klant.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste meneer, mevrouw Schreuer,

Wat een vervelende ervaring op deze manier. Het spijt ons dat het zo gelopen is. Zonde dat het contact met de klantenservice ook niet naar tevredenheid is verlopen.

Wij komen graag met u in contact om de situatie te bespreken. Ziet u kans om ons een e-mail te sturen met uw volledige naam, adresgegevens en telefoonnummer waarop u het beste te bereiken bent?

Wij zien u e-mail graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door gosewijn »

Feenstra webcare

Kunt u ons ook eens melden of de klagers ook werkelijk met u kontakt hebben opgenomen ?.

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Slechte ervaring met Feenstra

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste meneer, mevrouw Gossewijn,

Het kan soms voorkomen dat de service en dienstverlening tekort schieten. Iedereen herkent de uitspraak ‘Waar mensen werken, worden fouten gemaakt’. Wij werken er hard aan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Wij staan open voor feedback en streven ernaar om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. De werkelijkheid is dat wij altijd ons e-mailadres achterlaten, maar 9 van de 10 klanten nemen geen contact met ons op om tot een oplossing te komen.

Heb ik u zo voldoende geïnformeerd?

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Plaats reactie