Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
effe zeuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2020 05:32

Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door effe zeuren »

Door een lekkage was onze groepenkast volgelopen, total loss en moest vervangen worden. Via Centraal Beheer heb ik Klushulp ingeschakeld voor 112,50 euro. Binnen een half uur werd ik gebeld door een elektricien die langs wilde komen om de situatie te beoordelen en een vervolgafspraak te maken.

Hij kwam en oordeelde dat de kast vervangen moest worden. Hij zou even gaan rekenen en me een offerte sturen. Hij zou dan de volgende dag langskomen om de kast te vervangen. Twee uur later werd ik gebeld en vertelde hij mij dat de vervanging 1.100, - ex BTW zou gaan kosten. Ik vroeg hem of bij mij de offerte wilde sturen, dan kon ik het opnemen met de verzekering. Dat wilde hij niet, want hij mocht geen offertes uitbrengen die hoger waren dan 600, - ex.

De volgende morgen heb ik hem akkoord gegeven, na ruggespraak met verzekeringsexpert, die vond dat 900, - inc. BTW al erg hoog was. Een paar uur later belde ik hem en vroeg hem hoe laat hij die avond zou komen. Nee, het wordt morgen als hij de afspraak van die avond kon verzetten. Toen werd het weer een dag later en als klapstuk, na een telefoontje van mijn vrouw om hem onze situatie te duiden, meldde hij dat hij niets voor ons kon betekenen.

De volgende dag een klacht ingediend bij Centraal Beheer over dit gedrag en dit de betreffende elektricien gemeld, zodat hij wist wat er aan zat te komen. De appjes die hij stuurde als reactie heb ik ook nog even aan Centraal Beheer gestuurd.

Omdat ik een andere elektricien moest inschakelen om de boel te beoordelen, wilde ik dat de factuur van 112,50 zou worden ingetrokken.

Het antwoord van Centraal Beheer?
Klacht afgewezen en rekening gewoon betalen. Geen woord over het gedrag van de elektricien.
Door deze vriend zaten wij dagen zonder stroom. Wij kunnen wel tegen een paar dagen 'camperen', maar heel veel mensen moeten er echt van op aan kunnen dat ze snel worden geholpen.

Inmiddels heeft een andere elektricien, via HEMA verzekeringen (echt heel erg goed geholpen!!!) een nieuwe groepenkast geïnstalleerd, die op internet voor 475,- (inc. BTW) te koop is. Met voorrijden was hij twee uur bezig. Dus laten we zeggen in totaal 650, - inc. BTW.
Da's de helft van wat de Klushulp van Centraal Beheer offreerde!

Ik zou dit het liefst in plathaags schrijven, want ik heb er werkelijk geen goed woord voor over. Ik ga Apeldoorn voorlopig niet bellen, nergens voor. Ik adviseer u hetzelfde te doen, tenzij u wilt opzeggen!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2020 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het nadeel nu is dat er meer werk dan werklieden zijn. Er is dus keuze en zeker met snelle reparaties wordt vaak de hoofdprijs gevraagd.
Maar buiten dat het verhaal van de elektricien al stinkt vraag ik mij af wat uw verwachting was. Natuurlijk profiteerde deze man van de haast die u hebt, maar ook hij heeft gewoon een planning. Hij biedt u vandaag een prijs aan om morgen te gaan doen. Als u pas de volgende dag akkoord heeft, dan heeft deze man al lang weer een nieuwe afspraak staan. Geen enkele elektricien, bouwvakker, loodgieter of wie dan ook plant een afspraak in zonder een akkoord te hebben. Dan zou hij meer dagen thuis zijn dan aan het werk.

Of de rekening reeel is blijft de vraag. U hebt hem uitgenodigd en er is een offerte gemaakt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ga er van uit dat u niet bij Centraal Beheer verzekerd bent, maar bij de Hema? Waarom die niet meteen ingeschakeld?

En waar heeft die € 112,50 dan betrekking op?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom niet de electricien uit de buurt gevraagd? Ik denk niet bepaald aan een verzekeraar als ik een electricien nodig heb.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Hallo Effe Zeuren,

Naar mijn idee hebben we inmiddels contact over je klacht via Ervaringen.nl. Klopt dit?
Als dit niet klopt ontvang ik graag een bericht met je persoonlijke gegevens. Dan kan ik vervolgens contact opnemen met ons Support Team Diensten.

Vriendelijke groet,
Webcare Centraal Beheer

moharr
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2021 17:53

Re: Slechte ervaring met klushulp van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door moharr »

Klushulp is zakkenklopperij. Er is een prutser langs geweest die een kraan en afvoer voor een wasmachine moest plaatsen en een spiegel op moest hangen. De kraan zat links onderin een hoek en dus onbereikbaar voor aansluiting. De afvoer zat rechts boven en stak zo'n halve meter boven de machine uit, dat voert dus niet af. Ik heb dit moeten laten herstellen door een ander bedrijf. de afvoer is ingekort en de kraan is naar rechts boven verplaatst. Bij het draaien van een was, overstroomde de boel. De 2e klusser terug laten komen, wat bleek die "klushulp" van centraal beheer had een 40 mm buis op een 32 mm buis geplaatst en ook nog alleen met een beetje kit bevestigd. Zelfs ik weet dat je dan een verloopstuk nodig hebt en een waterdichte lijm. Verder had ik de prutser een kacheltje geleend omdat er geen verwarming in huis mogelijk was. Hij heeft deze als werkbank gebruikt met het resultaat dat de poten zijn afgebroken. Hij liegt dat hij de poten er heeft afgeschroefd maar uit de bewijsfoto's die ik naar centraal beheer heb gestuurd is duidelijk te zien dat ze finaal zijn afgebroken en met geen mogelijkheid meer te bevestigen zijn. Schade alles bij elkaar zeker € 750,-. Nu wil Centraal beheer dat ik uit "coulance" bijna € 600,- aan hun betaal. No way, never. Echt niet!!!! En dit loopt al sinds december, ze hebben het hele verhaal meermaals van me ontvangen en tientallen foto's maar ze houden voet bij stuk. Ik ook, maak er maar een rechtzaak van!

Gesloten