Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hanswitk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020 16:33

Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door hanswitk »

Ik heb onlangs pech gehad doordat ik de sleutel aan de binnenkant van de voordeur heb laten zitten en de deur dicht trok. Dikke pech, natuurlijk in het weekend. Ik heb op internet slotenmakersnel.nl gevonden en natuurlijk konden zij mij helpen. Ik ben gewaarschuwd door consumenten programma's over te hoge prijzen, dus een prijsopgave vooraf gevraagd: 90 euro voor in het weekend vond ik redelijk en ben dus akkoord gegaan. De slotenmaker kwam wel behoorlijk te laat, maar ach.

15 minuten later stond ik weer binnen in mijn huis en tot mijn grote schrik wat de rekening veel te hoog, ruim 150 euro meer dan de prijsopgave vooraf. Klagen heeft geen zin gehad, slotenmakersnel heeft een week later mijn klacht ongegrond geacht: ik had al betaald, dus ik ben akkoord gegaan (maar wat doe je op de zaterdagavond? zonder slot?).
Ze geven geen reactie meer op mijn tweede email, dat de prijs vooraf niet in overeenstemming is met de factuur. Ik ben er dus toch ingetuind, ondanks waarschuwingen en een duidelijke prijsafspraak vooraf.
Hoe kan ik dit nu verder afhandelen, zodat ik mijn teveel betaalde geld terug krijg? Tips?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u vooraf gewaarschuwd was, waarom dan geen slotenmaker uit de buurt gebeld? Net zoals bij al die anderen die u voorgingen is het zeer lastig om uw geld terug te krijgen. Dat zal u moeten bewijzen dat er een andere prijs vooraf is gezegd, dan had u niet of onder protest moeten betalen en dan is het aan u om aan te tonen dat €240,- op zaterdagavond te belachelijk bedrag is,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben heel erg benieuwd hoe je een slotenmaker in de buurt vindt. Dat is zo makkelijk om te zeggen. We leven niet meer in de jaren 90.

sake1987

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hier in Assen zitten er 2 gerenommeerde bedrijven met 24 uursshow service, zo te vinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gerenommeerd?

sake1987

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja 2 bedrijven die hun goede naam in de loop van vele jaren hebben waar gemaakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je zo'n bedrijf al kent zodat je ze kan bellen wanneer het nodig is, heb je geluk. Er zijn genoeg mensen die niet in zo'n positie verkeren.

Ik heb de website www.slotenmakersnel.nl bekeken en snap heel goed waarom topicstarter er in is gestonken.

Ik zie allemaal frisse Hollandse jongens die staan te trappelen om u vakkundig van dienst te zijn. Lokaal én 24/7.

Maar al te vaak worden mensen zwaar getild zoals zo mooi is te zien in https://youtu.be/dLdIFgPSBJQ
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 19 dec 2020 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op hun website staat zelfs deze waarschuwing tegen malafide slotenmakers!

sake1987

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bob Schurkjens schreef:
19 dec 2020 12:50
Als je zo'n bedrijf al kent zodat je ze kan bellen wanneer het nodig is, heb je geluk. Er zijn genoeg mensen die niet in zo'n positie verkeren.

Ik heb de website www.slotenmakersnel.nl bekeken en snap heel goed waarom topicstarter er in is gestonken.

Ik zie allemaal frisse Hollandse jongens die staan te trappelen om u vakkundig van dienst te zijn.
Misschien is het handig om in je omgeving te kijken, wat vertrouwde bedrijven zijn.
Mocht je een sleutel maker, riool ontstopper of wat voor bedrijf ad hoc nodig hebben, dat je weet wat er bij jou in de buurt zit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat heb ik al gedaan en ik zou het je - erewoord - niet kunnen vertellen.

Gelukkig woon ik in een hele rustige en veilige buurt. Een reservesleutel heb ik in plastic geseald ergens in mijn grote tuin verstopt. Dat is een betere oplossing.

sake1987

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb in mijn Carport een sleutelkast met cijfercode
Het is voor een kwaadwillende makkelijker de deur te openen dan het sleutel kluisje

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De "betrouwbare slotenmaker uit de buurt". Daar is een prachtig voorbeeld van:

Sleutel Service Amersfoort sinds 1979 https://www.google.com/search?q=sleutel ... e&ie=UTF-8

Criminele ondernemers gaan dus zelfs zo ver dat ze identiteitsfraude plegen. Als normaal denkende consument ben je daar gewoon niet tegen opgewassen. Mensen hebben daarbij nog de illusie dat hier door de overheid toch wel tegen op wordt getreden.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

hanswitk schreef:
18 dec 2020 17:04
Hoe kan ik dit nu verder afhandelen, zodat ik mijn teveel betaalde geld terug krijg? Tips?
Heb je bewijs dat de overeenkomst voor € 90,- was. Zo ja, dan kun je naar de kantonrechter. Zo nee, de volgende keer niet meer dan de afgesproken prijs betalen.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Aygulf »

Bob Schurkjens schreef:
19 dec 2020 12:32
Ik ben heel erg benieuwd hoe je een slotenmaker in de buurt vindt. Dat is zo makkelijk om te zeggen. We leven niet meer in de jaren 90.
Als je niet meteen de eerste de beste advertentie op internet aanklikt maar even verder kijkt, na invulling van je woonplaats, vind je anno 2020 nog genoeg plaatselijke slotenmakers die 24/7 te bereiken zijn. Voor alle zekerheid check je nog even of het een plaatselijk telefoonnummer is (dus geen 085 e.d.) en je krijgt een betrouwbare slotenmaker uit de buurt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De aanname dat je met een lokaal netnummer (020, 030 etc) goed zit, klopt ook niet. Die nummers zijn inmiddels voor iedereen verkrijgbaar.

https://www.google.com/search?ei=SargX4 ... s-wiz-serp

Malafide slotenmakers maken hier graag gebruik van.

De plaatselijke slotenmaker met fysieke winkel en goede reputatie is wat overblijft.

JamesNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2022 14:51

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door JamesNL »

Wij hadden laatst een noodgeval in ons kantoorpand. Er zat een medewerker van een van onze huurders vast in de wc. Heel vervelend natuurlijk. Slotenmakersnel gebeld, zag er in eerste instantie bonafide en professioneel uit. Kwam ik even bedrogen uit. De monteur is een half uurtje bezig geweest waarbij de deur en deurpost vernield zijn. De medewerker was bevrijd maar de schade loopt nu in de duizenden euro’s. Ik had net zo goed de deur zelf in kunnen trappen.
Na dit “vakwerk” werdt mij een mobiel pinapparaat onder m’n neus geduwd met een rekening van €775, of ik die meteen even wilde aftikken.
Ik was totaal perplex, heb de rekening betaald maar achteraf gezien klopt dit natuurlijk van geen kant.
Probeer nu gehoor te krijgen van de klantenservice, deze zijn overigens niet per telefoon bereikbaar (wat een verrassing) . Als ik kijk naar overige reacties en beoordelingen lijkt het me duidelijk dat dit bedrijf noodgevallen uitbuit om er grof geld aan te verdienen. Ze pretenderen netjes en professioneel en klantvriendelijk te werk te gaan maar hun klantenbeleid is er opgericht om ontevreden klanten zoveel mogelijk op afstand te houden (ze hebben immers toch al betaald) . Ook de factuur krijg je niet eens te zien (“die maIlen we je wel”, nog steeds niks ontvangen) Dit zijn boevenpraktijken en het is ronduit schandalig.

evi0212456
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2022 20:10

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door evi0212456 »

Vooraf gewaarschuwd door een andere slotenmaker (die helaas niet kon komen) dat ik moest oppassen en goed een prijsindicatie op voorhand moest opvragen.

Dit dan ook vooraf duidelijk uitgevraagd. Prijsindicatie was 90 tot 120 euro, tenzij het slot eruit gehaald zou moeten worden, dan kon de prijs al snel oplopen.

Bij aankomst is de medewerker binnen 20 seconden klaar met een stukje plastic.

Schade betrof inclusief btw 260 euro, bestaande uit 180 euro arbeidskosten excl. btw en 35 euro voorrijdkosten. Op de factuur wordt een arbeidsduur van 60 minuten berekend.

Ik voel mij opgelicht. Wat voor meerwerk is een stukje plastic tussen de deur? Oftewel, wat voor minderwerk had deze beste man kunnen verrichten, behalve mijn sleutel in het slot steken en naar rechts draaien? Mag hopen dat iedereen dat heeft geprobeerd alvorens ze een slotenmaker bellen, dus wat is het exacte meerwerk naast de prijsindicatie en de 20 seconden die de beste man is bezig geweest?

Tot slot zou de persoon in kwestie er binnen 30 tot 45 minuten zijn, echter heb ik 1,5 uur moeten wachten en er zelf achteraan moeten bellen.

Ik schrijf nooit reviews, maar in dit geval wil ik toch graag mijn medemens behoeden. Ik heb nog nooit zo'n slechte service ervaren vanuit een bedrijf.

Airship
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2017 13:42

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Airship »

Tip 1. - Neem 's rustig de tijd een lijstje te maken met bedrijven uit de buurt voor noodgevallen; een slotenmaker, rioolservice, gas- en elektra-installateur, loodgieter e.d. Hang dat lijstje in uw meterkast of zet 't in uw smartphone. Betrouwbare bedrijven zitten vaak dichterbij dan u verwacht. Toch een onverwachte gebeurtenis waarvoor u op het internet (via Google) wilt zoeken? sla dan alle bedrijven over die een tekstje 'advertentie' boven de vermelding hebben staan. Zij betalen Google namelijk voor elke klik een flink bedrag; waarom??? Juist, zij zoeken 'klanten in paniek' zoals u... Zoek liever een of twee pagina's verder. Geen adres op de website te vinden? Overslaan. Een (landelijk) 085-telefoonnummer? Overslaan. Zoek tot u een bedrijf vind bij u in de buurt, met een adres dat u (evt. via Google maps) qua locatie kunt verifiëren. Even werk, maar het kan u honderden Euro's en heel veel ergernis en zelfverwijt besparen. Dus dit weekend toch maar 's met tip 1 aan de gang

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door triangel »

Bob Schurkjens schreef:
19 dec 2020 12:32
Ik ben heel erg benieuwd hoe je een slotenmaker in de buurt vindt. Dat is zo makkelijk om te zeggen. We leven niet meer in de jaren 90.
Juist, dat is mijn idee! Woonachtig in het oosten van het land, zou niet weten waar in mijn woonplaats een slotenmaker zit. Met googlen komt er niks naar voren behalve "advertenties" en 088 nrs

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slotenmakersnel.nl is niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

evi0212456 schreef:
24 okt 2022 20:11
Bij aankomst is de medewerker binnen 20 seconden klaar met een stukje plastic.

Schade betrof inclusief btw 260 euro, bestaande uit 180 euro arbeidskosten excl. btw en 35 euro voorrijdkosten. Op de factuur wordt een arbeidsduur van 60 minuten berekend.

Ik voel mij opgelicht.
Ja, je kan zeggen dat het een hele hoop geld is, maar aan de andere kant, u ziet nu ook hoe snel deze jongens binnen zijn. Iemand met nog minder goede bedoelingen staat ook binnen 20 seconden bij u binnen en kan voor veel meer waarde uit uw huis nemen.
Wellicht dus ook een wijze les om iets aan uw beveiliging te doen.

Plaats reactie