LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een deurwaarder kan niet zomaar op verzoek van een schuldeiser het BRP raadplegen. Hij heeft blijkbaar gewerkt als incassobureau.

Daar zult u een echtzaak voor moeten starten.

Dennisvti
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2019 12:52

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Dennisvti »

Hoi Paul,

Kan je mij een pb doen. Hier heeft hij ook een halve pijp geplaatst nadat een schoorsteenveger net is geweest en zei dat het prutwerk was.

Paulvdun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2019 23:20

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Paulvdun »

Ik heb verschillende pb's de deur uit gedaan. Graag roep ik iedereen op, die benadeeld / opgelicht is door dezelfde om aangifte te doen ofwel minstens een aantekening ervan te laten maken. Desbetreffende meneer is ambtshalve al bekend bij de politie en zodra er een duidelijk patroon ontstaat; is strafrechtelijke vervolging mogelijk. Mochten er nog personen zijn die aangiftes hebben gedaan of aantekeningen hebben op laten nemen, willen deze zo vrij zijn om de dossiernummers door te sturen middels een privé bericht. Alvast dank.

Paulvdun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2019 23:20

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Paulvdun »

L.s., Ondertussen is er vandaag op 27 november 2019 succesvol aangifte gedaan omtrent de oplichting / overige horizontale fraude. Mochten andere benadeelden door dit bedrijf / zogenaamde kachelinstallateur het proces-verbaalnummer nodig hebben (om aan te sluiten / te voegen / e.d.), dan kunnen deze mij, Jeroen of Maarten contacteren. Onder het mom: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Als reactie op andere, zo vaak gehoorde en afgewimpelde reacties van het een civiele zaak betreft, het een zinloze procedure is en er waarschijnlijk nul op het rekest heeft > onzin, de aanhouder wint ten alle tijden! Daarnaast wordt het voor de 'normale' burger ook niet altijd even makkelijk gemaakt. Maar dat is een andere discussie. Helemaal niks doen kan altijd en al is het maar om zulke bedriegers van de straat te houden. Hopelijk zal het recht met deze zaak zegevieren, om met een positieve en productieve instelling dit bericht te eindigen.

rjustinr
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 20:55

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door rjustinr »

Beste Gedupeerden,

Ik zou graag met jullie in contact willen komen.

Groet,
Justin

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Rechts onder elke naam staat meestal een grijs blokje, klik en stuur een persoonlijk bericht aan alle die hier eerder reageerde met een klacht, en dus mijn als forum lid graag overslaan!

Zo bereik je alle klagers hier!

RabbitB
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2019 15:29

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door RabbitB »

Ook bij ons is de 'kachel expert' [Tekst verwijderd] langs geweest om een rookkanaal te installeren in een bestaande schoorsteen. en om een dakspinner te plaatsen.

Deze opdracht is door Passie voor Rookkanalen of PvR beheer uitgevoerd door ons, zij hebben [Tekst verwijderd] blijkbaar onder contract of extern ingehuurd voor deze klus.

Installatie begon al goed. Meneer kwam in een kleine auto zonder ladder en heeft enkel de flexibele pijp geplaatst. De spinner op het dak was niet nodig kon hij vanaf de grond al zien. Wel was het nodig om de hele offerte te betalen volgens Passie voor Rookkanelen. Hier niet mee akkoord gegaan en na een tweede bezoek heeft hij de spinner alsnog geplaatst en tevens de kachel gemonteerd. zonder overleg is hierbij gereedschap van ons gebruikt om de schroeven van de kachelpoten in te korten.

Nu 2 maanden verder en de spinner ligt inmiddels op het grasveld, 1 van de poten bleek te kort afgezaagd.
Nu bezig met PvR voor een oplossing. Tot op heden geen gehoor.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2019 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Ericas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 17:03

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Ericas »

Wij hebben afgelopen dinsdag een schoorsteenbrand gehad. De kachel is perfect, de pijp binnenshuis is perfect maar die is neergezet door een echte goede kachelbouwer. De dubbelwandige rvs pijp in onze stenen schoorstseen die Lindes Rookkanalen geplaatst heeft is iets mee aan de hand. Er is PVC gesmolten, het is een nep pijp of hij heeft hem niet tot bovenin de schoorsteen gemaakt maar waarschijnlijk zit er PVC in. Het is bijna mijn dood geworden en zo ook van mijn papegaaien. Nu is de pijp in de ochtend gaan smelten en heb ik op tijd 112 kunnen bellen maar dit had heel anders afgelopen als ik boven was geweest. Ik weet dat het een kale kip is die Lindes Rookkanalen maar toch zou ik graag willen proberen hier werk van te maken. Hij had ons financieel al opgelicht waar ik een soort van overheen was en nu heeft hij mij bijna de dood ingejaagd. Ik heb daar wat moeite mee. De brandweer vindt dat ik er werk van moet maken. De politie heb ik aanstaande donderdag een gesprek mee (voor de tweede keer) want ben al eerder geweest dat hij ons financieel opgelicht had. Daar had de politie geen tijd voor. Misschien nu ik dood had kunnen zijn dat ze er iets meer prioriteit van maken. Mijnheer van Lindes Rookkanalen krijg ik niet meer te pakken tenslotte.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik begrijp het niet helemaal. U koopt een kachel en laat die professioneel plaatsen inclusief de pijp, maar wat niet te zien is en daarna ook niet meer te controleren, laat u weer door een ander bedrijfje plaatsen?

DA1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2020 18:50

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door DA1979 »

Jammer dat dit jullie is overkomen.

Wat ik niet begrijp is waarom men zulke grote bedragen als voorschot betaald?
Ik vind niet dat een bedrijf dat mag vragen.
Wel termijnen na gelang het werk. Waar mee je per onderdeel je goedkeuring geeft bij elke betaling. Of max 150 euro. Liever niet.
Bij een kachel mag je verwachten dat je betaald bij aflevering of plaatsing.

Nou ben ik geen fan van werkspot.
Als mensen nou weer eens naar erkende bedrijven bellen of mailen of bezoeken zou werkspot niet eens bestaan.

Ericas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 17:03

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Ericas »

De kachelbouwer deed schoorstenen niet. Die zet de kachel en sluit deze aan op een pijp die uit het plafond komt.

Ericas
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2020 17:03

Re: Smoezen van zogenaamde kachelinstallateur

Ongelezen bericht door Ericas »

Als iedereen zich nu even aansluit bij een whatsapp groep die er is dan kunnen we de proces verbaal nummers laten koppelen. De politie systemen lijken dit niet automatisch te koppelen aan elkaar en zien niet hoe groot dit probleem is. En laten we ons bewust zijn van het feit dat dit mensenlevens kan kosten. Ik heb geluk gehad maar iedere brand waar ik nu van hoor in huizen denk ik anders over. Als je zo'n lapzwans over de vloer gehad heb ben je aan de goden overgeleverd. En kan het leven van je gezin kosten. Dus samen sterk. Laten we met elkaar de politie bewust maken en deze man op laten pakken. En alles wat hij geplaatst heeft laten controleren.

Gesloten