Spoed-loodgieter.nl vraagt exorbitant hoge bedragen voor simpele reparaties

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin

Spoed-loodgieter.nl vraagt exorbitant hoge bedragen voor simpele reparaties

Ongelezen bericht door Radar »

Na eerdere problemen met slotenmakers en ontstoppers, blijkt nu ook het bedrijf spoed-loodgieter.nl exorbitant hoge bedragen te vragen voor hun service. Als je in de problemen zit ben je al snel bereid dit te betalen, maar is dit eerlijk? Wat zijn jouw ervaringen met dit of soortgelijke bedrijven?

Lees hier alles over het item

Randjit

Re: Spoed-loodgieter.nl vraagt exorbitant hoge bedragen voor simpele reparaties

Ongelezen bericht door Randjit »

Ik heb voor 15 minuten aanwezigheid en het aandraaien van een moer ongeveer €750 betaald. Ik zag het bedrag pas toen ik op ja had gedrukt. Het was het dubbele van wat mij verteld was. Mijn radiatorprobleem is nog niet opgelost. De informatie die gegeven werd over verhalen bij verzekering was onjuist. Ik ben gewoon bedonderd. Ik wilde eerst met nette telefoontjes en mailwisseling dit probleem oplossen, voordat ik Radar zou inlichten. Blijkbaar zijn anderen mij voor.

Keulemans143

Ongelezen bericht door Keulemans143 »

Toevallig zaterdag in aanraking gekomen met het bedrijf uit Almere.
Totaal geen verstand van dit soort zaken en een toilet die tot het randje aan het overlopen was. Met de houten vloer die ik heb was het geen moment van wachten maar wilde ik het snel oplossen, in alle paniek meteen gebeld en geen verder onderzoek gedaan naar wat wel en niet normaal is.. het moest opgelost worden en snel.
Eenmaal bezig werd verteld van de meterprijzen, dit klonk als leek normaal.
Ook werden de bedragen zonder btw benoemd en werden er bepaalde kosten achterwegen gelaten.
De factuur kreeg je pas toegestuurd na de betaling.
Eenmaal weg ging ik nadenken en besefte ik dat er niks van klopte. In paniek gehandeld en de mannen kwamen erg ‘professioneel’ over waardoor je als meid van 25 jaar deze mensen geloofd.
Conclusie 1900 euro armer en dus enorm afgezet.
Ik hoop zo dat mensen door dit bericht van Radar er niet meer intrappen want ik ben bang dat ik mijn geld niet meer terug zie.
Laatst gewijzigd door Keulemans143 op 18 apr 2022 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Bollen

Ongelezen bericht door M.Bollen »

Helmond 18-4-2022. Op vrijdag 15-4-2022 Wilde ik een viertal panelen bevestigen in mijn badkamer.Daarbij heb ik met het boren een waterleiding geraakt.Het water komt dan gelijk uit de muur en ik was gelijk in paniek.Naderhand overstuur zelfs..In die paniek heb ik uiteindelijk gezocht naar een loodgieter op het internet.Ik heb toen contact met een bedrijf opgenomen.Het bedrijf Daytostart.bv in almere. Deze zouden arriveren tussen 2 en 3 uur en ik zou niemand meer moeten bellen.Dit soort bedrijven adverteerd op internet juist voor mensen die in paniek zijn.De man arriveerde en je bent blij dat er iemand komt want je kunt niet zonder water het paasweekend in.De man is aan het werk gegaan en repareerde de kapotte waterleiding.Smeerde het netjes aan en tegels hadden we niet,maar dat vind ik niet zo erg.Ik ben opgelicht want de man heeft ook nog een kabeltje meegenomen wat niet van hem was.(Adapter-Telefoon)Opgelicht de rekening :voorrijden E70,00 Materiaal E50,00 Arbeidsloon: 480 Euro per uur.Het waren 2 werkuren Dus 960 Euro .Voor het aansmeren rekende hij ook nog eens dertig euro Totaal:1110 Euro.Ik heb toen 900 Euro naar de rekening van daytostart.bv overgemaakt.Meer heb ik niet.Ik kan nog wel even doorgaan maar daar schiet ik niets mee op.Ik kom er wel overheen.Dank .M.Bollen.

edobrb

Ongelezen bericht door edobrb »

Volgens mij valt deze er ook onder;

https://www.rioleringsbedrijf-jacobs.nl/
085 401 3577
Mimoun Boussakhane

Ik heb mijn portie al gehad helaas via https://spoed-loodgieter.nl/ - 0850135532
Geld overgemaakt naar; iZ All in Loodgie Almere NLD
Pasvolgnr: 900 11-01-2022 18:27
KVK 78338115
Klus fix B.V.

Tegelzetter had de waterleiding geraakt en had voor mij een “spoed” loodgieter ingeschakeld.
Deze loodgieter kwam pas aan het einde van de dag en reed 4 keer naar de bouwmarkt voor de juiste snelkoppeling. Uiteindelijk geen succes en of de rekening wel af vooraf betaald kon worden a 601,37 en zou de volgende dag afgemaakt worden.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

De beste oplossing is (door mij en anderen al verschillende keren aangegeven) een lijst te maken met adressen van vertrouwde bedrijven in de buurt.
In geval van paniek, heb je dan gelijk een vertrouwd bedrijf.

LaVega

Ongelezen bericht door LaVega »

Wij zijn ook opgelicht voor €750,- voor het repareren van een leiding, die de volgende dag nog harder lekte als voorheen, en toen konden we natuurlijk niemand meer te pakken krijgen. Onze nummers werden geblokkeerd.

Kimske

Ongelezen bericht door Kimske »

Paar jaar geleden met spoed rrs gebeld. Dacht ik. Maar ik kwam via Google op de site van een nep bedrijf dat dezelfde afkorting gebruikt. In paniek Let je daar niet op want je wil dat je snel wordt geholpen met een rioolverstopping. Twee mannen kwamen en vertelde wat het zou kosten. 19.95 per meter ontstopping slang dacht ok te horen, maar ineens bij betalen was het 29.95. Ik was op dat moment niet helder en blij dat het opgelost was tegelijk dat ik een rekening van 750 euro betaalde. Achteraf dacht ik, ik ben opgelicht. Het werk was wel netjes gedaan en de verstopping opgelost. Dacht ik, want 2 jaar later weer verstopping. Nu wel goed zoeken kwam ik bij een lokale loodgieter. Ondanks dat hij wat goedkoper was schrok ik toch van de rekening. 350 euro omdat hij in de avond kwam. Echter ik had hem de dag ervoor gebeld en hij zij dan volgende dag overdag te komen. Maar hij kwam dus in de avond en tikte mooi zijn avondtarief in. Verstopping is nu wel weer verholpen. Dit was een jaar geleden. Dus zelfs als je denkt goed bezig te zijn door nu de oplichting goed op internet te zoeken, reviews te lezen werd ik op een andere manier voor mijn gevoel opgelicht.

oneup

Ongelezen bericht door oneup »

Ik ben zelf geen slachtoffer van deze oplichters maar ik was wel onder de indruk van de aflevering en de reviews die ik gelezen heb en waar ik van schrik is dat ze nog steeds actief zijn!

Ze gebruiken ook de domijnnaam "uwregioloodgieter.nl" en waarschijnlijk ook anderen. Als je op Google zoekt naar "spoed loodgieter" of "regio loodgieter" komen ze nog steeds boven aan in de zoekresultaten. En er zijn nog steeds recente reviews te vinden van mensen die hier slachtoffer van worden.

Ze moeten gestopt worden!

Mek22

Ongelezen bericht door Mek22 »

Heel vervelend maar wij zijn ook ['belazerd' - aangepast door moderatie] en wel voor 1.900!!
De WC was al weken verstopt en na van alles zelf geprobeerd te hebben, een loodgieter gebeld.
Website voldeed aan alle "eisen" die ik toen nog niet wist: stond boven aan, geen adres gegevens, geen keurmerken, een algemeen landelijk nummer en een Hollandse bedrijfsnaam om vertrouwen te kweken.

De volgende dag stond [S. - naam verwijderd door moderatie] van Loodgieters Jansma bij mij op de stoep.
In de badkamer nemen we de prijzen door. €100 startkosten, €35 voorrijkosten en €49 per meter ontstoppingsveer.
De verstopping was binnen een uur opgelost. Voor de betaling ging hij naar mijn man, die thuis aan het werken was.
Hij vond het wel erg hoog maar dacht dat ik het zo had afgesproken. We moesten 24 meter veer afreken (het was eigenlijk 26 meter maar hij had ons 2 meter gematst, zei hij) en in plaats van €49 per meter heeft hij €59,90 gerekend.

Omdat ik niet bij de betaling was vroeg ik mijn man wat het klusje had gekost. Al snel kwamen we er achter dat er niks van klopte !
Maar toen was [S.] al vertrokken. Dezelfde dag heb ik het bedrijf gebeld en zou terug gebeld worden door hun klanten service. Een vrouw belde de dag erna terug en zou contact leggen met de loodgieter toen ik vertelde dat ik hij een 'rekenfout' heeft gemaakt in de meterprijs en teveel meters heeft gerekend. Toen ze mij terug belde zei ze dat hij alles goed met mij van te voren doorgesproken had om problemen te voorkomen. En wat betreft het aantal meters veer zei ze; hij is de expert.

We hebben ook meteen kvk nagetrokken en hij heeft, heel slim, zijn bedrijf in België ondergebracht.
Ook de politie ingelicht.. die doen niks hiermee!

Mijn man en ik zijn verbijsterd. Hoe hebben we zo dom kunnen zijn, we zijn er met open ogen ingetrapt. Het doet pijn en richt veel meer schade aan dan alleen het financiële deel.

jewan

Ongelezen bericht door jewan »

Op maandag gebeld met www.rioolvakman.nl voor een verstopte keukenafvoer. Twee uur later stond een loodgieter bij ons voor de deur. Hij heeft het probleem geanalyseerd en vervolgens kwam hij met een gigantisch hoog bedrag. We zijn niet met het bedrag akkoord gegaan, omdat ik al vooronderzoek had gedaan en wist wat het ontstoppen van een gootsteen ongeveer 90 tot 150 euro zou kosten. Uiteindelijk 200 euro betaald, nadat hij was weggegaan bleek dat het probleem niet was verholpen. We zijn al drie dagen bezig geweest om het bedrijf te benaderen en het probleem op te lossen. Tot mijn schrik lees ik op trustpilot.nl, wieheeftmijgebeld.nl en op radar allerlei oplichterij over spoed loodgieters. Ik lees dat rioolvakman.nl onder verschillende namen werkt: Snelservice24.com, 24/7 Ontstoppingsdienst, 24/7 Service-loodgieter, TK Service & onderhoud. Op de factuur die wij hebben ontvangen staat TK Service & onderhoud met een adres in Almere. Ze gebruiken ook verschillende telefoonnummers: 085 004 6195 [niet-openbare nummers verwijderd door moderatie]. Ik schrik ervan dat ze zoveel mensen zijn ['gedupeerd' - beschuldiging aangepast door moderatie] en dat het programma niks mee heeft gedaan. Ze blijven zoals blijkt gewoon doorgaan. Ik hop dat dit probleem weer wordt opgepakt.

sysman22

Ongelezen bericht door sysman22 »

> Volgens mij valt deze er ook onder;
https://www.rioleringsbedrijf-jacobs.nl/

Deze hoort er zeker onder !
Wees gewaarschuwd als er een 085- nummer staat.
Ik had ze ook (helaas !) gebeld, en ze kwamen dezelfde avond nog langs.

Ik vind de prijsstelling / werkwijze niet juist, want men roep 40,- voor de 1e inventarisatie.
Bij aankomst wordt de 40,- gezien als Voorrijkosten, maar daarna komt direct de 159,- om de hoek voor 1e inzet van de 1e 2 meter qua spiraal gebruik. Aansluitend komt er dan 99,- per meter bij, en indien Waterzuigen/Hogedruk nodig is 55,-
En aansluitend iedere 15 min. 31,50

Er wordt al direct aangegeven dat het Waterzuigen altijd wel nodig is, omdat een gootsteen meestal verstopt zit met vet.
Kortom : Ik ben dus gedwongen om naast de 40,- minimaal de 159,- + 55,- te nemen, MITS het in de 1e 2 meter zit. Dat is dus totaal al 254,-
Of ik kon het direct afkopen met 400,- omdat we waarschijnlijk (tot aan de WC) verder moeten qua aantal meters.

Al met al dus geen eerlijke indicatie op de website. Je kunt dus melden dat je altijd al gauw 254,- kwijt bent. Dan zet je mensen voor een minder gedwongen feit.

Ook kon ik alleen contant afrekenen, wat ook gek is, want op de website en uiteindelijk ook op de factuur staat Overboeking/Contant/Pin
Alsof ik 400,- contant heb liggen in huis.
Overigens auto ’s zonder bedrijfslogo, net als op de factuur ook geen bedrijfsinformatie.

Al met al een vreemde gang van zaken.
Ook het mailadres wat ze noteren, accepteert van geen enkele mailadres iets. Fake dus

M.Bollen

Ongelezen bericht door M.Bollen »

Als aanvulling op mijn vorige reactie:De man heeft de factuur met zich meegenomen.Daarbij heeft hij me dus bestolen in de vorm van een adapterkabel,die hem wel eens van pas kon komen.Eigendom onteigend.

WSS01

Ongelezen bericht door WSS01 »

Dit moet stoppen, [beschuldiging verwijderd door moderatie], dat het kan bestaan…….hun website heet nu blijkbaar
https://meo-spoedloodgieter.nl/ te bereiken op 085-0606868 het wemelt van dat soort websites.
Deze staat bovenaan googlesearch, trap er niet in mensen ook niet als de paniek uitbreekt….zoals bij ons……. stom stom stom…..ik had beter moeten weten
Waterlekkage, gat in kunststof waterleiding door schroef, “ hij kon het wel maken” zei hij bij aankomst bijna 3 uur later, draaide er wat 2 componenten pasta omheen en presenteert direct het totaalbedrag op app van zijn tablet van 1.400 EUR De factuur krijg je na betaling.
Na aandringen krijg je een spookfactuur op de mail, een factuur zonder het wettelijk bepaalde wat er op moet staan laat staan hun bedrijfsgegevens, KvK nr, BTW nr niets van dat.
Na bekvechten reduceerde hij zijn 1.400 EUR naar 700 EUR, onder dwang en dreiging, hij stond al klaar met schaar en mes om zn reparatie ongedaan te maken, per tikkie betaald op een ABN acccount.
De “monteur” in kwestie noemt zich ZZP’er en zou zich zelf verhuren aan wie kon hij niet vertellen, hij zou zich dood moet schamen…..wat een held, hij ging er spoorslags van door met zijn gewin waarschijnlijk naar een volgend slachtoffer. De leiding hebben we nu wel professioneel laten maken, lekvrij, zijn reparatie was een waardeloze, onmogelijke en een lachwekkende reparatie. Wees gewaarschuwd.

CindyDenHaag

Ongelezen bericht door CindyDenHaag »

Oplichters: MEO Spoedloodgieters
www.meo-spoedloodgieter.nl
telnr. 085 06 06 87 1

Ik ben vooral boos op mijzelf dat ik erin ben getrapt. Ik had een spoedklus, een kleine gaslek die ontdekt werd nadat een nieuwe slimme meterkast was geïnstalleerd. Geen idee wat dit betekende heb ik met spoed een loodgieter gebeld die hoog stond in google search. Mijn oude vertrouwde loodgieter is met pensioen en dus had ik geen andere connecties. Ik belde om 14.00 uur en uiteindelijk kwamen zij pas om 18.35 uur. En dat terwijl er werd gezegd dat zij er binnen 2 uur zouden zijn. Ze legde mij de tarieven uit, flink veel geld, maar ik had spoed. Daarna ging die vriendelijke loodgieter met een sponsje en Dreft op zoek naar de lekkage. Een uur later was het gevonden en moest er een afspraak worden gemaakt met de normale dienst zodat ik niet zoveel geld hoefde te betalen. EUR 568,- verder kreeg ik de factuur per mail opgestuurd en zou direct met mij contact worden opgenomen voor een vervolg afspraak.

Natuurlijk kreeg ik geen factuur want ze hadden mijn mailadres niet (ook dat besefte ik pas toen hij weg was) en natuurlijk werd ik niet gebeld voor een vervolg afspraak. De dag erna belde ik ze zelf op en was het nummer constant in gesprek. Vreemd als je daarvoor elke keer een bandje kreeg met een dame die de opties doorgaf... En dus belde ik met een andere telefoon. Daar kreeg ik wel het bandje en daar kon ik wel terecht met mijn vragen. Ze zouden alsnog alles opsturen en een afspraak maken. Goed om te weten, als je ze afgeschermd belt wordt er ook gemeld dat ze geen afgeschermde telefoontjes aannemen. Inmiddels weet ik dat ik ben opgelicht. Ik ben boos op mijzelf en op het bedrijf die misbruik heeft gemaakt van mijn vertrouwen. Ook weet ik dat ik hier weinig aan kan doen. Dus ik maak het voorlopig mijn missie om overal te melden dat mensen hier niet in moeten trappen. Ook al is de nood hoog, bekijk eerst rustig de reviews en laat een ander meekijken. Maar maak vooral geen gebruik van deze loodgieter.

Betaalgegevens:
iZ spoedklusse-meo. PAS183
Utrecht
Laatst gewijzigd door CindyDenHaag op 19 jun 2022 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Ib22

Ongelezen bericht door Ib22 »

Ik google altijd eerst reviews voor ik iets uit een onbekende webshop of iets dergelijks bestel.
Helaas dacht ik hier bij het bellen van een loodgieter eigenlijk niet over na.
Mijn hele huis stond blank en ik was in paniek. Ik heb dus 1 van de eerste 5 zoekresultaten aangeklikt: MEO spoedloodgieters.

Zij konden direct die middag komen
Twee hele aardige jongens. Ze beginnen meteen een verhaal over de kosten en het lijkt heel transparant.
Vervolgens waren ze in 45 minuten klaar en kreeg ik een rekening van 1799 euro.
Ik zei nog dat ik dat wel hoog vond, maar ja....wat moet je? Ik was als vrouw alleen thuis en ik heb er ook geen verstand van. Bedrag gepind en factuur zou dan in mail zitten.
Factuur is nooit gekomen
Gisteren belde ik en kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ik de factuur al lang zou moeten hebben en er achteraan zou gaan. Vandaag krijg ik al een bandje. Ik zal het dus nog eens met een ander nummer proberen, maar ik vrees dart ik de factuur kan vergeten
En die heb ik nodig voor mijn verzekering

Het erge is dat ze je echt het gevoel geven dat ze je komen helpen en ik voel me nu enorm dom en belazerd. Ze maken misbruik van de situatie. Ik vind het bizar dat zo'n bedrijf kan opereren in Nederland en dat hier nog niks tegen gedaan is. Dit doen ze tientallen keren per dag.

Plaats reactie