LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
JvG-90
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2020 08:25

Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door JvG-90 »

Hallo,

Vorige week hadden wij thuis last van een lekkage aan ons dak. Dit probleem had ik op werkspot gezet en kwam toen in contact met een goed aangeschreven dakdekkersbedrijf. Er is toen direct iemand langsgekomen om het dak na te kijken. Ik kreeg toen te horen dat onze nokpannen los lagen en onze schoorsteen lek was.

Het volgende is mij voorgesteld:
- Nokpannen opnieuw vastleggen in flexim (in totaal zo'n 16 nokpannen)
- Schoorsteenplaat vernieuwen en schoorsteen opnieuw aanvoegen
- Lood schoorsteen weer vastzetten waar nodig
Prijs: 1800 euro

Als leek dat ik ben en het feit dat de lekkage in onze slaapkamer erg vervelend was, heb ik er misschien iets te snel "Ja" op gezegd. Vervolgens hebben ze met 2 man de klus een paar dagen later uitgevoerd. Het viel me op dat er eigenlijk (voor zover ik kan inschatten) maar weinig materiaal gebruikt is en dat de klus met 3 uur (max 3,5 uur) al klaar was.

Ik kreeg hierna snel mijn twijfels of de 1800 euro die ik voor bovenstaande klus van een goede 3 uur voor 2 man niet veel te veel geld is geweest (waarin weinig materiaal lijkt te zitten)? Weliswaar ben ik verder wel tevreden dat de lekkage tot nu toe verholpen lijkt en vond het ook fijn dat ik er zo snel mee geholpen kon worden. Maar als ik achteraf rondkijk naar andere bedrijven, denk ik dat het minimaal wel de helft goedkoper had gekund.

Het is alleen wel zo dat ik vantevoren op de hoogte was van het bedrag. Alleen door onwetendheid niet goed wist hoeveel werk er precies in zou zitten en ik het vooral fijn vond dat het zo snel opgelost kon worden.

Gevalletje vette pech en volgende keer wat meer alternatieven opzoeken, of toch wel een beetje bedrogen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

JvG-90 schreef:
08 sep 2020 08:52
Gevalletje vette pech en volgende keer wat meer alternatieven opzoeken, of toch wel een beetje bedrogen?
Het eerste. Je bent niet bedrogen. Er is je een prijs gegeven, die heb je geaccepteerd. Daarmee komt een rechtsgeldige overeenkomst tot stand. Er is geen enkele reden om dit aan te vechten. En bedenk: goedkoper is ook niet altijd beter.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heeft de reparateur in de offerte aangegeven welke werkzaamheden zouden worden uitgevoerd?

En heeft hij conform de offerte alles gedaan?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door geengast »

Wat ik me dan meteen afvraag: hoe zijn ze op het dak gekomen? Alleen met een ladder tot de nok? Of steiger of (nog duurder) kraan ingezet?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die nokpannen, die weten wat. Schijnen altijd ineens los te liggen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, leuk. Maar de lekkage ontstaat niet uit het niets.

sake1987

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Eigenlijk geen discussie mogelijk.
Ts vraagt en krijgt offerte, accepteert dit.
Bedrijf komt ter plaatse verhelpt het probleem.
Klaar, einde discussie lijkt mij..

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door hebra98 »

En wat dan als de offerte was opgemaakt met veel werkzaamheden die achteraf niet of maar deels uitgevoerd zijn.
Daarom de vraag, wat stond op de offerte?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is helemaal niet het issue waar dit topic om draait, Hebra. Als dat het probleem was geweest, had TS hier een heel andere vraag gesteld.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door hebra98 »

@moneyman, de vraag is aan TS en met een reden.
Ik denk dat het wel ergens mee te maken (kan) hebben.
Want als de offerte toonde dat er veel werk was en hiervoor uren rekende, moet dat werk ook wel gedaan zijn om het offerte bedrag in rekening te brengen.
Als het meezat dat de helft van het werk in de offerte niet nodig was of veel sneller lukte (en dus ook minder arbeidsuren) dan is de offerte anders dan de factuur.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De offerte kan prima uren noemen terwijl er een vast bedrag wordt afgesproken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zoekt een probleem wat er niet is, Hebra. Waarom houdt je het niet gewoon bij het probleem waarvoor TS wél hulp vraagt?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door omega19 »

JvG-90 schreef:
08 sep 2020 08:52
Gevalletje vette pech en volgende keer wat meer alternatieven opzoeken, of toch wel een beetje bedrogen?
Allebei

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Brahms »

Maximaal E 60,- per uur per persoon, wat voorrijkosten en materiaal. BTW er over heen en je krijgt een aardige inschatting wat het mag kosten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veel te veel betaald voor een korte reparatieklus?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:
09 sep 2020 01:00
Maximaal E 60,- per uur per persoon, wat voorrijkosten en materiaal. BTW er over heen en je krijgt een aardige inschatting wat het mag kosten.
Nee, dan heb je slechts een inschatting van wat het zou hóeven kosten, niet van wat het mág kosten.

Gesloten