LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwarming Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hggerrit
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2008 10:16

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door hggerrit »

Voor de cv - en mv installatie in onze recreatiewoning, 150 km van Amsterdam, wilde ik een onderhoudscontract afsluiten. Via de website van de Vereniging Eigen Huis kwam ik bij Feenstra terecht. Ongeveer een maand na mijn aanmelding werd door Feenstra geld van mijn rekening geschreven, terwijl er nog geen inspectie had plaatsgevonden noch enige informatie door Feenstra gestuurd was. Ik heb hierop Feenstra gebeld (à 10 cent per minuut). De afschrijving was een foutje (het geld is trouwens nooit teruggestort) en er zou informatie volgen.

Weken later kreeg ik inderdaad een brief dat ik kon bellen voor het maken van een afspraak. Deze werd vastgesteld op 30 oktober vanaf 14:00 uur. Gisteren heb ik een vrije middag genomen en ben op tijd uit Amsterdam vertrokken om de afspraak te halen. Toen ik om 13:15 bij de recreatiewoning aankwam lag er een kaartje van Feenstra in de bus, dat men om 12:45 niemand had aantroffen en ik werd verzocht te bellen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Ik heb onmiddellijk (à 10 cent per minuut) het nummer gebeld dat op het kaartjes stond. Na enig doorschakelen aan de andere kant kreeg ik degene aan de lijn die voor de planning verantwoordelijk was. Hij was van het geval op de hoogte want hij had de monteur toestemming geven om eerder langs te gaan, omdat deze klaar was met een aantal andere klussen en ’s middag met zijn vriendin naar het ziekenhuis moest. Feenstra bleek in de regio geen andere monteur te hebben en ja, ik kon een andere afspraak maken. Toen ik voorstelde om dit in het weekend te doen omdat ik niet van plan was om hiervoor nog eens een vrije middag op te nemen, bleek dit niet mogelijk.

Op dat moment was ik helemaal klaar met Feenstra en heb de persoon die ik aan de lijn had meegedeeld niet meer geïnteresseerd te zijn in hun service. Mijn conclusies:

· Feenstra laat (potentiële) klanten betalen voor de fouten die ze maken.
· Feenstra heeft te weinig monteurs (maar hopen dat je alleen storing hebt als het hen uitkomt).
· Feenstra verkoopt geen service en geeft geen service.

sjemsjem
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 16:32

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door sjemsjem »

Mag ik allereerst al die betweters erop wijzen dat sommige mensen niet vrijwillig maar gedwongen bij Feenstra aangesloten zitten, bijvoorbeeld via een woningbouwvereniging. Uw vast goedbedoelde maar weinig doordachte adviezen, die regelmatig gepaard gaan met sarcastische opmerkingen, voegen dan ook geen snars toe en kunt u beter voor u houden.

Ook ik heb erg negatieve ervaringen met de firma Feenstra (regio Capelle). Nadat mijn (20 jaar oude!!!!) CV ketel in augustus eindelijk werd vervangen heb ik meer storingen dan ooit. Na dag één was er al sprake van lekkage aan zowel de ketel zelf als aan het expansievat. Bovendien had de nieuwe thermostaat af en aan storingen, waardoor de hele CV installatie nutteloos werd. Bij de eerste afspraak kwam er helemaal geen monteur opdagen. De monteur, die de tweede keer verscheen claimde alle lekkages en storingen te hebben verlopen. Een week of twee later begon het expansievat weer te lekken en de thermostaat bleef gewoon doorgaan met het geven van foutmeldingen. Ik probeer nu al twee weken telefonisch contact te krijgen met iemand die mij kan helpen, maar continu wordt de verbinding of na tien minuten verbroken of krijg ik de fax. De receptionistes hebben niets anders te melden dan: "ja, er is een storing en het is nu echt moeilijk om er doorheen te komen." Ze roepen wel geen winst te maken op hun 0900 nummer, maar volgens mij is dat het enige waarop ze wel winst maken want van hun kwaliteit of service kunnen ze het niet hebben. Als ik niet bij een woningbouwvereniging aangesloten zat was ik allang overgestapt op een andere aanbieder want deze mensen behandelen hun klanten als stront. Wat mij betreft mag Radar hier best wel een paar minuutje aan wijden.

wat nog meer te doen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2008 19:58

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door wat nog meer te doen »

Ik weet het niet meer... Mijn nog geen 3 jaar oude door Feenstra geinstalleerde en "onderhouden" CV deed het niet meer...Ik heb 16 keer gebeld, 2 keer te vergeefs gewacht op monteur (we hadden een afspraak).

De 3de keer kwam de monteur (zelfs met zn 2en) wel langs maar ze hadden het te vervangen onderdeel niet bij zich. Hij kwam na t weekend terug. Naar ik nu heb gemerkt is er 25 euro voorrijd kosten in rekening gebracht voor het terugkomen(automatisch afgeschreven, heb nergens voor getekend).

Het vervangen onderdeel is niet ingebouwd maar ligt met 2 draadjes los op de installatie! Gewoon gevaarlijk!

Ik heb tevens 4 keer gemald naar [email protected], 3 keer gefaxed naar 010 264 00 98 en 2 keer een aangetekend brief gestuurd. Onbegrijpelijk maar waar... GEEN ENKELE REACTIE!!

Wat nu?? Tips welkom.

Ps "dank" VEH voor het aanraden van Feenstra. had nooit mn installatie en onderhoud bij hun moeten aanschaffen.

J.O.Calliauw
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2008 09:15

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door J.O.Calliauw »

OP 09-05-2008 heeft Nuon/Feenstra een remeha CV ketel geplaatst.
Vandaag 29-11-2008 storing. Monteur geweest maar kon niets doen :onderdelen moeten eerst besteld worden. Maandag na 3 uur komt er een andere monteur. Dus een week-end in de kou. Heeft Nuon/Feenstra geen onderdelen in voorraad ? Is het normaal dat een CV van 6 maanden het niet meer doet ?
Warmte Garantie ???
Blijkbaar niet in het week-end

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door energieservice »

:? Nee, dat is niet normaal.

Zeker een Avanta niet, deze gaat door de comfortmaster net zo lang door met warmte leveren tot er een blokkerende storing op treed.

Geen of weinig kennis van zaken en rap geld verdienen.

Dat is meest de oorzaak.

reinierdirk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 03:22

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door reinierdirk »

HIER NOG EEN IJZERSTERKE ACTIE VAN DEZE FIRMA

15-12- 2008 geen warm water en cv 1800 uur het storing nummer gebeld daar werd verteld dat we de andere dag om 0800 terug moeten bellen omdat het kantoor in Capelle niet bereikbaar was ?
16-12 2008 om 0800 uur gebeld na een klein half uur in de wacht te hebben gestaan klacht verteld (we zouden wel terug gebeld worden)
wat ook gebeurt om 1100 uur met de verbijsterende mededeling dat de monteur op 18-12-2008 zou komen .
Nou heb we gelukkig geen kinderen of zieken in huis maar dit sloeg nergens op na een pittige discussie werd de verbinding verbroken

WIJ HEBBEN EEN ONDERHOUDS CONTRACT WAAR TOCH DUIDELIJK STAAT VOOR 1000 UUR GEBELD DE ZELFDE DAG MONTEUR
waar betaal ik in vredesnaam mijn premie voor aan deze firma

Toen de Fa Kerskens in Barendrecht om 1130 uurgebeld monteur was er om 1300 en in een half uur verholpen


Ik heb deze klacht ook gedeponeerd bij Ver. Eigen Huis

Ron van Veelen Barendrecht

brenda&kevin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 12:05

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door brenda&kevin »

Ook wij hebben zeer slechte ervaring mbt het service niveau van Feenstra warmte totaal zorg. Mid november bleef de druk op het expansievat niet meer op peil. Direct Feenstra gebeld op hun storingsnummer en na 15 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Daar het zondag avond was zou er maandag teruggebeld te worden voor een afspraak. Uiteraard niemand van Feenstra gehoord. Na zelf teruggebeld te hebben (wederom minimaal 10 minuten in de wacht) bleek er geen notitie te zijn gemaakt. De monteur zou bellen een kwartier voor aankomst, maar niets gehoord. Tegen het einde van de dag zelf weer gebeld, toen werd er geclaimed dat de monteur wel naar het opgegeven mobiele nummer was gebeld. Wij hebben niets gehoord en hadden ook geen gemiste oproepen! Werd doorverbonden naar de monteur zelf die mij in zekere zin voor leugenaar uitmaakte.
Een aantal dagen later alsnog kwam de monteur alsnog en constateerde dat het expansievat lek was. Deze moest besteld worden en we zouden gebeld worden voor een afspraak zodra deze binnen was.
Na twee weken zelf weer eens gebeld, bleek er wederom niets in het systeem te staan. De nieuwe onderdelen waren al wel binnen en lagen al bij de monteur in de auto. Afspraak gemaakt voor de reparatie op 18 december. Op de 17de kregen we een telefoontje dat de afspraak niet door kon gaan door de enorme drukte en dat 13Jan de eerst mogelijke datum was. Dit niet geaccepteerd en met veel pijn en moeite voor 23dec een nieuwe afspraak gemaakt. Vandaag op de dag zelf wederom afgebeld. We hebben ons contract meteen opgezegd en gevraagd daar een notitie van te maken. De call center medewerker waren niet onder de indruk en vonden het allemaal best.
Wij hebben een kleine baby van 7 maanden thuis, gelukkig doet de verwarming het nog, want ook dit was geen argument om ons op een enigzins korte termijn te helpen.

Als u ook dit soort klachten heeft over Feenstra. Gaarne dit melden.
Dit soort arrogantie van bedrijven die veel beloven maar totaal niet kunnen leveren moeten aan de schandpaal.

Maike Jo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 17:08

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Maike Jo »

We hebben sinds 7 jaar een all-in contract met Feenstra. Je kunt 24 uur per dag bellen, 7 dagen per week en voor 10.00 uur gebeld, is dezelfde dag nog een monteur bij je aan de deur.

Ja ja.

In 7 jaar is men 3 keer langs geweest voor een gewone controle, verder gelukkig nooit problemen.

Dit weekend, op zaterdag 11.30 uur, komen we terug van boodschappen doen en merken dat de verwarming het niet meer doet. Alles geprobeerd wat je zelf kunt doen, maar de verwarming bleef uit. Feenstra gebeld. De eerste keer hadden we na een kwartier verbinding, maar deze werd verbroken voordat we goed en wel in gesprek waren. Opnieuw gebeld. Nu duurde het 25 minuten, maar toen kregen we dan een dame aan de lijn. Probleem uitgelegd, wat denk je dat ze zegt: "maandag wordt u gebeld". Pardon? we hebben toch een 24/7 contract??

"Ja, maar in uw regio werken ze alleen van maandag tot en met vrijdag van 09.00-18.00 uur". Dus we betalen al 7 jaar voor 24 uursservice en nu blijkt dat die niet eens verleend wordt in dit gebied?

Daarna hebben we meteen een plaatselijke installateur gebeld, deze was er met een uurtje en had de verwarming snel weer aan de praat.

Ik vind het een grof schandaal, dat ik al zoveel jaar betaal met het idee dat als er eens een keer iets is, ik geholpen zal worden.

Sommige mensen hier op het forum reageren met: 'u wilde toch voor een dubbeltje op de eerste rang, goedkoop is duurkoop', maar ik vind 120 euro per jaar helemaal niet goedkoop!! Ik dacht me echt te kunnen verzekeren van hulp. Niet dus.

U snapt het al, wij gaan een klacht indienen bij de fa. Feenstra en ons contract zeggen we op. We zullen een onderhoudscontract met een plaatselijke installateur aangaan. En alle klussen in de toekomst gaan dus ook naar de plaatselijke installateur.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door rvkeuken »

treurig verhaal, ga zelf ook maar eens na of in mijn regio 24/7 wel 24/7 is. Ketel moet binnenkort vervangen worden, nu te oud om nog overgenomen te worden, maar ik denk dat ik bij vervanging feenstra maar gedag zeg en idd naar een plaatselijke installateur op zoek ga.
en idd 120 euro is niet zo goedkoop, tenminste ik vind dat niet goedkoop.

AvdM
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:05

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door AvdM »

Maike Jo,

Ik heb ook een klacht mbt Feenstra. Heb al diverse mails gestuurd, maar geen reactie ontvangen. Ook heb ik Vereniging Eigen Huis ingelicht, maar zit ook daar op een dood spoor. Weet jij of Feenstra een klachtenprocdure heeft of Nuon waar ze onder vallen. Ik wil de druk namelijk opvoeren en een officiele klacht indienen, want tot nu toe is het allemaal te vrijblijvend. :( :(
Groet, AvdM

ijperd
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:49

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door ijperd »

Sinds eind september 2008 ben ik particuliere klant van Feenstra, onderdeel van NUON. (Regio Rotterdam.)
Ik ondertekende een offerte inzake de plaatsing van een nieuwe ketel en een nieuwe radiator zonder mij rekenschap te geven van het feit dat in de offerte niet werd gerept van een datum van uitvoering. Mijn onnadenkenheid zou ik nog geruime tijd betreuren. De afdeling planning of zoiets bekommert zich dan over je en dan ben je nog niet jarig. Deze afdeling is een ondoordringbaar, autistisch bastion dat het adagium voert: 'Bel ons niet, wij bellen u', om dan vervolgens bij voorkeur niets van zich te laten horen.

Uiteindelijk kwam het er dan toch van en werd de opdracht op 30-10-2008 uitgevoerd. Het afvoeren van het oude expansievat bleek een brug te ver, maar nou ja. Vervelender was dat ook het waterdicht monteren van de radiator te hoog gegrepen was voor de firma Feenstra: een paar dagen later werd het tapijt van de desbetreffende kamer zompig.
Dit valt natuurlijk onder de garantie, mag ik aannemen, maar bovendien had ik zo'n prachtig service-contract gesloten, zo één van 'vóór tien uur gebeld, dezelfde dag nog geholpen'.
Gebeld, het was een karweitje voor de 'klussenbus' en het werd verholpen, zij het niet op de zelfde dag, maar 2 dagen later. (Er was geen sprake van koud weer ofzo, maar toch druk, druk, druk...)

Afgelopen maandag 19 januari 2009 stopte mijn twee en een halve maand oude, dwz. nieuwe ketel ermee: hij sprong steeds in de reset. Blij dat ik dat prachtige service-contract had gesloten!
Om 13:35 gebeld, het wordt doorgegeven aan die planners en ik zou dezelfde avond, anders uiterlijk dinsdagochtend worden teruggebeld. Niet dus.
Dinsdag om 10:40 nog eens gereclameerd op dat storingsnummer: originele smoes: er was een telefoonstoring(?!?) Om 13:15 op het gewone nummer gebeld, die mevrouw probeerde mij door te verbinden met die planners, maar dat lukte natuurlijk niet: het is die planners kennelijk een gruwel om een klant aan de lijn te krijgen. Trouwens, daar hebben ze ook helemaal geen tijd voor, ze moeten plannen!
Heden woensdag om 9:45 (vóór tien uur dus!) weer gebeld, nu optie 3 van het spoednummer. Zelfde verhaal, druk, druk, zal het doorgeven, u wordt teruggebeld. O ja? Nou het zal mij benieuwen.
Ik konstateer een misselijkmakend gebrek aan service en klantvriendelijkheid bij Feenstra en ik zal een ieder in m'n omgeving adviseren een onderhoudscontract bij een ander dan Feenstra te sluiten: als de nood aan de man komt geeft Feenstra nl. niet thuis: Feenstra's Kille Totaal Zorgeloosheid, onderdeel van NUON.

Dick van IJperen

:twisted:

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door hobby_henny »

Na bestelling van de CV ketel hoorden we maanden niets meer. Diverse keren gebeld maar steeds gebeurde er niets. Uiteindelijk na maanden is dan de ketel geplaatst na de ergenis om dit voor elkaar te krijgen.

Na 2 jaar moest er onderhoud plaatsvinden. Ruim voor de twee jaar om was informeerde ik of bij aankoop van de ketel het servicecontract wel was geregeld. Ik had helemaal geen servicecontract zeiden ze. Vervolgens heb ik mij aangemeld via de website van Feenstra en heb hier een bevestiging van ontvangen. Vervolgens niets meer van Feenstra gehoord. Maar weer eens gebeld, mijnheer u heeft bij ons geen serviceabonnement. Na veel ergenis mocht ik de bevestiging van het contract faxen. Ik heb dit gedaan en ja we hadden eindelijk een abonnement wat eigenlijk bij aanschaf van de ketel al was afgesloten en dit stond ook in het aankoopcontract.

Nu werd er in dec 2008 onderhoud gepleegd. Nadat de monteur weg was werd de ketel niet meer warm. Gebeld en Feenstra zei dat 1 graad per uur acceptabel was. Dit betekent dat als je om 18.00 hr thuis komt je pas om 23.00 hr de kamer op temperatuur hebt. Maar dan liggen wij al op bed dus altijd een koude kamer. Toen maar weer gebeld en na een paar weken wachten kwam de monteur. Binnen 5 minuten was het opgelost, mijn collega heeft de aanvoertemperatuur te laag ingesteld zei hij. En inderdaad het werd weer snel warm in huis. Tussentijds was er al 12.30 euro van onze rekening afgeschreven ondanks ons abonnement. Hier ook weer over gebeld, ja dat was hun fout het zou terug worden gestort. Dit hebben ze niet gedaan en toen heb ik de automatische incasso zelf maar terug laten storten. Ook kregen we nu weer een rekening van ruim 12 euro voor de laatste monteur vanwege voorrijkosten, ook dit weer terwijl er in de voorwaarden staat dat voorrijkosten niet worden berekend als je een abonnement hebt, tevens was dit niet onze schuld dat de monteur weer moest komen. Weer Feenstra gebeld met de nodige ergenis aangezien je altijd iemand krijgt die niet kan helpen en je altijd terug wordt gebeld. Er werd glashard gezegd dat de monteur op onze uitnodiging was gekomen en dat er teveel tijd zat tussen de eerste en tweede monteur. Maar dat het zo lang duurde lag natuurlijk niet aan ons, Feenstra kon niet eerder komen en het was niet op onze uitnodiging, het was omdat de eerste monteur een fout had gemaakt, hierdoor werkte de cv ketel weken niet naar behoren. Ook nu weer hele verhalen aan de telefoon en dat we dit gewoon moesten betalen. Geen discussie mogelijk. Ook was er een ring vervangen maar wij hebben een brief gehad van Feenstra dat dit een fabrieksfout was welke kosteloos in orde zou worden gemaakt bij de eerste servicebeurt. Dit rekenden ze ook al. Het gaat ons echt niet om het kleine beetje geld maar wel over dat ze zich niet aan de afspraken houden zoals vermeld in het contract en op geen enkele manier je fatsoenlijk te woord staan en de adminstratie en behandeling een grote chaos is, telkens weer.

En op 21-01-2009 wordt er weer 12.30 euro afgeschreven. Dit is het bedrag wat we terug zouden moeten krijgen en wat Feenstra ook heeft toegezegd. Ook deze automatische incasso heb ik weer ongedaan gemaakt.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

die ring die u bedoelt werd ook kosteloos verstrekt door de fabrikant
in 2007
als deze ring in 2007 werd geplaatst kon de installateur ook nog een vergoeding krijgen er voor

puriot
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2007 16:27

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door puriot »

Jaren geklooi gehad met de slechte service van Veenstra in Amsterdam.
Ben ik verhuis naar Hoofddorp en ja hoor ook Veenstra.
Vandaag zou er een monteur komen omdat de kraan van mijn radiator lekt. Ik vertelde die mevrouw dat hij echt moest komen omdat ik niet zo maar vrij kan nemen (Heb nieuwe baan) En jawel hoor ze belde af want de monteur was ziek!
Veenstra ! Het zou verboden moeten worden!

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

ja dat is een standaart smoes van feenstra

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door hobby_henny »

komt mij ook erg bekend voor.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

ja is ook leuk voor de monteur als die dan weer bij die klant komt weet hij ook tenminste wanneer die ziek is geweest
andere veel gebruikte smoes is ook auto pech

veronbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:00

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veronbos »

Wij hebben een onderhoudscontract zoals zoveel mensen bij Feenstra. Wij hebben al twee en een half jaar betaald en nog nooit een onderhoudsbeurt ontvangen. Het bedrijf is telefonisch heel slecht te bereiken. Medewerkers die je dan uiteindelijk aan de lijn krijgt balen zelf ook van alle klachten. Daar koop ik niks voor, want helpen doen ze je niet. Als klant moet je aan allerei voorwaarden voldoen, maar als bedrijf heb je toch ook wel plichten. Zelfs na het opzeggen van het contract probeert men alsnog geld van de rekening af te schrijven. Je denkt een betrouwbaar bedrijf gevonden te hebbenomdat men contact heeft met de vereniging eigen huis, maar je komt bedrogen uit. Ik raad een ieder aan de klachten voor te leggen aan de geschillencommissie.
Wij zijn overgestapt naar een klein bedrijf in de omgeving, die gespecialeerd is in ons merk ketel. Alle onderdelen had de monteur op voorraad bij zich. Niks van te voren contracten af sluiten en geld automatisch afschrijven. Wel een contract, maar met de ouderwetse rekening. Het gaat om de Firma Grimbergen Noordermeer in rijnsburg.
OUderwetse service zoals het hoort!!!!!

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

dat met de vereniging eigen huis moet je anders zien
ze betalen er voor om in dat blaadje mogen te komen
het is niet gebaseerd op kwaliteit of dergelijk maar puur om geld
en die problemen wat je aan geeft dat is bij elke vestiging zo

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door monteurtje »

ben ik het niet helemaal mee eens.In de kop van Noord Holland doet Feenstra het onderhoud en service al niet meer.Word nu gedaan door esnw.nl

Gesloten