LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiewacht sigaar uit eigen doos

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Kamon
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2011 23:41

Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door Kamon »

De Energiewacht Assen voert nu een actie samen met www.haaldewarmteinhuis.nl : €200,= euro korting op het dubbelzijdig inregelen van een CV-systeem.

Op https://www.ewacht.nl/cv-verbeterbon/ staan de kosten gespecificeerd:
Wat kost waterzijdig inregelen?
Het waterzijdig inregelen neemt enkele uren in beslag. Onze monteur gaat alle radiatoren in uw woning bij langs en stemt daarbij de afsluiters en regelknoppen nauwkeurig op elkaar af. Tot en met 8 radiatoren bedragen de kosten voor het waterzijdig inregelen € 385,-. Heeft u meer dan acht radiatoren, dan bedragen de kosten voor elke extra radiator € 65,-. dit is inclusief vervangen van een dubbel instelbare afsluiter en arbeidsuren. De totale kosten van waterzijdig inregelen (t/m 8 radiatoren): € 385,- minus de € 200,- korting van de cv-verbeterbon, uit op slechts € 185,-.

Op dezelfde website https://www.ewacht.nl/wzi/ is er ook de mogelijkheid deze dienst zonder korting aan te vragen:
Wat kost waterzijdig inregelen?
Het waterzijdig inregelen neemt enkele uren in beslag. Onze monteur gaat alle radiatoren in je woning bij langs en stemt daarbij de afsluiters en regelknoppen nauwkeurig op elkaar af. Tot en met 10 radiatoren bedragen de kosten voor het waterzijdig inregelen € 285,-. Heb je meer dan tien radiatoren, dan bedragen de kosten voor elke extra radiator € 25,-. Het eventueel aanbrengen of vervangen van een dubbel instelbare afsluiter bedraagt € 50,- per radiator, inclusief arbeid.

Bij 10 radiatoren kost de Drentse actie € 385,- + 2 maal € 65,- geeft € 515,= minus €200,= korting in totaal € 315,-
Op de andere pagina wordt dit € 285,- en ben je zonder korting €30,- goedkoper uit.
De korting van €200,= lijkt zo een sigaar uit eigen doos.

De actie bevat nog wel een dubbel instelbare afsluiter. Deze kosten plus minus € 15,= per stuk. Onduidelijk is waarom/wanneer zo'n afsluiter geinstalleerd zou moeten worden. Je zal maar op alle 10 de radiatoren zo'n aflsuiter moeten hebben: Ben je zo € 500,- verder, of via de actie €450,=.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en wat is uw vraag?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mooi voorbeeld van een onzin actie.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hier wordt ook veel bespaard op de kosten van het gas verbruik van mijn CV hier in mijn sociale huurwoning.
We zijn begonnen met het radiatoren van onze slaapkamers, deze staan slechts 1/4 slag open. Als het aan ons
gelegen had, hadden wij die helemaal dicht gedraaid, Helaas dat kan niet om 2 redenen. Ten eerste komt er dan
een foutmelding wegens te weinig doorstroming, en ten tweede, als de boel ooit kapot vriest, zijn wij de veroorzaker
daarvan, Een radiator in een slaapkamer? Hoe krijgen ze het verzonnen. Tevens staat de ketel op standje "ECO"
oftewel de boiler functie is uitgeschakeld. Wij weten ook wel dat het nu iets langer duurt als er heet water beneden
is, maar een beetje extra water verbruik is niet zo erg duur. Het resultaat is een gemiddeld maand verbruik van E 65,-
per maand voor gas en stroom.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door 16again »

peter17111962 schreef:
05 okt 2020 07:47
Ten eerste komt er dan een foutmelding wegens te weinig doorstroming
Dat lijkt me gewoon een gebrekkig systeem, dat gebruik in alle ruimtes verplicht.
peter17111962 schreef:
05 okt 2020 07:47
ten tweede, als de boel ooit kapot vriest, zijn wij de veroorzaker
daarvan
Dat risico loop je alleen bij zeer extreme vorst, of langdurige afwezigheid tijdens de winter. En in die gevallen kun je radiator wel tijdelijkopen zetten. (en bij vakantie, thermostaat op een graad of 12)

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door peter17111962 »

16again schreef:
05 okt 2020 08:22
peter17111962 schreef:
05 okt 2020 07:47
Ten eerste komt er dan een foutmelding wegens te weinig doorstroming
Dat lijkt me gewoon een gebrekkig systeem, dat gebruik in alle ruimtes verplicht.
peter17111962 schreef:
05 okt 2020 07:47
ten tweede, als de boel ooit kapot vriest, zijn wij de veroorzaker
daarvan
Dat risico loop je alleen bij zeer extreme vorst, of langdurige afwezigheid tijdens de winter. En in die gevallen kun je radiator wel tijdelijkopen zetten. (en bij vakantie, thermostaat op een graad of 12)
Iemand die is opgegroeid en heel veel jaren heeft gewoond ik huizen zonder CV maar met gaskachels beneden
en boven niets, en een geiser voor warm water, Voor deze mensen zijn CV installaties ingewikkelde rotdingen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door 16again »

peter17111962 schreef:
05 okt 2020 08:49
Iemand die is opgegroeid en heel veel jaren heeft gewoond ik huizen zonder CV maar met gaskachels beneden
en boven niets, en een geiser voor warm water, Voor deze mensen zijn CV installaties ingewikkelde rotdingen.
Geen idee of je daar mij mee bedoelt. Maar vraag je eens af of het het aan mij of het systeem ligt , dat je de radiator verplicht aan moeten laten als je de ruimte wil ventileren.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door peter17111962 »

16again schreef:
05 okt 2020 09:37
peter17111962 schreef:
05 okt 2020 08:49
Iemand die is opgegroeid en heel veel jaren heeft gewoond ik huizen zonder CV maar met gaskachels beneden
en boven niets, en een geiser voor warm water, Voor deze mensen zijn CV installaties ingewikkelde rotdingen.
Geen idee of je daar mij mee bedoelt. Maar vraag je eens af of het het aan mij of het systeem ligt , dat je de radiator verplicht aan moeten laten als je de ruimte wil ventileren.
Nee hoor, ik bedoelde er niemand persoonlijk mee, waar het mij om gaat is dat wij, als wij de radiatoren op de slaapkamers
helemaal dicht draaien, dat er een errorcode op de CV ketel komt te staan. als wij die opzoeken blijkt dat er te weinig
doorstroming is. Dus wij worden verplicht om de knoppen van de radiatoren daar minimaal 1/4 slag open te zetten. Hetgeen
in onze ogen alleen maar een enorm grote energie verspilling is, in onze ogen hoeft een slaapkamer totaal geen verwarming te
hebben. Luchten gebeurt, afhankelijk van de wind kracht. door een draairaam iets open te zetten. merk en type van onze ketel ??
Dat is een ferolli megadens. Hier meer info daarover: https://www.installatie.nl/nieuws/ketel ... nder-vuur/
Verder hoort U mij niet klagen over onze ketel :cry:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is niet zoals het hoort. In principe moet u op één na alle radiatoren dicht kunnen zetten zonder problemen. En bij sommige systemen kan zelfs alles dicht.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door 16again »

PietertjeTwee schreef:
05 okt 2020 14:48
En t/m 8 radiatoren ben je juist wel weer goedkoper uit met de actie.

Er is sprake van een actie, maar die is niet in alle denkbare gevallen goedkoper dan het reguliere tarief. Ik zie het probleem niet.
De hele actie komt onzinnig op me over. Je weet zelf het beste in welke ruimte kachel minder of helemaal uit kan, en knoppen kun je dan zelf draaien.
En soms schijnt aan de zuidkant de zon flink, en is de noordkant kouder. Dan wordt er al snel weer aan knoppen gedraaid, zeg maar dag tegen je inregeling.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Energiewacht sigaar uit eigen doos

Ongelezen bericht door omega19 »

Wat is er mis met de gebruikelijke thermostaatkranen op de radiatoren?
Kun je het zelf regelen en ook steeds aanpassen.

Gesloten