LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
E.M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2017 08:59

Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Ongelezen bericht door E.M. »

Mocht u kunstof kozijnen willen laten plaatsen in uw woning, dan raden wij het bedrijf ELN ten zeerste af. Een jaar geleden begon ons avontuur met dit bedrijf. Eerst zijn wij incorrect geïnformeerd over hoe de voortgang zal zijn. Vervolgens slechte communicatie over waneer de plaatsing zou gaan plaatsvinden. Vervolgens zouden ze een maandag en een dinsdag de kozijnen plaatsten. Ipv maandag ochtend kwamen ze pas laat in de middag. Omdat ze het daarom niet af gekregen in het geplande tijdsbestek was ik genoodzaakt ook woensdag thuis te blijven voor deze klus. Extra gevraagd naar de tijd dat de mannen zouden arriveren. Ze hadden mij verzekerd dat dit tussen 10 en 11 uur s'ochtend zou zijn. Ze kwamen pas op 15 uur smiddags! En de mannen waren niet behaald vrolijk. En nog steeds is de klus niet geklaard. Van de 3 kozijnen werkt er maar 1 naar behoren. De andere 2 zouden nog geregeld worden. We zijn inmiddels een HALF JAAR verder. Ze zijn zeer, zeer, zeer slecht te bereiken en bellen niet terug.
Je kunt niet van ze op aan.
Ze lijken daar bovenop ook getraind in een beschuldigende vinger wijzen naar de klant i.p.v. de verantwoordelijk nemen voor hun slechte communicatie en planning.
Bespaar uzelf een hoop kopzorgen, en ga bij een ander bedrijf informeren.

stofzuigertje

Re: Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas betalen bij foutloze goed werkende kozijnen.

Ook garantie dat het binnen die tijd klaar is vooraf eisen en bij te laat opleveren en extra snipperdag nodig 10% korting eisen.
Als ze weigeren zoek je betere firma.

Wedden dat ze of mij als klant weigeren of dan wel op tijd foutloos kunnen opleveren!
Net als hun voorwaarden mag ik ook vooraf dingen eisen!

Ik betaal dus bepaal.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ja hoor, daar is er weer eentje. Er blijft een markt voor dit soort "ondernemingen".
Naderhand moord en brand schreeuwen, tja . . . :roll:

Betaal nooit vooraf het volledige bedrag.
Bij twijfel aan een bedrijf: betaal bij opdracht maximaal 20% (bedrijf moet wel een stukje investering voor jou doen), betaal bij oplevering 70% en hou 10% in gedurende de onderhoudstermijn. Reacties van ongeloof hier op dit forum maar dat is de enige manier je in te dekken als je opdracht geeft aan dit soort bedrijven.

Het feit dat ze wat later op de dag bij u komen betekent dat deze opdracht er even tussendoor moet. Om even de belangrijkheid van u als klant weer te geven.
Beschuldigende vinger? Als u deze opdracht aan een goede partij had gegund zou daar een goed contract ten grondslag aan liggen. Dat wil uw opdrachtgever voor hemzelf en voor u.

:) In 2010 heb ik voor een betrouwbare partij gekozen om mijn kozijnen te vervangen. Kozijnen werden betrokken van een grote fabrikant, bood aan wat gevraagd werd en contract liet geen ruimte voor discussie. Jaha, daar heb ik dan direct iets meer voor betaald maar indirect veel mee bespaard.
Succes dat u het alsnog een beetje netjes en goed voor elkaar zult krijgen.

vandennoord
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2010 09:41

Re: Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Ongelezen bericht door vandennoord »

Beste mensen,
Hoewel wij normaal gesproken liever buiten dit soort discussies blijven plaats ik namens ELN Kunststoftechniek toch even een reactie.
Wij plaatsen op jaarbasis honderden kozijnen tot volle tevredenheid van de klanten maar het blijft mensenwerk.
Zonder in te gaan op dit specifieke geval kunnen wij zeggen dat er uiteraard bij ons óók wel eens wat mis gaat.
Oprecht helpen wij al jarenlang onze klanten zo goed als mogelijk. Tevreden klanten plaatsen echter niet zo snel een recensie als mensen die, terecht of onterecht, niet zo tevreden zijn.
Omdat wij een gezonde en degelijke onderneming hebben vragen wij geen aanbetaling. Dank voor de tip Harm.calc maar wij gaan geen 20% betaling bij opdracht vragen.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kunststof kozijnen van ELN kunststoftechniek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Serieus? Na 2,5 jaar (!) actualiseer je dit topic weer, met als gevolg dat de klacht over je bedrijf nu op Google juist weer boven komt drijven. Niet zo handig :wink:

Gesloten