LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
bertusbaard
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 18:54

Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door bertusbaard »

Geachte dames/heren,

Wij hebben vorige week door de firma Wanders onze kozijnen en achter- en voor deur laten vervangen voor kunststof kozijnen en deuren.

De firma Wanders werkt met Rehau kozijnen,

Het ging om een totaal van zes kozijnen en twee deuren, dit alles is geplaats voor €15.000 incl. horren, vensterbanken, hr++ glas enz.

Natuurlijk hebben wij ook Nederlandse bedrijven een kans gegeven om een offerte uit te brengen, maar dat kwam toch zo'n €10.000 tot €15.000 duurder uit.
Dus daarom hebben wij de gok genomen om het door de firma Wanders te laten uitvoeren. En dit is dus vorige week gebeurt.

En wij kunnen iedereen aanraden om de firma Wanders uit te nodigen voor een offerte want ze zijn zeer scherp in het uit brengen van offertes.
Ze hebben een gezellig team en plaatsen vakkundig de kozijnen.

Dus met andere woorden wij hebben niks te klagen over de firma Wanders uit Kleef Duitsland.

En mocht je zelf je oordeel willen vellen, kunt u altijd een kijkje komen nemen bij ons thuis.

Wij wonen in Putten (gld) e-mail: [email protected]

Website: www.wanders.de

Mocht u meer willen weten kan u altijd een mailtje sturen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Verheij

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door pinky »

Wij hebben een aantal jaar gelden diversen kozijnen laten plaatsen door Wanders en zijn ook zeer tervreden. :D
Bij ons kijken mag ook, is in Utrecht

zie update december 2008
Laatst gewijzigd door pinky op 17 dec 2008 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

Hoi Pinky,

Er komt volgende week iemand van Wanders bij ons langs.

Wij wonen in Maarssenbroek. We zouden graag eens komen kijken bij jullie. Mail me a.u.b. een telefoonnummer naar [email protected]

Dankjewel

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roer »

Hierboven lees ik allemaal positieve verhalen over kunststofkozijnen en (minstens zo belangrijk) het monteren van deze kozijnen door de firma Wanders. In het begin zijn de meesten tevreden, maar ik vraag mij af of u nog tevreden bent. Zelf heb ik een kunststofvoordeur van een andere firma en hiermee heb ik van alles gehad (lekkage, deur heeft geklemd, tussen 2 groene panelen zag ik een witte streep, die later bijgelakt is). Voordat ik besluit om het gehele huis te voorzien van kunststofkozijnen wil ik niet over 1 nacht ijs gaan.
Laatst gewijzigd door roer op 06 jul 2008 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

Hoi Roer, wij hebben in oktober 2007 ons hele huis voorzien van kunstof kozijnen en deuren van Wanders. Wij zijn erg tevreden. De kwaliteitseisen in Duitsland zijn hoger dan die in Nederland. Dhr Wanders komt geheel vrijblijvend langs en geeft een eerlijke vrijblijvende offerte af, je hoeft dus niet gelijk te tekenen, wat ik wel bij enkele Nederlandse bedrijven heb gehad, die zonder ondertekening niet eens een prijs wouden zeggen (erg vaag). Van de 5 aanbieders, die ik heb laten langskomen kwam dhr WAnders als laatste met een beduidend lagere prijs. Ik ben toen met mijn gezin nog naar Duitsland gereden om zijn showroom te bekijken. HEt zag er daar erg goed uit en ik mocht nog een kijkje nemen in de fabriek waar de kozijnen worden voormonteerd. Het zag er allemaal sehr gruendlich uit. Mocht je in de buurt van Utrecht wonen, dan mag je gerust eens langskomen om zelf een kijkje te nemen...

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roko72 »

en als je in de buurt van Arnhem woont, kun je bij ons komen kijken.

Bij ons is vorige week een nieuwe voorgevel geplaatst door Wanders.

in één woord.........................SUPER!!!!!

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roer »

Bedankt voor de informatie! Ik heb op internet gezien dat K.Siegers uit Duitsland ook een zeer betrouwbaar adres is, tenminste afgaande op wat klanten schrijven. Het is natuurlijk wel zo, dat iedereen iets op internet kan zetten, dus ook een werknemer, eigenaar of familielid van het betreffende bedrijf. Maar nu bieden mij mensen aan om het te komen bekijken en dan zit het natuurlijk wel goed. Hoe heeft Wanders de afwerking gedaan? Zacht schuim tussen de muur en het kozijn? Of een andere manier. Kan/wil iemand mij dit even laten weten? Zelf geef ik de voorkeur aan kunststofkozijnen die op hout lijken. Uitslaande delen groen gekleurd en kozijn creme. Ik verwacht echter dat dit veel kostbaarder is, dan meest gangbare kozijnen.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roko72 »

Hoi Roer,

Wij hebben ook kozijnen met houtnerf, in de kleuren gebroken wit/antraciet..........................
De meerprijs valt reuze mee hoor,
in ons geval sprak je in totaat over 500 euro extra...................daar moet je het niet voor laten.
De profielen die Wanders gebruikt voor de kozijnen zijn ook heel mooi.
Dit zijn verdiepte profielen, en niet van dat gladde plastic achtige spul.

ze plaatsen de kozijnen niet tegen de oude aan, zoals veel bedrijven wel doen.
bij ons hebben ze alles weg gehaald, en geinpregneerde profielen weer in de spauw geplaatst en gesteld.
daar heeft men de kozijnen op/tegen gemonteerd, en gesteld, en daartussen met pur dicht gemaakt.
de afwerking op zich gebeurt echter heel secuur.
de afwerk latten komen in de juiste kleur, lengte en breedte, en deze worden weer afgewerkt met kit in de juiste kleur.

mocht je in de buurt wonen..............kom gerust langs.
zien is altijd beter dan "lezen".

gr

roko

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

Ik sluit me aan bij hetgeen Roko schreef. Oowij hebben voor houtnerf gekozen. Het ziet er echt super uit. Bij ons hebben ze ook de oude kozijnen eruit gehaald en de nieuwe erin gezet en met schuim dichtgespoten.

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door norman »

klinkt allemaal goed, zoveel mensen en tevreden klanten die nu allemaal reageren en belangeloos hun huis ter beschikking zetten om iedereen te laten kijken.
en natuurlijk zijn kozijnen alhoewel dat natuurlijk een kwestie van smaak is met houtnerf mooier dan die gladde kozijnen je ziet er wel minder op omdat het niet zo glimt en 500 euro lijkt mij niet veel meerprijs voor houtnerf op de kozijnen, zit het dan ook op de binnen zijde van de kozijnen? want dan is het natuurlijk het mooiste en dan 1 geheel

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

Op verzoek kun je bij Wanders zowel houtnerf buiten als binnen krijgen. Wij hebben alle opengaande delen (ramen en deuren) blauw houtnerf en de rest van de vaste kozijnen een soort cremekleur. Ook de gevelbekleding van de schuur hebben we in blauw met houtnerf laten uitvoeren. De hele buurt stond te kijken toen het af was! Op de eerste verdieping hebben we gelijk rolluiken laten zetten in de buitenkozijnen en alle openslaande ramen zijn uitgevoerd met inzet horren, die in de winter kunnen worden verwijderd. De horren zitten aan de buitenkant en de ramen kunnen toch nog gewoon open naar binnen toe. De ramen zijn allen kiep/kantel (??) ramen en kunnen in meerdere standen worden gezet. Zoals Roko72 al zei in één woord SUPER! ;-)

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door norman »

klinkt goed, maar heb jij dan ook houtnerf aan de binnen kant?

en hoe zit het met de deurscharnieren en de ventilatieroosters worden die ook aangepast zodat je niet een blauwe deur krijgt met een wit scharnier? of een aluminium kleurig rooster in een creme vlauw kozijn

klinkt in ieder geval heel erg goed

en wat voor merk profiel gebruikt waanders?

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

Ik heb inderdaad aan de binnenzijde ook houtnerf.

Ik weet zo niet wat de kleur van de deurschanieren is. Ik heb geen roosters, wel op zolder twee uitgangen voor de wasdroger en de airco.

Merk profiel weet ik ook niet. Je kunt het beste Wnders vragen om eens vrijblijvens lang te komen om al je vragen te beantwoorden. Vaak is er toch een hoop maatwerk omdat elke klant andere wensen heeft. Dhr Wanders heeft mij ook een hoop goede adviezen gegeven en niet om zichzelf te verrijken om de meest winstgevende producten te verkopen.

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door norman »

moet je is kijken als je thuis bent naar de kleuren van de scharnieren, witte of alu kleurige scharnieren op gekleurde kozijnen vind ik niet zo mooi en zou ik graag in kleur van de kozijnen hebben, ventilatie roosters ook, maar ik ga wel is langs in duitsland om te kijken.

laat me even weten aub over die kleur scharnieren en ook de kleur van de horren, zijn die dan bij jou ook in de kleur van het openslaande raam dus blauw of gewoon wit of creme. het zijn natuurlijk maar details maar voor het gezicht vind ik dat wel belangrijk

theoG
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:11

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door theoG »

De kleur van de horranden is wel blauw, gelijk aan de kozijnen, maar het gaas is zwart/grijs. De rolluiken zijn hetzelfde creme, gelijk aan de kozijnen, die creme zijn.

Volgens mij zijn de schanieren in creme, net als de kozijnen waaraan de deur hangt. Dat is natuurlijk een keuze. Misschien heeft hij ze ook in blauw. Ik vond het niet zo belangrijk. Het staat zowiezo beter als voordat ik kunstof had!

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roko72 »

Wanders gebruikt de profielen van Rehau.
Dit zijn echter verdiepte profielen, wat overeen komt met hout.

de horren zijn in de kleur van het kozijn waar ze in geplaatst worden.
In ons geval dus antraciet.

Wij hebben bewust gekozen voor een gladde afwerking aan de binnenkant, omdat het beter uitkomt bij het interieur wat wij hebben.

De scharnieren kunnen (zover als ik weet) in de kleur komen die je wenst...................dus passend in het geheel.
Wij hebben ook de gevelbekleding met houtnerf, en ook hier was de hele buurt onder de indruk.
Er is een aantal maal gevraagd of we nu hout hadden of kunstof.

ook geeft hij een zeer goed advies omtrent kleurstelling e.d.
mijn vrouw had de kleur blauw in haar hoofd, maar gezien het type woning wat wij hebben, adviseerde dhr. Wanders gebroken wit, met antraciet.
Gelukkig hebben we zijn advies opgevolgt, en is het nu een mooi geheel.

Bel Wanders voor een offerte, en bespreek je wensen.

gegarandeerd dat je je tot ons voegt :wink: :lol:

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roer »

Het is natuurlijk mogelijk, dat men ons een andere indeling van de ramen gaat adviseren. Ik zie bij ons in de straat, dat meer mensen niet meer de oorspronkelijke raamindeling hebben. Ik heb de gemeente gevraagd of hiervoor een vergunning nodig is en hierop de reactie:

Op het moment dat de indeling wijzigt of dat u gevel openingen vergroot of verkleind moet u een bouwvergunning aanvragen.

Verdere kunnen er nog meer zaken relevant zijn wanneer u bouwvergunning plichtig bent.
Voor verdere antwoorden kunt u kijken op: http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online

Mocht u nog vragen hebben,
kunt u contact opnemen met een bouw inspecteur van de afdeling vergunningen.
****
Een vergunning aanvragen kost ook weer extra geld en een boel rompslomp verwacht ik.

Verder vind ik naar buiten uitslaande ramen, zoals wij nu hebben, heel handig. Ik kan het raam wagenwijd openzetten en er een deken uithangen om te luchten. Bij draai-/kiepramen lijkt mij dat niet handig, want dan klapt het raam met een zuchtje wind dicht.
Laatst gewijzigd door roer op 11 jul 2008 01:05, 2 keer totaal gewijzigd.

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door norman »

:(
Laatst gewijzigd door norman op 17 okt 2008 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door roko72 »

wat ik met "glad" bedoel is het volgende.
Bij een gemiddeld kozijn van kunstof zie je gewoon dat het kunstof is.
Het heeft een uitstraling van "plastic" en zo ziet het er ook uit.

Dat wij de binnenkant wél glad hebben genomen komt mooi overeen met het strakke interieur wat wij hebben, en de strakke keuken die (eindelijk) morgen geplaatst word.

Aan de buitenkant echter zie je niet dat het kunstof is.
Het ziet er uit als hout, wat bij ons "type" woning heel mooi is.

Ze plaatsen wel degelijk stelkozijnen, ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen.
De afwerking gebeurt met lijsten in de kleur, en deze lijsten worden afgekit, zodat je tussen muur en afwerklijst óók een waterdichte verbinding hebt.

enter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:47

Re: Wanders Kunststof kozijnen, kunnen wij u aanraden....

Ongelezen bericht door enter »

Hé Norman heb je die kozijnen al aangeschaft bij de Firma. Wanders of ben je nog aan het onderhandelen het duurt wel erg lang bij jou of ben je toevallig ergens anders mee bezig op dit Forum????????????

mvg. enter

Gesloten