LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke cv-ketel nodig met vloerverwarming?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Gouwentak
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2020 17:22

Welke cv-ketel nodig met vloerverwarming?

Ongelezen bericht door Gouwentak »

Wij hebben sinds 2 maanden vloerverwarming alleen is onze CV ketel niet geschikt omdat het een Intergas is zonder tweewegklep. 
Omdat onze ketel 16 jaar oud is en hier en daar al wat onderhoud nodig heeft gehad willen we een nieuwe ketel gaan aanschaffen. 
Het moet een CW5 worden. 

Nu is mijn vraag wat nu de 'beste' ketel is. 

De een zegt weer een Intergas omdat het binnenwerk daar heel goed (minimaal) van is en dan een tweewegklep. 
De volgende zegt weer een Remeha terra omdat die zo'n klep niet nodig heeft en het daarom beter is. 

Wie kan ons helpen met tips en ideeën? 

Bedankt! 
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2020 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Welke cv-ketel nodig met vloerverwarming?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gouwentak schreef:
02 feb 2020 17:29
Wij hebben sinds 2 maanden vloerverwarming alleen is onze CV ketel niet geschikt omdat het een Intergas is zonder tweewegklep. 
Omdat onze ketel 16 jaar oud is en hier en daar al wat onderhoud nodig heeft gehad willen we een nieuwe ketel gaan aanschaffen. 
Het moet een CW5 worden. 

Nu is mijn vraag wat nu de 'beste' ketel is. 

De een zegt weer een Intergas omdat het binnenwerk daar heel goed (minimaal) van is en dan een tweewegklep. 
De volgende zegt weer een Remeha terra omdat die zo'n klep niet nodig heeft en het daarom beter is. 

Wie kan ons helpen met tips en ideeën? 

Bedankt! 

Wij hebben een Remeha CW5 Avanta. Gaan het 10e jaar zonder enig problemen en sinds 8 jaar is hier vloerverwarming aan gekoppeld.
Dat is onze ervaring.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke cv-ketel nodig met vloerverwarming?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Twee weg klep?

Ik heb de 3 weg klep op voorraad maar 2 weg?
De ooit Dubieuze Intergas ketel uit 1982 was al geschikt voor vloerverwarming, een ramp ketel maar kon wel.
Denk aan twijfelachtige installateur of verkeerde vloerverwarming groep.

De gelijk op ketel met lage keteltemperatuur zijn voordeligste maar regelen temperatuur is ramp.
Met eigen pomp en die van hoge ketel temperatuur met retour tot juiste temperatuur mengde is betere!

Dus zoek eens een betere installateur die verstand van vloerverwarming heeft zou ik zeggen.

Gesloten