LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
baszied
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:56

Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door baszied »

Ik heb een tijd geleden via werkspot een aannemer ingehuurd (Floor Design of De-Ambacht, twee namen, zelfde bedrijf) om in mijn nieuwe huis de vloeren te leggen. Nadat we een prijs en datum overeengekomen waren, heeft mijn bank, via mijn bouwdepot deze aannemer betaald. Deze aannemer is vervolgens nooit komen opdagen en wil nu ook het voorgeschoten geld niet terugstorten. Mijn vraag is mag dit wettelijk en welke stappen kan ik het beste ondernemen ? Ik heb alle correspondentie en bankafschriften dus ik kan principe gewoon bewijzen dat ik eigenlijk opgelicht ben. Is een deurwaarde de beste optie ?

wondertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2010 11:09

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door wondertje »

lekker he goedkoop uit via werkspot.
Ik raad je aan om gewoon een goede aannemr te nemen volgende keer en zeker niet bij werkspot.
Die aannemers worden niet gecontroleerd door werkspot.
als je maar betaald is het enigste wat telt bij werkspot.
De gierige hollander gaat daar heerlijk op in.
lekker zo doorgaan allemaal.
Er zitten ook goede bij maar die lopen ook op te boxen op werkspot omdat er slechte bedrijven tussen zitten die goedkoop bieden en dus goed weten in te spelen op de gierige holanders.
Bij mij worden garantie certificaten afgegeven na oplevering en betaling werkzaamheden.
ben je iets meer kwijt maar heb je wel wat.
zo veel mogelijk doorgeven wat je is overkomen en vooral waar je die aannemer vandaan hebt.
veel sterkte

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eerst moet je een ingebrekenstellingsbrief sturen, daarna kun je een deurwaarde de aannemer laten vervaardigen. Als je haast hebt dan zou ik deze brief direct aangetekend versturen. Je moet dan wel in ieder geval zorgen dat kunt bewijzen dat je iets betaald hebt en liefst ook nog dat er een overeenkomst ligt.

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door klusr »

LANG LEVEN Werkspot!!Boehooooe! GOEDKOOP is DUURKOOP!!

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door Rebellian »

Heeft niets te maken met werkspot, lijkt mij een geschil tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Ik heb ook via werkspot meerdere klussen laten verzorgen, altijd even netjes.

Zoek niet alleen op prijs, maar ook op referenties, en betaal niet vooraf, zeker niet als er geen spullen ingekocht moeten worden om de klus te klaren. Dan gaat het alleen om loon, betalen na levering van spullen (of als men ermee voor de deur staat) is alweer veiliger. Loon komt pas na de arbeid.

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door riko76 »

HEY werkspot weer.lol

nou eigenlijk de aannemers van werkspot.
een lachertje.
bieden zo laag mogelijk en dan proberen de klant op te lichten.

ik ben er klaar mee.

gr, een echte badkamer-montage.nl

remako
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 23:09

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door remako »

werkspot daar zitten voornamelijk aannemers die zelf geen werk binnen halen
de referenties klopen ook niet altijd vaak zijn het kennissen of familie die cijfers geven heb een aannemer gehad die gemiddeld een 9 had maar zelf heel weinig van bouwen weet heb in de familie een uitvoerder die al ruim 20 jaar woningen bouwd maar gewoon geen tijd had voor de klus maar wel aanwezig was bij het gesprek
zijn visie was een bedrijf dat niet weet waar ze mee bezig zijn ga gewoon naar een aannemer in de buurt weet je wat je in huis haal

wbeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:41

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door wbeer »

Wat ik me afvraag bij al die berichten over Werkspot en de daarbij aangesloten werklieden die een wanprestatie afleveren... hebben hun klanten/opdrachtgevers dan geen rechten? Ook al is de klusser niet aangesloten bij een vakorganisatie, hij neemt de klus aan, belooft iets te zullen doen en doet dit vervolgens niet of niet goed. Dit is aan te tonen. En lijkt mij als leek dan een vorm van oplichting of zelfs vernieling. Zijn er dan geen snelle stappen te ondernemen om je recht te halen c.q. je geld terug te krijgen?

Skillz
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:07

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door Skillz »

wondertje schreef:lekker he goedkoop uit via werkspot.
Ik raad je aan om gewoon een goede aannemr te nemen volgende keer en zeker niet bij werkspot.
Die aannemers worden niet gecontroleerd door werkspot.
als je maar betaald is het enigste wat telt bij werkspot.
De gierige hollander gaat daar heerlijk op in.
lekker zo doorgaan allemaal.
Er zitten ook goede bij maar die lopen ook op te boxen op werkspot omdat er slechte bedrijven tussen zitten die goedkoop bieden en dus goed weten in te spelen op de gierige holanders.
Bij mij worden garantie certificaten afgegeven na oplevering en betaling werkzaamheden.
ben je iets meer kwijt maar heb je wel wat.
zo veel mogelijk doorgeven wat je is overkomen en vooral waar je die aannemer vandaan hebt.
veel sterkte
De gierige hollander gaat daar heerlijk op in.
lekker zo doorgaan allemaal.

jij bent zeker geen nederlander dat blijkt wel -.-

wbeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:41

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door wbeer »

waaruit blijkt dat ik geen Nederlander ben?

wbeer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:41

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door wbeer »

riko76 schreef:HEY werkspot weer.lol

nou eigenlijk de aannemers van werkspot.
een lachertje.
bieden zo laag mogelijk en dan proberen de klant op te lichten.

ik ben er klaar mee.

gr, een echte badkamer-montage.nl

Wat je zegt: oplichten. Het zijn oplichters. Maar hoe zit het dan met de rechten van de klant, de mensen die opgelicht worden? Is een zeker mate van stomheid of naïviteit, "je had beter moeten/kunnen weten", maatstaf voor wel of niet rechten hebben tegen dit soort gehaaide oplichters en/of oplichtingspraktijken?

Moetsyyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 22:18

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door Moetsyyy »

Ook wij zijn opgelicht door een aannemer van werkspot.
Naar aanleiding van de referentie die ik geplaatst had werd ik netjes gebeld door werkspot wat er aan de hand was.
Maar wat moeten ze meer doen?

Meer als een bemiddelingssite is het niet. Je stelt marktplaats toch ook niet aansprakelijk als je opgestuurde apparaat niet werkt?

bumke
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 dec 2011 10:47

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door bumke »

Ik heb me in februari ook laten verlijden door me te laten inschrijven bij werkspot.
Ik gaf aan er geen interesse in te hebben omdat er naar mijn idee alleen de prijs kapot gemaakt wordt, er voor de geboden bedragen geen vakwerk geleverd kan worden en ik niet wil bieden maar persoonlijk bij de klant langs wil gaan.
Volgens werkspot gaan de opdrachtgevers echt niet voor de laagste prijs en stellen ze het erg op prijs als je vooraf persoonlijk het werk komt bekijken.
Ik heb om 1 week bedenktijd gevraagd en er eens over nagedacht, het kost € 30,00 p/m ex BTW en je zit er voor 1 jaar aan vast.
Met de gedachte dat het wel heel gek moest gaan wilde er niet 1 werk uit voort komen, heb ik het geprobeerd.
2 maanden geleden heb ik vast opgezegd voor het komende jaar zodat ik het zeker niet kon vergeten of te laat zou zijn voor het opzeggen, ik heb 31 opdrachtgevers een PB gestuurd en persoonlijk bezocht, 2 daarvan hebben me laten weten dat het werk door iemand anders gemaakt werd omdat die goedkoper was en een andere liet weten iemand te hebben gevonden die het in het zwart kon maken voor een x bedrag en of ik dat ook kon.
Uiteraard ben ik op dat aanbod niet ingegaan, en de overige 28 opdrachtgevers hebben niet het fatsoen gehad iets te laten weten.
later als de opdracht rond is kan ik zien welke bedragen (incl. BTW) geboden zijn en door wie, nou voor de meeste van die bedragen is het werk totaal niet uit te voeren.
Mijn ervaring als 'vakman' zoals ze dat op werkspot noemen is negatief, jammer dat als je serieus met je zaak bezig bent iedere keer aan het kortste eind trekt doordat er veel prijzenduikers en prutsers op werkspot zitten.
Dit neemt niet weg dat ik het niet betreur voor de opdrachtgevers als die negatieve ervaringen hebben met de 'vakmannen' van werkspot.

william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door william.22 »

manne manne geen ruzie hier make jeeze , das voor niks goed..

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door Shine »

Is het onderstaande aannemer?
http://www.deambacht.nl/

Zoja, ze zijn bij bouwgarant aangesloten. Je kunt dan ht bste via die organisatie je beklag gaan doen.

Het is trouwens erg jammer dat TS, die topic in 2010 startte (zie ik nu) verder nooit heeft laten weten hoe het is afgelopen.

Benvliegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2012 18:22

Re: Werkspot aannemer betaalt niet terug, geen werk verricht

Ongelezen bericht door Benvliegen »

wbeer schreef:waaruit blijkt dat ik geen Nederlander ben?
Omdat je Hollander zo schrijf misschien.

Gesloten