LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Famke71
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2019 11:25

Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Famke71 »

Goede morgen,

Wat mag een bedrijf vragen voor het verwijderen/plaatsen van 1 paneel voor schilderwerk? Toen ik vorige week belde om zonnepaneel voor de schilder te verwijderen niets gezegd over rekening/kosten. Mijn man belde vrijdag voor de terugplaatsing, werd er gezegd of 150,- zwart of 181.50 per faktuur.
Ze gebruiken ook nog een speciale bit voor t plaatsen, dus je wordt min of meer gedwongen om hen te bellen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze mogen daarvoor rekenen wat ze willen. Er zijn uiteraard geen vaste tarieven.

En normaal vraagt men van te voren wat iets gaat kosten.

Maar wordt/werd er dan geschilderd onder het zonnepaneel?

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus, je hebt nu geleerd om voor de werkzaamheden naar de kosten te informeren, dat is onbetaalbare wijsheid.
En een bedrijf mag natuurlijk vragen wat het wil, daar is geen wettelijke grens voor.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

En naast die onbetaalbare wijsheid :mrgreen: heb je nog eens geluk dat het bedrijf uberhaupt aan een zonnepaneel wil zitten. Probeer nog maar eens een dakdekker te vinden die aan een dak met panelen wil werken. Risico's zijn voor dit soort bedrijven doorgaans gewoon te groort (dat er iets met de in een sneltrein en vaak niet heel erg vakkundig) gelegde panelen /kabels gebeurd)

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Sira »

Famke71 schreef:
29 sep 2019 11:42
Goede morgen,

Ze gebruiken ook nog een speciale bit voor t plaatsen, dus je wordt min of meer gedwongen om hen te bellen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is er dan zo bijzonder aan dat speciale bitje? Ieder type bitje is verkrijgbaar. Het meest voor de hand liggend is het een Torx.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Zoals hier boven al gezegd mogen ze vragen wat ze willen.
Daarom:
- een specificatie vragen (welke posten en hoeveel per post)
- zelf een werkomschrijving maken en opschrijven en daarvoor meerdere aanbiedingen proberen te krijgen en die ook
proberen te begrijpen
- referenties vragen en controleren.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 29 sep 2019 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat paneel eraf laten halen hebt u laten doen door het bedrijf dat ze ook geïnstalleerd heeft?

Maar ja, hij is er af en moet er ook weer op.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Dit is een geniale vraag. M.A.Woorden geen vraag. Wees blij dat deze mensen dat willen doen. M.I. kamikaze piloten.
Buiten het risico dat deze schilders nemen, omdat ze geen weet hebben van elektrotechniek en afschakelen.
Voorrij kosten van 2 mensen. Ladder op/af. Stond die er al ? Dat paneel weegt niets. Is van slecht chinees aluminium toch.??
Die panelen zijn van glas met cellen. Op de grond wegen ze 18 kg.. Op een geschilderd?? dak is het gewicht in balans houden.
Die schilders hebben veelal vrouw en kinderen. Dit is een vreemd en onduidelijk verhaal. Bizar. Stel een vraag met info van de feiten.
Teruglezend zou ik me moeten schamen voor deze onzin tekst. Ben net geopereerd aan mijn voet, en sta stijf van de dope.
Maar misschien kan Famke e.a. hier nog iets van leren. Groet, Henk.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De schilders halen het paneel er helemaal niet af.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Henk Terpstra schreef:
08 okt 2019 19:13
Teruglezend zou ik me moeten schamen voor deze onzin tekst. Ben net geopereerd aan mijn voet, en sta stijf van de dope.
Inderdaad beetje een onzintekst. TS huurt juist iemand in om het paneel te verplaatsen opdat de schilders dat niet hoeven te doen.

Maar in essentie stip je wel de punten aan waar TS mee te maken heeft. Voorrijkosten, hoog gewicht (dus zeker twee personen), bereikbaarheid, risico's (vallen, breuk, electrische installatie) etc. Dat maakt zulk werk niet het goedkoopste werk om uit te voeren. Dat kun je natuurlijk bagatelliseren, omdat het in essentie weinig meer is dan een paar schroefjes vastschroeven en een sterker inpluggen, maar daarmee onderschat je wat er allemaal zou kunnen gebeuren en wat ze dus ook rekening mee moeten houden.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Zonnepaneel verwijderen/plaatsen voor schilderen, wat mag dat kosten?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

De enige vraag die TS zich had moeten stellen was wat hij/zij nu precies heeft ingehuurd. Genoemd bedrag is voor twee keer voorrijden al redelijk laag (en dan is er nog geen werk gedaan). Goede elektriciens zullen het niet zijn (die zijn doorgaans een stuk duurder) en de vraag of de klant het zwart wil zo mij doen overwegen het toch maar zelf te doen (het is echt geen rocket science) maar als ik zie hoe het gemiddelde paneel op het dak wordt gegooid (monteren is een vak en soms al teveel eer) snap ik ook wel dat er maar weinig firma's zijn die hun vinger er bij onderhoud aan willen branden.

Gesloten