LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZonnepanelenPlus: meterkast niet naar behoren vervangen, bedrijf ontkent

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: ZonnepanelenPlus: meterkast niet naar behoren vervangen, bedrijf ontkent

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Bonten schreef:
26 feb 2021 16:12
Ondertussen ontkent ZonnepanelenPlus nog steeds dat ze iets fout gedaan hebben. Ze lappen de NEN1010 gewoon aan hun laars (zoals wel meer zonneboeren). Dat betekent dat er nog veel meer huishoudens zijn waar de meterkast niet in orde is na de installatie van zonnepanelen. En ondertussen vragen ze exorbitante bedragen voor het "zonodig vervangen van de meterkast".
Is dit bedrijf aangesloten bij een branche-organisatie?

Zo ja, dan lijkt het me verstandig om daar je waarnemingen kenbaar te maken. Er is aantoonbaar slecht werk geleverd, en branche verenigingen zijn daar doorgaans niet blij mee. En al helemaal niet wanneer de problemen vervolgens niet worden opgelost.

En heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan kun je in overleg met hen mogelijk stappen nemen tegen dit bedrijf. Zij zijn nu immers de overeenkomst niet nagekomen. Dus je hebt recht op het alsnog nakomen van de overeenkomst (groepenkast die voldoet aan de eisen en correct geplaatst wordt) of ontbinding van een deel van de overeenkomst met geld terug op je rekening.

Gesloten