LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
C. Groenewold
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018 17:32

Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door C. Groenewold »

Op 22 feb. jl kreeg ik een aanbieding van Large.nl waar ik (voor 10,- per jaar) vaste klant ben zodat ik leuke aanbiedingen krijg, alleen voor vaste klanten.
Het betrof een jas van 79,99 voor 54,99 die ik al eerder bekeken had in de webstore. Ik besloot hem te bestellen -er was geen tijd aan verbonden maar de aanbieding was nog geen dag oud, ruim op tijd zou je denken.
Als ik inlogde met mijn klantenaccount kon ik de jas alleen voor de volle mep kopen: 79,99. Ik dacht een vergissing en belde de klantenservice. Eerst werd ik afgepoeierd met de boodschap dat de aanbieding maar een paar dagen geldig was. Ik bestelde binnen 24 uur; niet na een paar dagen. Vervolgens keek ik op tv.gids.nl en zag daar tot mijn verbazing dezelfde jas met grote letters: nu van 79,99 voor 54,99: bestel NU, klik hier.
Ik klikte de advertentie aan en weer was de jas opeens 79,99 als ik wilde bestellen.
Terug gebeld naar de klantenservice; een vriendelijke meneer beloofde me(!!) dat ik de jas met korting kon bestellen als ik even een screenshot maakte van de aanbieding, die op zou sturen naar Large.nl wat ik een prima oplossing vond.
2 dagen later een mailtje: ik kreeg de korting niet, de aanbieding in mijn mailbox aan mij gericht als vaste klant was bij nader inzien ongeldig, waarom kon men mij niet uitleggen...
De aanbieding op internet WAS NIET HUN PAKKIE AN, GOOGLE DEED AANBIEDINGEN UIT HUN NAAM! Large.nl had geen zeggenschap over welke aanbiedingen Google namens hen aanboden. Lariekoek natuurlijk. Op 26 feb. nog een keer gebeld met de klantenservice: de korting was mij tenslotte mondeling nog eens bevestigd: ik zou de jas voor 54,99 mogen bestellen. Nu opeens niet meer. Ik heb wél eind vorig jaar 10,- betaald om gebruik te maken van dergelijke aanbiedingen. Ik wil óf de jas voor de aangeboden prijs bestellen, er waren er nog tientallen op voorraad aldus de klantenservice in mijn maat maar vandaag kreeg ik te horen dat ik mijn beklag moest doen bij Google en werd de verbinding verbroken. Ik ben echt boos, wil óf de aanbieding bestellen en anders mijn 10,- terug zodat ik gewoon gebruik kan maken van de aanbiedingen. Als niet-vaste klant had ik de korting wél gekregen. Absurd. Ook de 'goodies' die men beloofd bij een bestelling zoals een t-shirt oid krijg je zelden of nooit: die zijn dan op. Pech gehad...
Ik voel me bekocht, het gaat me om het principe.
Tien euro betalen om vaste klant te worden en dan geen gebruik mogen maken van aanbiedingen? :shock:
Dat is toch wel heel vreemd...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door Brahms »

C. Groenewold schreef:Op 22 feb. jl kreeg ik een aanbieding van Large.nl waar ik (voor 10,- per jaar) vaste klant ben zodat ik leuke aanbiedingen krijg, alleen voor vaste klanten.
Het betrof een jas van 79,99 voor 54,99 die ik al eerder bekeken had in de webstore. Ik besloot hem te bestellen -er was geen tijd aan verbonden maar de aanbieding was nog geen dag oud, ruim op tijd zou je denken.
Als ik inlogde met mijn klantenaccount kon ik de jas alleen voor de volle mep kopen: 79,99. Ik dacht een vergissing en belde de klantenservice. Eerst werd ik afgepoeierd met de boodschap dat de aanbieding maar een paar dagen geldig was. Ik bestelde binnen 24 uur; niet na een paar dagen. Vervolgens keek ik op tv.gids.nl en zag daar tot mijn verbazing dezelfde jas met grote letters: nu van 79,99 voor 54,99: bestel NU, klik hier.
Ik klikte de advertentie aan en weer was de jas opeens 79,99 als ik wilde bestellen.
Terug gebeld naar de klantenservice; een vriendelijke meneer beloofde me(!!) dat ik de jas met korting kon bestellen als ik even een screenshot maakte van de aanbieding, die op zou sturen naar Large.nl wat ik een prima oplossing vond.
2 dagen later een mailtje: ik kreeg de korting niet, de aanbieding in mijn mailbox aan mij gericht als vaste klant was bij nader inzien ongeldig, waarom kon men mij niet uitleggen...
De aanbieding op internet WAS NIET HUN PAKKIE AN, GOOGLE DEED AANBIEDINGEN UIT HUN NAAM! Large.nl had geen zeggenschap over welke aanbiedingen Google namens hen aanboden. Lariekoek natuurlijk. Op 26 feb. nog een keer gebeld met de klantenservice: de korting was mij tenslotte mondeling nog eens bevestigd: ik zou de jas voor 54,99 mogen bestellen. Nu opeens niet meer. Ik heb wél eind vorig jaar 10,- betaald om gebruik te maken van dergelijke aanbiedingen. Ik wil óf de jas voor de aangeboden prijs bestellen, er waren er nog tientallen op voorraad aldus de klantenservice in mijn maat maar vandaag kreeg ik te horen dat ik mijn beklag moest doen bij Google en werd de verbinding verbroken. Ik ben echt boos, wil óf de aanbieding bestellen en anders mijn 10,- terug zodat ik gewoon gebruik kan maken van de aanbiedingen. Als niet-vaste klant had ik de korting wél gekregen. Absurd. Ook de 'goodies' die men beloofd bij een bestelling zoals een t-shirt oid krijg je zelden of nooit: die zijn dan op. Pech gehad...
Ik voel me bekocht, het gaat me om het principe.
Tien euro betalen om vaste klant te worden en dan geen gebruik mogen maken van aanbiedingen? :shock:
Dat is toch wel heel vreemd...
Betalen om korting te krijgen, hoe vaak is dat al afgeraden om te doen.....
Uw 10 euro hebben ze, verder moet je niet te lastig zijn voor dit soort bedrijven.
Ben bang dat een zo'n goedkope Chinese jas, en dan ook nog met hoge korting, van lage kwaliteit is.
Ga naar een stenen winkel, pad en gevoel verschillende jassen, dat lijkt me een beter plan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door Erthanax »

C. Groenewold schreef:Tien euro betalen om vaste klant te worden [...]
Dat is toch wel heel vreemd...
Inderdaad, betalen om korting te krijgen is heel vreemd.
Zie het maar als leergeld. U bent een tientje kwijt maar zult zich in de toekomst niet meer door dit soort trucjes laten verleiden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door olaf79 »

BEtalen om vaste klant te worden. Hoe zot kun je zijn. Een vaste klant wordt je als zij een goede service combineren met goede producten waardoor je steeds weer terug komt bij dat bedrijf. En dan krijg je een leuke attentie na een jaartje of 3-5 om in hun shop te besteden.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door alfatrion »

C. Groenewold schreef:Ik voel me bekocht, het gaat me om het principe.
Als het je om het principe gaat, dan kun je de overeenkomst sluiten en naar de kantonrechter gaan voor het verschil. Dit mag je zelf doen.
Je hebt nodig een schriftelijke reactie van het bedrijf, dus niet bellen maar mailen.

C. Groenewold
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018 17:32

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door C. Groenewold »

Brahms schreef:
C. Groenewold schreef:Op 22 feb. jl kreeg ik een aanbieding van Large.nl waar ik (voor 10,- per jaar) vaste klant ben zodat ik leuke aanbiedingen krijg, alleen voor vaste klanten.
Het betrof een jas van 79,99 voor 54,99 die ik al eerder bekeken had in de webstore. Ik besloot hem te bestellen -er was geen tijd aan verbonden maar de aanbieding was nog geen dag oud, ruim op tijd zou je denken.
Als ik inlogde met mijn klantenaccount kon ik de jas alleen voor de volle mep kopen: 79,99. Ik dacht een vergissing en belde de klantenservice. Eerst werd ik afgepoeierd met de boodschap dat de aanbieding maar een paar dagen geldig was. Ik bestelde binnen 24 uur; niet na een paar dagen. Vervolgens keek ik op tv.gids.nl en zag daar tot mijn verbazing dezelfde jas met grote letters: nu van 79,99 voor 54,99: bestel NU, klik hier.
Ik klikte de advertentie aan en weer was de jas opeens 79,99 als ik wilde bestellen.
Terug gebeld naar de klantenservice; een vriendelijke meneer beloofde me(!!) dat ik de jas met korting kon bestellen als ik even een screenshot maakte van de aanbieding, die op zou sturen naar Large.nl wat ik een prima oplossing vond.
2 dagen later een mailtje: ik kreeg de korting niet, de aanbieding in mijn mailbox aan mij gericht als vaste klant was bij nader inzien ongeldig, waarom kon men mij niet uitleggen...
De aanbieding op internet WAS NIET HUN PAKKIE AN, GOOGLE DEED AANBIEDINGEN UIT HUN NAAM! Large.nl had geen zeggenschap over welke aanbiedingen Google namens hen aanboden. Lariekoek natuurlijk. Op 26 feb. nog een keer gebeld met de klantenservice: de korting was mij tenslotte mondeling nog eens bevestigd: ik zou de jas voor 54,99 mogen bestellen. Nu opeens niet meer. Ik heb wél eind vorig jaar 10,- betaald om gebruik te maken van dergelijke aanbiedingen. Ik wil óf de jas voor de aangeboden prijs bestellen, er waren er nog tientallen op voorraad aldus de klantenservice in mijn maat maar vandaag kreeg ik te horen dat ik mijn beklag moest doen bij Google en werd de verbinding verbroken. Ik ben echt boos, wil óf de aanbieding bestellen en anders mijn 10,- terug zodat ik gewoon gebruik kan maken van de aanbiedingen. Als niet-vaste klant had ik de korting wél gekregen. Absurd. Ook de 'goodies' die men beloofd bij een bestelling zoals een t-shirt oid krijg je zelden of nooit: die zijn dan op. Pech gehad...
Ik voel me bekocht, het gaat me om het principe.
Tien euro betalen om vaste klant te worden en dan geen gebruik mogen maken van aanbiedingen? :shock:
Dat is toch wel heel vreemd...
Betalen om korting te krijgen, hoe vaak is dat al afgeraden om te doen.....
Uw 10 euro hebben ze, verder moet je niet te lastig zijn voor dit soort bedrijven.
Ben bang dat een zo'n goedkope Chinese jas, en dan ook nog met hoge korting, van lage kwaliteit is.
Ga naar een stenen winkel, pad en gevoel verschillende jassen, dat lijkt me een beter plan
.
Sorry dat heb ik niet helemaal goed verwoord; voor een tientje per jaar hoef je OOK geen verzendkosten (3,95 per bestelling, ongeacht wat je besteld) meer te betalen; daarnaast krijg je extra aanbiedingen :) Het ging mij meer om de verzendkosten: vaak hebben ze bv een t-shirt voor 8 euro, als je dan zonder verzendkosten besteld is het een koopje, komt er steeds 3,95 bij loopt het behoorlijk op. En ik bestelde er regelmatig, in maart '17 had ik al 3x een bestelling gedaan dus dat tientje heb je er zó uit.
De kwaliteit van de spullen was altijd uitstekend en absoluut niet duur. Echt waar voor je geld. Inmiddels heb ik een antwoord gekregen op mijn boze mail naar de winkel: ze willen -nu ik gemaild had dat ik het er niet bij liet zitten- plots de jas alsnog leveren met een hele grote MAAR: ik moet nu opeens vooruit betalen....?

Ook heb ik gisteren gezien dat hun Facebookpagina uit de lucht is, ik weet nu omdat er dagelijks zonder overdrijven honderden klachten op geplaatst worden. Althans, dat zal de reden wel zijn, niemand kan me vertellen waarom ze opeens niet meer aan Facebook doen...
Toch vond ik het jammer, vroeger was het echt een uitstekende winkel met prima service en kwalitatief prima spullen, vaak ook exclusief voor Europa dus dan moest je toch echt bij hen zijn om te bestellen.

Maar goed, ik heb ervan geleerd en dat tientje verzendkosten heb ik er wel uit, sinds die tijd heb ik 3x besteld dus anders had ik 3x 3,95 aan verzendkosten betaald. En de spullen die ik geleverd kreeg waren mooi, een winterjas die ik bestelde heb ik nu voor 89,99 kunnen kopen terwijl hij elders niet goedkoper dan 139,99 te krijgen was.

Dank voor de reacties!!

stofzuigertje

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je volgende jaar geen €10,- meer betaalde en boos weg zou lopen en dat vele doen kost het meer als deze foute reclame....
Ze hadden na de melding online dit moeten corrigeren.... of was deze aanbieding alleen bij vooruit betalen en achteraf geen korting.....
dan mag het wel namelijk....

C. Groenewold
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018 17:32

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door C. Groenewold »

Ik heb inmiddels uitgebreid antwoord gehad van Large.nl, het scheen te maken te hebben met een verhuizing en een nieuwe klantenservice met medewerkers die nog opgeleidt moeten worden.
Ze hebben me aangeboden de jas alsnog voor de aangeboden prijs te kopen, excuses aangeboden en echt de tijd genomen om e.e.a. recht te zetten.
Ook heb ik ter compensatie een aanbieding gekregen vandaag: 12% korting op het hele assortiment. De korting kunnen ze echter alleen geven als ik vooruit betaal en ondanks dat ik best geloof dat het wel goed zit na de uitleg durf ik het niet aan om te gaan bestellen.
Zelf waren ze ook geschrokken van de vele klachten die ze her en der op internet hadden gelezen n.a.v. niet geleverde pakjes etc.

Ik wil dit toch even vermelden omdat ik het wel heel netjes vind dat ze mijn klacht bij nader inzien wel serieus nemen en een oplossing is aangeboden.
De mail met excuses (de tweede) die ik vandaag ontvangen heb is netjes, kan niet anders zeggen en de oplossing ook: alleen ben ik nu huiverig geworden om via internet spullen te kopen. En vooruit betalen doe ik niet, nooit.

Omdat een bedrijf failliet kan gaan, plotseling niet meer blijkt te bestaan ; dan zijn de bedragen waar het om gaat vaak gewoon te klein om er echt werk van te gaan maken, tenminste ik neem geen advocaat in de arm van 180,- per uur voor een artikel van 100,-

Wat mij betreft is het opgelost bij deze; toch is wel gebleken dat een serieuze klacht plaatsen -hier bv- wel degelijk zin heeft; het bedrijf heeft het ook gelezen en ook op andere sites vonden ze veel klachten.
Omdat het een groot bedrijf is, al actief sinds '86 mét keurmerk voor internetshoppen werd ik echt boos: als je dan nog niet kan vertrouwen op een nette afhandeling van een klacht klim ik in het ttbord.

Maar goed, ze hebben me een aanbieding gedaan waar ik nog even over na kan denken of ik er gebruik van maak. En mijn klacht bij nader inzien toch serieus genomen dat vind ik wel prettig. Eerst kreeg ik alleen een grote mond van de klantenservice terwijl ik toch echt gelijk had zeggen ze nu zelf ook.

Wat mij betreft is de kous hiermee af, ik kan immers alsnog profiteren van de aanbieding als ik dat wil. Daar ga ik nog even over nadenken...

Bedankt voor de reacties, en nee het is echt niet dom om een tientje te betalen om een jaar lang artikelen zonder bestelkosten te kunnen laten leveren zeker als het om kleding, sieraden enz. gaat. Vaak gaan er heel wat pakketten over en weer wegens verkeerde maat, toch niet zo mooi oid en dan betaal ik liever verzendkosten dan dat ik voor alle artikelen gewoon standaard 5,- meer betaal dan in de winkel zoals ik bij een andere zaak zag.
Exact hetzelfde als in de 'echte' winkels maar alles op de kop af 5,- duurder.
Dan betaal je wel echt heel veel verzendkosten, op 4 artikelen ben je dan al 20,- kwijt.

Dan is een tientje per jaar niet veel als je er net als ik in het verleden om de paar weken iets bestelde. Hoef je ook niet meer te 'sparen' als je iets ziet wat je leuk vind al kost het maar een tientje: dat deed ik voor die tijd wel om niet steeds 3,95 te moeten betalen....

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het bedrijf failliet gaat, dan heb je niets aan een advocaat maar moet je gewoon een claim indienen bij de curator. Als consument krijg je bijna nooit al je geld terug.

C. Groenewold
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018 17:32

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door C. Groenewold »

alfatrion schreef:Als het bedrijf failliet gaat, dan heb je niets aan een advocaat maar moet je gewoon een claim indienen bij de curator. Als consument krijg je bijna nooit al je geld terug.
Precies, dat is ook de reden dat ik een beetje uitkijk waar ik bestel en nooit vooraf betaal.......

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi dat u even meldt dat wat u betreft de zaak is opgelost!

C. Groenewold
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018 17:32

Re: Aanbieding per mail én op www, toch de volle mep betalen!?

Ongelezen bericht door C. Groenewold »

Erthanax schreef:Mooi dat u even meldt dat wat u betreft de zaak is opgelost!
Lijkt me wel zo netjes!! :D

Klagen als iets i.m.o. echt niet klopt is één ding, maar ik vind zelf dat als men er -terwijl ik dat niet meer verwachtte- zelf op terugkomt en aanbiedt de zaak toch netjes af te handelen mét uitleg hoe e.e.a. zo heeft kunnen lopen ik dan NÓG een keer in het ttbord moet klimmen om ook te vertellen dat het rechtgezet is en mijn vermoeden (zaak failliet, of bijna?) niet bleek te kloppen.

Ik hoop eigenlijk dat andere mensen dat ook doen bij welk bedrijf dan ook, zo krijg je m.i. een indruk van het bedrijf en hoe ze met hun klanten omgaan.
In dit geval heeft men -nogmaals- echt de tijd genomen om e.e.a. uit te leggen en een oplossing aan te bieden.

Als ik daar geen gebruik van ga maken wil dat nog niet zeggen dat mijn klacht niet netjes afgehandeld is. En voor een verhuizing, nieuw contactcenter en alle rompslomp daaromheen heb ik alle begrip; dan kan er inderdaad een hoop misgaan.

Juist omdat ik altijd zo tevreden was over de winkel was ik echt verbaasd en schrok toen ik de vele klachten zag, vandaar dat ik dacht oei.. die stoppen ermee en je zal maar net van plan zijn om eens flink in te gaan slaan.

Maar nu wil ik toch even benadrukken dat er hard gewerkt wordt om weer net zo'n fijne betrouwbare winkel te worden als ik van ze gewend ben nogmaals: sinds '86.

Prima opgelost door Large.nl ik kan niet anders zeggen!

Met vr. gr. Corine Groenewold

Gesloten