LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actie supermarkten.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Valt mij de laatste tijd op de inhoud van diverse producten.
Voorheen 4 cola 1,5 ltr in zo'n plastic verpakking tegenwoordig 4 cola 1 ltr.
Bier flesjes van 30cl. tegenwoordig 25 cl. aardappelen 5 kilo
tegenwoordig 4 kilo. etc,etc. Als je de prijs vergelijk naar de inhoud van
die verpakking zie je dat het 25% duurder is ondanks actie prijs. heb al
flessen gezien die er nog nooit waren nml.1,25 ltr.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Cola was er altijd al in literflessen. En tegenwoordig ook anderhalf, twee of een halve liter. En in Duitsland 1,25. Alleen hadden ze voorheen vooral grootverpakkingen van vier keer anderhalf. Vond ik erg irritant, omdat die flessen onhandig groot zijn en de cola al voordat de fles leeg is, dood is. Ik ben dus blij dat ze nu (eindelijk) ook vierverpakkingen van literflessen hebben.

Dat ze bier ook in kleinere wegwerp flessen verkopen is omdat ze dat in het buitenland al heel lang hebben. Dus naast 'onze' statiegeld flesjes ook de internationale wegwerpflesjes. Blijkbaar voorziet dat in een vraag.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

de vier verpakking van cola is 1,25 liter! Idd veel handiger te dragen.

stofzuigertje

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet in elke koelkast paste een 2 liter fles....

En de prik gaat er soms uit als je alleen niet zoveel zuipt!

Daarom gaan vele weer terug naar kleinere 1 liter flessen....

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Het gaat mij niet om de groote van die flessen maar meer om de inhoud.
Je bent gewend aan die flessen van 1,5 ltr en 30 cl en zakken aardappels vijn 5 kilo
dus bij die acties kijk je er niet naar totdat je thuis ineens zit van verrek wat is die
fles snel leeg.Een voorbeeld, in de reclameblaadjes 4 flessen cola 1,5 ltr. Voor 5 euro.
week daarop in het blaadje actie 4 flessen cola 4 euro staat alleen geen inhoud
bij.Veel mensen waaronder ik dus letten daar niet op omdat je elke week die cola neemt
blijkt dus achteraf om 4 flessen van 1 ltr te gaan. Zo ook met bier 25 cl. Aardappelen eerst
5 kilo nu 4 kilo.Moet je eens uitrekenen wat je uiteindelijk meer betaald.Prijzen die ik er op
gezet heb zijn dus voorbeelden om waar het bij mij omgaat.Door de routine van boodschappen
doen wordt je dus gewoon geflest.weet het wel beter opletten maar er zijn er maar weinigen
die dat doen.Let er maar eens op.

stofzuigertje

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In Rusland zit bier soms in plastic flessen...
Daar is de halve lieter in de koelkast die de ruimte van een ronde 33 cl...

Voor de 1,5 liter die op de plek past van een ronde 1 liter...

Ja en die 3 liter flessen, passen in geen enkele deur.....
Glas is lastiger maar ik ben voor plastic flessen bier, vallen nooit stuk, statiegeld kan nog steeds en vierkant is het meer inhoud in je koelkast deur en de fles is lichter waardoor deze ongeveer even zwaar zijn...

De vierkante halve liter is dus iets lichter als 0,33 glas..
Ook de 1,5 liter is minder zwaar dan 1 liter glas...

Verder is glas dus niet echt nodig, werkt daar al jarenlang zo.
Maar als je niet voel of je een kleinere kreeg... ik let overal op en ook een half gevuld pak vind ik moeiteloos...
Als ik een doos pak, ga ik hem zeker nawegen bij de groente in dat geval... maakt niet uit wat erin zit...

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, Peer, maar 4 x 1,5 liter of 4 x 1 liter, dat scheelt 2 liter, oftewel 2 kilo. Dat voel je toch wel?

Maar ik ben het wel met je eens. Vandaag stond ik ergens op een station, moe en dorstig na een hele dag sjouwen en fotograferen, dan zie je appelsientje staan, 2 euro of zoiets, denk je, toe maar. Kijk je even goed, is het 4 deciliter, in plaats van een halve liter. Lekker laten staan, daar niet van, maar leuk is anders.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

2 euro voor 0,5 liter is anders ook niet goedkoop. Ja, op het terras.
Voor die 2 euro koop je bij de aldi geen 0,5 liter maar 5 liter en hou je nog over ook :)

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry, maar in de trein heb ik geen behoefte aan 5 liter sap. Nog niet eens aan één liter. En een Aldi zit zeker niet op het station, sterker nog, er was rondom het betreffende station geen enkele supermarkt in de buurt.

Als ik inmiddels al 9 uur op de benen sta en weet dat ik nog 3 uur onderweg moet naar huis, plus dat ik daar ook nog aan eten moet komen, pak ik op dat moment wat ik pakken kan.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Behalve dan 0,4 liter pakken :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door moederslink »

Die flesjes drinken zijn op ieder station belachelijk duur , daarom neem ik altijd mn eigen flesjes ( kraan ) water mee , twee ( :D ), ook al ivm vertragingen , oponthoud e.d.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Doe ik normaal ook, moederslink, maar ik wil niet de hele dag sjouwen met mijn kraanwater, zeker niet als ik ook nog eens de hele dag aan het fotograferen ben. Maar eigenlijk drijven we langzaam aan af, het topic ging over kleinere verpakkingen tegen gelijkblijvende prijzen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt WA, we dwaalden af :oops:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat mij niet om de groote van die flessen maar meer om de inhoud.
Je bent gewend aan die flessen van 1,5 ltr en 30 cl en zakken aardappels van 5 kilo
dus bij die acties kijk je er niet naar totdat je thuis ineens zit van verrek wat is die
fles snel leeg.
Dat is dan gewoon behoorlijk kortzichtig van je. Er zijn al sinds mensenheugenis verpakkingen met verschillende inhoud, voor nagenoeg alle producten, dus een willekeurige verpakking pakken zonder te kijken wat de inhoud is, is niet handig.

En wat je gewend bent... Ik ben vooral literflessen gewend en loop dus bijna altijd zulke acties voorbij. En ik ben bruine bierflessen gewend en als ze een licht sixpack met groene flesjes verkopen, dan is het eerste wat ik zou doen kijken wat de inhoud is. Dat jij dat niet doet is prima, maar niet zo handig.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

kweenie schreef:
Het gaat mij niet om de groote van die flessen maar meer om de inhoud.
Je bent gewend aan die flessen van 1,5 ltr en 30 cl en zakken aardappels van 5 kilo
dus bij die acties kijk je er niet naar totdat je thuis ineens zit van verrek wat is die
fles snel leeg.
Dat is dan gewoon behoorlijk kortzichtig van je. Er zijn al sinds mensenheugenis verpakkingen met verschillende inhoud, voor nagenoeg alle producten, dus een willekeurige verpakking pakken zonder te kijken wat de inhoud is, is niet handig.

En wat je gewend bent... Ik ben vooral literflessen gewend en loop dus bijna altijd zulke acties voorbij. En ik ben bruine bierflessen gewend en als ze een licht sixpack met groene flesjes verkopen, dan is het eerste wat ik zou doen kijken wat de inhoud is. Dat jij dat niet doet is prima, maar niet zo handig.
Hoezo kortzichtig. Er wordt elke week boodschappen gehaald voor de hele week.
daarbij zijn die reclameblaadjes wel makkelijk want je kijkt wat er in de aanbieding
is en noteerd dat.Door de routine let je niet zo op de inhoud en na een week voel je
ook het verschil niet tus 1,5 ltr. en 1 ltr.Echter gaat het mij erom dat de ene week 1,5 ltr
het blaadje staat voor een bepaalde prijs en die week erop dezelfde alleen 1 ltr
wat dan heel klein staat maar wel goedkoper in de prijs. (dat denk je dan) dan neem je dat dus.
bovendien gaat het mij meer om die verpakkingen die de laatste tijd ontstaan zoals aardappelen
4 en drie kilo. bier 25 cl zogenaamde voordeelverpakkingen etc etc. Je hebt natuurlijk altijd mensen
die een artikel helemaal moeten bekijken of het wel goed is net zoals die mensen die alles uit het
schap halen omdat ze denken dat het achteraan beter is en die moeten hebben.
1+1 gratis, 2 halen 1 betalen, dan moet je eens kijken wat je een mnd terug voor die art.betaalde
nou niks gratis dus.
het gaat erom dat je tegenwoordig met die verpakkingen geflest wordt door die supers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt ook wel...ad andere kant heb je soms weer artikelen met 10% extra---gratis --- ammehoela :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoezo kortzichtig. Er wordt elke week boodschappen gehaald voor de hele week.
daarbij zijn die reclameblaadjes wel makkelijk want je kijkt wat er in de aanbieding
is en noteerd dat.Door de routine let je niet zo op de inhoud 
dat is dus kortzichtig: alleen op de prijs letten en niet op het product zelf.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

vogels schreef:
het gaat erom dat je tegenwoordig met die verpakkingen geflest wordt door die supers.
Correctie: jij LAAT je flessen door die supers.
Ook prima.
Zijn natuurlijk altijd personen die niet willen
begrijpen wat ik bedoel?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, waarschijnlijk ben jij dan ook iemand die vanwege de 'gratis' telefoon een gsm abonnement kiest dat zo duur is dat je die telefoon zelf wel twee keer had kunnen kopen. Of duizend euro meer betalen voor je energie, om een 'gratis' tablet te krijgen. Ook voorbeelden waarbij je, door niet goed te kijken wat je kiest, wel eens een andere keus zou kunnen maken dan als je iets verder kijkt dan je neus lang is.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: actie supermarkten.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

kweenie schreef:Tsja, waarschijnlijk ben jij dan ook iemand die vanwege de 'gratis' telefoon een gsm abonnement kiest dat zo duur is dat je die telefoon zelf wel twee keer had kunnen kopen. Of duizend euro meer betalen voor je energie, om een 'gratis' tablet te krijgen. Ook voorbeelden waarbij je, door niet goed te kijken wat je kiest, wel eens een andere keus zou kunnen maken dan als je iets verder kijkt dan je neus lang is.
Dat slaat als een tang op een varken. Wat Peer hier doet is hetzelfde als aan het eind van het programma kassa gebeurd, de prijspakker. Plotseling een andere verpakking en vaak andere inhoud en veel hogere prijs per kilo. Prima dat Peer dat hier ter sprake brengt.

Gesloten