LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afslankringen.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
KristyvandenBerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 16:13

Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door KristyvandenBerg »

Mijn moeder komt net thuis met een enveloppe met daarin een potje ‘calorieburners’ en een a4-tje met daarop dat ze geselecteerd is als VIP klant. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb afslankringen.nl opgebeld om te vragen hoe dit zit.
Blijkt dus, of je moet het potje binnen 14 dagen retouneren of je krijgt een factuur gestuurd van 70(!!!!) euro. Dit is toch niet normaal? Jongen aan de telefoon kon niets voor ons betekenen.
Het potje past niet door de brievenbus, dus moet ik de tijd zien te vinden om naar het postkantoor te gaan en deze op te sturen. Ik vraag me af of dit gratis kan. Is toch belachelijk dat je ongevraagd iets toegestuurd krijgt, wat je of moet terugsturen of na 14 dagen een factuur over krijgt..
het potje staat nog op m’n aanrecht, iemand tips?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als uw moeder zo maar, ongevraagd, zonder telefoongesprek o.i.d. iets heeft toegezonden gekregen dan hoeft u helemaal niets te ondernemen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Hoe komt de verzender aan de n a w gegevens? Die zullen niet uit het telefoonboek geprikt zijn. Waarschijnlijk/mogelijk heeft uw moeder op de een of andere wijze ergens op gereageerd op internet of iets dergelijks. Als er sprake is van binnen 14 dagen, naar het postkantoor gaan en ongeopend tegen reçu terugsturen naar de verkoper. Bewaar dat reçu heel erg goed.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe komt uw moeder dan aan die enveloppe als het potje niet door de brievenbus kan?

Verwijderd

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

KristyvandenBerg schreef:Mijn moeder komt net thuis met een enveloppe met daarin een potje ‘calorieburners’ en een a4-tje met daarop dat ze geselecteerd is als VIP klant. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb afslankringen.nl opgebeld om te vragen hoe dit zit.
Blijkt dus, of je moet het potje binnen 14 dagen retouneren of je krijgt een factuur gestuurd van 70(!!!!) euro. Dit is toch niet normaal? Jongen aan de telefoon kon niets voor ons betekenen.
Het potje past niet door de brievenbus, dus moet ik de tijd zien te vinden om naar het postkantoor te gaan en deze op te sturen. Ik vraag me af of dit gratis kan. Is toch belachelijk dat je ongevraagd iets toegestuurd krijgt, wat je of moet terugsturen of na 14 dagen een factuur over krijgt..
het potje staat nog op m’n aanrecht, iemand tips?
Vraag eens goed aan uw moeder of ze niet ergens op internet op geklikt heeft en haar adres heeft ingevuld, of dat ze gebeld is door een verkoper waar ze meerdere malen 'ja' heeft moeten antwoorden en een adres heeft doorgegeven. Als dit allemaal niet het geval is, dan is er niets aan de hand en is haar dit ongevraagd toegestuurd. U hoeft dan niets te ondernemen en de 'aanmaningen' die gaan volgen lekker bij het oud papier gooien. Mochten ze moeilijk doen kunt u vragen of ze u de (door uw moeder) ondertekende overeenkomst door kunnen sturen. Dit zullen ze niet hebben. Het pakketje laat u lekker ergens in huis staan en zeg maar dat ze het bij u op mogen komen halen.

Mocht uw moeder toch ergens ja tegen hebben gezegd, dan zou ik wel even de moeite nemen dit pakketje bij het postkantoor af te leveren om terug te sturen onder de Wet Koop Op Afstand. Dit kan binnen 14 dagen nadat u het pakketje ontvangen heeft.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dadelijk stuurt u het terug en weigeren zij het aan te nemen. Men heeft niets terug gekregen en brengt 70 euro in rekening.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ongevraagde zendingen kunt u gewoon houden. De verantwoordelijkheid ligt bij de verzender.

Skyrider
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2017 11:00

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Skyrider »

Dit komt door de algemene voorwaarden van Afslankringen.
Artikel 5-1 - Promotie pakket.

1: Promotie pakket. 
De klant bevestigt zijn bestelling door het vakje “Ja, ik heb de Algemene Voorwaarden (incl. de instructies voor herroeping en informatie over mijn wettelijke rechten als consument) gelezen en aanvaard” aan te vinken. Op deze manier bevestigt de klant dat hij de inhoud van de AV gelezen en aanvaard heeft. Door dit vakje aan te vinken bevestigt de klant in het bijzonder zijn deelname aan onze Flexibele Abonnementsdienst als VIP-klant zonder verplichting om een minimaal aantal leveringen te aanvaarden. Als VIP-klant ontvangt u automatisch, indien u dit wenst, opeenvolgende verzendingen op regelmatige tijdstippen. Er is sprake van een definitief aanbod zodra de klant zijn eerste bestelling verzend. Wij verwerken uw persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met de toepasselijke Nederlandse wet.



1.1 - Dubbele verificatie.
Bij het plaatsen van een actie bestelling word ik tevens VIP-klant van Afslankringen.nl en profiteer van een unieke en flexibele product service, die te allen tijde kan worden opgezegd. Hierbij bevestig ik ook dat ik deze mededeling heb gelezen op de product pagina van Afslankringen.nl en later heb zien terug komen in de algemene voorwaarden. Afslankringen.nl bereidt tot nader order elke 12 maanden een nieuw hoogwaardige afslank product voor, voor de uitzonderlijke prijs van € 69,95( inc verzendkosten). Dit afslank product is exclusief voor VIP-klanten gereserveerd en kunnen wij vrijblijvend naar een klant sturen.

Bij het doen van een bestelling – ongeacht het bedrag – gaat u akkoord voor het krijgen van een nieuw promotie product. U kunt dit binnen de 14 dagen retourneren of u mag van deze promotie gebruik maken a € 69,95. Door op de knop “KOPEN” te klikken bevestigt en verzendt de klant zijn eerste bestelling en de aanmelding als VIP klant.



1.2 - Betaling promotie pakket
Bij de eerste aankoop kan de klant zelf kiezen voor zijn betaalmethode, bij het krijgen van een promotie pakket zal de klant altijd via de optie achteraf betalen worden gefactureerd. Hier ontvangt de klant altijd eerst het product en pas enkele dagen later een factuur via Billink BV.

1.3 - Verzending promotie pakket
Afslankringen.nl verzend haar producten altijd via PostNL middels een tracking code. Via deze code kunnen wij zien als de klant in het bezit is van het promo pakket. Het promo pakket past niet door de brievenbus.

1.4 - Bedenktijd promotie pakket
De dag van verzending wordt gerekend als “startdag” en het ontvangen van retourpakket als “einddag”
De klant krijgt altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd op het promo pakket. U dient vóór de 14e dag (einddag) het pakket aangetekend te retourneren mocht u het niet willen ontvangen/proberen. Wilt u geen gebruik maken van het promotie afslank product, retourneer het dan direct. Wilt u het uit proberen, dan zullen wij hier later kosten á 69,95,- voor in rekening brengen.

1.5 - Opzeggen of klachten
Wilt u in de toekomst geen promotie pakket ontvangen, was u zich niet bewust van aanmelden als VIP klant. Indien u onze informatie en interessante aanboden niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich op elk moment verzetten tegen het gebruik, de verwerking en de overdracht van uw persoonsgegevens voor commerciële doeleinden door dit te melden per telefoon 0900-1712 of per e-mail op [email protected] 
U krijgt dan in de toekomst geen nieuwe producten maar dient wel het laatste promo product te voldoen.
Wij hebben ook zo'n 'promotiepakket' ontvangen die wij niet willen hebben. Ik heb 'm al terug gestuurd met een brief erbij dat ik dit oplichterij niet accepteer met gedwongen verzoek om al mijn gegevens te verwijderen. Helaas moest ik de kosten wel zelf betalen (kosten 8,60). Ik snap ook niet waarom Afslankringen nog bestaat met alle klachten die ze binnen krijgen en wetend dat dit een oplichtingszaak is.

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Mansterkas »

Ik heb dat pakketje ook gekregen en ik heb, met 100% zekerheid, nooit iets besteld bij die club. En no way dat ik ergens energie in ga steken, moeten ze zoiets maar niet ongevraagd versturen, oplichters. :(
Laatst gewijzigd door Mansterkas op 25 nov 2017 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Mansterkas »

We zijn trouwens niet de enige. Wat een oplichters zeg.
https://www.klacht.nl/afslankringen-nl/#more

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

.......Helaas moest ik de kosten wel zelf betalen (kosten 8,60)........
Tuurlijk, terwijl je toch weet dat je het helemaal niet hoeft terug te zenden !
Nu ben je pas echt opgelicht........ :shock:

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Skyrider schreef:Ik snap ook niet waarom Afslankringen nog bestaat met alle klachten die ze binnen krijgen en wetend dat dit een oplichtingszaak is.
Ze blijven bestaan omdat mensen blijven bestellen. Als niemand meer besteld komt er daar ook geen geld meer binnen.

Verwijderd

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

NeoDutchio schreef:
Skyrider schreef:Ik snap ook niet waarom Afslankringen nog bestaat met alle klachten die ze binnen krijgen en wetend dat dit een oplichtingszaak is.
Ze blijven bestaan omdat mensen blijven bestellen. Als niemand meer besteld komt er daar ook geen geld meer binnen.
Het gaat hier om ongevraagde pakketjes:

https://www.klacht.nl/afslankringen-nl/#more

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afslankringen.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

KristyvandenBerg schreef:Mijn moeder komt net thuis met een enveloppe met daarin een potje ‘calorieburners’ en een a4-tje met daarop dat ze geselecteerd is als VIP klant. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb afslankringen.nl opgebeld om te vragen hoe dit zit.
Blijkt dus, of je moet het potje binnen 14 dagen retouneren of je krijgt een factuur gestuurd van 70(!!!!) euro. Dit is toch niet normaal? Jongen aan de telefoon kon niets voor ons betekenen.
Het potje past niet door de brievenbus, dus moet ik de tijd zien te vinden om naar het postkantoor te gaan en deze op te sturen. Ik vraag me af of dit gratis kan. Is toch belachelijk dat je ongevraagd iets toegestuurd krijgt, wat je of moet terugsturen of na 14 dagen een factuur over krijgt..
het potje staat nog op m’n aanrecht, iemand tips ?
TIP :
Heeft u dit al goed met uw moeder doorgesproken ? Als het echt ongevraagd is hoeft u niets te doen, zo niet dan binnen 14 dagen aangetekend retour zenden. Helaas zij die kosten dan voor uw moeder.
Ik vraag mij wel af hoe ze dan aan de gegevens van uw moeder zijn gekomen. Wellicht heeft ze toch iets " aangeklikt " :(

Gesloten