LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende SENSEO Reclame BCC

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door roelofensing »

BCC heeft in de week van 5 November een reclame/actie in de krant van voor een SENSEO apparaat voor 69.00 euro waar in vetgedrukte letters staat BIJ AANKOOP VAN EEN SENSEO KOFFIEZETTER ONTVANGT U GRATIS 2 SENSEO BEWAARBLIKKEN (natuurlijk heel klein gevolgd door een sterretje met als footnote 'vraag naar de actievoorwaarden in de winkel). Echter als men het apparaat aanschaft krijgt men geen 2 bewaar blikken maar een bon, waaruit blijkt dat met geen blikken krijgt van BCC bij aankoop van het apparaat maar bij aankoop van 5 pakken DE-SENSO koffiepads, met moet 5 pakken pads kopen, de streepjes codes van deze 5 pakken opsturen en nog eens 3.90 euro betalen voor verzendkosten.

ALS DIT GEEN MISLEIDING IS !!!!

Frans S

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Frans S »

Dat is dus geen misleiding. Je schrijft zelf al||: vraag naar de voorwaarden. Die moet je dan vragen VOOR aankoop van het apparaat. Lijkt me toch erg simpel :)

Frans S

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Frans S »

Dat is dus geen misleiding. Je schrijft zelf al||: vraag naar de voorwaarden. Die moet je dan vragen VOOR aankoop van het apparaat. Lijkt me toch erg simpel :)

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door roelofensing »

Het is wel misleiding, het gaat om de expliciete text
BIJ AANKOOP VAN EEN SENSEO KOFFIEZETTER ONTVANGT U GRATIS 2
SENSEO BEWAARBLIKKEN, dus bij aankoop van de machine niet bij aankoop van vijf pakken pads.

Gast

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Gast »

Geen misleiding..........

Had je dat maar een paar maand geleden bij de albert heijn moet kopen, ook voor 69 euro en bij aankoop van 5 pak senseo pads (in 1koop) kon je de blikken gelijk meenemen. Dus ook geen verzendkosten.

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door roelofensing »

Ik denk dat de bovenstaande gasten of voor BCC werken of gewoon niet lezen.

De letterlijke tekst in de BCC reclame zegt

BIJ AANKOOP VAN EEN SENSEO KOFFIEZETTER ONTVANGT U GRATIS 2 SENSEO BEWAARBLIKKEN

Ten eerste het woord gratis betekent OM NIET, KOSTENLOOS, dus geen verder kosten.

De advertentie stelt ook bij aanschaf van de KOFFIEZETTER niet bij aanshaf van 5 pakken SENSEO koffie pads, dan had er moeten staan BIJ AANSCHAF VAN DE KOFFIEZETTER EN VIJF PAKKEN PADS, KRIJGT U TEGEN EEN KLEINE VERGOEDING 2 BEWAARBLIKKEN.

Ook legt u de verantwoording weer bij de consument, ik moet naar de winkel en als eerste om alle voorwaarden van hun reclame vragen, ik zie ook niet in de winkels groot aangeplakt wat de voorwaarden zijn en ik heb vrijwel nooit een verkoper vrijwillig iemand over de voorwaarden horen informeren.

Ik denk dat ik misschien wel wat verwend want ik heb jaren in Amerika gewoond en daar is de consument nog heel vaak koning en misleidende advertentie zijn verboden en/of worden heel snel afgestraft.

Hier heb de laatste tijd het gevoel dat winkels en andere bedrijven (speciaal banken en verzekeringen) maar de houding hebben van, ach de consument pikt het toch wel en wat kan ons nu 1 klant schelen, en dat ook inderdaad de nederlandse consument dit mee speelt met de houding heeft van "ik kan er toch niets aan doen".

Als dit soort advertenties mogen kan iedereen van alles nog wat in hun advertentie beweren en zich achter de kleine lettertje veschuilen, naar mijn mening moet advertenties eenduidig zijn, en GRATIS betekent volgens het woordenboek toch echt OM NIET, KOSTENLOOS

En even ten laatste aan een ieder die denkt dat ik stom ben en mij weer wil gaan uitleggen dat ik die blikken krijg als ik 5 pakken senseo koop.

Nou dat hoef je niet uit te leggen want daar gaat het uiteindelijk om, ik wordt indirect gedwongen om 5 pakken pads te kopen terwijl de advertentie stelt dat ik de blikken gratis zonder verder kosten bij het apparaat krijg. !!![/quote]

Gast

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Gast »

Wij werken niet bij BCC, maar lezen juist wel.
(natuurlijk heel klein gevolgd door een sterretje met als footnote 'vraag naar de actievoorwaarden in de winkel)
Dit heb jezelf geschreven!

Wat is het probleem?? Het is geen misleiding, maar een kwestie van lezen..

A_Salesperson
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2003 00:41

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door A_Salesperson »

Het leukste komt nog: het was niet alleen BCC die ermee adverteerde maar die aktie kwam van Philips, BCC maakte er alleen handig gebruik van. Is het toch weer Philips die als schuldige naar voren komt...

Maar toch: toen ik de actie zag had ik al zoiets van, tsss.. wat een aktie zeg :roll:

Gast

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Gast »

hoezo schuldig??

Er staat duidelijk bij: vraag naar de voorwaarden.

Kunnen de mensen niet lezen?
Dit gebeurt zo vaak bij acties, bijvoorbeeld de 2e bril gratis*
* vraag naar de voorwaarden.
(en die zijn vanaf een bepaalde sterkte geldt de actie niet)

Als je nou 's de boel niet zo vluchtig leest en niet alleen maar leest wat je wil lezen, komen we al een heel eind.

Dus BCC en Phillips zijn hier allebei niet schuldig, maar de consument die er overheen leest!

LEESBRIL

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door LEESBRIL »

Een van de functies van ogen is lezen. En als dat wat moeilijker wordt kun je altijd nog een leesbril kopen. Als je dat doet, heb je niks meer te klagen................

Ander

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Ander »

Ik vind dit ook een vorm van misleiding. Wees duidelijk in zo'n reclame en beloof geen dingen die je niet waar kunt maken.
Ik erger me persoonlijk ook altijd aan die actie "gratis bij... kijk naar de voorwaarden". Het zou verplicht moeten worden om de voorwaarden ook al bij de advertenties neer te zetten, weet je waar je aan toe bent, en zie je vaak dat gratis een heel rekbaar begrip is in verkoopland.

Vb. Je krijgt een gratis mobieltje bij een abbonement van 30 euro per maand, min.looptijd 2 jaar
Men zegt er niet bij: Hetzelfde abbonement zonder toestel kost je 10 euro en heeft een minimale looptijd van maar 1 jaar. Dus hoezo gratis toestel :evil:

G. Slagter

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door G. Slagter »

Men mist hier een belangrijk punt.

Gratis is Gratis! In de voorwaarden mag dan niet staan dat er alsnog moet worden betaald.
Indien wél dan is dit misleiding !

Beperkingen als bv. een bepaalde sterkte bril zijn wél mogelijk in de voorwaarden.

resp0013298

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door resp0013298 »

Tja, en wat als je nu een leesbril nodig hebt, en de advertentie(-voorwaarden) niet kunt lezen, want ze zijn zo klein geschreven.
Is het dan wel misleiding? :shock:

Maarre...tuurlijk goed lezen. Doe ik ook altijd. Juist omdat er ** staan met allerlei voorwaarden waaruit dan vervolgens blijkt dat de eerste slogan niet geld. k vind het ook erg irritant als een product zo aangeboden word, omdat er altijd wel mensen zijn die erin trappen. Erin trappen ja, zo zie ik het. En daar hopen bedrijven op volgens mij. En dat vind ik sniekie.

En stel dat het andersom zou kunnen..... ik denk dat ook bedrijven daar niet happy mee zouden zijn. :cry:

tnemusnoc

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door tnemusnoc »

:lol: gratis: ........maar dan wel onder de voorwaarden ......en .... En door deze voorwaarden kosten maken. Dan mag je volgens mij geen gratis zetten, want dan is het niet gratis. :cry:
Ook al zet je een sterretje en voorwaarden erbij en mag dit zo, het is niet gratis, dus is het niet aardig om dit zo wel aan te bieden.
dat is erg naar van de aanbieder.

Juist als ik dit soort advertenties tegenkom, kijk ik welk product, welk bedrijf het is, om zo vervolgens , als het even kan, niet meer te kopen bij hen. Ikmijd ze dan waar mogelijk. Mij zijn ze kwijt. Heel simpel om zo wat te doen aan m'n ergenis. Voelt goed. :D :lol: :D Of het helpt ?? kweenie, maar ik voel me er lekker bij.

pardijna

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door pardijna »

hallo

ik weet niet waarom je je druk maakt om een paar blikken .
het is leuk maar als je nu een bon krijgt is dat niet leuk dan beter dan niets toch :lol:

Gast

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Gast »

Gratis is gratis dus hoef je de rekening van de
verzendkosten die ze bij die blikken toevoegen niet te betalen!

Ze hopen dat je toch met het app. naar huis gaat,
die 5 dozen pads koopt en vervolgens vergeet
om je bewaarblikken aan te vragen. En de DE-pads zijn
nog wel duurder dan de eigenmerk-pads. ga desnoods ook in een andere winkel kijken, misschien is de prijs van het app. daar nog wel lager en die blikken kun je eventueel van het prijsverschil wel gewoon bij Blokker kopen.

Geld terug akties en dit soort akties gokken juist
op de kwijtgeraakte bonnetjes of dat de mensen
vergeten geld op te eisen.

Lees dus inderdaad altijd de aktie voorwaarde
en laat je niet misleiden door die extra dingetjes die
erbij worden beloofd,

Bewaarblikken voor de koffie-pads..........
leuk kadootje voor de feestdagen toch? :roll:

martin17

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door martin17 »

Beste lezers,
Deze "gratis"-reclame houdt de gemoederen nogal bezig, maar onthoudt 1 ding...er wordt nooit iets gratis gegeven!
Lijkt het in de ene winkel gratis, blijkt het in een andere winkel goedkoper te zijn!
Winkelbedrijven worden niet groot van "gratis", wel van mensen die goedglovig zijn. :lol:
m.vr.gr.
Martin

onsbentzuunig

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door onsbentzuunig »

hoe krijg je 10 miljoen nederlanders in een en dezelfde telefooncel? Door hun te beloven dat iets gratis is. Zonder verder te lezen of zich te bedenken doen ze alles om iets gratis te kunnen krijgen. Om zich dan naderhand te beklagen dat ze er toch nog iets voor hebben moeten doen. Zuunigheid en vlijt bouwt huuzen as kasteeln. Maar omdat wie statiegeld veur de zakk'n cement moet'n betalen'won'n wie nog steeds in krott'n. Want van dat sxtatiegeld hebb'n ze ons nooit iets verteld.

Bever

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door Bever »

Typisch nederlands weer he, gaan janken om een paar koffiebussen. Hebben we nou echt niets beter te doen ??

Je kunt ook in de winkel naar de voucher vragen, waarmee je de senseobussen kunt aanvragen bij philips.

De bever,

resp00172681

Re: Misleidende SENSEO Reclame BCC

Ongelezen bericht door resp00172681 »

dit is duidelijk een geval van misleiding en valt in dezelfde catogorie gratis lingerie maar wel met verzendkosten van 5 euro daar komt nog eens bij dat ik in het verleden deze zelfde blikken heb kunnen kopen bij albert heijn voor 1 euro en kon ze bij super de boer gratis krijgen bij aankoop van 3 pakken senseo wat overigens he :evil: el duidelijk in de advertentie erbij stond dus niet nog eens verzendkosten van 3.90 euro bij 5 pakken

Gesloten