Nationale Postcode Loterij

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
argosharry
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2011 10:56

Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door argosharry » 10 jan 2018 16:33

Mijn vader, die deze maand (januari 2018) 95 wordt en jaren heeft meegedaan aan de Nationale Postcode loterij vroeg mij vorig jaar zijn lidmaatschap te beëindigen. Dat heb ik gedaan. Ik heb tevens zijn betalingen aan de loterij stopgezet. Sindsdien krijgt hij ca. drie keer per week een brief of hij toch wil besluiten weer mee te doen aan de loterij. Omdat ik wil vermijden dat ik ellenlange gesprekken moet voeren met het telefoonteam probeer ik per email nadrukkelijker te vragen of hij verschoont kan blijven van brieven van de loterij. Dat is mij helaas niet gelukt. Misschien dat iemand van het forum een oplossing weet. Misschien is dit een onderwerp voor de TV-uitzending

Dirkie
Berichten: 2332
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Dirkie » 10 jan 2018 16:39

De meest eenvoudige oplossing is gewoon deze post in de papierbak te gooien. De PostCodeLoterij is gewoon een hele grote organisatie die niet voor 1 iemand een uitzondering gaat maken. U hebt dit zelf ondervonden. Door helemaal niet te reageren zal het misschien na een tijdje gewoon stoppen.

Lowieze
Berichten: 1984
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lowieze » 10 jan 2018 16:56

Alle post van de Postcodeloterij retour afzender sturen.

Lady1234
Berichten: 9727
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 jan 2018 16:57

Pak eens een baksteen in, of een stapel oude kranten en plak de retourenveloppe er op. Dat wil nog weleens helpen.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door GJS » 10 jan 2018 17:02

Dirkie schreef:Door helemaal niet te reageren zal het misschien na een tijdje gewoon stoppen.
Volgens mij moet je dan heel erg veel geduld hebben, enige manier waarbij het mij gelukt is om van die loterijpost af te komen (die trouwens voor 1 van de vorige bewoners was) om het elke keer terug te sturen met de tekst retour afzender en geadresseerde onbekend erop.
Na een tijdje stopte het toen.

mahadma
Berichten: 1843
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door mahadma » 10 jan 2018 17:04

als u uw vader wilt sparen, laat hem voor de pl verhuizen naar uw adres en tel. U kunt ze wel aan denk ik zo maar.

Guardian72
Berichten: 6838
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Guardian72 » 12 jan 2018 13:06

PL is traag met stoppen omdat veel zendingen kennelijk al maanden van te voren klaargemaakt worden, en dan op geplande datum met de post meegaan.

Een collega uit het buitenland heeft een keer een flat gehuurd, en vroeg om hulp bij de post.
Bleek dat de vorige bewoner (en lid van de PL) was overleden - zonder dat deze familie had.

Na 4 maanden tenminste 3 poststukken naar PL retourgestuurd te hebben met "Geadresseerde overleden" erop - toch maar eens een fax (!) eraan gewaagd met wat minder diplomatieke taal (ongevoelig, kwetsend, en klantonvriendelijk als termen - niets echt 'fout') - werd ik gebeld met de bovenstaande uitleg. Het kon tot wel 6 maanden na verwerking van 'mutatie' duren - omdat er al een en ander klaar lag.
Eerlijk is eerlijk, 4 maanden na dit telefonisch contact stopte de post van de PL.

Helaas was Tele2 minder makkelijk (die vroeg bewijs van overlijden, of contactgegevens van de erven van de vorige bewoners - die heb ik uiteindelijk aangegeven dat als zij niet zouden stoppen, het een discriminatie klacht zou worden)

Moneyman
Berichten: 13154
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 jan 2018 13:09

Guardian72 schreef:Helaas was Tele2 minder makkelijk (die vroeg bewijs van overlijden, of contactgegevens van de erven van de vorige bewoners - die heb ik uiteindelijk aangegeven dat als zij niet zouden stoppen, het een discriminatie klacht zou worden)
Discriminatie...??? :shock:

Guardian72
Berichten: 6838
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Guardian72 » 12 jan 2018 13:13

Moneyman schreef:
Guardian72 schreef:Helaas was Tele2 minder makkelijk (die vroeg bewijs van overlijden, of contactgegevens van de erven van de vorige bewoners - die heb ik uiteindelijk aangegeven dat als zij niet zouden stoppen, het een discriminatie klacht zou worden)
Discriminatie...??? :shock:
Yep - collega was van buitenlandse afkomst (ze is ondertussen weer terug) en was hier voor een langdurig project.
Zowiezo bespottelijk dat een telekom bedrijf bij een random persoon gaat eisen om 'bewijs van overlijden' of contactgegevens van haar onbekende personen.

Moneyman
Berichten: 13154
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 jan 2018 13:21

Guardian72 schreef:
Moneyman schreef:
Guardian72 schreef:Helaas was Tele2 minder makkelijk (die vroeg bewijs van overlijden, of contactgegevens van de erven van de vorige bewoners - die heb ik uiteindelijk aangegeven dat als zij niet zouden stoppen, het een discriminatie klacht zou worden)
Discriminatie...??? :shock:
Yep - collega was van buitenlandse afkomst (ze is ondertussen weer terug) en was hier voor een langdurig project.
Zowiezo bespottelijk dat een telekom bedrijf bij een random persoon gaat eisen om 'bewijs van overlijden' of contactgegevens van haar onbekende personen.
En omdat die persoon van buitenlandse afkomst is, is het discriminerend? Rare "logica"...

Guardian72
Berichten: 6838
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Guardian72 » 12 jan 2018 15:27

Moneyman schreef: En omdat die persoon van buitenlandse afkomst is, is het discriminerend? Rare "logica"...
Ik zeg niet dat het logisch is - maar het was een 'last ditch' poging om eindelijk van de post en zo (die zowiezo niet meer bezorgd kon worden) af te komen.
Als Tele2 onredelijke eisen gaat stellen (kan je als niet belanghebbende zomaar een certificaat/bewijs van overlijden opvragen bij iemand die geen familie, executeur of anderszins verbonden is/was aan overledene) - kan Tele2 klachten met 'buzzwords' krijgen - waardoor men misschien eens een mens naar de klacht laat kijken, ipv een geautomatiseerd systeem.

En, het heeft gewerkt.

Plaats reactie