LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plus Boodschappenpakket 2019

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Wipneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:58

Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Wipneus »

Wat een dure actie van de Plus dit jaar om in aanmerking te komen voor het Boodschappen pakket.

Vorig jaar (2018) moest je nog 50 zegels sparen voor een pakket met als waarde 68 euro.
Nu dit jaar (2019) moet je 75 zegels sparen voor een pakket van 50 euro.

Ze zijn dus ruim 85% duurder geworden. Zegels van 50 naar 75 zegels is toch 50% meer.
Waarde pakket was (2018) 68 euro nu nog maar (2019) 50 euro. Is dus 36% minder. Jammer !!

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door anita1971 »

Men KRIJGT het pakket dus waar zeurt men over?
Wij, twee mensen, krijgen het NOOIT voor elkaar om een pakket bij elkaar te sparen maar ik zeur niet, ik spaar de GRATIS zegels voor minder bedelden!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wij zijn ook maar met zijn tweeën. Is goed voor grote gezinnen. Dat heeft geen zin voor ons om voor zoiets te sparen. Kom je ook niet in de verleiding om maar iets meer te kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus in 14 weken tijd moet u voor €750,- boodschappen doen om een 'gratis' pakket te krijgen. Dat is €53,57 per week. Het hoeft niet, het mag altijd. En dan niet meegerekend dat er ook artikelen zijn waar je extra zegels krijgt.

De vorige actie liep 10 weken en moest je voor €500,- kopen. Per week dus € 50,-. Daar zit dus nagenoeg geen verschil in. Begin 2019 zijn de prijzen verhoogd vanwege de btw verhoging, daarmee dus ook de waarde van het pakket. Door het jaar heen zijn diverse prijsaanpassingen geweest en is Plus begonnen met de laagblijvers. De prijzen zijn weer omlaag gegaan wat inhoudt dat er meer artikelen voor hetzelfde waarde in de doos zou kunnen zitten. Nu is de waarde van de box verlaagd, maar dat wil niet zeggen dat er minder producten inzitten.

Even rekenen laat dus zien dat er echt niet zoveel verschil zit in de oude actie en de huidige.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat goed dat PLUS denkt aan het milieu. Minder pakketten dus wordt er minder weggegooid. Want er zit natuurlijk altijd een hoop zooi in zo'n doos die je toch niet gaat consumeren. Een dikke plus voor PLUS!

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Wipneus schreef:
24 nov 2019 19:25
Wat een dure actie van de Plus dit jaar om....
Doet u er toch niet aan mee

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef die zegels weg aan iemand die ze wel wil gebruiken, hoeft u zich niet te ergeren en ook niet te rekenen. Iedereen blij.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
24 nov 2019 21:28
Geef die zegels weg aan iemand die ze wel wil gebruiken,
Dat kunnen er wel eens minder zijn dan je denkt...

Hier bij de Deka kun je sparen voor glazen. Ik geef mijn zegeltjes aan degenen die achter me staan, maar in veel gevallen sparen die mensen ze ook niet.

Het is alleen maar een klantenbinder, gebaseerd op het gevoel van mensen dat ze iets tekort komen als een ander iets heeft dat ze zelf niet hebben. Van mij mogen ze het hebben, die glazen, en dat pakket.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn vaak ook voedselbanken die de zegels graag in ontvangst nemen, dus ze meenemen is sowieso altijd wel handig vind ik. Dan kan je er iemand anders blij mee maken, of ze dus doneren voor een goed doel.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoe komt het dan bij de voedselbanken? Ik heb hier in de omgeving nergens iets gelezen dat de voedselbank er om vraagt. Sterker nog, ik heb geen idee waar er ergens eentje zit.

Eigenlijk is dit een gemiste kans denk ik. Sparen tot een bepaalde datum, alles in een envelop, één postzegel van 87 cent, en de voedselbank is er blij mee.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier hangt een brievenbus van de voedselbank in de winkel. Dus daar heeft de voedselbank aan gedacht.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk nog wel beter. Hoef je als klant alleen naar die brievenbus te lopen. Twee keer in de week legen en met een paar vrijwilligers zegeltjes plakken, dan heb je niet al het werk in een dag of drie voor de einddatum.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
25 nov 2019 08:45
Maar hoe komt het dan bij de voedselbanken? Ik heb hier in de omgeving nergens iets gelezen dat de voedselbank er om vraagt. Sterker nog, ik heb geen idee waar er ergens eentje zit.

Eigenlijk is dit een gemiste kans denk ik. Sparen tot een bepaalde datum, alles in een envelop, één postzegel van 87 cent, en de voedselbank is er blij mee.
Het zijn volgens mij meer lokale initiatieven, de voedselbank hier heeft volgens mij een aantal wat commerciëlere/creatievere mensen in het team, die dus op allerlei manieren bezig zijn om hun stroom van goederen aan te vullen/verbeteren, vaak ism lokale ondernemers. Zo worden hier dus die zegels vaak wél verzameld, maar dat is, begrijp ik van jou, dus zeker geen gemeengoed.

En hoe die pakketten bij de voedselbank komen weet ik niet precies, ik stel me zo voor dat een aantal vrijwilligers even een avondje gaan likken met z'n allen, en dan in overleg met een manager van de supermarkt in kwestie, even afspreken wanneer ze alles op kunnen komen halen?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hypo63 schreef:
24 nov 2019 20:37
anita1971 schreef:
24 nov 2019 19:57
Men KRIJGT het pakket dus waar zeurt men over?
Wij, twee mensen, krijgen het NOOIT voor elkaar om een pakket bij elkaar te sparen maar ik zeur niet, ik spaar de GRATIS zegels voor minder bedelden!
U geloofd nog in Sinterklaas? Dit "gratis" pakket is allang verwerkt in de prijzen.

Waarom zo denigrerend :roll: Artikelen in de GRATIS doos worden gesponsord door de leveranciers.

RogerV
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2019 18:13

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door RogerV »

Belachelijk om zoveel zegels te moeten sparen voor een pakket. Voor veel mensen met name alleenstaanden en minder bedeelden nooit haalbaar. Een gezin heeft volgens mij al moeite om het te halen.

60 euro per week bij 1 winkel lijkt weinig maar is voor veel mensen toch wel veel hoor aangezien velen toch ook naar aanbiedingen moeten kijken.

Vind dit een soortgelijke actie als bij al die loterijen. 1 persoon/gezin blij maken met een mega groot bedrag ipv 20 met een groot bedrag.

De plus had meer aan klantenbinding gedaan als ze een pakket van 35 euro voor 50 zegels zouden introduceren.

Maar goed mijn mening, want al die mensen die hier zeuren over dat je het toch gratis krijgt zullen waarschijnlijk niet bij een van deze twee categorieën mensen horen.

En heel mooi dat mensen sparen voor mensen die bij de voedselbank spullen moeten halen, maar was mooier geweest als ook zij sowieso al een kans hadden gehad er zelf voor te kunnen sparen.

Nu moeten ze weer hun hand ophouden ipv dat ze zelf de middelen zouden kunnen hebben om er voor te sparen.

Slaat op veel manieren de plank mis wat mij betreft. Geen PLUSpunt !!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door berndv »

RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Slaat op veel manieren de plank mis wat mij betreft. Geen PLUSpunt !!
Uw bericht ook. U hoeft er niet aan mee te doen. U hoeft uw boodschappen niet bij de Plus te halen.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
60 euro per week bij 1 winkel lijkt weinig maar is voor veel mensen toch wel veel hoor aangezien velen toch ook naar aanbiedingen moeten kijken.
Het is nog wel iets minder hoor, kaal gerekend iets meer dan 53 euro. Speciale aanbiedingen die extra zegels opbrengen niet meegerekend. En ook dan geldt, u hoeft het niet te doen, als ze vragen of u zegels wilt kunt u ook gewoon nee zeggen.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Vind dit een soortgelijke actie als bij al die loterijen. 1 persoon/gezin blij maken met een mega groot bedrag ipv 20 met een groot bedrag.
Ik denk dat die ene persoon of dat ene gezin het niet met u eens is. Die 19 afgunstigen die geen prijs hebben gewonnen natuurlijk wel. Maar ook bij die loterij geldt, u hoeft er niet aan mee te doen, en als u dat wel doet, is u toch vooraf bekend hoe de verdeling van prijzen is?
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Maar goed mijn mening, want al die mensen die hier zeuren over dat je het toch gratis krijgt zullen waarschijnlijk niet bij een van deze twee categorieën mensen horen.
Moet ik ook gaan invullen bij welke groep mensen u hoort? Nee, dat doe ik niet.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
En heel mooi dat mensen sparen voor mensen die bij de voedselbank spullen moeten halen, maar was mooier geweest als ook zij sowieso al een kans hadden gehad er zelf voor te kunnen sparen.
Ik ben het met u eens dat het mooier was geweest dat de mensen die daar lopen inderdaad zelf hun boodschappen hadden kunnen halen. Maar dat is nu helaas niet het geval, maar daar kan de Plus dan weer weinig aan doen.

Een heel verhaal over een vrijwillige actie. Een actie die de winkel niet hoeft aan te bieden en waar u als klant niet aan mee hoeft te doen. Maar toch meent een ieder graag dat de winkel eerst dat de winkel eerst een actie aan de klant moet voorleggen en pas bij goedkeuring de actie te mogen uitvoeren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Belachelijk om zoveel zegels te moeten sparen voor een pakket. Voor veel mensen met name alleenstaanden en minder bedeelden nooit haalbaar. Een gezin heeft volgens mij al moeite om het te halen.
Hierboven staat een berekening van mij. Daarbij, sparen mag, hoeft niet.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Vind dit een soortgelijke actie als bij al die loterijen. 1 persoon/gezin blij maken met een mega groot bedrag ipv 20 met een groot bedrag.
U zult versteld staan hoe weinig mensen met een loterij meedoen als er 30 prijzen van €1.000.000,- te winnen zijn. Men wil gewoon een droom hebben op een groot bedrag en willen niets delen.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
De plus had meer aan klantenbinding gedaan als ze een pakket van 35 euro voor 50 zegels zouden introduceren.
U kunt het ze voorstellen, maar bedenk wel dat het ook negatief kan uitpakken. Kijk naar eerdere acties van Jumbo waar in no time de huispakken op waren en met belachelijke prijzen op internet weer aangeboden werden.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Maar goed mijn mening, want al die mensen die hier zeuren over dat je het toch gratis krijgt zullen waarschijnlijk niet bij een van deze twee categorieën mensen horen.
Of die mensen denken na. Waarom bij een duurdere supermarkt gaan kopen om te sparen voor “gratis” spullen in de hoop dat je genoeg hebt om het te kunnen krijgen. Het prijsniveau bij Plus ligt 4% boven het gemiddelde en bv bij Dirk 4% lager. 8% verschil dus. Bij Plus moet je voor €53,57 elke week kopen om genoeg zegels te krijgen. Bij Dirk zou u €49,28 kwijt zijn. Verschil per week van €4,29. 14 weken lang betaald u dus €60,06 meer tov Dirk. Maar dan krijgt u wel een pakket “gratis” twv €50,-. En €10,- duurder en hopen dat er spullen in zitten die men gaat gebruiken.
RogerV schreef:
18 dec 2019 18:32
Slaat op veel manieren de plank mis wat mij betreft. Geen PLUSpunt !!
U ook, mensen die weinig te besteden hebben komen niet in dure supermarkten. En zoals u ziet kost het gratis pakket meer als dat het oplevert.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2019 21:00
Dus in 14 weken tijd moet u voor €750,- boodschappen doen (...).

De vorige actie liep 10 weken en moest je voor €500,- kopen. (...)

Even rekenen laat dus zien dat er echt niet zoveel verschil zit in de oude actie en de huidige.
Het verschil is dat je nu €250,- of 50% meer moet uitgeven om een pakket te krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:06
Het verschil is dat je nu €250,- of 50% meer moet uitgeven om een pakket te krijgen.
in 40% meer tijd is het verschil niet zo heel erg groot, zoals NeoDutchio aangeeft.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Plus Boodschappenpakket 2019

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie aangeeft dat het verschil klein is, omdat er gemiddeld per week ongeveer evenveel uitgegeven moet worden, miskent dat er in totaal 50% meer moet worden uitgegeven om het pakket te krijgen.

Gesloten