LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Matel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2017 12:38

'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Matel »

Gratis worden er producten aangeboden via een, wat later blijkt, misleidende advertentie. Iemand heeft deze producten besteld voor mij. Op internet heb ik gekeken wat het was en stuitte al snel op allerlei klachten van mensen: er zouden rekeningen komen op latere tijdstippen. Ik heb met gebruik van de producten gewacht omdat ik het geheel niet vertrouwde. Inderdaad kwam er een rekening van €119,00 euro, via een deurwaarders brief, met allerlei dreigende taal erin. Ik heb meteen gebeld en verteld dat ik zelf helemaal niets heb besteld. Er werd gereageerd door het bedrijf door mij te wijzen op de voorwaarden en dergelijke, die ik natuurlijk niet kende. Ook werd mij verteld dat er al twee rekeningen gestuurd waren, wat ook niet het geval was. Inmiddels heb ik een tweede brief van een deurwaarder gekregen met de sommering het bedrag van € 140.00 euro te betalen, ook weer met dreigende taal er in.
Op internet vindt ik zowel over het bedrijf van Forskolin als over het deurwaarders bedrijf veel negatieve berichten. Het blijkt dat de producten voor een aantal dagen gebruikt kunnen worden en an moeten worden teruggestuurd ( wat ik niet wist) er zijn mensen die de producten wel hebben teruggestuurd, maar die dan te horen krijgen dat het niet op tijd is aangekomen en die moeten ook betalen.

Ik zit nu met het probleem dat ik niet meer weet hoe nu verder te moeten. Inmiddels een melding gedaan bij de fraude helpdesk en vandaag maar de politie bellen denk ik. Heeft iemand voor mij een oplossing hoe dit aan te pakken?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2017 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel makkelijk, laat het bedrijf een bewijs aanleveren waarop uw handtekening staat dat u een afnameverplichting heeft. Deze is er niet, dus hoeft u niets te doen. Eenmalig dat bericht sturen en afsluiten dat u verder verschoont wil blijven van verdere levering en mailing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door olaf79 »

aangifte doen van acquisitiefraude

Matel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2017 12:38

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Matel »

Waar kun je aangifte doen van acquisitiefraude?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Matel schreef:Waar kun je aangifte doen van acquisitiefraude?
Hier.

Matel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2017 12:38

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Matel »

Dank ! inmiddels zie ik steeds meer mensen die ook dit probleem hebben en er geen steek mee verder komen.
Maar misschien helpen deze acties wel en kan er iets tegen de met name misleidende advertentiemethode worden gedaan.
Hoewel het bedrijf weinig empathie toont voor haar klanten en zal waarschijnlijk ook niet vatbaar zijn voor tips om zaken te verbeteren.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef:aangifte doen van acquisitiefraude
Complete ONZIN!!

U heeft blijkbaar geen idee wat acquisitiefraude betekend! Misschien moet u eerst maar eens gaan bestuderen wat het betekend voor u zomaar iets roept! https://nl.wikipedia.org/wiki/Acquisitiefraude

Stampingwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2013 16:29

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Stampingwitch »

Ik heb het dus aangekregen om 10 dagen te proberen. Pas op de dag dat je het aankrijgt geldt als dag 1. Dus je hebt maar 9 dagen. Daarna moet je toestemming vragen om het retour te mogen zenden. Met allerlei regeltjes. Dag 7 kreeg ik de rekening. Ik had alles net retour gezonden. Je krijgt restitutie, maar dat kan 14 dagen duren. Nou ja niet erg heb niets betaald. Daarbij werkt het dus niet. Zou met 5 dagen als 2 tot 5 kilo afgevallen moeten zijn. Nou dus niet eerder 1 kg aangekomen. Die er gelukkig weer af is. We wachten af wat er gaat gebeuren. Betalen nee, heb bewijs dat ik het heb terug gestuurd.

Matel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2017 12:38

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Matel »

Nou kijk maar uit, want ze zijn erg hardnekkig in het belagen van hun klanten!! Betalen weigeren, want ze hebben geen poot om op te staan. Misleidende informatie en akelige addertjes onder het gras bij de bestellingsvoorwaarden die verborgen zitten onder het vinkje dat je kennelijk moet aanklikken om de zogenaamde gratis producten te kunnen ontvangen!! Bovendien krijg je steeds van andere mensen reacties die hun achternamen niet noemen en in gebrekkig Nederlands je mails beantwoorden. Het geheel getuigd van weinig respect naar hun klanten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 'Gratis' bestelling bij Forskolin naturalis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/vie ... 24&t=19583

Draadje op Opgelicht. Dit bedrijf overtreedt de Wet oneerlijke handelspraktijken.

Gesloten