LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Klant HelloFresh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2015 08:49

HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Klant HelloFresh »

Ik ontving een email met de aanbieding voor een eenmalige proefbox. De mail goed gelezen, en ook tijdens het bestelproces opgelet of ik me niet verplichtte tot meer en besteld.

Na de bestelbevestiging waarin werd aangegeven dat ik maar 1 box had besteld, werd de box geleverd. Vervolgens volgde een mail waarin mij werd gevraagd wanneer de volgende box kon worden geleverd. Ik heb teruggemaild dat dit niet juist was.

Daarop volgde een mail van HelloFresh dat ik een "lidmaatschap" was aangegaan. Er werden mails aan dit mailtje gekoppeld, waarvan werd gezegd dat deze aan mij waren verzonden. Daaruit zou blijken dat ik het lidmaatschap was aangegaan. De betreffende mails (die nota bene andere namen bevatte!) waren uiteraard geen mails die ik ooit heb ontvangen. Deze bevestigingsmails worden je zo door de "klantenservice" achteraf op je mouw gespeld.

De printscreens van deze niet bestaande mails worden waarschijnlijk alleen maar gebruikt om klanten af te poeieren.

Vervolgens de opzegging. Die heb ik per mail gedaan. Dat mag kennelijk niet van HelloFresh. Dit moet via het online menu (volgens de klantenservice eerst via hellofresh.be en daarna via hellofresh.nl), en de opzegging per mail wordt niet geaccepteerd. Helaas werkt het online menu niet. De opzegoptie is ten eerste lastig te vinden en als je deze uiteindelijk gevonden hebt en de opzegging hebt afgerond (inclusief bevestiging waarom je opzegt en of HelloFresh je naar aanleiding van de opzegging mag bellen) blijft in het online menu gewoon staan dat het betreffende "lidmaatschap" nog actief is. De beloofde bevestigingsmail van de opzegging blijft uiteraard ook achterwege.

Pas dus op met HelloFresh; kom je ermee in aanraking, dan zit je er ineens aan vast. De klantenservice is weinig behulpzaam, en probeert je alleen maar verder te vernachelen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik neem aan dat u die mail met de aanbieding nog hebt. Dus dien een klacht in bij Hello Fresh en ook bij Consuwijzer.

stofzuigertje

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel aanmelden als afmelden moet op dezelfde manier kunnen.....

Als zij andere voorwaarden gebruiken is het contract ongeldig.

Bij online afsluiten proef is online opzeggen toegestaan.

Bij alleen per E mail bestellen is op die manier opzeggen toegestaan maar omdat U online
bestelde is ook op die manier opzeggen noodzakelijk blijkbaar.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

@ Klant Hello Fresh, weet niet of u op Facebook zit; daar geeft men ontevreden klanten (u bent kennelijk een "proefklant") wel een antwoord. Misschien geen optie voor U, dat Facebook, maar geef het alleen maar even aan. Succes om 'eraf te komen'.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dien gerust een klacht in bij de Reclame Code Commissie. De procedure is relatief snel. En als u hier gelijk krijgt dan weet u dat u sterk staat bij de rechter. In dat geval zou ik er voor kiezen om de bedragen te storneren en het rekeningnummer te blokkeren.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

Mijn ervaring met Hello Fresh is juist heel positief. En kreeg de indruk dat ze juist niet uit zijn op het vernaggelen. Heb je al telefonisch contact met ze gehad? Dat is directer en gebaseerd op mijn ervaring verwacht ik dat ze het zonder problemen voor je opzeggen.
En ook al zit je er aan vast, de minimale afname 2 boxen. Dat lijkt me toch geen ramp om aan vast te zitten? Zelfs dat kun je nog uitsmeren door je boxen te pauzeren.

Heb je trouwens een proefbox besteld of heb je een bestelling gedaan zodat je eerste box gratis is? Want bij het laatste geval zit automatisch een lidmaatschap aan vast.

Het lijkt me sterk dat als jij aantoonbaar in je gelijk staat dat ze je dan vast willen houden.
Mijn advies is: neem even telefonisch contact met ze op.

JMAFCVGMIL
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2015 13:47

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door JMAFCVGMIL »

Gewoon negeren, maar schrijf naar dit bedrijf dat u niets heeft getekend en dat elk willekeurig persoon dit wel kan vertellen. Ik zelf heb enige tijd geleden ook een geval als van u gehad. Dit was een site van Blue Montain uit Switzerland, daar kocht ik een proefpakket voor mijn gezicht te behandelen. Ik heb dit pakketje netjes betaald, en een paar weken later kreeg ik ook een bericht, dat ik van de drie potjes er een had moeten terug sturen, had ik niet gedaan want ik had maar twee potjes ontvangen en voor betaald. Hierna heb ik wel twee maal een betaling herinnering van een of ander vaag incasso bedrijf ontvangen. Maar dat sloeg nergens op, er was mij verder nooit iets geleverd.Dit heb ik schriftelijk geschreven en dat ik niets ging betalen, omdat ik met welk bedrijf dan ook een opdracht tot leveren van iets had gedaan, niet mondeling en ook niet schriftelijk. Daar was voor mij de zaak afgedaan. Tot nu toe nooit meer iets gehoord of gezien hier over. Wel heb ik vanaf het begin mijn bank ingelicht en gezorgd dat er geen automatische afschrijving kon plaats vinden. Laat je niet zo snel bang maken met dreigementen. Bewijs op papier moet overlegd kunnen worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

JMAFCVGMIL schreef:Gewoon negeren, maar schrijf naar dit bedrijf dat u niets heeft getekend en dat elk willekeurig persoon dit wel kan vertellen. Ik zelf heb enige tijd geleden ook een geval als van u gehad. Dit was een site van Blue Montain uit Switzerland, daar kocht ik een proefpakket voor mijn gezicht te behandelen. Ik heb dit pakketje netjes betaald, en een paar weken later kreeg ik ook een bericht, dat ik van de drie potjes er een had moeten terug sturen, had ik niet gedaan want ik had maar twee potjes ontvangen en voor betaald. Hierna heb ik wel twee maal een betaling herinnering van een of ander vaag incasso bedrijf ontvangen. Maar dat sloeg nergens op, er was mij verder nooit iets geleverd. Dit heb ik schriftelijk geschreven en dat ik niets ging betalen, omdat ik met welk bedrijf dan ook een opdracht tot leveren van iets had gedaan, niet mondeling en ook niet schriftelijk. Daar was voor mij de zaak afgedaan. Tot nu toe nooit meer iets gehoord of gezien hier over. Wel heb ik vanaf het begin mijn bank ingelicht en gezorgd dat er geen automatische afschrijving kon plaats vinden. Laat je niet zo snel bang maken met dreigementen. Bewijs op papier moet overlegd kunnen worden.
Dat kan overal gebeuren met gebruiksartikelen.
Hier gaat het om maaltijd boxen uit Nederland! waar Hello Fresh overal reclame maakt. En ik heb wel degelijk klachten gelezen op Facebook die ze er gewoon afhalen. Dat is dan mijn eigen ervaring als je daar commentaar geeft.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je trouwens een proefbox besteld of heb je een bestelling gedaan zodat je eerste box gratis is? Want bij het laatste geval zit automatisch een lidmaatschap aan vast.
Krijg sterk de indruk dat TS al dan niet per ongeluk de tweede optie genomen heeft.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

Ja, wrs heeft een bekende het mailadres opgegeven en dan krijgt diegene een aanbieding van een gratis box. Maar die box is alleen gratis als je ook een lidmaatschap afsluit.

Maar wel een beetje vaag omdat ts beweert wel goed te hebben opgelet om nergens aan vast te zitten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door tenormin »

Rokodil schreef:Ja, wrs heeft een bekende het mailadres opgegeven en dan krijgt diegene een aanbieding van een gratis box. Maar die box is alleen gratis als je ook een lidmaatschap afsluit.

Maar wel een beetje vaag omdat ts beweert wel goed te hebben opgelet om nergens aan vast te zitten.
Daar is niets 'vaags' aan: veel mensen lezen de voorwaarden niet helemaal goed, ergo lezen het niet, vandaar dat er fora zijn om vragen te stellen, o.a. dan.

Niclangendijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 18:40

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Niclangendijk »

Ik heb ook vervelende ervaring met Hellofresh. Een proefbox besteld via Ipad, dan heb je geen keuzes voor hoeveel personen je een box besteld en ontving een box voor 1 persoon, we zijn met 3. Dus kon meteen boodschappen doen. 1e indruk was niet goed.

Vervolgens inderdaad de mail dat mijn box weer zondag werd geleverd. Geen idee dat ik meteen klant was, box afgezegd, want was op de reis, maar erg hardnekkig en kan allemaal niet. Hoe klantvriendelijk ben je.
En ze schrijven gewoon van je rekening af, dat is helemaal brutaal. Nooit toestemming gegeven voor incasso.

Probeer nu van de e- mail af te komen, maar ook dat proces werkt niet. Krijg een bericht, oeps er is iets misgegaan. Je komt niet van ze af dus.

Erg jammer van een concept dat leuk lijkt. Allemaal kleine lettertjes, niet transparant voor consument die gewoon wat wil uitproberen.
Mijn advies: bestel nooit een box!!

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

@niclangendijk

Hoe ben jij bij hellofresch terecht gekomen? Wrs met een mailtje via een bekende? Was de proefbox gratis?

Als ik met safari een proefbox bestel voor dan kan ik zonder problemen het aantal personen aangeven.

Wat was de reden dat je niet kon pauzeren? Want dat vertel je niet..... Wrs was het na woensdag en was je te laat. Het pauzeren is onderdeel van het concept, als ze dan moeilijk doen dan hebben ze daar vast een goeie reden voor.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er is niks mis met het concept en uitvoering van HelloFresh. Het probleem is weer de consument die niet nadenkt en leest waar hij/zij mee akkoord gaat. Zoals dat met bijna alle problemen het geval is.

Niclangendijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 18:40

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Niclangendijk »

GJvdZ, Hellofresh is inderdaad een leuk concept. Alleen hebben ze hun marketingproces op hun website niet transparant ingericht. Via de Ipad heb ik een proefbox besteld met zo'n kortingsbon. Ik wilde het proberen. Via de Ipad werkt hun website anders en heb je geen keuze om aan te geven met hoeveel personen je bent. Er wordt niets gemeld met de vraag: u gaat akkoord met uw lidmaatschap? of iets dergelijks.
Je wordt gelokt met een kortingsbon (en inderdaad, een kortingbon is geen kortingsbon, maar laten ze je geloven, daar ben ik ingestonken). Zonder dat je het weet, ben je opeens klant en kun je nergens meer van af. Helaas heb ik een leesbril, maar de kleine lettertjes kon ik niet lezen. Een kaartje bij mijn eerste box bevestigd, dit is je HelloFresh PROEFBOX. Niets proeven, meteen klant zijn.
Wat juridisch niet mag en wat zij echt verplicht zijn, is je toestemming voor automatische incasso vragen. Ik heb nooit toestemming gegeven om een bedrag van mijn rekening af te schrijven. Dit mag echt niet en HelloFresh in die zin STRAFBAAR. Vandaar dat ik echt nooit meer van hun leuke concept gebruik wil maken. Ze zijn niet integer. Daar moeten ze echt aan werken.

De reden dat ik niet kan pauzeren, is dat ik gewoon niet weet, dat ik klant ben. Nooit een bevestiging van gehad, dat ik klant ben. Alleen dat ik een proefbox had besteld.

Hopelijk kunnen jullie juridische stappen nemen naar HelloFresh ten aanzien van automatische incasso.

Fijne dag allemaal!

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

Was het zon kortingsbon?

Afbeelding

Wat ik wel met je eens ben is dat hun marketingstrategie ( net als alle andere merketing)op een gemene manier misleidend is. Want wat je niet ziet op de het plaatje die ik plaatste is een rode knop waarop staat : probeer nu. En dat klopt niet want je probeert het niet, je zit aan een abonnement vast.

Maar ik heb al eerder met dit bijltje gehakt want ook ik heb mijn vrienden in het verleden een gratis box aangeboden. Maar het in het mailtje dat mijn vrienden ontvangen daarin staat dat je de eerste box gratis krijgt terwijl ik als gever denk dat ik vrijblijvend een gratis box weggeef. Maar daar heb ik over geklaagd en dat hebben ze nu wel veranderd.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door igen »

Hellofresh heeft maling aan haar klanten en vooral de Privacy is niet gewaarborgd.
Daarover liggen inmiddels een aantal klachten bij de Privacy waakhond en de onderzoeken lopen.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

igen schreef:Hellofresh heeft maling aan haar klanten en vooral de Privacy is niet gewaarborgd.
Daarover liggen inmiddels een aantal klachten bij de Privacy waakhond en de onderzoeken lopen.
Als je je klacht niet onderbouwt en volledig uitlegt dan is dat onduidelijk.
Waarom is de privacy niet gewaarborgd? Wat gebeurd er met de privacy gevoelige gegevens?

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

@nicvanlangendijk

Op het plaatje hier onder staat dat de volgende bestellingen ook afgeschreven worden.

Afbeelding

En dat is verwarrend omdat je immers een box probeert. Ik ben het met je eens dat de marketing strategie van Hellofresh redelijk agressief is. En dat past niet bij de rest van de bedrijfsvoering.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Niclangendijk schreef:Je wordt gelokt met een kortingsbon (en inderdaad, een kortingbon is geen kortingsbon, maar laten ze je geloven, daar ben ik ingestonken). Zonder dat je het weet, ben je opeens klant
Een kortingsbon kan niet worden gebruikt i.c.m een proefbox.
Als je je kortingsbon wel gebruikt zit je ook aan een abonnement vast;
als je een proefbox probeert zit je niet aan een abo vast.
Ik vind het duidelijk genoeg.
Ook met mijn tablet kan ik overigens wel aangeven voor hoeveel personen ik een maaltijd wil en dat lukt niet met een Ipad?
Laatst gewijzigd door moederslink op 31 jan 2016 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten