LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bartbart82
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2016 16:53

Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door bartbart82 »

Makro heeft van 8 maart tot en met 14 juni een unieke spaaractie lopen: je kunt sparen voor mooie Jamie Oliver producten. Bij iedere 10 euro excl. BTW krijg je een zegeltje. Voor 10 zegels en 5 euro kan je bijvoorbeeld twee kommetjes krijgen, maar voor 275 zegels + 100 euro krijg je een schitterende barbecue. Je kunt de spaarkaarten inleveren to 28 juni 2016 a.s.

Heel veel klanten hebben de halve Makro leeggekocht en bijna 3000 euro besteed om zo'n barbecue te kunnen bemachtigen. Wat Makro echter niet vertelt (ook nu nog niet), is dat de barbecue al sinds eind april 'uitverkocht' is. Alleen op de website is deze informatie te vinden, maar nergens in de winkels. Dit is pure misleiding.

Het lijkt mij meer dan redelijk dat Makro meer barbecues inkoopt voor de tot nu toe gedupeerde klanten en om meer ellende te voorkomen, duidelijk communiceert dat sparen geen zin meer heeft.

Zie https://www.facebook.com/makro.nederland/posts_to_page/ voor meer reacties. De officiële Makro spaaractiepagina: https://www.makro.nl/actueel/spaaractie.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door John52 »

Het lijkt mij vrij duidelijk. Makro geeft niet aan dat het gaat om een beperkt aantal BBQ (op=op). Zij zullen toch de BBQ moeten leveren voor de spaarkaarten. Ik zou wel snel een schermafdruk maken voordat Makro deze nog even gaat wijzigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door moederslink »

bartbart82 schreef: Heel veel klanten hebben de halve Makro leeggekocht en bijna 3000 euro besteed om zo'n barbecue te kunnen bemachtigen. Wat Makro echter niet vertelt (ook nu nog niet), is dat de barbecue al sinds eind april 'uitverkocht' is. Alleen op de website is deze informatie te vinden, maar nergens in de winkels. Dit is pure misleiding.......
Ik vind ook dat Macro gewoon deze BBQ moet blijven leveren tegen inlevering van de spaarkaarten...maar afgezien daarvan :
voor bijna € 3000 kopen, kopen, kopen, kopen om een BBQ gratis te bemachtigen ? :shock:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door newmikey »

Dus we schaffen voor €2750 boodschapjes aan, da's fors aanpoten. De voorwaarden stellen keurig netjes "Je ontvangt een spaarzegel bij elke € 10,- excl. btw* aan aankopen." waarbij emballage, verwijderingsbijdrage, rookwaren, boeken, artikelen met 35% en 50% kortingsstickers, partijverkoop, Makro Garant, restaurants, koffie en brandstof uitgesloten zijn dus je betaalt in totaal €3327.50 en zou daarvoor een BBQ met een adviesprijs van €549 kunnen krijgen wel met bijbetaling van €99.99 (wat dus een beetje een kansspel geweest blijkt te zijn).

Die €3327.50 moet je in net 3 maanden uitgeven, weer de voorwaarden "Spaarzegels worden uitgegeven van 9 maart 2016 t/m 14 juni 2016" en dan betaal je nog eens €100 bij.

Die €549 min de bijbetaling van €100 staat dus voor een korting van 13.5% op je boodschappen, minder als je zo'n BBQ of equivalent voor minder online kan krijgen. Is er dan niemand die bij zichzelf denkt "òf ik betaal teveel voor mijn boodschappen, òf ik geef dat geld uit en zie nooit m'n BBQ"?

Is dat nu gewoon hebberigheid of gebrek aan begrip en rekenkunde? Zijn er echt mensen die er in 3 maanden bij één enkele winkel €3300+€100 doorheen jassen? Als die mensen zich dat kunnen veroorloven, kunnen ze dan niet gewoon op een zonnige zomerdag zo'n ding aanschaffen, zelfs als ze daarvoor een paar honderd euro minder moeten uitgeven of bij een goedkopere supermarkt moeten shoppen?

Ongelofelijk!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door Brahms »

Juist Newmikey, bijna niets aan toe te voegen.
En wat zou de inkoopprijs voor zo'n barbeknoei zijn voor de Makro, E 100.00 ?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door Jefdus »

moederslink schreef:Ik vind ook dat Macro gewoon deze BBQ moet blijven leveren tegen inlevering van de spaarkaarten...maar afgezien daarvan :
voor bijna € 3000 kopen, kopen, kopen, kopen om een BBQ gratis te bemachtigen ? :shock:
Het punt bij de Macro is dat veel mensen daar inkopen voor een (eventueel eigen) onderneming. Vaak geven mensen bedrijfsmatig geld hier uit, dus extratjes die je dan persoonlijk krijgt zijn altijd mooi meegenomen

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door John52 »

Jefdus schreef:Het punt bij de Macro is dat veel mensen daar inkopen voor een (eventueel eigen) onderneming. Vaak geven mensen bedrijfsmatig geld hier uit, dus extratjes die je dan persoonlijk krijgt zijn altijd mooi meegenomen
Met laptops, printers, computers, printertoners en kantinematerialen gaat het al heel snel.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door newmikey »

John52 schreef:
Jefdus schreef:Het punt bij de Macro is dat veel mensen daar inkopen voor een (eventueel eigen) onderneming. Vaak geven mensen bedrijfsmatig geld hier uit, dus extratjes die je dan persoonlijk krijgt zijn altijd mooi meegenomen
Met laptops, printers, computers, printertoners en kantinematerialen gaat het al heel snel.
Maar dan is het ook niet zo erg als de beloofde BBQ er uiteindelijk niet komt.

bartbart82
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2016 16:53

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door bartbart82 »

newmikey schreef:
John52 schreef:
Jefdus schreef:Het punt bij de Macro is dat veel mensen daar inkopen voor een (eventueel eigen) onderneming. Vaak geven mensen bedrijfsmatig geld hier uit, dus extratjes die je dan persoonlijk krijgt zijn altijd mooi meegenomen
Met laptops, printers, computers, printertoners en kantinematerialen gaat het al heel snel.
Maar dan is het ook niet zo erg als de beloofde BBQ er uiteindelijk niet komt.
Dat is wel een heel bijzondere redenering. Dus wanneer de klant niet zielig genoeg is, mag het bedrijf waar de klant koopt gewoon misleiding toepassen om de klant te doen overhalen meer te besteden?

Het lijkt me toch echt misleiding wanneer een bedrijf een langlopende actie heeft, maar veel te weinig inkoopt en dan OP=OP roept. Daarbij wordt dat dan ook nog eens alleen op de website gecommuniceerd zodat het winkelend publiek geen idee heeft en zich alsnog suf koopt om die BBQ te bemachtigen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het ook een beetje een gekke redenering. Als je alleen gewone boodschappen doet, zou het gek zijn als je aan die 3000 voor boodschappen zou komen en als je met andere (zakelijke) boodschappen wel aan die 3000 zou komen, dan zou het ineens niet erg zijn als een belofte niet wordt nagekomen? Apart.

Maar bij de meeste van zulke spaaracties is het inderdaad op=op, of zal dit in elk geval zo in de voorwaarden zijn vermeld. Soms zorgt het bedrijf dan dat er wordt bijbesteld en dat je alsnog dat product kunt krijgen, maar in de regel is dat niet een plicht van het bedrijf.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Ik vind het ook een beetje een gekke redenering. Als je alleen gewone boodschappen doet, zou het gek zijn als je aan die 3000 voor boodschappen zou komen en als je met andere (zakelijke) boodschappen wel aan die 3000 zou komen, dan zou het ineens niet erg zijn als een belofte niet wordt nagekomen? Apart.
Inderdaad. Een redenering die nergens op slaat.
kweenie schreef:Maar bij de meeste van zulke spaaracties is het inderdaad op=op, of zal dit in elk geval zo in de voorwaarden zijn vermeld. Soms zorgt het bedrijf dan dat er wordt bijbesteld en dat je alsnog dat product kunt krijgen, maar in de regel is dat niet een plicht van het bedrijf.
Ik heb hier de voorwaarden bekeken: "op = op" staat er niet bij. Makro heeft mijns inziens de plicht om alsnog voor een BBQ te zorgen (en zou dat overigens alleen al uit het oogpunt van klantbediening ook moeten willen).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leuke discussie, maar dit is uiteindelijk iets tussen ondernemers onderling. Alles wat je hier als consument van vindt doet niet ter zake. En ik mag aannemen dat een ondernemer toch mondig genoeg is om dit op professionele manier met Makro te bespreken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef:Leuke discussie, maar dit is uiteindelijk iets tussen ondernemers onderling. Alles wat je hier als consument van vindt doet niet ter zake. En ik mag aannemen dat een ondernemer toch mondig genoeg is om dit op professionele manier met Makro te bespreken.
+1

Dat was exact de reden achter mijn eerdere reactie.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben ook van mening dat de Makro gewoon moet leveren.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door Willemzelf »

MAKRO is een groothandel waar je in principe alleen kunt kopen als je een inschrijving van de Kamer van Koophandel bezit.
Je komt er alleen binnen als je een pasje hebt van MAKRO.
Het forse aankoopbedrag is logisch, want de klager is ondernemer.
En hij/zij koopt bij MAKRO voor zijn/haar bedrijf.
Katten daarover is dus nergens voor nodig.
De MAKRO dient de barbeque gewoon te leveren.
Wat velen niet weten : als je bij MAKRO bv een TV koopt is de garantie vaak korter
dan wanneer men de TV in een winkel koopt.
Omdat MAKRO een groothandel is heb je niet het het consumentenrecht van een aankoop in een winkel.
De enige mogelijkheid om levering van de BBQ af te dwingen is een gang naar de rechter.

Attia .A.A.Shehata
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2016 19:31

Re: Makro belooft BBQ bij besteding 2750 euro, maar levert niet

Ongelezen bericht door Attia .A.A.Shehata »

Dat kan niet waar zijn

Ik hen voor €18000 ingekocht voor de bbq
Ik niets gehoord dat op was
Makro moet het gewoon leven
Of de 82% korting geven op ander soort bbq

Gesloten