LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een uitspraak van de RCC geeft een goede indicatie voor hoe een rechtzaak zal aflopen. De code is namelijk gebaseerd op de wet en in de commissie zit altijd een rechter en een aantal juristen. En een uitspraak doen ze niet op basis van de onderbuik gevoelens.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Een uitspraak van de RCC geeft een goede indicatie voor hoe een rechtzaak zal aflopen. De code is namelijk gebaseerd op de wet en in de commissie zit altijd een rechter en een aantal juristen. En een uitspraak doen ze niet op basis van de onderbuik gevoelens.
Dan moet er eerst iemand zijn die een rechtzaak wil starten. Vrijblijvend een klacht neerleggen is iets anders dan een rechtzaak beginnen.

Het gaat meestal om futiliteiten waar geen mens een euro in wil steken.

Tenzij er uiteraard een schadevergoeding valt te halen, maar of dat het geval is bij een aanbieding die er misschien wel of niet was ???

Wat denk je ?

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat een misleidende handelspraktijk niet minder misleidend wordt wanneer consument daar niet voor naar de rechter stappen. En dat je bezig bent om een rookgordijn op te hangen van allemaal argumenten die niet iets zeggen over de inhoud van het handelen van de Media Markt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door kweenie »

De RCC uitspraken lijken mij totaal andere situaties dan die van TS. Het gaat daar om winkels die bepaalde aanbiedingen in het geheel niet hadden, waar hier geen sprake van lijkt te zijn, of een bewust zeer beperkt aantal kaartjes als lokkertje.

Daarnaast is het artikel gewoon nog verkrijgbaar, tegen de aanbiedingsprijs. Alleen geldt voor online bestellingen dat ze momenteel geen voorraad meer hebben en je misschien een week moet wachten voor je het product ontvangt. Niets vreemds of misleidends voor een webwinkel. In de/veel filialen is het nog gewoon op voorraad.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Ik denk dat een misleidende handelspraktijk niet minder misleidend wordt wanneer consument daar niet voor naar de rechter stappen. En dat je bezig bent om een rookgordijn op te hangen van allemaal argumenten die niet iets zeggen over de inhoud van het handelen van de Media Markt.
Het gaat hier om 1 waarneming van iemand die een dag later al ontkracht is. En jij durft dat een misleidende handelspraktijk te noemen? Dat noem ik zwaar overdreven.

stofzuigertje

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het waar is....

Ooit schreven we hier over Kruidvat reclame die vaak niet leverbaar was...
Dit maakt na enkele jaren het dure drukwerk waardeloos dus komen ze niet meer als het wel ooit in de winkel zou staan.

Als MM deze fout ook gaat maken pakken ze zichzelf want niet leverbare aanbiedingen kost klanten die geen vertrouwen meer hebben.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:De RCC uitspraken lijken mij totaal andere situaties dan die van TS. Het gaat daar om winkels die bepaalde aanbiedingen in het geheel niet hadden, waar hier geen sprake van lijkt te zijn, of een bewust zeer beperkt aantal kaartjes als lokkertje.
De tweede casus komt in de buurt. Er was op zichzelf voldoende aanbod, maar twee filialen hadden helemaal niets gekregen. In deze casus is het natuurlijk een dagje later, maar 100% het zelfde zullen zul je niet snel vinden. Waar het om gaat is dat de verkoper moet zorgen voor voldoende aanbod voor de verwachte vraag. Tja, voldoe je daaraan als op dag 2 van 7 jij niets meer hebt. En ik weet er zijn een aantal filialen die ze nog wel hebben, maar er zijn er ook een hoop waar dit niet voor geld. Bovendien speelt dit niet alleen bij dit product. Alle filialen die gelegen zijn in een plaats die begint met een A hebben niets meer. Als je in Amsterdam vier filialen bezoekt dan kom je vier keer bedrogen uit. Je hebt tijd en geld (benzine) voor uitgegeven omdat MM aangaf dat ze een leuke deal voor je hadden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Als je in Amsterdam vier filialen bezoekt dan kom je vier keer bedrogen uit. Je hebt tijd en geld (benzine) voor uitgegeven omdat MM aangaf dat ze een leuke deal voor je hadden.
En wanneer je de taxi neemt ben je nog duurder uit.

Alfatrion, we hebben tegenwoordig de telefoon en op de website van MM kun je ook de voorraad bekijken.....

Je blaast het verhaal op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door moederslink »

crazyme schreef:
alfatrion schreef:Als je in Amsterdam vier filialen bezoekt dan kom je vier keer bedrogen uit. Je hebt tijd en geld (benzine) voor uitgegeven omdat MM aangaf dat ze een leuke deal voor je hadden.
En wanneer je de taxi neemt ben je nog duurder uit.

Alfatrion, we hebben tegenwoordig de telefoon en op de website van MM kun je ook de voorraad bekijken.....

Je blaast het verhaal op.
:D zucht......en dat alles voor maar liefst € 5.50 winst :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door kweenie »

alfatrion schreef: Alle filialen die gelegen zijn in een plaats die begint met een A hebben niets meer.
Vanochtend hadden alle filialen die ik bekeek nog voorraad. Het zegt dus niet alles als jij op dit moment geen voorraad vindt.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:
alfatrion schreef: Alle filialen die gelegen zijn in een plaats die begint met een A hebben niets meer.
Vanochtend hadden alle filialen die ik bekeek nog voorraad. Het zegt dus niet alles als jij op dit moment geen voorraad vindt.
Ik heb woensdag ochtend gekeken. Ik heb dit bij meerdere producten uit de folder aangetroffen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat ze dan op donderdag weer nieuwe voorraad krijgen...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef: :D zucht......en dat alles voor maar liefst € 5.50 winst :wink:
Eén kop koffie met appelgebak in een restauránt... :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
kweenie schreef:
alfatrion schreef: Alle filialen die gelegen zijn in een plaats die begint met een A hebben niets meer.
Vanochtend hadden alle filialen die ik bekeek nog voorraad. Het zegt dus niet alles als jij op dit moment geen voorraad vindt.
Ik heb woensdag ochtend gekeken. Ik heb dit bij meerdere producten uit de folder aangetroffen.
Voorraad is niet relevant. Je kunt het product kopen voor de geadverteerde prijs.

richardus35
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2016 08:15

Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan

Ongelezen bericht door richardus35 »

Vaak hebben ze gewoon nog wat oude modellen liggen, welke eruit gaan, al zijn het er maar 5, supermarkten doen het ook zo vaak, de eerste dag van de 7 daagse aanbieding, is smaak x al op.
Hinderlijk.....
Nu vind ik de mediamarkt toch een chaos van binnen, zit geen logica in die zaak.
Gesmijt met die dozen en die onzin reclames....hifi dit in de aanbieding.
Ze verkopen nieteens hifi.

Gesloten