LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door SimonV »

Eind januari kochten wij een Samsung televisie. Op de televisie zat een mooie cashback actie: 400 euro retour! Geldig tot en met 8 februari. Alles netjes ingevuld op 31 januari én de originele streepjescode dezelfde avond op de post gedaan. De behandeltijd is 8 weken en toen ik na 8,5 weken nog niets gehoord had heb ik gebeld.

Zoals ik al vaker gelezen heb op internetfora: ze hadden de streepjescode niet ontvangen. Daarover hadden ze een mail gestuurd. Vreemd genoeg heb ik die mail nooit ontvangen. Maar, vertelde de medewerker, als ik nog een kopie van de streepjescode zou opsturen, kwam alles in orde.
Diezelfde avond kopie van de code én de aankoopbon gemaild en de reactie van Samsung kwam de volgende dag: "U bent te laat. De actie is afgesloten en aanpassen van aanvragen kan niet meer."
Helaas heb ik ook díe reactie (en dus interne miscommunicatie) al vaker op internet gelezen.
Naam van de medewerker van klantenservice is bekend bij mij.

Ik ben nu een mail aan het schrijven. Zijn er nog tips, misschien van ervaringsdeskundigen? (Ik heb mezelf al de tip gegeven volgende keer aangetekend te versturen).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door bprosman »

(Ik heb mezelf al de tip gegeven volgende keer aangetekend te versturen).
En ruim voor de sluitingsdatum informeren naar de status.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ga even naar de officiele Samsung website, daar zit onder het kopje contact een chatfunctie. Kan je chatten met de medewerkers. Misschien kunnen ze zo wel wat regelen. Ik heb goede ervaring met de chat, tot driemaal toe goed geholpen en het probleem gratis opgelost.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door berndv »

SimonV schreef: (Ik heb mezelf al de tip gegeven volgende keer aangetekend te versturen).
En dan? Ze ontkennen toch niet dat ze uw aanvraag hebben ontvangen? Ze hebben u daar zelfs een mail over verstuurd. Met aangetekend versturen kunt u alleen aantonen dat u iets heeft verzonden, niet of daar ook een streepjescode bij in zat. Dus zou dat weggegooid geld zijn.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door aarie25 »

@simon Eind januari kochten wij een Samsung televisie. Op de televisie zat een mooie cashback actie: 400 euro retour! Geldig tot en met 8 februari. Alles netjes ingevuld op 31 januari én de originele streepjescode dezelfde avond op de post gedaan

een tip voor de volgende keer! altijd een kopie toesturen en nooit de originele streepjescode.
want dan kunnen ze juist makkelijk zeggen niets te hebben ontvangen, want jij hebt geen
streepjes code meer, scheelt hun weer uitbetalen.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door sweet-devil »

aarie25 schreef:@simon Eind januari kochten wij een Samsung televisie. Op de televisie zat een mooie cashback actie: 400 euro retour! Geldig tot en met 8 februari. Alles netjes ingevuld op 31 januari én de originele streepjescode dezelfde avond op de post gedaan

een tip voor de volgende keer! altijd een kopie toesturen en nooit de originele streepjescode.
want dan kunnen ze juist makkelijk zeggen niets te hebben ontvangen, want jij hebt geen
streepjes code meer, scheelt hun weer uitbetalen.
Ik geloof dat dat vaak niet geaccepteerd wordt. Er staat regelmatig expliciet bij: stuur de originele streepjescode, kopieën niet geaccepteerd.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door aarie25 »

sweet-devil schreef:
aarie25 schreef:@simon Eind januari kochten wij een Samsung televisie. Op de televisie zat een mooie cashback actie: 400 euro retour! Geldig tot en met 8 februari. Alles netjes ingevuld op 31 januari én de originele streepjescode dezelfde avond op de post gedaan

een tip voor de volgende keer! altijd een kopie toesturen en nooit de originele streepjescode.
want dan kunnen ze juist makkelijk zeggen niets te hebben ontvangen, want jij hebt geen
streepjes code meer, scheelt hun weer uitbetalen.
Ik geloof dat dat vaak niet geaccepteerd wordt. Er staat regelmatig expliciet bij: stuur de originele streepjescode, kopieën niet geaccepteerd.
ik heb voor 2 samsung telefoons ook kopieën in gestuurd en netjes geld gekregen.
maar over samsung is vaker een topic geopend door mensen die de orginele kopieën hadden
in gestuurd, daar werd toen ook gezegd, dat ze niets hadden ontvangen.

Daryl
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2015 00:41

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door Daryl »

SimonV schreef:Eind januari kochten wij een Samsung televisie. Op de televisie zat een mooie cashback actie: 400 euro retour! Geldig tot en met 8 februari. Alles netjes ingevuld op 31 januari én de originele streepjescode dezelfde avond op de post gedaan. De behandeltijd is 8 weken en toen ik na 8,5 weken nog niets gehoord had heb ik gebeld.

Zoals ik al vaker gelezen heb op internetfora: ze hadden de streepjescode niet ontvangen. Daarover hadden ze een mail gestuurd. Vreemd genoeg heb ik die mail nooit ontvangen. Maar, vertelde de medewerker, als ik nog een kopie van de streepjescode zou opsturen, kwam alles in orde.
Diezelfde avond kopie van de code én de aankoopbon gemaild en de reactie van Samsung kwam de volgende dag: "U bent te laat. De actie is afgesloten en aanpassen van aanvragen kan niet meer."
Helaas heb ik ook díe reactie (en dus interne miscommunicatie) al vaker op internet gelezen.
Naam van de medewerker van klantenservice is bekend bij mij.

Ik ben nu een mail aan het schrijven. Zijn er nog tips, misschien van ervaringsdeskundigen? (Ik heb mezelf al de tip gegeven volgende keer aangetekend te versturen).
Je zou denken dat dit uitzonderingen zijn, echter is bovenstaand verhaal exact wij mij ook is overkomen. Ik snap niet dat zij hier gewoon keer op keer mee weg kunnen komen zonder imago schade. Lijkt mij dat dit misleiding is, het is natuurlijk niets voor niets dat deze actie per post gedaan moet worden. Tegenwoordig kan elke vorm van betaling volledig digitaal, alleen bij geld ontvangen moet het per post.

En Simon, ik heb alles aangetekend verstuurd en bij mij verkondigen ze ook dat de streepjescode er niet bij zat.

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door SimonV »

Inmiddels heb ik een toezegging dat ik coulancehalve toch geld krijg. "Grappig" dat daar wel bij staat dat ik geduld moet opbrengen.

Iedereen bedankt voor de reacties. Met name het ruim voor de sluitingsdatum bellen naar de status van bprosman vind ik een goede.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door bprosman »

En Simon, ik heb alles aangetekend verstuurd en bij mij verkondigen ze ook dat de streepjescode er niet bij zat.
Echt wettelijk bewijs is het niet maar ik fotografeer/scan alles even voor ik het in de de envelop stop. Dat doe ik eigenlijk al sinds 10 jaar geleden de belastingdienst bij hoog en bij lag beweerde de aangite van 1 jaar wel gehad te hebben en de andere niet terwijl ze in de zelfde envelop zaten :? .

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
SimonV schreef: (Ik heb mezelf al de tip gegeven volgende keer aangetekend te versturen).
En dan? Ze ontkennen toch niet dat ze uw aanvraag hebben ontvangen? Ze hebben u daar zelfs een mail over verstuurd. Met aangetekend versturen kunt u alleen aantonen dat u iets heeft verzonden, niet of daar ook een streepjescode bij in zat. Dus zou dat weggegooid geld zijn.
Dat is niet helemaal het geval omdat ze standpunten van de TS wel gemotiveerd moeten betwisten. Ze komen er dus niet mee weg door te wijzen op de mogelijkheid dat de streepjescode er wel eens niet bij zou kunnen zitten.

Spotabibrozalo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2015 11:44

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door Spotabibrozalo »

Hallo,

Ik ben ook een gedupeerde van de cash-back actie, 400 euro op een curved 65 inch TV en 250 euro op een wasmachine van 2000 euro. Ik vind dat we het niet moeten laten zitten bij klagen op dit soort forums, maar we ons moeten verenigen en ze aanpakken. Dit kan toch gewoon niet meer in deze tijd om vele duizenden mensen gewoon doelbewust en stelselmatig op te lichten voor een bedrag dat dan net te klein is om voor naar de rechter te gaan.

Iedereen die aantoonbaar heeft voldaan aan de regels en toch geen geld hebben gekregen zouden zich hier vrijblijvend kunnen aanmelden. Zodra we een man of 100 hebben gaan we de rechter opzoeken en geven dan ook ruchtbaarheid via de media.

Samsung flikt het al om slappe kwaliteit voor hoge prijzen te verkopen

Ik hoop dat echt veel mensen zich aanmelden en niet alleen maar hier op dit soort sites klagen... ACTIE!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2015 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd, mailadres verwijderd

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door SimonV »

Na lang wachten kan ik dit achter mij laten: gisteren bleek het bedrag bijgeschreven te zijn.De coulancebetaling heeft heeel lang geduurd. Ik verbaas me dat dit probleem veel mensen overkomt.
  • @ Spotabibrozalo: misschien is het lotgenoten-deel van de radar-site iets om mensen te verenigen?
    @ bprosman: Volgende keer zal ik alles met video vastleggen - totdat het in de brievenbus gaat. Dat is nog beter denk ik. Misschien niet wettelijk - maar wel overtuigend.
    @ bprosman: ruim op tijd informeren doe ik de volgende keer ook. Scheelt in ieder geval een discussie over wel/niet op tijd zijn.
Verder iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.

eindmartin1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2015 08:29

Re: Problemen Samsung cashback televisie januari 2015

Ongelezen bericht door eindmartin1966 »

Het zelfde probleem heb ik met de cashback actie van mijn nieuwe mobiele telefoon de Samsung S6,alles netjes verzonden, en door Samsung geaccepteerd op de website en ik zou dus 75 euro op mijn rekening krijgen,maar we zijn nu 3 maanden later en ik heb nog steeds niets gehad of gehoord van ze

En dit is dus niet de eerste keer bij Samsung...elke keer als ze een cashback actie hebben op wat dan ook,moet je of maanden wachten of zelf achter je geld aan.

mvg

Martin

Gesloten