LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scholen in het nieuws

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rachel

Scholen in het nieuws

Ongelezen bericht door rachel »

Ik erger me er verschrikkelijk aan.
De scholen zijn in het nieuws. Ze kunnen geen leerkrachten krijgen en er dreigt een 4daagse werkweek.

Ik ben zo'n leerkracht die zich helemaal suf solliciteert!
Nou heb ik ook zo'n 15 jaar in het bedrijfsleven gewerkt dus ik weet ook commercieel wel hoe het werkt. Normaal gesproken schrijf je een brief en dan ontvang je toch een brief waarin bevestigd wordt dat jou sollicitatie is ontvangen!! Nee hoor niet in het onderwijs!

Het gaat nog net als vroeger toen ik net van school kwam.
Toen kregen we de tip mee om de brief naar de scholen te brengen want dan had de school alvast kennis met ons gemaakt.
Maar in die tijd (1984) was er een overschot aan leerkrachten en als je dan op zo'n school aankwam was de vacature allang vervuld alleen was men verplicht om een advertentie te zetten.

Zo gaat het nu ook weer.
Met dit verschil dat sommige vacature moeilijk op te vullen, niet omdat er geen mensen zijn, maar omdat er belachelijke eisen worden gesteld.
De vacatures die snel zijn opgevuld, worden niet verwijderd uit de vacaturebank en daar wordt dan dus nog steeds op geschreven.
Maar omdat zo'n school nergens op reageert wordt niemand wijzer.

Laten de scholen eerst maar eens hun hand in eigen boezem steken.
Voordat ze beginnen te jammeren, want het is schandalig zoals ze met hun eventuele nieuwe collega's omgaan!

Rachel

Gesloten