Basic fit 5 weken gratis sporten

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Marknl123
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2023 11:45

Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door Marknl123 »

Ik wilde me aanmelden bij Basic fit. Een basic jaar abonnement.
Daarbij staat dat je 5 weken gratis krijgt. De kosten per 4 weken zijn 19,99.

Tot mijn verbazing, moet ik aan het einde van de inschrijving 39,98 betalen voor de eerste 9 weken. 19,99 "inschrijfgeld" en 19,99 voor de eerste 4 weken na de "gratis 5 weken".

Ik heb contact gezocht met de klantenservice, en 3 verschillende mensen zeiden hetzelfde:
"
Bij Basic-Fit betaal je je lidmaatschapsgelden altijd vooruit. Tijdens de inschrijving vragen wij om deze reden altijd de eerste betaling te voldoen voor de eerste periode + de eventuele inschrijfkosten die zijn aangerekend.

Heb jij een gratis periode gekregen? Dan start de 5 gratis weken na de eerste betaling. De eersvolgende dag van afschrijving zal hierdoor aangepast worden met een verschuiving van 5 weken. "

Toen ik vroeg of de eerstvolgende betaling dan in maart zou moeten plaatsvinden, werd er beamend gereageerd.
"dus dan betaal ik 4 van de 5 weken alsnog, alleen noem je het dan inschrijfgeld?
dan moet er staan, sport 1 week gratis. Niet 5 weken."

Antwoord hierop:
Basic-Fit Agent
"Graag gedaan! Heb je verder nog vragen?"

Er werd mij nog een sportieve dag gewenst, waarop ik zei dat hem dat niet ging worden, omdat ik me niet ga aanmelden. en het antwoord daarop was:
fijne dag.

En toen werd de chat beëindigd.

Maar, mag Basic fit op deze manier reclame maken voor 5 weken gratis sporten?
Inschrijfgeld is niet meer van deze tijd, want ik vul zelf alle gegevens in, er komt geen medewerker voor in beweging.
Basic fit.jpg
inschrijving basic fit
(29.65 KiB) 156 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die 5 weken zitten er gewoon achteraan geplakt, kijk maar naar de duur van het contract.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het denkvermogen bij veel mensen gaat uit bij het zien van gratis of korting. En daar maken zij gretig gebruik van. Het nadeel ook nog eens in dit geval dat u geen jaarcontract aangaat, maar 1 jaar en 5 weken. Zij laten het contract pas ingaan na de gratis 5 weken.
De ene keer is het de eerste 5 weken gratis, de andere keer is het zonder administratiekosten en daarna weer eens met een gratis sporttas.
Het mag wat ze doen, maar de oplettende sporter ziet in dit geval hoe creatief ze zijn en gewoon betaald willen worden.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik neem aan dat je hebt aangemeld met het aanmeldformulier dat ze nu online hebben staan. Ik zie (bijlage) daarin duidelijk staan dat je €20,- inschrijfgeld moet betalen, dat het basic abonnement € 20,- per vier weken kost (per dag € 0,713928571), en dat je er +5 weken en een sporttas gratis bij krijgt.
Bijlagen
screencapture-basic-fit-nl-nl-subscription-membership-2023-01-26-15_07_55.png
Het aanmeldformulier
(83.84 KiB) 5 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Djmve
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2023 13:38

Re: Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door Djmve »

Klopt niet helemaal. Ik ben ook lid geweest onder dezelfde actie.
Ik hoefde 1 maand en een deel niet te betalen, comform de 5 wkn korting.

Maar....
Bij beeindigen van het contract na 1 jaar, loopt je contact nog een extra maand door waardoor je de 5 weken weer terug betaald.

Contact liep vanaf sept.
Een jaar zou zijn van sept tot sept.
Maar werd sept tot okt.

Bellen met de helpdesk leverde niets op.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Basic fit 5 weken gratis sporten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb die ook gehad. Je sluit een jaarcontract af en daar komt die gratis periode gewoon bij. Dus een jaar + 5 weken, waarbij je gewoon voor dat jaar betaalt.

Plaats reactie