LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
arres57
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2019 16:13

Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door arres57 »

Ik ben in het verleden ooit eens eens paar maanden lid geweest van de Vriendenloterij. Ik heb dit opgezegd en nu word ik bedolven onder reclame enveloppen. Ik weet niet wat de Goede Doelen zijn van de Vriendenloterij maar ik krijg de indruk dat dit de Drukkerijen en Post NL zijn. Ook de reclame op televisie die ik voorbij zie komen, verspilling van geld van mensen die denken dat hun geld goed besteed word. Volgens mij word er bij deze organisatie veel geld verspild aan ongeoorloofde doelen en slaan zij de plank volledig mis. Ik krijg per jaar wel aan reclame van de Vriendenloterij 1.5 kg papier binnen wat zo de prullenbak in gaat. Als je dit door berekend aan iedereen die ooit heeft meegedaan en is gestopt praten wij hier over tonnen aan papier wat verspild word en geld en heel veel ergenis. Zou fijn zijn als hier ook eens aandacht aan word gegeven.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door rvjapio »

ik krijg die dingen ook en gooi ze bij het oud papier. Als u er wat aan wil doen moet u denk ik bij de vriendenloterij zijn.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook mensen welke er nooit aan mee gedaan hebben ontvangen dit, de Kliko is er blij mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door berndv »

heeft u www.postfilter.nl al geprobeerd?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Retour, geadresseerde overleden en dat is meestal wel voldoende, want verhuist, dan zoeken ze jou nieuwe adres.

Andere methode werken niet altijd maar deze wel...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon een doos naast de brievenbus zetten waar je dit soort dingen gewoon ingooit. Makkelijker dan een topic op dit forum aanmaken.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door lentewind »

Er komt ook veel van hun reclame binnen via tijdschriften. Inderdaad goed voor papierbak.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Een maand gratis meespelen , ja dankje de KOEKOEK er werd bij ons twee loten afgeschreven door een persoon van het callcentra .
Ik heb dit tot in het hoogste bestuur van de VRIENDENLOTERIJ aangevochten , werd daar heel ongegeneerd te woord gestaan en wilde de afgeschreven loten niet terug storten.
Heb toen via de Bank het geld gestoneerd , leuke VRIENDEN .
EN daar maken onze beroemde BNERS RECLAME voor om de mensen op te lichten.
Bij ons is GRATIS - GRATIS zonder voorwaarden ,STELLETJE ZAKKENVULLERS .
Zoek maar eens een adres of telefoon nummer om op te zeggen , dat heb je niet, EEN TWEE ,DRIE VOORELKAAR .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door berndv »

J.Dubbeltje schreef:
04 feb 2019 13:06
Bij ons is GRATIS - GRATIS zonder voorwaarden ,STELLETJE ZAKKENVULLERS .
Tijd om onder die steen vandaan te kruipen, niets is gratis zonder voorwaarden, maar goed, voor sommigen geldt gratis als een soort rode lap en worden opeens alle voorwaarden genegeerd.
J.Dubbeltje schreef:
04 feb 2019 13:06
Zoek maar eens een adres of telefoon nummer om op te zeggen , dat heb je niet, EEN TWEE ,DRIE VOORELKAAR .
Beetje overdreven hoor. Je surft naar www.vriendenloterij.nl, vervolgens kies je rechtsboven "klantenservice" en dan zie je meteen bij de veelgestelde vragen "Hoe kan ik één of meer loten opzeggen?". En als je hier op klikt heb je het telefoonnummer dat je moet bellen om op te zeggen.

Of gewoon het woordje gratis negeren en niet op het aanbod ingaan, hoef je ook niet op te zeggen.

Wouter Kalden
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2017 16:00

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Wouter Kalden »

Achter deze geldklopperij zitten dezelfde belanghebbende eigenaren van het idee als die van de Postcode Loterij. Ze hebben diepe zakken. Ze zijn geld belust en weten inderdaad niet van ophouden. De truc: “Maak aanmelden zo gemakkelijk mogelijk en afmelden zo moeilijk mogelijk.” Van ieder extra lot dat wordt verkocht, krijgen zij een percentage voor de ontwikkeling van het idee. Op hun geldhonger zit geen rem. Maar ze voorzien kennelijk wel in een grote maatschappelijke behoefte.

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Hallo, ik heb hier recent ook al eens een reactie over ingestuurd. Echter de meeste mensen op dit forum begrijpen de kern niet van deze reactie. Ze komen met oplossingen om te proberen verzending van deze mails te stoppen. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het geld wat hier mee verspild wordt. let wel: het is geld van ons, burgers die meespelen. Ze sturen deze reclame nl naar iedereen, ongeacht of je wel of niet reeds meespeelt bij Vriendenloterij of Postcodeloterij. Wekelijks krijg je van deze brieven, en niet alleen per post maar ook via de mail. En dan hebben we het nog niet eens over de bovenmatige salarissen van de Bestuurders en Bobo's van deze stichtingen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door yan »

Samen met de rest van het oud papier in een doos stoppen en retouren aan hun antwoordnummer.

"Bedankt voor uw winnende lot, helaas ben ik deze kwijt geraakt tussen de papieren: helpt u even mee zoeken?"

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door berndv »

Johan-17 schreef:
04 feb 2019 14:23
Het gaat om het geld wat hier mee verspild wordt. let wel: het is geld van ons, burgers die meespelen.
Het is niet mijn geld hoor, dus mij mogen ze blijven sturen wat ze willen.
Johan-17 schreef:
04 feb 2019 14:23
En dan hebben we het nog niet eens over de bovenmatige salarissen van de Bestuurders en Bobo's van deze stichtingen.
ook daarvoor geldt, van mij ontvangen ze geen geld. En hoezo bovenmatig? De bedrijsvoering is schijnbaar dusdanig goed dat ze én bovenmatige salarissen kunnen uitbetalen én mailingen naar alle Nederlandse adressen kunnen sturen én nog eens 50% van de loten kunnen geven aan de goede doelen (ja, dit is een verplichting binnen de vergunning van deze loterij). Je zou haast denken dat er geen geld meer over blijft om uit te keren.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Lowieze »

Johan-17 schreef:
04 feb 2019 14:23
Hallo, ik heb hier recent ook al eens een reactie over ingestuurd. Echter de meeste mensen op dit forum begrijpen de kern niet van deze reactie. Ze komen met oplossingen om te proberen verzending van deze mails te stoppen. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het geld wat hier mee verspild wordt. let wel: het is geld van ons, burgers die meespelen. Ze sturen deze reclame nl naar iedereen, ongeacht of je wel of niet reeds meespeelt bij Vriendenloterij of Postcodeloterij. Wekelijks krijg je van deze brieven, en niet alleen per post maar ook via de mail. En dan hebben we het nog niet eens over de bovenmatige salarissen van de Bestuurders en Bobo's van deze stichtingen.

Als u nu stopt met deze loterij, hoeft u zich ook niet meer te ergeren dat dit allemaal van “uw geld” wordt gedaan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik speel niet mee dus het is niet mijn geld.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door gewicht »

Het gaat ts en o.a. ook Johan 17 er voornamelijk om dat er geld verspild wordt aan dure reclame. Geld wat beter besteedt kan worden aan de echte goede doelen. Er wordt dan gesuggereerd door de loterij dat het nodig is om geld binnen te krijgen. Dat bereikt je niet door mensen onder reclame te bedelven. In het verleden is al eens gebleken dat de reclame buro`s via linken eigendom waren van Bobo`s van de loterij. Oftewel, zakken vullen als goede doel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar alles is gewoon te stoppen door niet meer mee te doen. Niemand maskt mij wijs dat men meedoet om de goededoelen te steunen,want dan kan je beter rechtstreeks geven. Kan je ook nog kiezen tussen goede doelen die de directeuren niet bovenmatig betalen.

EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Ik ben nog nooit lid geweest van Vriendenloterij, Postcode Loterij of wat dan ook en wordt maar bedolven onder ongewenste reclame uitingen van hun, ooit een keer stom geweest een kraslot van Dirk van de Broek actie weken, dat bleek een verkapte Vriendenloterij actie te zijn, dat zag je pas toen je het nummer invoerde, nadat je eerst (natuurlijk) je gegevens moest noteren. Autovisie, ANWB sturen ook regelmatig die troep mee als reclame, ik scheur alles direct door en hup in de bak voor oudpapier. Verkwisting van papier en inkt

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door gewicht »

El-jay, dat is ook een van de redenen waarom ik de "gratis"krasloten,bij de kassabonnen extra bekijk. Er staat ,zo goed als bijna altijd, ergens in een hoekje of op de achterzijde welke loterij er achter zit. Gewoon het "lot"niet aannemen of direct in de papierbak van de winkel.

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Bedolven onder reclame van Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Is heel simpel. Ik heb alle post van vriendenloterij verzameld. Vervolgens er een pakketje van gemaakt met daarin een steen. Briefje erbij gedaan met de tekst: Ik ontvang steeds ongevraagde post van u en dat ik gevoelsmatig een steen in mijn maag krijg als u mij weer ongevraagde post toestuurt. Dat ik u al 2x heb gebeld met verzoek om zending te stoppen echter zonder resultaat. Hierbij stuur ik u mijn verzameling toe met daarbij een steen die symbolisch staat voor die steen in mijn maag. Mocht u volharden in toezending kan het zijn dat die steen groter wordt en ik genoodzaakt ben u deze weer toe te sturen. Met vriendelijke groet.
Geadresseerd aan Antwoordnummer 116, 1100 WC Amsterdam.
Dat betekent dat VL de portiekosten moet betalen.
Tot nu toe is het vrij rustig. Ik denk dat ze ervan geleerd hebben.

Gesloten