Bol.com niet eerlijk

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
karin belgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2018 11:59

Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door karin belgers » 20 nov 2018 13:32

Activitytracker besteld bij ,Bol.com, 2 x melding dat de levering langer duurt. 3e melding, dat wegens een probleem bij bol.com de bestelling per ongeluk geannuleerd is. Ik heb bij de bestelling mijn ,airmiles, ingeleverd waardoor ik ca 30 euro voordeel had. Nu mag ik van bol.com de bestelling opnieuw plaatsen maar niet mijn,airmiles,meer gebruiken. Hier zit een luchtje aan denk ik. Ik wil gewoon dezelfde deal voor hetzelfde horloge. Bij de eerste bestelling mocht ik wel de miles inleveren nu opeens niet meer. Terwijl ze toegeven zelf in de fout te zijn gegaan. Dat kan toch niet zo maar?

BL2
Berichten: 2725
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door BL2 » 21 nov 2018 00:52

Neem aan dat je je Airmiles terug hebt gekregen ?
Bij een nieuwe bestelling kunnen de leveringsvoorwaarden veranderen, zo ook de prijs.

grun
Berichten: 1467
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door grun » 21 nov 2018 04:13

Op de site van Airmiles staat dit te lezen:
"Wegens onvoorziene omstandigheden is het helaas momenteel niet mogelijk om Air Miles in te wisselen bij bol.com. Het is nog niet bekend wanneer dit weer kan. Onze excuses voor het ongemak."
https://www.airmiles.nl/klantenservice#801

Moneyman
Berichten: 13162
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 nov 2018 08:11

karin belgers schreef:
20 nov 2018 13:32
Activitytracker besteld bij ,Bol.com, 2 x melding dat de levering langer duurt. 3e melding, dat wegens een probleem bij bol.com de bestelling per ongeluk geannuleerd is. Ik heb bij de bestelling mijn ,airmiles, ingeleverd waardoor ik ca 30 euro voordeel had. Nu mag ik van bol.com de bestelling opnieuw plaatsen maar niet mijn,airmiles,meer gebruiken. Hier zit een luchtje aan denk ik. Ik wil gewoon dezelfde deal voor hetzelfde horloge. Bij de eerste bestelling mocht ik wel de miles inleveren nu opeens niet meer. Terwijl ze toegeven zelf in de fout te zijn gegaan. Dat kan toch niet zo maar?
Zo te zien is er ergens een issue. Even wachten tot het opgelost is, of zonder airmiles bestellen. Ook Bol.com kan geen ijzer met handen breken.

Erthanax
Berichten: 3105
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Erthanax » 21 nov 2018 10:28

Als ik het goed begrepen heb, accepteert bol.com geen Air Miles meer vanwege de vele gevallen van Air Miles die via bol.com verdwenen.

Miepje1
Berichten: 1699
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Miepje1 » 21 nov 2018 11:11

Wel voor de me hier en daar. Ik doe mee aan enquêtes van Kantar (vroeger NIPO) en daar krijg je punten voor. Die punten kan je inwisselen voor bonnen. Vroeger wilde ik Blokkerbonnen, maar we zijn recentelijk overgestapt op Bol... we zitten nog te wachten op de eerste bon. En dan ineens niet meer te gebruiken. Da's niet leuk.

grun
Berichten: 1467
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door grun » 21 nov 2018 11:20

Je kunt tijdelijk alleen geen Airmiles inleveren, over andere coupons wordt niet gesproken.

Miepje1
Berichten: 1699
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Miepje1 » 21 nov 2018 11:21

Phoe! Gelukkig.

Sira
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Sira » 25 nov 2018 09:33

Miepje1 schreef:
21 nov 2018 11:11
Wel voor de me hier en daar. Ik doe mee aan enquêtes van Kantar (vroeger NIPO) en daar krijg je punten voor. Die punten kan je inwisselen voor bonnen. Vroeger wilde ik Blokkerbonnen, maar we zijn recentelijk overgestapt op Bol... we zitten nog te wachten op de eerste bon. En dan ineens niet meer te gebruiken. Da's niet leuk.
Zodra je aan het puntenaantal voor een Bol.com-bon zit, wordt die gewoon door Kantar aan je gemaild.
Dat je nog steeds zit te wachten, ligt aan het feit dat je het puntenaantal nog niet hebt bereikt. Dat kun je overigens controleren als je inlogt op je eigen pagina.
In de ca. 15 jaar dat ik in hun panel zit, heb ik nog nooit één klacht gehad over Kantar, heb er recentelijk weer eentje ontvangen.

kessel45
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door kessel45 » 25 nov 2018 11:00

Ook mijn airmiles zijn allemaal verdwenen. Een crimineel heeft ze ingeleverd bij Bol.com, maar deze doen er niets
aan om te kijken wie ze daar voor wat ingeleverd heeft. Ook politie geeft géén commentaar. Terwijl er voor honderden euro's punten op stonden.

Hypo63
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Hypo63 » 25 nov 2018 13:02

Moneyman schreef:
21 nov 2018 08:11
karin belgers schreef:
20 nov 2018 13:32
Activitytracker besteld bij ,Bol.com, 2 x melding dat de levering langer duurt. 3e melding, dat wegens een probleem bij bol.com de bestelling per ongeluk geannuleerd is. Ik heb bij de bestelling mijn ,airmiles, ingeleverd waardoor ik ca 30 euro voordeel had. Nu mag ik van bol.com de bestelling opnieuw plaatsen maar niet mijn,airmiles,meer gebruiken. Hier zit een luchtje aan denk ik. Ik wil gewoon dezelfde deal voor hetzelfde horloge. Bij de eerste bestelling mocht ik wel de miles inleveren nu opeens niet meer. Terwijl ze toegeven zelf in de fout te zijn gegaan. Dat kan toch niet zo maar?
Zo te zien is er ergens een issue. Even wachten tot het opgelost is, of zonder airmiles bestellen. Ook Bol.com kan geen ijzer met handen breken.
Als Bol.com tijdig had geleverd was er niets aan de hand geweest. Door de werkwijze van Bol.com is TS duurder uit (niet in kunnen leveren van airmiles). Daarnaast wentelt Bol.com haar ondernemersrisico af op de klanten. TS heeft kunnen bestellen met inlevering van airmiles en Bol.com heeft deze betaalwijze geaccepteerd. Op dat moment is er een rechtsgeldig overeenkomst tot stand gekomen. TS heeft betaald en Bol.com moet gewoon leveren. Als Bol.com niet zou kunnen leveren bijv. omdat het procukt niet meer in Nederland verkocht mag worden of niet meer gemaakt wordt, dan kan de overeenkomst worden ontbonden door Bol.com, maar dat is dus niet het geval. Bol.com kan wel leveren maar heeft eigenmachtig, zonder wederzijds goedvinden, een rechtsgeldig overeenkomst opgezegd. Dan zijn de gevolgen een risico voor Bol.com en niet voor TS.

Moneyman
Berichten: 13162
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 nov 2018 20:41

Ja, leuk. Maar het systeem ligt eruit, weet je nog?

alfatrion
Berichten: 15253
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door alfatrion » 26 nov 2018 13:18

Dat zal vast alleen het deel zijn waarmee bestellingen worden opgenomen, niet het deel waarmee bestellingen worden afgehandeld. Aan de andere kant: je kan natuurlijk een rechtszaak starten en dan ligt er over 12 maanden een uitspraak.

Moneyman
Berichten: 13162
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Moneyman » 26 nov 2018 13:19

Ik doel op het systeem van betalen met Airmiles, want daar gaat het hier om.

Hypo63
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Hypo63 » 26 nov 2018 16:25

Moneyman schreef:
26 nov 2018 13:19
Ik doel op het systeem van betalen met Airmiles, want daar gaat het hier om.
Klant heeft al betaald met airmiles en deze betaling is door Bol.com geaccepteerd. Op basis daarvan is een overeenkomst tot stand gekomen. Daarna is de bestelling door Bol.com geannuleerd en accepteert Bol.com geen airmiles meer, wat dan ook de oorzaak mag zijn. Het probleem van betalen met airmiles is pas ontstaan toen Bol.com de overeenkomst eenzijdig heeft verbroken.

Moneyman
Berichten: 13162
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Moneyman » 26 nov 2018 17:15

Hypo63 schreef:
26 nov 2018 16:25
Moneyman schreef:
26 nov 2018 13:19
Ik doel op het systeem van betalen met Airmiles, want daar gaat het hier om.
Klant heeft al betaald met airmiles en deze betaling is door Bol.com geaccepteerd. Op basis daarvan is een overeenkomst tot stand gekomen. Daarna is de bestelling door Bol.com geannuleerd en accepteert Bol.com geen airmiles meer, wat dan ook de oorzaak mag zijn. Het probleem van betalen met airmiles is pas ontstaan toen Bol.com de overeenkomst eenzijdig heeft verbroken.
Ja, da's niets nieuws. Maar het systeem ligt eruit; men kán dus niet meer nakomen.

Hypo63
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Hypo63 » 26 nov 2018 20:41

Moneyman schreef:
26 nov 2018 17:15
Hypo63 schreef:
26 nov 2018 16:25
Moneyman schreef:
26 nov 2018 13:19
Ik doel op het systeem van betalen met Airmiles, want daar gaat het hier om.
Klant heeft al betaald met airmiles en deze betaling is door Bol.com geaccepteerd. Op basis daarvan is een overeenkomst tot stand gekomen. Daarna is de bestelling door Bol.com geannuleerd en accepteert Bol.com geen airmiles meer, wat dan ook de oorzaak mag zijn. Het probleem van betalen met airmiles is pas ontstaan toen Bol.com de overeenkomst eenzijdig heeft verbroken.
Ja, da's niets nieuws. Maar het systeem ligt eruit; men kán dus niet meer nakomen.
Klant had al betaald met inlevering van airmiles. Dat daarna het systeem van airmiles eruit ligt doet daar niets aan af.

alfatrion
Berichten: 15253
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door alfatrion » 26 nov 2018 22:20

Moneyman schreef:
26 nov 2018 17:15
Hypo63 schreef:
26 nov 2018 16:25
Klant heeft al betaald met airmiles en deze betaling is door Bol.com geaccepteerd. Op basis daarvan is een overeenkomst tot stand gekomen. Daarna is de bestelling door Bol.com geannuleerd en accepteert Bol.com geen airmiles meer, wat dan ook de oorzaak mag zijn. Het probleem van betalen met airmiles is pas ontstaan toen Bol.com de overeenkomst eenzijdig heeft verbroken.
Ja, da's niets nieuws. Maar het systeem ligt eruit; men kán dus niet meer nakomen.
Bol.com kan prima nakomen. De verbintenis die Bol.com is aangegaan is het leveren van de goederen. De verbintenis van TS is om te betalen. TS heeft dat gedaan en Bol.com meende de overeenkomst eenzijdig te mogen ontbinden met een argument dat juridisch gezien net zoveel indruk maakt als "daar hadden we zin in". Bol.com kan alsnog leveren en de betaling komt dan later wel.

Moneyman
Berichten: 13162
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door Moneyman » 26 nov 2018 22:52

Tsja, “de betaling komt dan later wel”, daar zit ‘m nu juist de kneep. Want de kans dat je over een paar weken wel met je (oude) airmiles kunt betalen is niet zo groot.

alfatrion
Berichten: 15253
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com niet eerlijk

Ongelezen bericht door alfatrion » 27 nov 2018 00:21

De afspraak is product X voor Y airmails en Z euro's. Pacta sunt servanda!
Bol.com kan afstand doen van de Y airmails en/of de Z euro's maar is dan nog steeds verplicht om product X te leveren.

Plaats reactie