LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW-actie Media Markt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Yvonne1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2017 19:45

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Yvonne1946 »

Wat vind ik dat erg voor jou! Dit is werkelijk pech hebben om een medewerker van MM te krijgen die jou niet heeft gezegd over die Btw-actie. Wij zijn in december bij mediamarkt geweest om te informeren naar een aio Pc en een tablet.
Een aardige verkoper in Heerlen heeft ons goed geholpen en zei toen dat als we konden wachten wij eind januari de reclames van MM in de gaten moesten houden omdat ze elk jaar Btw-acties hadden. Dat hebben we gedaan. De PC via de webshop omdat die wegvlogen uit de winkel. Ook mag je onlineaankopen thuis bekijken en eventueel terugsturen. Als je via de winkel koopt dan heb je het product daar al gezien en bestaat zeker de kans dat je die niet kunt ruilen cq teruggeven.
Heb je al geprobeerd het hoofdkantoor te mailen? Ik wens je heel veel sterkte met het 'verlies' van zoveel geld.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door 3210 »

Laat ik voorop stellen dat ik ook graag geld "verdien" en zo min mogelijk uit wil geven voor de aanschaf van een product.....
Maar hoeveel mensen zouden nu reageren op de melding dat hun product welk zij vorige week hebben gekocht nu ineens €.200,00 (bijvoorbeeld) duurder is geworden ?
Denk eens na over deze "stelling"........en geloof me ik baal óók voor u mee dat u thans teveel mocht hebben betaald.....

stofzuigertje

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarschuwing;
De Media Markt heeft nu digitale prijs kaartjes dus tussen pakken product en kassa kan het aangepast zijn.
Ik maak daarom even een foto met tijd & datum want als er iets fout gaan, een muisklik en weg bewijs.

Leuk systeem, bij actie buren kunnen ze elk moment aanpassen maar ook als die is afgelopen of er niet was weer duurder maken.
Ook de BTW actie, ik zag op dag voor en dag zelf andere prijzen bij vrijwel alle producten.
Eerst duurder maken en dan korting geven.

Bij duurdere producten moet je eerst verkoper vragen, die print brief en dan ophalen en dan staat prijs wel vast.
Maar ik blijf die digitale kaartjes, vooral voor de lager geprijsde producten riskant vinden.....

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Esceha »

Rika22 schreef:Als je via internet had besteld bij MM heb je het recht om binnen 2 weken (geloof ik) je bestelling te retourneren.
Dat is niet waar.

Geruime tijd geleden kocht ik via Internet bij MediaMarkt een memo-recorder voor onze studerende kleindochter. Volgens de door hen op Internet vermelde specificaties kon die op de PC worden aangesloten. Direct na ontvangst bleek dat niet zo te zijn. Meteen gebeld. Ik zou het apparaat in de winkel terug kunnen brengen. Ik heb mij dezelfde dag vervoegd in filiaal Alkmaar. Daar heb ik achtereenvolgend ZES personen gesproken en er was geen mogelijkheid het apparaat in te leveren en zelfs niet tegen bijbetaling een duurder apparaat aan te schaffen. Dit laatste is dank zij mijn vasthoudendheid gelukt.

Ik heb er achteraf gedurende drie maanden via diverse mailtjes op gewezen dat de specificaties op site nog steeds niet waren aangepast. Zonder reactie en zonder resultaat.

Ik koop nooit meer bij MediaMarkt. “Ik ben toch niet gek.....!!!”

Moneyman
Berichten: 30051
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Esceha schreef:
Rika22 schreef:Als je via internet had besteld bij MM heb je het recht om binnen 2 weken (geloof ik) je bestelling te retourneren.
Dat is niet waar.

Geruime tijd geleden kocht ik via Internet bij MediaMarkt een memo-recorder voor onze studerende kleindochter. Volgens de door hen op Internet vermelde specificaties kon die op de PC worden aangesloten. Direct na ontvangst bleek dat niet zo te zijn. Meteen gebeld. Ik zou het apparaat in de winkel terug kunnen brengen. Ik heb mij dezelfde dag vervoegd in filiaal Alkmaar. Daar heb ik achtereenvolgend ZES personen gesproken en er was geen mogelijkheid het apparaat in te leveren en zelfs niet tegen bijbetaling een duurder apparaat aan te schaffen. Dit laatste is dank zij mijn vasthoudendheid gelukt.
Dat is wél waar - dat is namelijk je wettelijke recht en ook bij de Mediamarkt geen probleem.(zie o.a.hier).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
Esceha schreef:
Rika22 schreef:Als je via internet had besteld bij MM heb je het recht om binnen 2 weken (geloof ik) je bestelling te retourneren.
Dat is niet waar.

Geruime tijd geleden kocht ik via Internet bij MediaMarkt een memo-recorder voor onze studerende kleindochter. Volgens de door hen op Internet vermelde specificaties kon die op de PC worden aangesloten. Direct na ontvangst bleek dat niet zo te zijn. Meteen gebeld. Ik zou het apparaat in de winkel terug kunnen brengen. Ik heb mij dezelfde dag vervoegd in filiaal Alkmaar. Daar heb ik achtereenvolgend ZES personen gesproken en er was geen mogelijkheid het apparaat in te leveren en zelfs niet tegen bijbetaling een duurder apparaat aan te schaffen. Dit laatste is dank zij mijn vasthoudendheid gelukt.
Dat is wél waar - dat is namelijk je wettelijke recht en ook bij de Mediamarkt geen probleem.(zie o.a.hier).
Ik denk dat dit mis is gegaan door de constructie van aparte BV's voor elke mediamarkt vestiging, én de webshop. Dat was nl altijd wel zo. Ze dragen dus weliswaar dezelfde naam, maar als je iets online koopt bij de mediamarkt, moet je dáár zijn voor het wettelijke retourrecht. Dan is de lokale mediamarktvestiging niet meer dan een soort postagentschap om het in te leveren of op te halen, mits de online mediamarkt BV dat zo inricht.

Moneyman
Berichten: 30051
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
Moneyman schreef:
Esceha schreef: Dat is niet waar.

Geruime tijd geleden kocht ik via Internet bij MediaMarkt een memo-recorder voor onze studerende kleindochter. Volgens de door hen op Internet vermelde specificaties kon die op de PC worden aangesloten. Direct na ontvangst bleek dat niet zo te zijn. Meteen gebeld. Ik zou het apparaat in de winkel terug kunnen brengen. Ik heb mij dezelfde dag vervoegd in filiaal Alkmaar. Daar heb ik achtereenvolgend ZES personen gesproken en er was geen mogelijkheid het apparaat in te leveren en zelfs niet tegen bijbetaling een duurder apparaat aan te schaffen. Dit laatste is dank zij mijn vasthoudendheid gelukt.
Dat is wél waar - dat is namelijk je wettelijke recht en ook bij de Mediamarkt geen probleem.(zie o.a.hier).
Ik denk dat dit mis is gegaan door de constructie van aparte BV's voor elke mediamarkt vestiging, én de webshop. Dat was nl altijd wel zo. Ze dragen dus weliswaar dezelfde naam, maar als je iets online koopt bij de mediamarkt, moet je dáár zijn voor het wettelijke retourrecht. Dan is de lokale mediamarktvestiging niet meer dan een soort postagentschap om het in te leveren of op te halen, mits de online mediamarkt BV dat zo inricht.
Ik snap dat je dat denkt, maar dat is niet juist. Klik maar eens op de link die ik poste, en scroll dan eens naar beneden. Je moet een en ander gewoon bij iedere fysieke winkel kunnen inleveren.
Online aankoop in de winkel retourneren
Natuurlijk kun je jouw product ook in een van de Nederlandse MediaMarkt vestigingen retourneren. Neem het product in de originele staat en verpakking samen met het aankoopbewijs mee. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Quark »

Was een paar maanden geleden in de Mediamarkt in Assen, had op de webshop een vaarwasser gezien. Heb hem bekeken in de winkel en dacht ben hier nu toch dus bestellen.
Het duurde 14 dagen voor ik hem kreeg terwijl als ik hem op de website had besteld (was op voorraad) had het 1 dag geduurd.
Op mijn vraag in de winkel waarom dit zo veel lang moest duren, kreeg ik te horen dat het om verschillende BV 's ging die onafhankelijk van elkaar werken wat levering betreft.

Moneyman
Berichten: 30051
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klopt inderdaad, mede daarom zie je hetzelfde product voor verschillende prijzen in de diverse winkels. Maar desondanks moet een in de webshop gekocht product gewoon in iedere winkel ingeleverd kunnen worden als een klant gebruik maakt van het retourrecht.

Gesloten