LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW-actie Media Markt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JFOA
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2017 23:18

BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door JFOA »

Beste lezer,

Kunt u mij van een advies voorzien, inzake onderstaand verhaal?

Vorige week vrijdag (20 januari) kocht ik met veel plezier een nieuwe Samsung-televisie en een set Sonos 5-speakers bij Media Markt. Eind december was ik uitermate goed voorgelicht door een vriendelijke verkoper van de winkel; daarom besloot ik uiteindelijk in januari bij de betreffende verkoper de producten te kopen.

Zondagavond jl. schrok ik me een hoedje toen bleek dat Media Markt per 25 januari een BTW-actie aankondigde. Mijn kijk- luisterplezier daalde meteen tot een dieptepunt omdat ik op de kassabon geconfronteerd werd met een verlies van 372 Euro. Ik ben naar het betreffende filiaal gegaan om te kijken of ik tenminste een deel van dit bedrag terug zou kunnen krijgen. Mijn hoop werd steeds groter omdat ik via diverse collega's vernam dat een nabijgelegen Media Markt hier niet moeilijk over deed en men zelfs daags voor de actie al kortingen (BTW en Samsung cashback) verrekende met klanten. Het filiaal waar ik mijn aankopen heb gedaan (Cruquius) hield echter voet bij stuk en weigerde me verder te helpen. Ook bij de klantenservice van het desbetreffende filiaal was men niet bereid een concessie te doen; zelfs niet toen ik voorstelde om de korting meteen te verzilveren in nog een set Sonos-speakers.

Ik had vervolgens nog wat technische vragen over het tv-toestel en vroeg de betreffende verkoper om even mee te lopen naar het apparaat om uitleg te geven. Toen we bij de tv aankwamen was mijn verbazing compleet, omdat ik naast de gemiste deal van Media Markt ook nog een verlies van 250 Euro moest incasseren die Samsung ter beschikking stelt aan de klant. Kortom, in totaal 622 Euro die ik ben misgelopen. Ik baal hier enorm van en moet u zeggen dat het plezier van mijn aankopen me (hoe kinderachtig dit wellicht ook klinkt) echt even is ontgaan.

Als laatste opmerking wil ik nog toevoegen dat Media Markt me vertelde dat ik de produkten niet meer terug kon brengen, omdat alles reeds was uitgepakt. Slechts als ik een soort van 'boete' van circa 10-15% betaalde (kosten voor 'refurbishment') was er een mogelijkheid om de spullen terug te brengen.

Heb ik nog enig recht op compensatie, of moet ik mijn verlies nemen?

Dank!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom zou de MM moeten compenseren? Je hebt op 20 januari iets gekocht tegen de dan geldende prijs en voorwaarden. Dat het een week later anders wordt, sja...

Koop=koop, ruilen en/of retour is een gunst, geen recht.

JFOA
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2017 23:18

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door JFOA »

Hoi,
Dank voor je reactie! Je hebt in principe ook helemaal gelijk. Wat mij alleen steekt is dat ik achteraf gewoon bij het verkeerde filiaal heb gekocht. Nu blijkt dat ze bij een filiaal in de regio niet moeilijk doen en ze je daar gewoon wel je korting geven, ook als je net voor de actie je spullen hebt gekocht. Kortom per filiaal hanteren ze de regels anders, dat is mijn grote frustratie,

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JFOA schreef:Beste lezer,

Kunt u mij van een advies voorzien, inzake onderstaand verhaal?

Vorige week vrijdag (20 januari) kocht ik met veel plezier een nieuwe Samsung-televisie en een set Sonos 5-speakers bij Media Markt. Eind december was ik uitermate goed voorgelicht door een vriendelijke verkoper van de winkel; daarom besloot ik uiteindelijk in januari bij de betreffende verkoper de producten te kopen.

Zondagavond jl. schrok ik me een hoedje toen bleek dat Media Markt per 25 januari een BTW-actie aankondigde. Mijn kijk- luisterplezier daalde meteen tot een dieptepunt omdat ik op de kassabon geconfronteerd werd met een verlies van 372 Euro. Ik ben naar het betreffende filiaal gegaan om te kijken of ik tenminste een deel van dit bedrag terug zou kunnen krijgen. Mijn hoop werd steeds groter omdat ik via diverse collega's vernam dat een nabijgelegen Media Markt hier niet moeilijk over deed en men zelfs daags voor de actie al kortingen (BTW en Samsung cashback) verrekende met klanten. Het filiaal waar ik mijn aankopen heb gedaan (Cruquius) hield echter voet bij stuk en weigerde me verder te helpen. Ook bij de klantenservice van het desbetreffende filiaal was men niet bereid een concessie te doen; zelfs niet toen ik voorstelde om de korting meteen te verzilveren in nog een set Sonos-speakers.

Ik had vervolgens nog wat technische vragen over het tv-toestel en vroeg de betreffende verkoper om even mee te lopen naar het apparaat om uitleg te geven. Toen we bij de tv aankwamen was mijn verbazing compleet, omdat ik naast de gemiste deal van Media Markt ook nog een verlies van 250 Euro moest incasseren die Samsung ter beschikking stelt aan de klant. Kortom, in totaal 622 Euro die ik ben misgelopen. Ik baal hier enorm van en moet u zeggen dat het plezier van mijn aankopen me (hoe kinderachtig dit wellicht ook klinkt) echt even is ontgaan.

Als laatste opmerking wil ik nog toevoegen dat Media Markt me vertelde dat ik de produkten niet meer terug kon brengen, omdat alles reeds was uitgepakt. Slechts als ik een soort van 'boete' van circa 10-15% betaalde (kosten voor 'refurbishment') was er een mogelijkheid om de spullen terug te brengen.

Heb ik nog enig recht op compensatie, of moet ik mijn verlies nemen?

Dank!
Natuurlijk is het sneu voor u, maar ik vind dat u er wel heel erg rare rekenpraktijken op nahoudt.

Koop is koop. Media Markt staat volledig in haar recht u te weigeren en u heeft natuurlijk geen recht op kortingen op prijsdalingen in de toekomst. Overigens is het verhaal dat andere filialen buiten de kortingsperiode alvast kortingen gingen geven onzin. Dat mogen ze namelijk helemaal niet.

Eerlijk gezegd vind ik het ook behoorlijk brutaal van u dan bijna €400 gaat eisen bij de Media Markt. U zegt:
Ook bij de klantenservice van het desbetreffende filiaal was men niet bereid een concessie te doen; zelfs niet toen ik voorstelde om de korting meteen te verzilveren in nog een set Sonos-speakers.
Dus u gaat van "geef mij €372" naar "geef mij €372 voor speakers" - natuurlijk doen ze dat niet... :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JFOA schreef:Hoi,
Dank voor je reactie! Je hebt in principe ook helemaal gelijk. Wat mij alleen steekt is dat ik achteraf gewoon bij het verkeerde filiaal heb gekocht. Nu blijkt dat ze bij een filiaal in de regio niet moeilijk doen en ze je daar gewoon wel je korting geven, ook als je net voor de actie je spullen hebt gekocht. Kortom per filiaal hanteren ze de regels anders, dat is mijn grote frustratie,
Dat andere filiaal houdt zich dus niet aan de regels, of het is natuurlijk een broodje aap. Voor een paar euro zijn ze misschien extra coulant, maar ik geloof er helemaal niets van dat bij een ander filiaal ze wel ineens zoveel geld cadeau zouden doen aan een klant.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad sneu en niet leuk, maar absoluut niets aan te doen.
Was het toestel E 200.00 duurder geworden, had je toch zeker ook niet achteraf bij betaald als de MM dat voorstelde ?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Les voor de volgende keer: Google eens wat voordat je veel geld uitgeeft. Van beide acties was vooraf bekend dat ze zouden komen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima tip Moneyman, maar maak het nu niet erger dan het al is voor TS......

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:Les voor de volgende keer: Google eens wat voordat je veel geld uitgeeft. Van beide acties was vooraf bekend dat ze zouden komen.

Inderdaad, ieder jaar bij deze actie informeren mensen pas achteraf en of merken, dat het niet 21 % BTW is, die van de prijs afgaan!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door sjohie »

Je hebt geen recht op compensatie, je hebt op dat moment in de tijd besloten dat het product de betaalde prijs waard was. Wat er daarna in de toekomst gebeurd is niet met zekerheid te zeggen, dus kan je daar ook geen rechten aan ontlenen lijkt me?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Dirkie »

JFOA schreef:Beste lezer, ......
Mijn hoop werd steeds groter omdat ik via diverse collega's vernam dat een nabijgelegen Media Markt hier niet moeilijk over deed en men zelfs daags voor de actie al kortingen (BTW en Samsung cashback) verrekende met klanten.
Tenzij deze collega's bij de betreffende Media Markt werken zou ik er persoonlijk niet te veel waarde aan hechten. Vooral omdat de Media Markt de Samsung Cashback volgens mij niet kan verrekenen omdat dit persoonlijk bij Samsung aangevraagd moet worden.

stofzuigertje

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal word tijdens de BTW actie de prijzen verhoogd.
Voor en na deze actie zonder BTW korting vaak goedkoper.

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Meestal word tijdens de BTW actie de prijzen verhoogd.
Voor en na deze actie zonder BTW korting vaak goedkoper.
Dit wordt vaak geroepen, maar zelden onderbouwd. Op de diverse pricewatchsites kun je vaak zien dat deze stelling onzin is. Natuurlijk moet je scherp zijn op wat de echte prijs is, en natuurlijk is de korting vaak op de adviesprijs, maar desondanks is de kortingsprijs vrijwel altijd lager dan de normale prijs.

Heb er zelf ook gisteren nog een laptop voor erbij gekocht, toch € 100,00 goedkoper dan de goedkoopste online.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door kokka »

je hoeft ook helemaal niet naar de Mediamarkt voor de btw actie, veel grote elektronica ketens zoals bcc verlagen hun prijzen gewoon met mediamarkt mee tijdens de btw dagen

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Met name bcc doet dat vaak. Maar niet ieder artikel is elders leverbaar natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Klopt. Met name bcc doet dat vaak. Maar niet ieder artikel is elders leverbaar natuurlijk.
Dat klopt, ik heb twee weken geleden een andere laptop gekocht, bij de Expert. Omdat Expert binnen mijn budget (naja, iets erboven dan) een laptop had met een combinatie van specs die ik voor dat geld anders niet zou kunnen krijgen.

Waarbij ik wel moet aantekenen dat ik met MM even een beetje klaar ben, gezien het gedrag van een manager in Almere. Maar ook online had MM geen beter aanbod. Op dat moment dan.

Rika22
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2009 00:08

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Rika22 »

Als je via internet had besteld bij MM heb je het recht om binnen 2 weken (geloof ik) je bestelling te retourneren. Gek genoeg zijn de voorwaarden daar gunstiger dan wanneer je in de winkel koopt. Daarna had je alles opnieuw met korting kunnen kopen.

Arnhem1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2017 18:19

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Arnhem1950 »

Een optie om in voorkomend geval e.e.a. achteraf te regelen. Een zelfde set artikelen met de betreffende kortingen kopen en
met de eerste factuur ( zonder korting ) retour doen.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Je hebt zelf beslist dat je de spullen voor dat bedrag wilde kopen. Prima toch en achteraf niet zeuren.

RonRon
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:47

Re: BTW-actie Media Markt

Ongelezen bericht door RonRon »

Heb iets dergelijks meegemaakt bij BCC. 4 dagen na mijn aankoop was mijn aankoop in de aanbieding. Deed men niet moeilijk over en verschil kreeg ik terug. Zo kan het ook

Gesloten