LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW Actie Mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
middelburg
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2005 09:12

BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door middelburg »

Mediamarkt houdt al een aantal jaren omstreeks de 4de week van januari een btw actie: geen btw op aankopen. Ik ben geinteresseerd in een tablet. Drie populaire tablets zijn de Asus Nexus 7, de Sony Experia S en de Apples. Wat doet Mediamarkt nu in de aanloop naar de actie (die is overigens voor dit jaar nog niet officeel aangekondigd), ze verhogen de prijzen (zie webshop mediamarkt).
Deze week ging de nexus 7 met een adviesprijs van 249 gaat van 249 naar 278 euro, de Sony experia S 16 GB met een adviesprijs van 399 van 399 naar 443 euro. De apples zijn niet in prijs veranderd. Reden: die zullen net als in het verleden wel buiten de actie vallen . Ook diverse andere tablets zijn enkele tientjes verhoogd.
M.a.w. omgerekend krijg je vaak wel korting doch die is veel minder dan de btw korting waar ze mee adverteren.
Ik neem aan dat het met andere producten ook wel zo zal gaan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

@middelburg

Ook hier geldt, prijzen vergelijken.
Als dan een artikel bij de Mediamarkt goedkoper is, maakt het toch niets uit, hoe een BTW berekening gemaakt is/wordt.
Voordeel meenemen, of laten liggen.

middelburg
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2005 09:12

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door middelburg »

Het gaat er niet om hoe de btw berekening gaat het gaat erom dat alvorens een actie start prijzen eerst flink verhoogd worden. De uiteindelijke korting wordt dan veel minder dan gesuggereerd wordt.
De nexus 7 bijv zou normaal van 249 (adviesprijs en eerdere prijs mediamarkt) naar 206 euro gaan. Nu gaat die van 278 naar 230 euro. Dat scheelt nogal wat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

middelburg schreef:Het gaat er niet om hoe de btw berekening gaat het gaat erom dat alvorens een actie start prijzen eerst flink verhoogd worden. De uiteindelijke korting wordt dan veel minder dan gesuggereerd wordt.
Is het niet met alle artikelen en bij andere winkels ook zo.
Supermarkten met 1 + 1 gratis, lachertje enz.
Het wordt zoveel gesuggereerd, dus zoals ik al zei, is de prijs goed, dan interesseert het mij geen moer.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Joh is al zo oud als de weg naar rome...

Lekker maken,maar ondertussen denken ze hebben die kip!

Was een keer bij it.s nou ja shits...

Stond? Van 1'oo naar 0.79 ct ik zeg maar wat he?

Ik zeg is dat de werkelijke prijs of doen jullie lokken hiihihih
Toen moest hij lachen...ik zeg bedoel die 79 he dat is altijd al de normale prijs geweest...
Ik zeg ja mooi,uh ik heb het daar wel goedkoper gezien dus...laat maar ,ja maar voor hoeveel..ik 60 oh ff kijken wat ik voor je kan doen en ik kreeg het voor 60 ct

Joh...ik heb zelf jaren in die handel gezeten weet hoe het werkt,lokkertjes noemen ze dat...
Net als idd ah,nou scheelt dat wel,maar als je goed oplet ,heel veel winkels hebben het nu,dus unilver zit daar achter denk ik en dan kan het ook nog in prijs verschillen...

Maar dat terzijde....je bent er zelf bij of het koopt of niet...
Allemaal mooie reklame stunts...lokken....roepie roepie vogel,kom kom naar mediamarkt...ihihih

Mijn tv van heeeeeel veel euro.s viel er ook buiten maar dat deed samsung...apple zal dat ook wel doen...
Bepaalde dingen vallen er buiten doet fabrikant...

Dus aan jou de keus,zat winkels waar je kan kijken....betrouwbare winkels..informatique,tablet shop,nou ja coolblue is het...kijk daar eens wat het kost...
Zijn betrouwbaar!!! Nee werk er niet,maar koop er vaak...

Succes

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vindt ook zwaar misleidend.....vlak voordat een kortingactie ingaat de prijs verhogen. Ja zo kan ik ook torenhoge kortingen geven, is een sigaar uit eigen doos.

De 1+ 1acties bij de supermarkt zitten toch wel anders in elkaar, hiervan heb ik nog niet gemerkt dat van te voren de prijs omhoog gaat. daarbij zijn de supermarktmarges op kruidenierswaren vele malen lager dan electronica.
Bij 1+ 1 acties zit veelal min marges.

Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.

Onlangs een printer gekocht bj kijkshop voor 49,95

Mediamarkt: 57,-
Scheer en Fop: 59,95
Printershop: 59,-
Bol.com: 69,95

20 seconden zoeken en kijkshop was de winnaar.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.
Dat is wat ik ook bedoelde, het hoef niet altijd de Media Markt te zijn, die als goedkoopste uitrolt.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.
Dat is wat ik ook bedoelde, het hoef niet altijd de Media Markt te zijn, die als goedkoopste uitrolt.

En al helemaal niet als zij tussentijds voor een aankomende kortingsaktie de prijzen omhoog gooien.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Auti-Mama schreef:Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)

In principe kijk ik er ook niet naar opdat toch veelal een wassen neus is maar als dan de "Voor" prijs vlak voor een kortingsactie stiekem hoger wordt gezet vindt ik dit geheel geen aanbieding meer maar vooropgezette besodemieterij van de eerste plank.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Dirkie »

Teunbosseman schreef:
Auti-Mama schreef:Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)

In principe kijk ik er ook niet naar opdat toch veelal een wassen neus is maar als dan de "Voor" prijs vlak voor een kortingsactie stiekem hoger wordt gezet vindt ik dit geheel geen aanbieding meer maar vooropgezette besodemieterij van de eerste plank.
Vooropgezette besodemieterij van de eerste plank = Reclame.
Het is alleen aan de koper om er ook in te trappen :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door berndv »

Auti-Mama schreef:Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)
helemaal mee eens. Mensen worden alleen altijd warm gemaakt met hoeveel korting ze krijgen en gaan op basis daarvan kopen. Om vervolgens te vertellen hoeveel korting ze hebben gehad. Niet dat dat wat ze uiteindelijk betaald hebben gewoon de hoofdprijs was.

Goh, hoe komen we in Nederland toch aan de bijnaam gierig :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dirkie schreef:
Teunbosseman schreef:
Auti-Mama schreef:Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)

In principe kijk ik er ook niet naar opdat toch veelal een wassen neus is maar als dan de "Voor" prijs vlak voor een kortingsactie stiekem hoger wordt gezet vindt ik dit geheel geen aanbieding meer maar vooropgezette besodemieterij van de eerste plank.
Vooropgezette besodemieterij van de eerste plank = Reclame.
Het is alleen aan de koper om er ook in te trappen :mrgreen:

Nou dan besodemietert dus elk bedrijf welke aan reclame doet de boel ??? Das wel een heel kortzichtige opmerking van jou, sjonge sjonge zeg.

Makkelijk gezegd dat het aan de koper is om er niet in te trappen, ik ga ervan uit dat jij een nee / nee sticker op je deur hebt zodat je niet verleidt word :?
Al je de Gamma / Praxis / Karwei en overige bouwmarktfolders doorneemt dan ben ik tot nu toe nog nooit tegengekomen dat voordat er een nieuwe folder is de prijzen stiekem worden omhoog gegooid.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
Auti-Mama schreef:Een kleine 20 jaar geleden werkte ik in een winkel die luxe huishoudelijke artikelen verkocht. De "Van" prijs werd al standaard de "Voor" prijs. ;) De hogere prijs werd er zelf bij bedacht.

Kortom, gebeurt overal en is ook iets waar ik nooit naar kijk. Is de prijs goed die ik er voor neer moet leggen, dat vind ik vele malen belangrijker dan wat het artikel ooit volgens de winkel gekost zou moeten hebben. ;)
helemaal mee eens. Mensen worden alleen altijd warm gemaakt met hoeveel korting ze krijgen en gaan op basis daarvan kopen. Om vervolgens te vertellen hoeveel korting ze hebben gehad. Niet dat dat wat ze uiteindelijk betaald hebben gewoon de hoofdprijs was.

Goh, hoe komen we in Nederland toch aan de bijnaam gierig :lol:

Niet mee eens. Niet iedereen wordt meteen warm icm de hoeveelheid korting. Ligt er ook aan wat je koopt. Ik wil bv tzt nieuwe tochtstrippen kopen, toevallig zijn ze nu in de aanbieding met 20% dus koop ik ze nu ipv een andere keer.

Betaal ik dan nog steeds de hoofdprijs ? De bijnaam dat een NLer gierig is, herken ik mij niet in. Kijk maar eens bv naar de opbrengst van collectes.
Wel het gezegde: kjken kijken niet kopen.......

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door queenfan »

Maakte altijd een foto van de prijs zodra ik wist dat het eraan zat te komen, en zodra ik het apparaat ging kopen maakte ik hier melding van.

Kreeg dan het apparaat voor de oude prijs en de btw ging er dan ook nog vanaf.

bart1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2013 08:48

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door bart1980 »

Ik ga zeker kijken bij de mediamarkt en goed de prijzen vergelijken. Ik zal alleen niet naar bcc gaan zij hebben al een winkel gesloten in enschede. Welke volgen nog meer. Dat risico ga ik niet lopen. Goed kijken en dan bij de goedkoopste kopen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door kokka »

nevermind schreef:
Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.
Dat is wat ik ook bedoelde, het hoef niet altijd de Media Markt te zijn, die als goedkoopste uitrolt.
Sterker nog, het is bijna nooit mediamarkt die er als goedkoopste uitrolt.
Mediamarkt heeft een hele goede marketing taktiek. ze brengen een folder uit met aanbiedingen die (meestal) wel echt goedkoop zijn, daarmee lokken ze de mensen naar hun winkels.
de rest van de spullen bij mediamarkt zijn gewoon duur en hun kennis van zaken en advies is ronduit slecht.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

kokka schreef:
nevermind schreef:
Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.
Dat is wat ik ook bedoelde, het hoef niet altijd de Media Markt te zijn, die als goedkoopste uitrolt.
Sterker nog, het is bijna nooit mediamarkt die er als goedkoopste uitrolt.
Mediamarkt heeft een hele goede marketing taktiek. ze brengen een folder uit met aanbiedingen die (meestal) wel echt goedkoop zijn, daarmee lokken ze de mensen naar hun winkels.
de rest van de spullen bij mediamarkt zijn gewoon duur en hun kennis van zaken en advies is ronduit slecht.
Is dat niet in iedere winkel zo?
Misschien heb je voorbeeld van een winkel waar met open kaarten wordt gespeeld.
Neem toch gewoon een folder van supermarkt XX, en ga op de koopjes af.
Zolang je alleen deze koopt, is er niets aan de hand, maar de winkel verwacht, dat je dan ook nog andere artikelen koopt, welke misschien dan duurder zijn.
Is toch een oude truc.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kokka schreef:
nevermind schreef:
Anyway, inderdaad beetje prijzen vergelijken en je komt een heel end.
Dat is wat ik ook bedoelde, het hoef niet altijd de Media Markt te zijn, die als goedkoopste uitrolt.
Sterker nog, het is bijna nooit mediamarkt die er als goedkoopste uitrolt.
Mediamarkt heeft een hele goede marketing taktiek. ze brengen een folder uit met aanbiedingen die (meestal) wel echt goedkoop zijn, daarmee lokken ze de mensen naar hun winkels.
de rest van de spullen bij mediamarkt zijn gewoon duur en hun kennis van zaken en advies is ronduit slecht.

Je bent er altijd nog zelf bij of je meer koopt dan wat je nodig hebt. Snoep ligt veelal niet voor niks extra bij de kassa's uitgestald.
Of de rest duur bij MM duur is kan ik niet over oordelen, ik ga na dat soort winkels voor iets specifieks en niet om diverse impuls aankopen te doen, of ik moet het nodig hebben en prijstechnisch aantrekkelijk.

Maar dat de kennis van zaken en advies ronduit slecht is ben ik niet met je eens, ik heb deze ervaring totaal niet.
Ze volgen ook gewoon trainingen e.d. om de kennis bij te houden.

Wel we zullen zien of er meer berichten komen, tis weer 21% btw weg ermee dagen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BTW Actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door 16again »

Deze week ging de nexus 7 met een adviesprijs van 249 gaat van 249 naar 278 euro, de Sony experia S 16 GB met een adviesprijs van 399 van 399 naar 443 euro
Indien na de actie week de prijs weer naar beneden bijgesteld wordt, dan is dit misleidende reclame.
Hier over kun je je beklagen bij de consumenten autoriteit
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

Het gaat er niet om dat sommige aanwezigen hier zo "slim" zijn niet in dit soort acties te trappen, het gaat erom dat bedrijf zich aan regels houdt.

Overigens betaal je altijd btw, ook als je 17,4% korting krijgt! (btw korting is slechts 17,4% !!)

Gesloten