BTW actie Mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door hoopke »

We waren op zoek naar een vrieskast, deze wilde we aanvankelijk bij Coolblue bestellen omdat we daar vaker bestellen en prijs gelijk was, totdat we zagen dat de btw actie vanaf 21.00 zou beginnen.

Eenmaal na 21.00 ingelogd te zijn wilde ik dit product bestellen, er stond nog steeds dezelfde prijs vermeldt ondanks dat 6 uur eerder ook diezelfde prijs vermeldt stond, ik dacht dat wellicht verder in het bestelproces dit aangepast zou worden, je zou echt denken dat de btw in mindering gebracht zou worden, maar niets is minder waar.


Heb screenshot van de pagina met de beloofde vermindering van de btw, desondanks bleef de prijs gelijk.

Kan ik hier wat mee?
Nee ik wil niet het product retourneren, ik Moet dit nu echt snel hebben aangezien we morgen verhuizen en op het nieuwe adres geen vriezer staat.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik zou aanraden om de bestaande bestelling te annuleren, de cookies op jouw toestel te verwijderen en opnieuw proberen te bestellen. Dat is de eenvoudigste manier om dit op te lossen.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door hoopke »

Dan ben ik 2x een bedrag van 800 euro kwijt, 1x voor de geannuleerde bestelling, en 1x voor de nieuwe bestelling

Cookies waren verwijderd, dns cache was geleegd, was opnieuw ingelogd, zelfs op andere browser ingelogd, maar wat ik ook doe, het bedrag blijft hetzelfde.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stond het artikel dan al in uw winkelwagentje? Als ik nu online kijk staat overal de aktie erbij. Zodra ik een vriezer van bijna €800,- in het wagentje doe zie ik gewoon de aktieprijs.
Overigens geeft de bezorging aan 1 tot 2 dagen. En het lijkt mij dat de verhuizing ook niet iets is dat deze morgen uit de lucht is komen vallen.

Grappig trouwens, de btw aktie geldt ook in de outlet shop. En laat die nu net niet bereikbaar zijn vanwege onderhoud.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar begrijp ik het nu goed dat u en besteld hebt tegen de “oude” prijs en die prijs ook betaald hebt?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door D34M0N »

hoopke schreef:
23 jun 2021 22:04
Dan ben ik 2x een bedrag van 800 euro kwijt, 1x voor de geannuleerde bestelling, en 1x voor de nieuwe bestelling

Cookies waren verwijderd, dns cache was geleegd, was opnieuw ingelogd, zelfs op andere browser ingelogd, maar wat ik ook doe, het bedrag blijft hetzelfde.
1x een bedrag van €800 heb je (als het goed is) binnen een paar weken weer terug. Als je nu wel het juiste bedrag ziet staan, dan is annuleren en opnieuw bestellen de snelste manier om het teveel betaalde geld terug te krijgen.

Wel vreemd overigens dat het bedrag niet verandert. Net zoals NeoDutchio zie ik overal aangepaste prijzen op de website van de Mediamarkt. Ik zag op de website van de Mediamarkt aangegeven staan dat de BTW aktie niet voor alle artikelen geldt. Het zou ook kunnen dat Mediamarkt de 'normale' prijzen gewoon omhoog heeft gegooid, zodat het lijkt alsof het een goede kortingsactie is, terwijl de werkelijke korting tegenvalt. Het zou niet de eerste keer zijn dat een winkel zoiets doet: https://www.ad.nl/tech/webwinkels-misle ... ~a8bdc8bc/

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

D34M0N schreef:
24 jun 2021 00:18
Wel vreemd overigens dat het bedrag niet verandert. Net zoals NeoDutchio zie ik overal aangepaste prijzen op de website van de Mediamarkt. Ik zag op de website van de Mediamarkt aangegeven staan dat de BTW aktie niet voor alle artikelen geldt. Het zou ook kunnen dat Mediamarkt de 'normale' prijzen gewoon omhoog heeft gegooid, zodat het lijkt alsof het een goede kortingsactie is, terwijl de werkelijke korting tegenvalt. Het zou niet de eerste keer zijn dat een winkel zoiets doet: https://www.ad.nl/tech/webwinkels-misle ... ~a8bdc8bc/
Ik heb gezocht naar een koelkast van rond de €800,- die zowel bij MM als CB te bestellen is en de prijs bij MM is wel degelijk lager. Het lijkt er mij meer op dat TS voor het ingaan van de aktie de winkelwagen al gevuld heeft en die prijs is blijven staan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

Als u, in de verwachting dat iets ergens nog aangepast zou worden, bent doorgegaan en daadwerkelijk de bestelling geplaatst heeft, dan lijkt het me stug dat er nu nog een bedrag verlaagd zal worden vanuit de MediaMarkt. Gelukkig is er de wet "koop op afstand", die u het recht geeft eea binnen 14 dagen ongedaan te maken bij een online aankoop, met recht van geld terug. Dat laatste kost wat administratieve tijd, dus dat komt niet dezelfde dag als annuleren van de order weer op uw bankrekening.

Dat geeft u de kans om het product opnieuw te kopen met "btw voordeel", als het product er voor in aanmerking komt, of evt bij een andere partij een koelkast te kopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt om bemiddeling vragen bij Thuiswinkel.org. Zie onder 10)

https://www.thuiswinkel.org/leden/media ... rtificaat/

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door hoopke »

Het is intussen opgelost, mediamarkt had het extreem druk, daardoor ging er wat fout en hadden al heel mensen hetzelfde ervaren.
Heb een mail gekregen dat het teveel betaalde (de btw) teruggestort gaat worden.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: BTW actie Mediamarkt

Ongelezen bericht door riddert »

En bevalt de nieuwe woning?

Gesloten