LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Leuk die verwijzing maar ik geloof niet dat wij belang hebben bij wat een Litouwse rechter vindt....

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan iemand dit even voor mij vertalen?
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija, susidedanti iš teisėjų xxxx (persoonsgegevens) (kolegijos pirmininkas) ir xxx (persoonsgegevens),
sekretoriaujant xxx (persoonsgegevens),
dalyvaujant pareiškėjo atstovui advokatui xxx(persoonsgegevens),
atsakovo atstovams xxx (persoonsgegevens), xxx (persoonsgegevens),
viešame teismo posėdyje apeliacine tvarka išnagrinėjo administracinę bylą pagal pareiškėjo uždarosios akcinės bendrovės ,,Interneto partneris” apeliacinį skundą dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo 2011 m. rugsėjo 30 d. sprendimo administracinėje byloje pagal pareiškėjo uždarosios akcinės bendrovės ,,Interneto partneris” skundą atsakovui Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai dėl sprendimo panaikinimo.

Teisėjų kolegija
Nustatė
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 jan 2013 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Leuk die verwijzing maar ik geloof niet dat wij belang hebben bij wat een Litouwse rechter vindt....
Nu niet. Maar weet jij veel wat er gebeurt als half Nederland ooit onder water komt te staan en als voorgoed verloren moet worden beschouwd? Dan zullen de vele miljoenen die nu onder de zeespiegel wonen toch ergens heen moeten... :(

Maar dat is een andere discussie.

stofzuigertje

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elk land heeft andere regels en Litouwse gelden hier niet.

De vertaling is geen punt maar volgende keer graag Russische....
En morgen Koopzondag ga ik wel even kijken naar nieuwe modellen en waar klanten naar kijken want ik weet wat ik dan in de aanbieding moet doen.

Dus als Webwinkel kijken waar mensen interesse in hebben voor mijn eigen winkel.
Verder is een Adviesprijs meer een maximale die zelden gerekend word!
Alleen een keuken firma die inbouw apparaten met 50% aanbied gebruikt deze nog.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Elk land heeft andere regels en Litouwse gelden hier niet.
Het gaat hier om een Europese richtlijn. Daardoor zijn er behoorlijk wat overeenkomsten te vinden tussen de wetten in Litouwse als in Nederland. Zoals 16again al had aangeven wordt hier de schijn gegeven dat een consument voordeliger uit is door de verhoging niet en de korting wel van de daken af te schreeuwen. Het beoogde effect hiervan is uiteraard dat de consument gaat kopen. Ik vind het verdedigbaar om het een oneerlijke handelspraktijk te noemen.
Artikel 6:193b lid 2 BW schreef:Een handelspraktijk is oneerlijk indien een handelaar handelt:
  1. in strijd met de vereisten van professionele toewijding, en
  2. het vermogen van de gemiddelde consument om een geïnformeerd besluit te nemen merkbaar is beperkt of kan worden beperkt,
waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.

JCD
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2013 18:08

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door JCD »

Zelf een hele andere ervaring.
Op woensdag naar Utrecht voor de Nikon D800. Op de webshop 2345 en niet genoemd bij de uitzonderingen op de site. Eenmaal in de winkel stond deze gewoon voor 2499 te koop. De verkoper vertelde dat dit type Nikon niet meedeed in de actie!
Thuis de voorwaarden er weer bij gepakt en nog steeds geen uitzondering voor deze camera. Online een klachtenformulier ingevuld en vandaag alsnog de camera kunnen halen voor de webshopprijs -/- de BTW actie korting. Deze camera dus uiteindelijk voor 1938 Euro! Nergens anders goedkoper dan 2279 Euro.

Ondanks dat ik volgens de actievoorwaarden e.d. in mijn recht stond vind ik dat de Mediamarkt een dikke pluim verdiend voor de manier waarop ze dit hebben opgelost.

Chapeau

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JCD schreef:Zelf een hele andere ervaring.
Op woensdag naar Utrecht voor de Nikon D800. Op de webshop 2345 en niet genoemd bij de uitzonderingen op de site. Eenmaal in de winkel stond deze gewoon voor 2499 te koop. De verkoper vertelde dat dit type Nikon niet meedeed in de actie!
Thuis de voorwaarden er weer bij gepakt en nog steeds geen uitzondering voor deze camera. Online een klachtenformulier ingevuld en vandaag alsnog de camera kunnen halen voor de webshopprijs -/- de BTW actie korting. Deze camera dus uiteindelijk voor 1938 Euro! Nergens anders goedkoper dan 2279 Euro.

Ondanks dat ik volgens de actievoorwaarden e.d. in mijn recht stond vind ik dat de Mediamarkt een dikke pluim verdiend voor de manier waarop ze dit hebben opgelost.

Chapeau

Je moet het maar overhebben voor een camera.

Gesloten