Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Mevrouw A.M.Y.
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2022 05:20

Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Mevrouw A.M.Y. »

Van de week (wéér) een telefoontje ontvangen van Bureau Jeugd en Educatie B.V.

Ze bellen elke keer met een andere smoes en noteren de gegevens die je geeft bij elk gesprek: bijv de namen van de personen die ze spreken.

Vervolgens bellen ze met een ‘terugbelverzoek’ met een naam van een collega. Deze collega was niet aanwezig dus gevraagd wat ik voor ze kon doen. Kreeg ik een sneer dat ze mij geen tekst en uitleg was verschuldigd en dat ze wel terug zou bellen. Met de bedrijfsnaam in mijn achterhoofd gevraagd of dit om een advertentie ging; werd de dame woest. Heel vaag.

Heb vervolgens het algemene nummer teruggebeld van dit bedrijf en geeist dat we uit hun telefoon bestand gehaald willen worden. Kreeg ik doodleuk te horen dat ik dan die desbetreffende collega moest zijn die dus zo woedend door de telefoon deed. Heb verteld dat juist die collega mij niet wilde spreken! Kansloos.

De vorige keren hebben ze geprobeerd met een smoes te bellen dat ze de advertentie wilde doorspreken. Bij ons adverteren wij alleen lokaal, dus wij hebben hier nooit een toezegging op gedaan. Werden ze heel boos aan te telefoon met leuzen als: “mevrouw dit is mondeling toegezegd, dus u zegt dat ik hier sta te liegen!” Heb uiteindelijk maar opgehangen want er was geen gesprek mee te voeren.

Al met al een bedrijf dat via telefonische bedreigingen probeert geld afhandig te maken.

Wanneer je de website ziet is deze ook ernstig dubieus en karig qua informatie.

Ook googlen op het adres: Joop Geesinkweg 901 te Amsterdam kom je op een of ander bedrijfsverzamelgebouw uit met advertenties als: ‘virtuele kantoor ruimtes te huur v.a. €37,- p.m.’

“ Beschrijving van Joop Geesinkweg

Een zakelijk adres op toplocatie vanaf € 37 per maand

Waarom kiezen voor een virtueel kantoor?

Zet uw kantoor op een toplocatie op tegen minimale kosten.
Ontvang een lokaal nummer en laat iemand uw telefoontjes aannemen.
Geef telefoonbeantwoording en het gebruik van een privékantoor.
Wereldwijd netwerk
Laat uw post naar een willekeurig adres sturen en laat dit naar u doorsturen of haal het zelf op.”

Oftewel een bedrijfsverzamelpand waar je ieder louche bedrijf kan vestigen en niet te achterhalen bent waar je daarwerkelijk zit.

Op dit adres googlen en kom onderstaande vergelijkbare ervaring tegen:
https://www.klacht.nl/bedrog-140/

Dat zulke bedrijven zo onder de radar kunnen opereren is toch werkelijk onvoorstelbaar.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17
Beste antwoord
Gekozen door Mevrouw A.M.Y.

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

door Petra1987 » 23 jun 2022 23:22

Hoe meer je zoekt, hoe meer je vind. Ze willen graag folders verkopen, waar je waarschijnlijk niets aan hebt verkopen. Het is een soort van acquisitiefraude. Ze doen dit vaker.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0207652052

Ze hebben een website https://www.bureauje.nl/

Onze brochures en uitgaven zijn informatiebronnen die gericht zijn op voorlichting. Ze dragen bij aan bewustwording en staan boordevol tips voor jongeren. Met de verspreiding brengen wij een veelheid aan actuele thema’s onder de aandacht. Participeer je in een van onze projecten? Dan laat je jouw maatschappelijke betrokkenheid zien. Betrokken, veelzijdig en promotioneel aantrekkelijk! Dat zijn de brochures van Bureau Jeugd & Educatie B.V.!

Bureau jeugd & educatie B.V.
Postbus 75101
1070 AC Amsterdam
T 085 – 004 73 10
E [email protected]
I www.bureauje.nl

https://openkvk.nl/openkvk/hoofdvestigi ... support-bv

Ze hebben ook nog algemene voorwaarden

https://www.bureauje.nl/wp-content/uplo ... 012022.pdf
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mevrouw A.M.Y. schreef:
21 jun 2022 05:50
Ze bellen elke keer met een andere smoes en noteren de gegevens die je geeft bij elk gesprek: bijv de namen van de personen die ze spreken.
De oplossing is dus heel simpel: geen gegevens geven. Ophangen en klaar.

Wat een heisa om een telefoontje... :shock: Ik zou het mezelf nooit zo moeilijk maken.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door kuklos »

Mevrouw A.M.Y. schreef:
21 jun 2022 05:50
Ze bellen elke keer met een andere smoes en noteren de gegevens die je geeft bij elk gesprek: bijv de namen van de personen die ze spreken.
Dat ze je blijven lastigvallen is heel vervelend, maar hier (het gegevens geven) ben je toch echt zelf bij. Oftewel, geef ze helemaal niets, anders dan "geen interesse"en daarna ophangen.
Mevrouw A.M.Y. schreef:
21 jun 2022 05:50
De vorige keren hebben ze geprobeerd met een smoes te bellen dat ze de advertentie wilde doorspreken. Bij ons adverteren wij alleen lokaal, dus wij hebben hier nooit een toezegging op gedaan. Werden ze heel boos aan te telefoon met leuzen als: “mevrouw dit is mondeling toegezegd, dus u zegt dat ik hier sta te liegen!” Heb uiteindelijk maar opgehangen want er was geen gesprek mee te voeren.
Aangeven dat ze met jullie afdeling legal mogen bellen. En dan ophangen. Je hoeft geen afdeling legal te hebben, maar dat weten zij niet. Hou ze op die manier maar lekker aan het lijntje.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.acm.nl/nl/publicaties/acm-toezicht- ... lefoontjes staat een uitleg. U kunt daar een melding hiervan maken.

Misschien kunt u de telefoonnummer blokkeren. Kijk in de gebruiksaanwijzing van de telefoon (of een zoekmachine) of vraag de provider voor de mogelijkheden.

Of (zoals gezegd) ophangen zonder iets te zeggen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Alex E »

Weet niet, én ben er ook niet naar geïnteresseerd, wat het bureau Jeugd en Educatie behelst. Afgaande op het bericht van TS zouden de medewerkers/ leidinggevenden van het bureau wel gebaat zijn met elke vorm van educatie dan ook. Gewoon het advies van Moneyman opvolgen: geen gesprek aangaan en de telefoonverbinding verbreken. Of gewoon het telefoonnummer blokkeren.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door BL2 »

Opvallend, nooit gebeld door dit bedrijf, jullie wel, dus ergens zijn jullie interresant voor hun. Verder ook niet echt belangrijk, gewoon direct ophangen. En klaar.....

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoe meer je zoekt, hoe meer je vind. Ze willen graag folders verkopen, waar je waarschijnlijk niets aan hebt verkopen. Het is een soort van acquisitiefraude. Ze doen dit vaker.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0207652052

Ze hebben een website https://www.bureauje.nl/

Onze brochures en uitgaven zijn informatiebronnen die gericht zijn op voorlichting. Ze dragen bij aan bewustwording en staan boordevol tips voor jongeren. Met de verspreiding brengen wij een veelheid aan actuele thema’s onder de aandacht. Participeer je in een van onze projecten? Dan laat je jouw maatschappelijke betrokkenheid zien. Betrokken, veelzijdig en promotioneel aantrekkelijk! Dat zijn de brochures van Bureau Jeugd & Educatie B.V.!

Bureau jeugd & educatie B.V.
Postbus 75101
1070 AC Amsterdam
T 085 – 004 73 10
E [email protected]
I www.bureauje.nl

https://openkvk.nl/openkvk/hoofdvestigi ... support-bv

Ze hebben ook nog algemene voorwaarden

https://www.bureauje.nl/wp-content/uplo ... 012022.pdf

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Lees ook info van de KVK als je in hun verhaal bent getrapt.

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... 4fEALw_wcB

SandraSmale
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2023 10:41

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door SandraSmale »

Bureau Jeugd en Educatie - Agressieve manier van advertenties verkopen!

31-10-2023 Vandaag gebeld door 'een dame van Bureau Jeugd en Educatie'. Ze zei dat ik voor de bouwvak had ingestemd met het plaatsen van een advertentie in een folder over cybercriminaliteit en ze wou me een proefdruk sturen. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik helemaal niets heb toegezegd. Ze probeerde het nog een keer, maar ik hield voet bij stuk. Toe zei ze dat ze dan een ander bedrijf 'onze plek' zou laten invullen.

Mijn collega was scherp en herinnerde zich dat ik een aantal mensen in de organisatie al eerder dit jaar gemaild heb hierover.
In april werden we ook gebeld door een dame van 'Bureau Jeugd en Educatie'. In april vertelde de dame me dat ze in februari met iemand van ons had gesproken en ze wou de vermelding even doornemen. Toen gezegd dat ik nergens van weet. Ze ging het intern uitzoeken.

Ik wou dit niet voorbij laten gaan en heb het nummer teruggebeld met de opmerking dat ik nog wat vragen had. Beet! Ze belde terug. Ik heb gezegd dat ik het criminele praktijken vindt om bedrijven op deze manier te benaderen. Ze bleef volhouden dat ik het voor de bouwvak zou hebben toegezegd. Belachelijk, want wij plaatsen nooit advertenties in dit soort folders. Ook zei ze dat ze niet in april heeft gebeld, misschien een collega. Onzin! Ik heb haar ook verteld dat ik in april informatie heb gevonden op Radar. Ze vertelde dat dit niet klopte en dat ze bezig zijn om het te laten verwijderen.

Let dus op voor Bureau Jeugd en Educatie en trap er niet in!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bureau Jeugd en Educatie B.V., ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed dat u niet in die verhaaltjes bent getrapt.

Plaats reactie