LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cool Best Light

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ravelijn

Cool Best Light

Ongelezen bericht door Ravelijn »

Sinds kort is er een light variant van Cool Best sinasappelsap met minder calorieën. Als je de reclame van de 'gewone' Cool Best moet geloven is de 'gewone' Cool Best gemaakt van 100% puur sinasappelsap. Wat kan je nou uit 100% puur sap weglaten zodat het een light product wordt? Of wordt er juist iets toegevoegd, water misschien? 100% sap verdund met water is wel light, toch?
Zoiets als: We nemen 1 sinasappel snijden hem door de helft en kijk... we hebben 2 light sinasappels met de helft minder caloriën dan een gewone sinasappel!
We worden gewoon weer eens bedrogen.
HET IS TIJD VOOR EEN VERBOD OP LIGHT!

Gast

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens bij light denkt 80% van de mensen aan gezond nou ehh light chips is niet gezond maar klinkt beter dan gewone chips waardoor er al snel te veel gegeten word van light produkten onder het mom van we nemen er nog een het is toch light.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door karr-2 »

Light bestaat niet, vet is nog steeds vet. Hiermee geef je mensen de valse illusie dat ze afvallen door het nemen van Light producten, terwijl dat helemaal niet zo is.

Gast

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Gast »

Hè Karr, weer terug van de Bahama's? Jij bent wel aangekomen hè van al die ligtprodukten gezien, dat je er nu 2 hebt? :)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik moet geen light, ik geloof al lang niet meer in sprookjes.

Gast

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Gast »

Light is een excuus om het produkt 2x zo duur te maken.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

er is ook een wet gaande die het aanbieden van Light producten aan banden legt... oftie er inmiddels door is of niet is ff onduidelijk.. maar het product moet dan wel degelijk minder vet, caloriën etz bevatten

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op: 10 Apr 2005 17:23 Onderwerp:



Light bestaat niet, vet is nog steeds vet. Hiermee geef je mensen de valse illusie dat ze afvallen door het nemen van Light producten, terwijl dat helemaal niet zo is.

Sommige light produkten hebben niets met vet te maken
en kunnen wel degelijk helpen zoals frisdranken.
Ook beter voor suikerpatienten.
Maar dat het een illusie is klopt.Kom wel eens met gebak
aan dat moeten ze dan niet vanwege lijnen maar ikbenik dan
he en zeg dat het light is dan willen ze wel.
Gebak light en ze geloven het nog ook :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Bij lightprodukten halen ze een hoeveelheid vet weg en ze stoppen er meer andere rotzooi (zoals koolhydraten) bij. Allemaal onzin die lightprodukten. En light frisdranken? Als je het goed wil doen als je aan het lijnen bent, mag je maximaal 2 glazen light frisdrank per dag drinken.
Die lighttroep weggooien; iedere dag 3 keer per dag normaal eten (dus ook volvette pindakaas of mayonaise of what ever) en alles met mate dus. En voldoende bewegen.
In plaats van light frisdrank kun je beter water, zwarte koffie of thee drinken.
Is ook allemaal veel goedkoper ook!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

bot321: gebak light bestaat het wordt alleen niet zo genoemd, het is
gewoon gebak zonder suiker.
Ik persoonlijk vindt het smerig maar smaken verschillen.
En light dranken drink ik al helemaal niet want ik ben geen voorstander van aspartaam.

V. Ran
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 apr 2006 16:34

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door V. Ran »

In de VS zijn ze helemaal doorgedraaid. Meer "light" producten dan je je kan voorstellen. Ik heb me vergaapt aan: spray-on butter, can't believe it isn't butter butter, fatfree butter. Heb met moeite echte roomboter kunnen vinden.
Het toppunt vond ik de vetvrije kaas! Kaas ís vet, wat eet je als vetvrije kaas opeet??? Ik wil het iig niet uit proberen!
Ben het ermee eens dat je beter de volvette producten met mate kan eten en niet denken dat light gezonder is, het is misschien alleen minder ongezond?
Voor diabetici is light frisdrank wel een uitkomst, voor de non-diabetici en de lijners is het dat niet. Je lichaam slaat de kunstsuikers op omdat die niet verbrand kunnen worden. Eigenlijk wordt je dus dikker van de light'suikers'. Daar komt ook nog bij dat als je zwanger bent je geen zoetjes van Nutrasweet (andere merken met andere bestandsmiddelen wel) mag gebruiken omdat dat schadelijk! is voor je ongeboren kind.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Beathoven »

Het is niet alleen tijd voor een verbod op light, het is tijd voor een verbod op coolbest. Je betaalt er een stuk meer voor en wat is het... gewoon dezelfde sinaasappelpulp met water waar ook Appelsientje en al die huismerken sinaasappelsap uit voortkomen.

Het enige wat het duurder maakt is dat het in het koelvak ligt, wat suggereert dat het product 'anders' zou zijn. Maar je kunt het ook best buiten het koelvak houden. Alleen de reclame, de verpakking, de leuke naam en het feit dat het in het koelvak ligt is iets waar klanten kennelijk meer voor willen betalen.

knap staaltje marketing, maar ook niet meer dan dat. Heb ik trouwens niet van mezelf, was een tijd geleden te zien bij de keuringsdienst van waarde bij de NPS.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Maar omdat er mensen zijn die meer betalen voor gekoelde Coolbest, dan ze eigenlijk zouden betalen voor ongekoelde appelsientje zou het verboden moeten worden? :?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door eeliane »

Net terug uit Italie, ben naar 1 v d grootste supermarkten aldaar geweest, wat een verademing in vergelijking met hier; bijna geen lightprodukten. Voor de rest ligt er gewoon het nodige en herkenbare voedsel voor de mensen. Niet van die schreeuwerige felgekleurde zakken, stapels nep lightzooi. Weinig voor verpakte happen maar gewoon een visafdeling met verse vis! in de winkel zelf. Giga slagerij. Prachtige groenten.
Kom je terug hier en de meest waanzinnige, nutteloze produkten liggen weer in de vakken.
Meer is niet beter, minder zeker. Vandaar dat die lui daar zo gezond eten! (de meeste zooi zie wij hier naar binnen stampen is daar gewoonweg niet te koop!) Top, zelfs de kinderen gingen over op extra veel fruit, minder chips (dat is er dus niet zo als bij ons) en gezondere sapjes en veel water.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Rasje34 »

He Eeliane, als ik sommige van jouw berichtjes lees, begrijp ik dat jij beter naar Italie kunt gaan emigreren. Daar is toch alles beter dan hier.

Jansen46
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2006 17:15

Re: Cool Best Light

Ongelezen bericht door Jansen46 »

eeliane, dat zal ongetwijfeld 1 van de dingen zijn die beter zijn in italie, voor de rest kun je beter in nederland zitten. op het weer na dan :-)

Gesloten