LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
arnoldo123
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018 12:47

Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door arnoldo123 »

ben 59 en tijd voor een nieuw bed , slaap op een boxspring dus starten de computer op en kom uit op boxspring-deals.nl omdat je daar een 30 dagen slaapgarantie krijgt,bed word geleverd en bij het in elkaar zetten kom ik er achter dat er 1 poot niet goed te bevestigen is en neem dus contact op en dag ernaar komt er iemand kijken die besluit dat er een nieuw bed gedeelte komt en die word geleverd, op de derde dag kan ik dus het bed uitgaan proberen,ik besloot voor het model madrid luxe van 1 m 60 , mijn oude bed was 1m80, op de 1 of andere manier als ik ga slapen voelt het alsof ik te kort kom aan het bed,heb het idee dat ik toch terug moet nar de maat 1m80 breed...op koningsdag zie ik dat ik aan die 30 dagen slaapgarantie ben gekomen,iedereen heeft een leuk weekend achter de rug en op maandag neem ik contact op via internet met boxspring-deals.nl en vraag na uitleg van mijn bevindingen en wilde vragen of ze vaker hier tegen aan lopen en wat er eventueel voor oplossingen voor handen is,de persoon die mij helpt kijkt even naar het orde nummer en onmiddelijk word er gezegt ja over de 30 dagen garantie heen en we kunnen niks meer betekenen voor u dag meneer van der wal,ik wacht en neem op de dinsdag weer contact op met een ander persoon van dit bedrijf en die zegt ja sorry maar dit is een beslissing van onze manager en we gaan u niet helpen dag meneer van der wal,oke de dag erop op woensdag maar eens contact opgenomen met het hoofdkantoor, de situatie uitgelegt en deze persoon zegt u kan beter terug gaan naar de maat 1m80 en ik ga mij er hard voor maken dat u het bed om kan ruilen en als de goedkeuring daar is zal u wel 50 euro bij moeten betalen,ik zeg ja uiteraard geen probleem,paar uur na dit gesprek belt deze persoon mij terug en zegt na overleg met manager wijst hij het van de hand om dat de 30 dagen slaapgarantie voorbij is en om simpel omdat als wij het bed terug nemen wij er niks meer mee kunnen en weer dag meneer van der wal,,,,,,,komt er bij mij toch de vraag op als dit bed op de 29e dag van het slaapgarantie zou zijn aangemeld kunnen ze dan wel nog iets met het bed? hoe zit het met de coulance regeling bij dit bedrijf,,volgens mij is deze slaapgarantie die ze geven niks waard en stelt niks voor, ik heb meer het idee dat het is van de centen zijn binnen en zoek het verder maar uit....volgens mij krijg je op deze manier een flinke koude douche
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mei 2018 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U voelt de eerst nacht natuurlijk al dat het bed te smal is. Dan kunt u nog een aantal extra nachtjes slapen om het zeker te weten, maar een maand?
Het is een prachtige service dat u het bed 30 dagen mag uitproberen. En ja, juridisch zal u in uw recht staan om op de 29ste dag contact op te nemen, maar netjes is dat niet in dit geval.
U bent nu over de 30 dagen heen, dus sowieso al te laat voor de nette service van dit bedrijf.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door Erthanax »

Spijtig, maar coulance is een gunst, geen recht. Zoals u zelf aangeeft, was u te laat met melden dat u een beroep wilde doen op de "slaapgarantie" van dertig dagen, gerekend vanaf de leverdatum.
Of de vertraagde start aan het begin nog wat uitmaakt, laten de juridisch meer onderlegde forumleden nog wel weten.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door vroem »

even los van dat, is die 30 dagen geteld vanaf aanschafdatum, of vanaf de dag dat hersteld is (en het bed dus pas bruikbaar was). Dat blijkt niet uit uw lange verhaal namelijk..

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

arnoldo123 schreef:ben 59 en tijd voor een nieuw bed , slaap op een boxspring dus starten de computer op en kom uit op boxspring-deals.nl omdat je daar een 30 dagen slaapgarantie krijgt,bed word geleverd en bij het in elkaar zetten kom ik er achter dat er 1 poot niet goed te bevestigen is en neem dus contact op en dag ernaar komt er iemand kijken die besluit dat er een nieuw bed gedeelte komt en die word geleverd, op de derde dag kan ik dus het bed uitgaan proberen,ik besloot voor het model madrid luxe van 1 m 60 , mijn oude bed was 1m80, op de 1 of andere manier als ik ga slapen voelt het alsof ik te kort kom aan het bed,heb het idee dat ik toch terug moet nar de maat 1m80 breed...op koningsdag zie ik dat ik aan die 30 dagen slaapgarantie ben gekomen,iedereen heeft een leuk weekend achter de rug en op maandag neem ik contact op via internet met boxspring-deals.nl en vraag na uitleg van mijn bevindingen en wilde vragen of ze vaker hier tegen aan lopen en wat er eventueel voor oplossingen voor handen is,de persoon die mij helpt kijkt even naar het orde nummer en onmiddelijk word er gezegt ja over de 30 dagen garantie heen en we kunnen niks meer betekenen voor u dag meneer van der wal,ik wacht en neem op de dinsdag weer contact op met een ander persoon van dit bedrijf en die zegt ja sorry maar dit is een beslissing van onze manager en we gaan u niet helpen dag meneer van der wal,oke de dag erop op woensdag maar eens contact opgenomen met het hoofdkantoor, de situatie uitgelegt en deze persoon zegt u kan beter terug gaan naar de maat 1m80 en ik ga mij er hard voor maken dat u het bed om kan ruilen en als de goedkeuring daar is zal u wel 50 euro bij moeten betalen,ik zeg ja uiteraard geen probleem,paar uur na dit gesprek belt deze persoon mij terug en zegt na overleg met manager wijst hij het van de hand om dat de 30 dagen slaapgarantie voorbij is en om simpel omdat als wij het bed terug nemen wij er niks meer mee kunnen en weer dag meneer van der wal,,,,,,,komt er bij mij toch de vraag op als dit bed op de 29e dag van het slaapgarantie zou zijn aangemeld kunnen ze dan wel nog iets met het bed? hoe zit het met de coulance regeling bij dit bedrijf,,volgens mij is deze slaapgarantie die ze geven niks waard en stelt niks voor, ik heb meer het idee dat het is van de centen zijn binnen en zoek het verder maar uit....volgens mij krijg je op deze manier een flinke koude douche
Die 30 dagen geldt vanaf de levering. Die zijn dus gewoon voorbij. Waarom wacht je dan tot het te laat is? Een te smal bed merk je niet pas na een maand... dus op dag 15 (direct na de minimale termijn van 14 dagen) had je je moeten melden. Je eigen laksheid betekent natuurlijk niet een koude douche voor de winkelier - die precies doet wat jullie afgesproken hebben...
30 Dagen proefslapen

Klanttevredenheid op vlak van slaapcomfort is onze drijfveer, daarom willen wij te allen tijde garant kunnen staan voor jouw keuze. Wat is er nu fijner dan ’s morgens uitgerust op te kunnen staan?
Een paar minuten proefliggen in de winkel GEEN garantie geeft dat het slaapsysteem na een paar weken nog even comfortabel ligt als je had gehoopt. De ervaring van onze zéér vakbekwame slaapadviseurs resulteert in een slaapadvies dat perfect op jouw persoonlijke wensen en eisen is afgestemd. Vandaar dat wij onze klanten een "slaapgarantie" geven bij aankoop van een slaapsysteem.
Wil je toch gebruik maken van de "30dagen slaapgarantie" ? Wij hebben de voorwaarden voor je op een rijtje gezet.

Algemene voorwaarden Slaapgarantie 30 dagen

De 30 dagen slaapgarantie geldt op de gehele collectie Boxsprings vanaf een aankoopbedrag vanaf € 400,00.
Boxspring-deals.nl geeft uw volledige aankoopbedrag terug of wij zullen samen met jou op zoek gaan naar een slaapsysteem dat wel geschikt voor jou is. ​
Je kunt tot maximaal 30 dagen vanaf levering aanspraak maken op onze slaapgarantie, je dient de/het boxspring/matras/slaapsysteem wel minimaal 14 dagen te hebben uitgeprobeerd. Je lichaam heeft namelijk deze tijd nodig om te “wennen” aan het nieuwe slaapsysteem.
Je hebt éénmaal de mogelijkheid aanspraak te maken op onze 30 dagen slaapgarantie.
De slaapgarantie is niet overdraagbaar op derden.
Als het om te ruilen artikel beschadigd/bevuild/stuk is vervalt deze garantie.
Het product dient gedemonteerd klaar te staan op dag van retour in originele verpakking.
Mocht u nog vragen neem contact op met een van onze slaapadviseurs om geheel vrijblijvend een passend slaapadvies te ontvangen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door newmikey »

Te vaak wordt coulance als een soort recht gezien, wat het niet is. Het is een gunst, verleend in buitengewone omstandigheden die niet 1-2-3 op het bordje van de koper of verkoper gelegd kunnen worden. Het is een hand over het hart, een extra toegift. Hier waren gewoon kraakheldere voorwaarden waar niet aan voldaan is dus het ontgaat mij ten enen male waarom hier door de koper aanspraak gemaakt zou worden op coulance. Maar ik voel de buit al hangen: hieronder zal het juridisch getouwtrek wel weer losbarsten...zoals altijd zonder enig resultaat overigens.

arnoldo123
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018 12:47

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door arnoldo123 »

wel of niet aan de regels gehouden is voor mij hier niet ten spraken omdat het niet mijn bedoeling was en is om een ander bed te krijgen,ik heb in die 30 dagen een aantal opmerkingen en ervaringen opgedaan waar ik vragen over had en heb,wilde weten of deze vragen of klachten ook door anderen werden ervaren en of ik dan meschien beter een ,bv, een andere toppert een oplossing zou kunnen zijn of eventuele andere oplossingen, maar bot weg gelijk als eerste roepen van WIJ KUNNEN NIKS MEER VOOR U BETEKENEN , ONZE MANAGER ZEGT WE DOEN NIKS OMDAT WE DAN NIKS MEER KUNNEN BEGINNEN MET HET BED, wie weet zouden ze wel eens een bed hebben kunnen staan van 1m 80 breed die ook terug is gekomen ??? pratende mensen kunnen tot een oplossing komen, of ik had ook nog kunnen beslissen tot aanschaf van nog een nieuw bed, maar onmiddelijk roepen we kunnen niks meer voor u betekenen daar houd je geen klanten mee vast,ik ga hier ook niet mee verder uiteraard maar zal ook geen goed woord over hebben voor dit bedrijf en op ieder feest of bijeen komst of op wat voor manier dan ook reclame uit kunnen spreken naar zo,n behandeling....we kunnen niks meer voor u bespreken is ook een uitspraak die van deze kant van toepassing zal zijn en als je als bedrijf zijnde dit ten genoege neemt zegt iets over het bedrijf

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

arnoldo123 schreef:Maar zal ook geen goed woord over hebben voor dit bedrijf en op ieder feest of bijeen komst of op wat voor manier dan ook reclame uit kunnen spreken naar zo,n behandeling....we kunnen niks meer voor u bespreken is ook een uitspraak die van deze kant van toepassing zal zijn en als je als bedrijf zijnde dit ten genoege neemt zegt iets over het bedrijf
Dit soort slechte mond op mond reclame of hier op een forum gaan klagen heeft minder effect wanneer de meeste de kant van de winkel begrijpen. Als ik uw verhaal lees denk ik dat dit best een goede beddenzaak is, het defect werd immers snel opgelost en alle medewerkers zijn op de hoogte van de 30 dagen regeling. En 30 dagen is geen 31 of 32 dagen...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

arnoldo123 schreef:wel of niet aan de regels gehouden is voor mij hier niet ten spraken omdat het niet mijn bedoeling was en is om een ander bed te krijgen...
Uw doel was toch wel een ander bed? U begint met een hoop eisen en dimt nu in. Als u ook zo bij de verkoper bent geweest is het begrijpelijk dat de deur dicht gaat voor u.

En zoals hierboven al aangegeven, noem eens een beddenzaak die zo snel handeld bij een klacht bij levering? Binnen een paar dagen een onderdeel vervangen. Ik ben nog geen enkele topic hier tegengekomen waar het ook zo snel gaat. Warme douche voor de beddenzaak dan.

MarthaTyron
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2018 09:10
Contacteer:

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door MarthaTyron »

Bericht verwijderd door moderator wegens off topic.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:U voelt de eerst nacht natuurlijk al dat het bed te smal is. Dan kunt u nog een aantal extra nachtjes slapen om het zeker te weten, maar een maand?
Het is een prachtige service dat u het bed 30 dagen mag uitproberen. En ja, juridisch zal u in uw recht staan om op de 29ste dag contact op te nemen, maar netjes is dat niet in dit geval.
U bent nu over de 30 dagen heen, dus sowieso al te laat voor de nette service van dit bedrijf.
Is niet relevant. Bed is niet compleet geleverd. Slaapgarantie gaat in op de dag dat het bed compleet geleverd is. Als er vervolgens binnen 30 gebruik is gemaakt van deze garantie, dan staat TS gewoon in zijn recht.
De vraag is nu hoeveel dagen zat er tussen de annulering en het tijdstip dat het bed compleet geleverd is.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:U bent nu over de 30 dagen heen, dus sowieso al te laat voor de nette service van dit bedrijf.
Is niet relevant. Bed is niet compleet geleverd. Slaapgarantie gaat in op de dag dat het bed compleet geleverd is. Als er vervolgens binnen 30 gebruik is gemaakt van deze garantie, dan staat TS gewoon in zijn recht.
De vraag is nu hoeveel dagen zat er tussen de annulering en het tijdstip dat het bed compleet geleverd is.[/quote]

Nergens in de voorwaarden is te lezen dat de periode pas ingaat als het bed staat. Bij de wettelijke herroeping gaat de tijd in zodra de klant het product ontvangen heeft. Maar deze service gaat verder dan het wettelijke termijn. De verkoper mag daar voorwaarden aan hangen. Maar nergens is te lezen dat de 30 dagen in gaan vanaf de eerste nacht slapen.

Maar ook al zou dit zo zijn, de dag na levering in een mdw gekomen om te kijken wat er mis was. Wederom een dag later is het bed gemaakt. 27 april was de 30ste dag. De maandag daarna was de 33ste dag. Ook met de 2 dagen vertraging zat TS boven de 30 dagen.
Buiten het juridische gedeelte, waarom rekken tot het uiterste? Als je na 2 weken al weet dat het niet goed is moet je niet tot de laatste dag doorgaan. Met een auto rij je ook niet door tot de laatste druppel brandstof. Je weet nooit wat er kan gebeuren waardoor je net buiten de boot zal vallen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door Erthanax »

Arnoldo123, het bed is wat smaller dan u eigenlijk zou willen. Dat is natuurlijk jammer, maar ik verwacht dat u daaraan kunt en zult wennen. Hoe bevalt het bed verder? Ligt u lekker, staat u 's ochtends uitgerust op? Dat lijkt mij het belangrijkste.

stofzuigertje

Re: Coulance-regeling na aankoop nieuw bed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

59 jaren is totaal niet van belang....

en de 30 dagen, dat is na aflevering en niet na aanpassing.
Bij Ikea heb je 90 dagen maar als ze 1 kort pootje geven gaat die 90 dagen in na afhalen en niet na ruilen pootje... de stapel kranten was tijdelijk voldoende....

Bij Ikea mag je zelf bepalen welke poten.... model en hoogte...
Ook de diverse boxen...
En de matrassen en je mag zelfs ze in 3x of elders iets kopen!
Een nieuwe box + poten en oude pocket matras die nog prima was!

Dat is pas een week later het juiste pootje kreeg is eigen schuld... ik had beter in het plastic zakje moeten kijken bij afhalen!
Een grote bed is nooit een probleem, maar kleinere.... dat kun je ook in weekje vakantie testen...
Ik ga elk jaar van 2x 90x200 naar 70x190 op mijn boot... en dan voel ik ook de randen!

Gesloten