LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De'Longhi verwenpakket

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
alexanderp
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:59

De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door alexanderp »

Eind november koop ik een De'Longhi espressomachine met een leuke actie: Gratis verwenpakket. Ik meld mij online op de actiepagina aan op 31 december. Ik krijg daarvan een mail terug dat ik me geregistreerd heb:
Hartelijk dank voor jouw aankoop van een De’Longhi volautomatisch espressoapparaat. Je ontvangt in de periode van 1 november 2016 t/m 31 december 2016 een verwenpakket cadeau!

Druk deze bevestigingsmail af en stuur hem samen met de originele uitgeknipte EAN-code (streepjescode die begint met 8004...) uit de blauwe verpakking en een duidelijk leesbare kopie van je aankoopbewijs naar *...*
Wij sturen het verwenpakket binnen 4 weken na ontvangst van je documenten op naar je opgegeven postadres. Indien je het verwenpakket niet binnen 4 weken hebt ontvangen, heb je tot 1 maart 2017 de tijd om contact op te nemen via e-mail of via telefoonnummer x zodat je het verwenpakket alsnog kunt reclameren. Ook overige vragen, klachten en opmerkingen over deze actie zullen na deze datum niet meer in behandeling worden genomen.
Ik doe precies wat er staat en stuur het gelijk op. Dan doe ik op 23 februari mee met een andere actie, waardoor ik bedenk dat ik het pakket van De'Longhi nog niet heb. Gelukkig... tot 1 maart tijd om te reclameren.
Bijna twee maanden geleden heb ik jullie een print van bijgevoegde email gestuurd, alsmede een kopie van de aanschafbon van mijn DeLonghi espressomachine en de streepjescode van de verpakking. Tot op heden heb ik nog niets hiervan vernomen. *...*
Bijgevoegd heb ik een pdf bestand van de aankoopbon en een afbeelding van de doos/streepjescode en andere gegevens. Dat in combinatie met de registratiecode moet voor jullie genoeg informatie zijn om te achterhalen wat er is mis gegaan. *...* Maar het is gelukkig nog voor 1 maart.

Ik hoop dat ik alsnog mijn verwenpakket binnenkort mag verwachten. De machine bevalt uitstekend! Ik denk mijn beste aanschaf van de afgelopen jaren!
Hoe moeilijk is het dan voor een bedrijf om alsnog een verwenpakket of iets anders op te sturen naar een super tevreden klant?
Hartelijk dank voor uw bericht.
Aan de hand van de door u verstrekte gegevens hebben wij tot op heden geen aanvraag met benodigde documenten ontvangen.
Het is tot onze spijt niet meer mogelijk om alsnog een aanvraag toe te sturen daar de actieperiode reeds is verlopen.
Alle aanvragen welke niet voor 20 januari 2017 door ons zijn ontvangen, worden niet meer verwerkt.
Na deze datum zullen ook vragen, klachten en opmerkingen niet meer in behandeling worden genomen. *...*
Maar ik heb me aangemeld op 31 december toch? Ik heb nergens iets gelezen over 20 januari. Ik kon reageren na 4 weken als ik het pakket nog niet ontvangen had, er staat niet dat ik binnen 4 weken had moeten reageren. 31 december - 20 januari is ook 3 weken. Bovendien zegt de mail van 31 december bedankt voor uw registratie, vanaf dat moment wisten ze dat mijn streepjescode onderweg was. En dus heb ik tot 1 maart om alsnog te reclameren. Ik word wat pissig en mail terug dat ik 20 januari niet ken en tot 1 maart de tijd heb, leg ze alles nog eens uit en vertel ook dat ze alle gegevens en bewijs in huis hebben en eindig met: Bij deze reclameer ik dus alsnog mijn verwenpakket

Het heeft geen nut, getuige hun antwoord:
Tot onze spijt kunnen wij u niet anders melden dan dat het niet meer mogelijk is uw aanvraag te verwerken, daar de actie inmiddels is gesloten.
Ons hoofdkantoor heeft bepaald dat inzendingen welke na 20 januari 2017 binnen komen niet meer worden geaccepteerd. Zoals in de algemene voorwaarden staat beschreven zijn wij niet verantwoordelijk voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen.
Dat een merk zo moeilijk doet, terwijl ik echt vind dat ik in mijn recht sta. Ook al zijn zij niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte inzendingen, ze weten dat ik op 31 december me aangemeld heb. Ik heb hierover gecorrespondeerd op 23 feb. Bij die mail heb ik de foto gestuurd van de streepjescode die correspondeert met de ingevoerde gegevens op 31 december. Dus ze hebben op 31 december al een link tussen de streepjescode van mijn specifieke apparaat en mijn gegevens en nu ook nog een foto als bewijs en dat allemaal ruim voor 1 maart, de officiële deadline om te reclameren. Dus als een bedrijf gewoon bij wijze van spreken zegt dat een zending niet is ontvangen, dan hoeven ze niks meer te leveren ondanks dat ze alle bewijs in handen hebben dat ik de machine gekocht heb binnen de actieperiode, dat de streepjescodes kloppen, de factuur etc. Het gaat me niet eens meer om dat verwenpakket, ik vind het gewoon belachelijk dat een merk je lokt met een actie en je vervolgens afscheept met excuses, terwijl getuige de bevestigingsmail de reclamatieperiode nog loopt.

Ben ik nou zo kortzichtig en dom en heb ik het fout of draait De'Longhi zich hier uit een actie?

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het is een bekend probleem bij acties van importeurs. Ze zijn bang voor parallelle import, apparaten die niet via hen geleverd zijn, dus stellen ze onredelijke eisen, zoals het uitknippen en opsturen van EAN codes uit de verpakking. Als hun adminstratie vervolgens de inzendingen niet goed verwerkt, wordt je zomaar uitgesloten van hun actie. Een foto zou en kopie van de facuur zou mijn inziens meer dan voldoende moeten zijn, hiermee kunnen ze bepalen of het apparaat inderdaad van hen afkomstig is. Het is inderdaad erg flauw dat ze u alsnog uitsluiten van de actie, zeker omdat u de spullen op tijd ingestuurd heeft.

Ik heb onlangs hetzelfde ervaren met Samsung met hun gratis VR bij aankoop van een S8. Gelukkig was de actie nog niet afgelopen, dus kon ik alsnog een tweede maal de gevraagde foto van de EAN code opsturen maar klantvriendelijk is anders.

Het enige wat je eraan kan doen is nimmer meer een apparaat van hen kopen maar ja, je bent wel tevreden over de koffiemachine op zich dus of dat je veel verder helpt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is om te voorkomen dat mensen simpelweg bij de MediaMarkt een foto maken van een doos en dan doen alsof ze het product hebben gekocht. Of ze kopen het, maken foto's en gaan het product weer ruilen.

alexanderp
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:59

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door alexanderp »

Ik snap wel dat ze proberen te voorkomen dat mensen misbruik hiervan maken, maar een beetje openstellen voor een oplossing zou ik kunnen waarderen. Waar het me vooral ook om ging was dat ze ineens met een deadline komen van 20 januari die in geen enkele correspondentie eerder genoemd was.

Ik heb uiteindelijk een foto van de machine gemaakt, waarop duidelijk de streepjescode te lezen was + dat duidelijk was dat hij niet ineen winkel stond, maar gewoon bij mij in de keuken. Ik heb het er niet bij laten zitten en heb hun facebook volgespamt. Ik ben echt geen l*l op zich, maar als ik het gevoel heb dat ik ten onrechte wordt afgescheept, word ik wel een beetje pissig.

Uiteindelijk zijn ze een redelijke tijd later alsnog tot inkeer gekomen en hebben ze me toch nog een verwenpakket gestuurd. Vooral de koekjes waar je je tanden nog op breekt als ze al een minuut in de hete koffie gehangen hebben, waren geweldig #not De glazen waren wel cool. Ik heb daarna mijn reactie op Facebook wat aangepast, alleen jammer dat ze daar zelf om vroegen in het bericht dat ik ontving over dat ze na overleg besloten hadden me dan alsnog wel een pakket toe te kennen.

Maar goed, uiteindelijk is het goed gekomen. Sinds die tijd met acties meegedaan van BK, Samsung en Philips en nergens problemen en alles digitaal. Het kán wel. ;-)

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Speedy123 »

kweenie schreef:Dat is om te voorkomen dat mensen simpelweg bij de MediaMarkt een foto maken van een doos en dan doen alsof ze het product hebben gekocht. Of ze kopen het, maken foto's en gaan het product weer ruilen.
Hoeveel mensen zullen nu een product daadwerkelijk kopen in de winkel, thuis een foto maken van de EAN code het product daarna weer retouneren bij de winkel om vervolgens en actie te gaan claimen bij de importeur met de foto en de factuur?

Ik denk dat het wel mee valt. De meeste winkels registeren de retouren sowieso en als je tevaak een product terug stuurt en de koop ontbindt, willen ze geen zaken meer met je doen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Speedy123 schreef:
kweenie schreef:Dat is om te voorkomen dat mensen simpelweg bij de MediaMarkt een foto maken van een doos en dan doen alsof ze het product hebben gekocht. Of ze kopen het, maken foto's en gaan het product weer ruilen.
Hoeveel mensen zullen nu een product daadwerkelijk kopen in de winkel, thuis een foto maken van de EAN code het product daarna weer retouneren bij de winkel om vervolgens en actie te gaan claimen bij de importeur met de foto en de factuur?

Ik denk dat het wel mee valt. De meeste winkels registeren de retouren sowieso en als je tevaak een product terug stuurt en de koop ontbindt, willen ze geen zaken meer met je doen.
Dat gebeurd vaker dan je denkt toen ik nog bij Canon werkte kregen we met de cashback acties ook wel eens mensen die kochten het product deden mee aan de cashback en retourneerde het product. De volgende klant die het kocht kon geen gebruik meer maken van de cashback omdat het serie nummer als was geregistreerd.

Ik denk niet dat TS nog terug komt met een antwoord aangezien dit een post is van Feb

mokon
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:50

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door mokon »

Heeeee da’s toevallig.
DeLonghi had mijn opgestuurde originele streepjescode en aankoopfactuur ook niet ontvangen…
Kom op zeg, hoe vaak raakt er iets zoek met de post?
Zou het kunnen zijn dat DeLonghi ‘gewoon’ afwacht wie zich meldt na 4 weken?

Een slecht georganiseerde administratie is in 2020 geen excuus meer.
In mijn geval betreft het een cashback-actie op een aangeschaft koffieautomaat.
Deze actie liep van 14 november 2019 tot en met 12 januari 2020. Dit is 3 jaar na de actie genoemd in deze thread.
Bovendien heeft DeLonghi continu acties (zie delonghiclub.nl).

Het zou kunnen zijn dat de documenten wel ontvangen zijn, maar nooit in het computersysteem zijn ingevoerd.
Echter met de zin ‘de benodigde documenten tot op heden nog niet van u mogen ontvangen’ legt DeLonghi de fout bij Postnl en de consument. En niet bij henzelf. Niet zo chique van DeLonghi.
Overigens begrijp ik heel goed dat de procedure, zoals die gehanteerd wordt bij de acties, nodig is i.v.m. fraude.

Wat dubieus is bij de DeLonghi-acties, is dat tijdens de online registratie voor de actie, je schermen te zien krijgt voor het optioneel invullen van een review voor Kieskeurig.nl.
LET OP: dit registratieformulier bevat 4 pagina's. Je komt pas in aanmerking voor het cadeau, als je alle 4 de pagina's hebt doorlopen en het bedankbericht op je scherm verschijnt. Klik onderaan de pagina op 'volgende' om alle pagina's te doorlopen.
Note: op pagina 2 bieden wij de mogelijkheid om een review in te vullen. Het invullen van een review is niet verplicht maar wordt erg gewaardeerd. Hiermee help je anderen om de juiste keuze te maken voor een espressoapparaat.
En op pagina 2 staat:
Leuk dat je een review schrijft! Door het achterlaten van jouw eerlijke en goed onderbouwde mening over dit product, help je andere consumenten bij het maken van de juiste keuze! Daarnaast verloten we iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

Niet heel verrassend dus zijn op Kieskeurig.nl de vele positieve reviews (‘Ja, ik beveel dit product aan’) en weinig kritische opmerkingen (heerlijke koffie, lekker bakkie koffie, mooi design, wel een beetje zwaar).
Bijzonder geloofwaardig allemaal...not.
Dat DeLonghi belang hecht aan positieve feedback op internet blijkt ook uit bovenstaand verhaal. DeLonghi heeft gevraagd de negatieve reactie op Facebook aan te passen, nadat ze alsnog besloten had het actiepakket uit een soort coulance op te sturen, terwijl er helemaal voldaan was aan de voorwaarden.

Ik denk dat DeLonghi probeert wordt zo min mogelijk uit te keren bij acties. Immers het product heb je toch al gekocht. En wellicht heb je ze ook een goede review op Kieskeurig.nl gegeven…..

Ik heb inmiddels de cashback ontvangen.
Dit na het wederom toesturen van de documenten. Ditmaal per mail.
DeLonghi: ‘U ontvangt de € 100,- cashback zo spoedig mogelijk op het door u opgegeven rekeningnummer.’
Na 2 weken wachten vond ik dat 'zo spoedig mogelijk' wel verstreken was en heb DeLonghi wederom gemaild.
DeLonghi: ‘De cashback ontvangt u vermoedelijk binnen nu en twee weken terug op uw rekening.’
Exact(!) 2 weken later, 4 weken na mijn eerste mailcontact en 2 maanden na het (met de post) opsturen van de documenten, stond het bedrag op mijn rekening bijgeschreven.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Moneyman »

mokon schreef:
26 feb 2020 21:00
Heeeee da’s toevallig. DeLonghi had mijn opgestuurde originele streepjescode en aankoopfactuur ook niet ontvangen… Kom op zeg, hoe vaak raakt er iets zoek met de post?
Hoe vaak? Twee keer in de drie jaar, blijkbaar. Goh, wat toevallig...

Je doet wel heel veel moeite voor een al opgelost "probleem"...

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Binnen twee maanden je cashback, prima toch?

mokon
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:50

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door mokon »

Moneyman schreef:
27 feb 2020 13:45
mokon schreef:
26 feb 2020 21:00
Heeeee da’s toevallig. DeLonghi had mijn opgestuurde originele streepjescode en aankoopfactuur ook niet ontvangen… Kom op zeg, hoe vaak raakt er iets zoek met de post?
Hoe vaak? Twee keer in de drie jaar, blijkbaar. Goh, wat toevallig...

Je doet wel heel veel moeite voor een al opgelost "probleem"...

En jij doet wel heel veel moeite om reacties te plaatsen op allerlei berichtjes op dit forum: ruim 14.000 in 5 jaar tijd met een gemiddelde van 8 berichten per dag :lol:

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De'Longhi verwenpakket

Ongelezen bericht door Moneyman »

PietertjeTwee schreef:
28 feb 2020 20:32
Pak aan, Moneyman!
*zoekt naar de knock-out-smiley* :lol:

Gesloten