LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gratia
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2016 07:44

Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Gratia »

December 2015 kreeg ik een dinercadeau kaart.
helaas pas geactiveerd in december 2016.
Helaas blijkt de kaart slechts 1 jaar geldig .
2 weken na verloopdatum kan niet meer worden geactiveerd . Na mail website dinercadeau wees men mij op de algemene voorwaarden ! weg bon, weg geld van de schenker bon . Kan dit zomaar ? Ik kan wel een kortingsbon van 25% activeren op een van de aangesloten restaurants . Schandalig . sigaar uit eigen doos en zeker geen win/win situatie .
Laatst gewijzigd door Radar op 24 dec 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Staat er ergens op de bon iets over de data?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Gratia schreef:Kan dit zomaar ?
Blijkbaar wel. Als in de voorwaarden staat dat het ding een jaar na uitgifte geldig is, dan mag dat zeker. Dus ik ben benieuwd naar je antwoord op de vraag van Moneyman.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door BL2 »

Even op "Diner cadeaukaart verlopen" Googlen en je weet voldoende.

Veel cadeaukaarten zijn (zeer) beperkt geldig, en dit staat ook in vaak piepkleine lettertjes op de kaart.

Anderzijds, een jaar is een behoorlijke tijd (vanaf aanschaf) dus een keertje uit eten gaan zou geen probleem moeten zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een jaar is het minimum. Ik heb destijds een diner card cadeau gekregen van mijn werkgever. Als ik het me goed herinner stond hierover wel een melding op de kaart. Ik moest hiervoor de website bezoeken en het nummer opgegeven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Consuwijzer schrijft het volgende:

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op. En hoelang de bon geldig is. Er staat dan bijvoorbeeld: deze bon is geldig tot een jaar na de uitgiftedatum.

mh73

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vind in dit geval de geldigheid van een jaar best een heel redelijke termijn. Ergens in die 365 dagen moet je toch wel de gelegenheid hebben om een keer uit eten te gaan?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maar welke datum staat er nu op de cadeaukaart?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door olaf79 »

1 jaar is niet redelijk als de wet 5 jaar voorschrijft...
Laatst gewijzigd door Radar op 25 dec 2016 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

mh73

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door mh73 »

Als er ergens gezegd wordt 'ik vind' is dat een mening, geen conclusie. En volgens mij mag je die geven op een openbaar forum.

De website oogt zeer professioneel, ik kan me dus moeilijk voorstellen dat ze zich niet aan de regels houden. Bovendien geeft TS zelf geen duidelijkheid over een datum of iets dergelijks en is de klacht al zodanig dus niet gegrond zolang TS hier niet mee over de brug komt.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2016 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maar zonder dat we weten wat er op de cadeaukaart staat kunnen we geen conclusies trekken of hun beleid wettelijk is toegestaan of niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2016 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde berichten verwijderd

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Staat er ergens op de bon iets over de data?
Komt u maar dan :wink:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door alfatrion »


BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Staat er ergens op de bon iets over de data?
Komt u maar dan :wink:
Niet zo ongeduldig, veel mensen mogen vanuit hun geloof niet zo veel met de feestdagen.......

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:1 jaar is niet redelijk als de wet 5 jaar voorschrijft...
Dan is het nog altijd behoorlijk ondankbaar richting de gever. Zo van "O ja, die en die had ook nog een keer een cadeautje gegeven. Misschien moeten we daar maat 's wat mee gaan doen". "Nee, ik heb nu geen zin hoor, we kijken volgend jaar nog wel een keer"....

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door BL2 »

breien schreef:Misschien kwam de dinerbon wel uit het kerstpakket en en werkt TS bij een heel groot bedrijf, bijvoorbeeld een bank. Dan is de gever niet zo heel snel beledigd. (Hoewel dan zou ik juist oppassen omdat niemand bij de volgende reorganisatie aan de beurt wil zijn.) :wink:
GJvdZ schreef:...Dan is het nog altijd behoorlijk ondankbaar richting de gever. Zo van "O ja, die en die had ook nog een keer een cadeautje gegeven. Misschien moeten we daar maat 's wat mee gaan doen". "Nee, ik heb nu geen zin hoor, we kijken volgend jaar nog wel een keer"....
Tsja, bij gebrek aan terugkoppeling van de TS kunnen we natuurlijk om onze tijd te doden er van alles bij gaan verzinnen. Maar of iemand aan deze loze gedachtes wat heeft is even de vraag.

Ik zou zeggen, bekijk de voorwaardes en dat is één jaar geldig, zie ook hun website, en handel daar als ontvanger ook naar.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de topicstarter nog terug komt.

Behalve de datum vraag ik me ook af om welk bedrag het gaat. Het zal toch niet om vele honderden of duizenden euro's gaan. Niet dat dat voor het principe iets uitmaakt; het maakt alleen wat uit inzake de beslissing wel of geen verdere actie te ondernemen.

Maar aangezien er toch geen antwoord meer komt kan het topic gesloten worden. Of misschien zelfs verwijderd, want niemand kan hier iets mee denk ik.

Max888
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2018 11:17

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door Max888 »

De voorwaarden zijn nu wat duidelijker te vinden, maar ik vind het geen prettig idee dat de geldigheid kan verlopen. Zo heb ik al meerdere malen een kaart ontvangen waar ik te laat achter kwam dat het verlopen was. In totaal meer dan €100,= . Persoonlijk zal ik daarom nooit een Diner cadeau kaart aan iemand schenken. Ik heb nu een kaart die ik deze maand nog moet verzilveren en dus noodgewongen moet opmaken, zo voel ik het althans.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Diner cadeaukaart slechts 1 jaar geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

De voorwaarden zijn nu wat duidelijker te vinden, maar ik vind het geen prettig idee dat de geldigheid kan verlopen.

Zelfs gulden en euro biljetten hebben een beperkte geldigheidsduur, dus waarom deze (vermalijde) kado kaarten niet?

Zo heb ik al meerdere malen een kaart ontvangen waar ik te laat achter kwam dat het verlopen was. In totaal meer dan €100,= .

Dit heeft u natuurlijk ook tegen de goedwillende schenkers verteld, die nu de verkoper van die kaarten 100 euro kado gegeven hebben? Vast wel.

Persoonlijk zal ik daarom nooit een Diner cadeau kaart aan iemand schenken.

Ik geef niemand een kadokaart, wel biljetten van de Nederlansche Bank.

Ik heb nu een kaart die ik deze maand nog moet verzilveren en dus noodgewongen moet opmaken, zo voel ik het althans.

Noodgedwongen nog wel? Dus u moet "voor straf" uit eten gaan? Dit noem ik een luxe probleem.

Gesloten