LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dure sms’jes bij Kadasterdata

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
joegro
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 22:22

Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door joegro »

"Kadasterdata" maakt momenteel (maart 2020) op TV veel reclame omtrent de WOZ-waarde van je huis. Door je postcode naar een bepaald nummer te SMS-en zou je "gratis" informatie krijgen over je WOZ en of deze wellicht te hoog is. Nergens wordt iets gezegd over het feit dat je een aantal, fors betaalde, SMS berichten krijgt met info.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat is hun verdienmodel. Ze kunnen helemaal niet aangeven of de woz waarde te hoog is, want die wordt bepaald door de gemeenten. Op https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp kan iedereen zien wat zijn woz waarde is, de verhoging tov van vorig jaar en vergelijken met de buren.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door Redfloor »

Waarom zou een commercieel bedrijf jou gratis info geven? Daar zou toch een bijzonder slecht verdienmodel zijn... Gevalletje 'als het te mooi klinkt om waar te zijn'.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door berndv »

Heb even een plaatje geleend van het forum van de consumentenbond, hier stond een keurig screenshot van een vorige reclamecampagne van ditzelfde bedrijf. Geen idee of de huidige reclamecampagne hetzelfde is als de vorige. Bij de vorige was naast de klacht over het (zogenaamd) niet melden van de kosten ook dat er misleiding zat omdat mensen konden denken dat het een officiele dienst van het kadaster is.
https://uploads-eu-west-1.insided.com/c ... 9eb6d8.png
Ik ken de reclame zelf niet, maar als de in de afbeelding getoonde info dit jaar niet meer in de commercial zit, heeft ts een punt. Anders is het gewoon beter opletten.

https://community.consumentenbond.nl/wo ... data-18232

R Troost
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2020 14:36

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door R Troost »

Ik wil langs deze weg ook een slechte ervaring delen met Kadasterdata.
Ik heb 14,95 euro betaald voor WOZ waarde en de koopsom van een huis.
Daarna kreeg ik bericht dat er geen koopsom beschikbaar was van dit huis (omdat eerste eigenaar er nog woont) en ik kreeg een niet kloppende WOZ waarde.
Ik voel me erg bekocht dat ik daar 14,95 euro voor betaald heb.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door berndv »

R Troost schreef:
26 jul 2020 14:47
Ik heb 14,95 euro betaald voor WOZ waarde en de koopsom van een huis.
woz is gewoon gratis in te zien, waarom iemand daar geld voor wil betalen snap ik niet echt. En als ik op hun site zo lees, geven ze ook keurig aan wat de uitzonderingsgevallen zijn wanneer er geen koopsom kan worden weergegeven, als het goed is heeft u wel de koopsomwaarde van de grond gekregen, dat geven ze tenminste aan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dure sms’jes bij Kadasterdata

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik kocht een slooppand met grond.

Nu een nieuwe woning neer gezet..
Hoe vind je dan WOZ waarde?

Deze firma is dure doorverkoper met TV reclame en bedankt voor het zo steunen van NPO 1, 2 en 3.
De waarde geven ze gratis, de SMS niet.... binnen mazen wetgeving helaas.

En als ik mijn WOZ opvraag, krijg ik niets als Belg!

Gesloten