LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma Klacht

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Barry1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 12:50

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Barry1980 »

goedemiddag,

ik kwam op een forum andere mensen met dezelfde problemen met deze maatschappij. 1 vrouw had een 06 nummer gekregen van een medewerker die onze klachten wel serieus nam en haar contract is beeindigd zonder betalingsverplichting. ik heb zojuist het nummer gebeld en ook mij is toegezegd dat mijn contract word ontbonden. hierbij het nummer en succes 0620398908



ik wacht met spanning de bevestiging van de beeindiging af

Barry1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 12:50

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Barry1980 »

goedemiddag,

ik kwam op een forum andere mensen met dezelfde problemen met deze maatschappij. 1 vrouw had een 06 nummer gekregen van een medewerker die onze klachten wel serieus nam en haar contract is beeindigd zonder betalingsverplichting. ik heb zojuist het nummer gebeld en ook mij is toegezegd dat mijn contract word ontbonden. hierbij het nummer en succes 0620398908



ik wacht met spanning de bevestiging van de beeindiging af

Barry1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 12:50

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Barry1980 »

goedemiddag,

gisteren de bevestiging dat mijn abonnement is beeindigd en dat alles gecrediteerd word. dus het 06-nummer werkt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Barry1980 schreef:goedemiddag,

gisteren de bevestiging dat mijn abonnement is beeindigd en dat alles gecrediteerd word. dus het 06-nummer werkt
Mondeling of op papier?

Barry1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 12:50

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Barry1980 »

heb per email een bevestiging gehad. en vandaag geconstateerd dat het dossier bij de deurwaarder is gesloten en dat de schriftelijke bevestiging hiervan onderweg is.

het heeft dus geholpen

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door pakora »

:lol: De incasso schreef dat ik nog 5 jaar te boek blijf staan om te betalen! dIE ZIJN GEK ZEKER?
Ik betaal helemaal niets en ben die editie enigma meer dan spuugzat.
Ik verspreid ook tegen iedereen wat voor een bedriegers het zijn.
Ze mogen me op levenslang zetten want er komt zonder rechtelijk bevel geen cent los bij mij. :lol:

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik ben een poos niet meer op dit forum geweest, mijn excuses.

Nu ben ik degene die het bericht gepost heeft in het begin, en er fel tegenin gegaan was niet te betalen omdat ik geen contract afgesloten had. En de tijdschriften terug bleef sturen. En ondanks dat ik brieven kreeg van incasso Jansen en Jansen, ben ik gelijk gaan bellen mijn situatie uitgelegd.

En tot op de dag van vandaag niks meer over Editie Enigma te horen gekregen.

Mensen succes en de aanhouder wint.

johanna075
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2011 13:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door johanna075 »

Ja hoor, weer een slachtoffer.
Vandaag kreeg ik via de post het blad editieenigma. Brief erbij, ingesealed. Blad opengemaakt, zit ook ik aan een halfjaarabonnement vast, omdat het proefexemplaar zo goed bevallen was....
Voor zover ik weet heb ik nooit ingestemd met een proefexemplaar, en voor zover ik weet heb ik nooit een proefexemplaar gekregen...
Gelijk gebeld, maar natuurlijk niet thuis.
Gelijk gemaild, dat ik geen proefexemplaar heb gehad, geen abonnement wil, en dus zonder dat we een abonnement zijn aangegaan, dit ook weer opzeg.

Hoop dat ik er hiermee vanaf ben, en niet in de molen kom, van de langste adem....

Wat een vervelende praktijken zeg.

Ans Bakker

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Ans -

mail ze nog eens - dat je het niet op prijs stelt op frauduleuze wijze een abonnement toegestopt te krijgen.

Meld dat ze 2 dagen hebben te bevestigen dat al je gegevens uit hun systeem is verwijderd, en dat ze geen kosten in rekening zullen brengen, anders volgt aangifte wegens fraude met jouw gegevens.

Check ook gelijk je bank, of ze kosten hebben geincasseerd voor dat nooit verzonden proefblaadje.

johanna075
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2011 13:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door johanna075 »

Dank je guardian,

Ik heb ze wederom gemaild, met jou tips. Voor zover ik kan zien hebben ze niets van mijn rekening gehaald, kan me ook niet voorstellen dat ik ooit mijn rekeningnummer heb gegeven, echter zo kan ik me ook niet voorstellen dat ik ooit ja tegen het gratis proefexemplaar heb gezegd.... Maar ja, ze hebben zo vaak gebeld, dat ik misschien best een keer gezegd heb, van stuur dan maar....

Wat me wel puzzeled, is dat zo een bedrijf nog kan bestaan?

Nogmaals dank voor je tips. Ik houd iedereen op de hoogte

haaika
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2012 13:27

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door haaika »

Ook ik zat opeens aan een abonnement van editie enigma vast, terwijl ik geen proefexemplaar heb ontvangen.
Mails mbt de daaropvolgende factuur werden niet door de klantenservice inhoudelijk gelezen, ik kreeg een standaars mail terug en daarna ook per post een herinnering. Ik ben eens verder gaan googlen en vond een mobiel nummer. Ik heb deze gebeld, in 1e instantie werd er niet opgenomen, maar even later werd ik zomaar teruggebeld door een erg vriendelijke meneer, Dat kon nooit de persoon achter Calatus BV zijn dacht ik, maar bleek toch wel het geval.
Na mijn verhaal te hebben gedaan, heeft hij mij uit het bestand verwijderd en ik zou geen factuur meer ontvangen. Ik heb daar zelfs een bevestiging via de mail van ontvangen. Dus, bel 06-20398908 en u bent er zo vanaf!!!

In ieder geval NOOIT betalen, het is pure oplichterij!

Marjolein000
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 12:50

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Marjolein000 »

Ook ik ben opgelicht door editie enigma. Ik heb ooit iemand aan de telefoon gehad van een callcenter met de vraag of ik een gratis proefexemplaar wilde ontvangen. Ik was niet echt geinteresseerd, maar dat mens bleef maar doorgaan en ik dacht het is toch gratis dus dan ben ik in ieder geval van dit gesprek af.

Ik heb nooit een proefexemplaar ontvangen, nooit enig ander exemplaar ontvangen, maar krijg wel een factuur of ik even 65 euro wil overmaken. Dus ik denk, dat regel ik wel even want dat heb ik nooit afgesloten. Nu moet ik ineens met schriftelijke bewijzen komen om aan te tonen dat ik het daadwerkelijk heb opgezegd. Die heb ik niet want ik heb nooit iets afgesloten. Dus ik bel op naar de klantenservice a 30 cent per minuut! :shock: En krijg daar een of andere troela aan de telefoon die me doodleuk verteld dat tenzij ik met bewijzen kom, ik dit bedrag moet betalen. Ik was zo ongekend boos dat ik behoorlijk te keer ben gegaan tegen dat mens (niet netjes, maar ja dat is oplichting volgens mij ook niet) Mijn vriend belde op en legde nogmaals het verhaal uit en mevrouw kon wel coulant zijn en 30 euro er vanaf halen en dan meteen het abonnement stopzetten. Ja daag! Dan betaal ik nog steeds 30 euro aan die oplichters met hun eenzijdige contracten, dus ben gaan googlen en vond allerlei sites met klachten over editie enigma en hun oplichtingspraktijken. Daar heb ik ze een mail overgestuurd met daarin dat ik nooit maar dan ook echt nooit ga betalen. Ben nu in afwachting van antwoord.... ben benieuwd!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Marjolein - maar kunnen zij WEL bewijzen dat je een abbonnement hebt dan??

Daar begint het mee.

brew1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2012 16:35

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door brew1 »

Onbegrijpelijk dat dit bedrijf nog bestaat :shock: , ook ik heb me laten indoctrineren,via een telefonische verkoop van Enigma (catalatus) puzzel magazine. Ik ben accoord gegaan met de voor waarden. Daar heb ik me ook strikt aangehouden, Nu heb ik al 20 x via mail, aangetekend, telefonisch, kenbaar gemaakt dat ik geen behoefte heb aan hun magazien en op tijd heb opgezegd. Volgens hun is dat niet waar. Op zich maakt dat niet uit, er is geen mondelinge noch een schriftelijke overeenkomst afgesloten.

Nu hebben ze mij in gebreke gesteld en sturen ze het incassoburo op me af, het blijft contine bij dreigen, intimideren, en indoctrineren. Nu ben ik daar niet gevoelog voor. dus ik ben er klaar voor. Mijn dossier ligt ook klaar. Laar incasso buro Jansen en jansen maar komen. Het gaat mij al lang niet meer om die € 68.50 (inmiddels volgens hun opgelopen tot € 120 of zo.......lekker boeiend. Dit moet stoppen!!!!!!!! :mrgreen:

brew1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2012 16:35

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door brew1 »

Beste mensen, laat je niet afschrikken.
zij moeten een schriftelijk of mondeling bewijs hebben van de overeenkomst, niet een of andere tape waarin gemompeld wordt dat we het eens zijn m et de voor waarden. Laat je niet afschrikken.

ik hen nooit niets betaald, en zij hebben de zaak latengaan, als ik je moet helpen. graag. mail me dan
[email protected]

svenensofie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2013 16:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door svenensofie »

Ook ik ben er in gestonken. Duidelijk naar de voorwaarden gevraagd, gezegd dat ik niet van plan ben abonnee te worden. Echter nooit een proefexemplaar ontvangen. Was het ook helemaal vergeten, tot ik 2 weken geleden een blad kreeg en een factuur per mail. Huh?? Gelijk gemaild dat ik geen abonnee ben en nooit een proefexemplaar heb ontvangen. Nu krijg ik continue zo'n standaardbrief dat ze het vervelend vinden blablabla en vervolgen dekken ze zich in met; we hebben de voorwaarden duidelijk genoemd in het telefoongesprek, en in de bevestigingsmail (gelezen door u op 26-11 om 12.33 huh? staat mij niets van bij en zoiets zou ik toch bewaren lijkt mij) en ook nog in de brief bij het proefexemplaar (grrr die heb ik NIET gehad). En uw naam staat op onze distrubitielijst (nou en wat zegt dat!?..) We hopen dat uw klacht hiermee is opgelost en u de factuur betaalt bla bla bla... En wat ik ook terugmail ik krijg deze brief gewoon nog een keer. Als ik "koe" in mijn reactiemail zou zetten sturen ze hem weer denk ik. Oja ik heb ook een stukje van de geluidstape gehad. En heb nu al paar keer om hele tape gevraagd maar daar krijg ik geen reactie op. Tja en de bewijslast moet ik zelf aandragen. Welke bewijstlast? Het proefexemplaar, de mail die ik niet heb... Het kost mij alleen maar energie en tijd. Ik ga niet meer reageren en van die J&J ben ik niet bang! En betalen doe ik al helemaal niet!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

svenensofie schreef:Tja en de bewijslast moet ik zelf aandragen. Welke bewijstlast? Het proefexemplaar, de mail die ik niet heb... Het kost mij alleen maar energie en tijd. Ik ga niet meer reageren en van die J&J ben ik niet bang! En betalen doe ik al helemaal niet!
Wie eist, bewijst - dus zij zullen inderdaad moeten aantonen dat jij a) volledig toestemming hebt gegeven, en b) zij niet de voicelog hebben gemanipuleerd.

Het feit dat ze slechts een deeltje van het gesprek hebben afgegeven doet mij vermoeden dat ze bijna alleen maar "ja" en uw adres hebben opgenomen.

Misschien kan je met deze link over voicelogs wel iets:
http://blog.iusmentis.com/2008/03/10/ov ... -voicelog/

Alida66
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2013 09:43

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Alida66 »

Ik zag dat er ook al een lijn is van 18 bladzijden over Enigma! Klacht indienen bij CONSUWIJZER!

melaniedreef
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2013 17:21

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door melaniedreef »

Een aantal weken geleden werd ik gebeld. Op dat moment had ik geen tijd, dus belde ze de volgende dag terug. Mijn moeder nam op en er werd haar verteld dat ik, haar dochter, mee had gedaan aan een enquete en dat ze mij nu een gratis puzzelboek toe wilde zenden. Ook nu hadden we haast dus kapte mijn moeder het gesprek af en weer belde zij een aantal dagen later terug. Ik nam niet op, maar ze zette door en belde me de dagen daarna nog een aantal keren. Opnieuw kreeg ik het verhaal dat ik mee had gedaan aan een enquete en dat zij mij via deze enquete een gratis puzzelboek wilde toesturen.
Om van hen af te zijn en een gratis puzzelboek altijd leuk is ben ik hier toen mee ingestemd. Het gesprek werd zelfs dubbel gevoerd en de 2e keer zogenaamd opgenomen: Ik zat nergens aan vast en kreeg gewoon een gratis puzzelboek.
Na dit telefoongesprek heb ik nooit meer gedacht aan dit belletje.
Echter, vorige week, kreeg ik ineens een puzzelboek met daarbij een factuur van 71,68. Of ik deze even voor 1-07 wilde overmaken, omdat zij hadden vernomen dat het gratis proefexemplaar mij zo goed bevallen was. Proefexemplaar? Die had ik nooit ontvangen.
Ik heb het nummer gebeld die op deze factuur stond en mijn verhaal gedaan. Kregen toen te horen dat ik een mailtje gehad zou moeten hebben waarin stond dat als ik die niet binnen 2 weken zou beantwoorden, ik automatisch vast zat aan een abbonement.
Ook van dit mailtje kan ik mij niets herinneren, heb mijn spambox én al mijn verwijderde berichten teruggehaald maar ook hierin kon ik dit mailtje niet terugvinden..
Waarschijnlijk zijn zij zo slim geweest deze als spam te versturen. Weinig mensen lezen de spammail sowieso al, en bij veel mensen leegt de spam zichzelf. Zo ook bij mij.

Ik ben 18 jaar en 72 euro is voor mij extreem veel geld. Ik vind het belachelijk dat het moet kunnen dat ze je mailen en wanneer je je mail NIET leest je meteen ergens aan vast zit..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik ben 18 jaar en 72 euro is voor mij extreem veel geld. Ik vind het belachelijk dat het moet kunnen dat ze je mailen en wanneer je je mail NIET leest je meteen ergens aan vast zit.

Natuurlijk zit je er niet aan vast. Hoe oud je bent en wat het bedrag is, doet er niet doe. Of zou je het wel zo maar zonder meer betalen als je 28 zou zijn?
Hoe had je überhaupt kunnen weten dat je een mail zou moeten krijgen?

Leest dit topic maar even door ( en soortgelijke over gratis proefzendingen) dan kom je wel tegen wat je rechten zijn.
Succes.

Gesloten