LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets winnen bij Becel ??

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Lalalaaaa
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2011 12:12

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Lalalaaaa »

Frankjj01 schreef:Leuk hoor al die mensen die beweren een fiets te hebben gewonnen.
Vooral omdat er gezegd wordt dat ze dit op 2 mei gedaan hebben.

Ik heb een mail in mijn mailbox bvan Becel dat op 2 mei de site voor de actie eruit lag en dus niet berieikbaar was !!!!!!!

Dus ......... hoe kan je dan op 2 mei winnen ??????

Toevallig werkzaam bij.....

Wat al eerder geschreven is.... ik vind er een rare baklucht aanzitten !!!!
Dan moet je misschien je neus eens na laten kijken...
Als je mijn overige posts bekeken had, zou je daarin gezien hebben dat ik wel degelijk de waarheid spreek. Tenzij je denkt dat ik niets beters te doen heb en er plezier uit haal om hier een verhaal op te hangen dat ik gewonnen heb en dit vervolgens te onderbouwen met een printscreen en waardebon (die ik dan dus blijkbaar zelf in elkaar geknutseld heb ofzo?!)
Misschien toch eens verder kijken dan je neus lang is...

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Zeg bijdehandje !
Mijn neus laten nakijken ????
Voor een mail lezen, heb je ogen nodig, of gaat dat je intelligentieniveau te boven !

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door TonGr »

Wat al eerder geschreven is.... ik vind er een rare baklucht aanzitten !!!!
Zeg bijdehandje !
Mijn neus laten nakijken ????
Voor een mail lezen, heb je ogen nodig, of gaat dat je intelligentieniveau te boven !
En om een baklucht te ruiken je neus :lol:

Lalalaaaa
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2011 12:12

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Lalalaaaa »

Dank je Ton, die bedoelde ik inderdaad! Beetje een flauwe opmerking natuurlijk, ik ben de eerste om dat toe te geven. :lol:

Ik snap dat je het heel jammer vindt dat de actie voor jou niet vlekkeloos is verlopen. En dat mijn verhaal en het verhaal van Becel elkaar tegenspreken is ook vreemd (waarom denk je trouwens dat ik bij Becel werk, dan zou ik hun verhaal toch juist bevestigen?). Wat ik denk is dat Becel geantwoord heeft dat er een tweedaagse storing was, omdat dit voor hen het makkelijkste antwoord is. Als ze zouden zeggen: 'sorry meneer, maar wat vreemd zeg. Bij u en een aantal anderen werk de site niet, terwijl deze het bij sommige andere mensen wel doet! Erg vervelend en wij hebben geen idee hoe dit komt.' Dat zou toch een heel raar antwoord zijn? Wat niet weet wat niet deert, zullen ze denken.

Om je alvast voor te zijn, deze reactie heeft niets te maken met mijn intelligentieniveau. Daar is namelijk niets mis mee :)
Mijn vorige post had ook wel wat netter gekund, ik ben de eerste om dat te beamen. Maar ik vind dat je jezelf wel een beetje laat kennen met die laatste opmerking. Ik snap dat je gefrustreerd/geïrriteerd bent of mij niet gelooft. Dat moet je zelf weten. Maar laat mijn intellect daar alsjeblieft buiten.

Ontwerp-Ster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2011 12:18

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Ontwerp-Ster »

Met het gevaar dat alle cynische mensen dit bericht weer als een bericht met een bakluchtje gaan zien, wilde ik toch ook nog even reageren.

Mijn moeder las dit forum en dacht dat ik Lalalaaa was, haar verhaal lijkt namelijk best op die van mij. Heb het forum gelezen en lees net als Lalalaa een hoop dingen die mij niet bekend zijn.

Ook ik had van mijn moeder een actiecode gekregen (die willen namelijk liever niet de persoonlijke gegevens uitgeven en daarom krijg ik alle acties om mee te doen... en dat zijn er een hoop!). Ik heb hem donderdag 5 mei om 17:00 uur ingevoerd. Ik zat op mijn werk en was bezig om mijn tas in te pakken om naar huis te gaan. Ik kwam het folie met de actie code tegen en dacht, owja die moet ik nog even invullen. Toen ik netjes (en zonder problemen) alles had ingevuld, bleek ik een winnaar te zijn. Het duurde wel een volle minuut dat het kwartje was gevallen, want ik win nooit wat.

Na alle hoeken van het scherm te hebben onderzocht naar het addertje, bleek het toch echt zo te zijn. Ook ik heb een geplastificeerde waardebon gekregen van Becel en heb mijn fiets anderhalve week geleden besteld bij All Bikes hier in Rotterdam. Jammer genoeg heb ik nog geen bericht ontvangen dat hij rijklaar op mij staat te wachten, maar ik verwacht dat dat elk moment kan gebeuren. Zij meldden mij dat het inderdaad 1 tot 2 weken ging duren.

Ik snap dat heel veel mensen teleurgesteld zijn en ook de praktijken om in de winkel de code al te checken vind ik behoorlijk sneu, maar ieder zijn ding. Mijn moeder gebruikt altijd Becel, dus ik heb sinds die tijd nog 4 keer een code ingevoerd, voor iemand anders (want je mag maar 1 fiets winnen per gezin) en ook daar ondervond ik geen problemen. Er zijn hier blijkbaar niet veel mensen met een duur internetabonnement (om stiekum codes te checken) hier in Rotterdam bij de Bas van der Heijden hahaha.

Om de eerder baklucht-aantijgingen voor te zijn.... ja ook ik ben speciaal hiervoor geregistreerd om het positieve geluid te laten horen.

Groeten Ontwerp-Ster

PS: ik ben nu niet thuis (zit achter de PC van mijn ouders), maar voor de ongelovigen, ik heb ook een screenshot en een foto dat ik de check heb ontvangen en binnenkort (daar ben ik heilig van overtuigd) een foto van mij en mijn Becel fiets die ik als bewijs kan posten in dien nodig.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door shaibah »

@ ontwerpster,

Van harte gefeliciteerd met het winnen van één van de fietsen, sceptici vind je overal, evenals ongelovigen.

Geniet van je aanwinst straks, en veel fijne kilometers.

Van mij hoeft dat bewijs niet hoor, ik geloof je op je woord.

B.Cel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2011 13:15

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door B.Cel »

Op http://actie.becel.nl/ kun je nog steeds meedoen. Maar toch zijn de winaars al bekend op http://www.becel.nl. En de gelukkige winnaars? Die kwamen zo te zien uit de naamgenerator. Een paar voorbeelden:

Jose uit Eindhoven
Jose uit Venlo
Jose uit Venray
Jose uit Vlodrop
Linda uit Didam
Linda uit Eindhoven
Linda uit Fijnaart
Linda uit Houten
Mevr. A. uit Barendrecht
Mevr. A. uit Berkel en rodenrijs
Mevr. A. uit Beuningen
Mevr. A. uit Hilversum
Mevr. W.C. uit Budel
Mevr. W.C. uit Sint-Michielsgestel

Enzovoort. Fijn dat mevrouw wc ook in de prijzen viel!
Zij vond geen luchtje aan deze actie zitten.

Antwoord op mijn onderbouwde mails aan Unilever en Becel zal ik geheid nooit meer krijgen. De beloofde "2 werkdagen" is al heel ruim 2 weken.

Wel een slimme actie: als we Nederland hartkloppingen veroorzaken, kunnen ze aan de Becel om het volgens weer op pijl te brengen. En dat Becel werkt is even geloofwaardig als deze hele actie.

Dan doe ik nu een flinke scheut Omega 3 in mijn bierglas!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alleen Jose's, Linda's en mevrouw A's winnen dus en ohja
de mevrouwen WC's niet te vergeten.

Ontwerp-Ster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2011 12:18

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Ontwerp-Ster »

En dus Esther op 5 mei te Rotterdam ook! (had nog niet gezien dat ze de winnaars online hadden gezet)

Ik heb mijn fiets gisteren opgehaald, dus voor mij is deze actie absoluut geen sprookje :)

Groetjes Ontwerp-Ster

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Ook ik wil hierbij alle Jose,s en Linda's en niet te vergeten de WC's ook feliciteren.

Ik feliciteer mezelf met het feit dat ik Becel voortaan heeeeel erg links ga laten leggen !

PFFFfffff.. wat ruik ik nou toch steeds ???? Lijkt wel een baklucht !!
Of is het nou Becel gebakken lucht ?!?!?!?

Lalalaaaa
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2011 12:12

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Lalalaaaa »

En op 2 mei Marjolein uit Oud Gastel :)
Gefeliciteerd met je fiets Ontwerp-Ster! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben! (en ik moet zeggen dat ik steeds als ik een stukje fiets denk aan de zure reacties van mensen in dit topic en dan héél hard moet lachen :lol: )

Ontwerp-Ster
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2011 12:18

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Ontwerp-Ster »

@ Lalalaaa:

Jij natuurlijk ook gefeliciteerd en een hoop lachwekkende kilometers :lol:

Ik moet ook bekennen dat ik een flink aantal keren intern heb gelachen om de bizar negatieve en achterdochtige reacties. Dat je teleurgesteld bent dat je iets niet wint, oke. Dat je iet wat boos kunt zijn als het niet lukt door een technisch mankement, snap ik ook. Maar ik wist niet dat het zo erg kan zijn. Ik denk dan bij mezelf, wie positief doet...(ik weet dat het eigenlijk "goed" in dit gezegde moet zijn, voor de taalkundige onder ons!) ... wie positief ontmoet :)

Reiziger01
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08

Re: Fiets winnen bij Becel ??

Ongelezen bericht door Reiziger01 »

Het is al even geleden dat dit topic begon maar wellicht toch handig om op te merken:
Dit soort acties zijn nooit wat het lijkt, de code is namelijk niets anders dan een middel om (éénmalig) aan de actie deel te kunnen nemen. Aan de code zelf is geen winnaar verbonden.

Het werkt als volgt:
Vooraf zijn door een notaris tijden getrokken waarop de prijs valt. Degene die op dat moment zijn of haar code invoert is de winnaar, welke code dat is is niet relevant, de enige voorwaarde is dat deze niet reeds gebruikt is, verder zijn ze volkomen willekeurig en zonder betekenis.

Het is een vrij veel voorkomend begrip binnen de marketing en heet een sweepstake http://nl.wikipedia.org/wiki/Sweepstake

Een ander bekent voorbeeld is de bekende poster voor het raam "hang onze poster op en als we langsrijden en hem zien wint u..". Ze doen het voorkomen of ze willekeurig kriskras het hele land door rijden maar in feite rijden ze direct naar meneer en mevrouw X op adres X in plaats X, die hebben ze namelijk vooraf al getrokken. En als die geen poster hebben hangen blijven ze net zolang adressen die vooraf getrokken zijn afrijden tot er ergens een poster hangt.

Eerlijk? nou ja in ieder geval wel bedenkelijk.
Maar we hebben het niet geheel aan de bedrijven te danken (alhoewel het hun kosten aardig drukt) maar ook aan de befaamde Nederlandse regeltjes. Het is namelijk wettelijk verboden om (ter promotie) een loterij te organiseren en dat is wat winnen op basis van cijfers is.

Gesloten