LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
marc1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2012 15:05

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door marc1970 »

dank u wel voor de reaktie,

dus u raad mij aan, om geen contact op te nemen met incasso buro Alektum, en verder afwachten wat er gebeurt.

Ik dacht kan ze dinsdag bellen en zeggen dat ik niets van dat bedrijf flexifront afweet, niet van aanmaningen om te betalen, geen telefonisch contact met hun heb gehad, en zeker geen pakketje of iets heb besteld.

ik verneem graag meerdere reakties van gedupeerde of u raad aan mij,

nogmaals veel dank

marc1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2012 15:05

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door marc1970 »

Goedemorgen,

ook ik ben dus slachtoffer van courlux en alektum.

ik kreeg een brief van alektum waarin staat:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw adresgegevens geverifieerd en ondanks telefonische, als ook schriftelijke acties onzerzijds hebben wij tot op heden geen betaling noch enige reaktie ontvangen.

KENNELIJK ZIJN ER ANDERE MAATREGELEN NODIG OM U TOT BETALING TE DWINGEN.

Is dit een bedreiging???????????

Ik heb nooit wat ontvangen van dit bedrijf, ik ken ze niet eens, nu een brief dus met bovenstaand bericht en als ik niet betaal ze gerechtelijke stappen gaan ondernemen, ik heb forum gelezen en ben ook niet van plan om te betalen, is het raadzaam om ze te bellen, ze van dit forum op de hoogte te stellen en ze duidelijk te maken dat ik officiele papieren wil, met mijn bestelling, levering, en dat ik dus echt niet ga betalen, ik ben van plan de politie hierover in te lichten,

hoop op wijze tips van jullie, en of er nog meer mensen in 2012 zijn die zo brief hebben ontvangen,

dank u wel

MAXIEM

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marc1970

Als je geen overeenkomst met hen hebt afgesloten, dan is het handig om nu wel even een briefje te schrijven. Dat hoeft in elk geval nog geen aangetekende brief te zijn. Nodig hen in die brief uit om per omgaande met een wettig (dus getekend) bewijs te komen, dat je wél een overeenkomst met hen hebt afgesloten. Zet in die brief NIET dat je nooit wat hebt ontvangen van hen en zet geen handtekening onder die brief maar wel je adres en je naam. Het is zeer onverstandig om telefonisch kontakt op te nemen met hen. Er zijn (zoals algemeen bekend) bedrijven in dit land die met jouw woordje "ja" een voicelog in elkaar knippen en plakken, die niet van echt te onderscheiden is en er zijn (zoals ook algemeen bekend) ook nog steeds bedrijven in Nederland, die middels creatief knippen en plakken een niet van echt te onderscheiden overeenkomst in elkaar fröbelen met jouw "originele" handtekening er op.

Sukses, Maxiem.

Note: bewaar wel een kopie van de brief.

marc1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2012 15:05

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door marc1970 »

Dank je wel voor je reaktie,

kan een mail ook, of is een brief verstandiger,

wacht op uw antwoord

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ marc,

mail kan ook, of een fax.
Als je maar een bewijs van aflevering hebt.

Je kan trouwens de regel 'kennelijk..etc.' wel degelijk als bedreiging opvatten.
Het komt op mij over van 'betalen want anders komen we effe langs'.

Succes.

MAXIEM

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marc1970

Ik zou niet mailen en ook niet faxen. Een gewone brief lijkt me het meest aangewezen. Het enige wat zij nu weten van jou, is je naam en jouw adres en dat kan het beste zo blijven.

Maxiem.

marc1970
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2012 15:05

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door marc1970 »

@ Maxim,

dank je wel voor de tip,

ik heb een brief geschreven en niet gemaild, ten eerste hun zeggen dat ze mijn gegevens hebben geverivieerd, dus ik heb de gegevens gevraagd die ze hebben, mijn naam klopt al niet, en heb gevraagd om de stukken voorzien van mijn handtekening, ten tweede ga ik toch morgen aangifte doen van oplichting en bedreiging.
want de zin, kennelijk zijn er andere maatregelen nodig om u te dwingen tot betaling komt mij dreigend over.

ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de feed back

Cath5
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2012 12:28

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door Cath5 »

Mark1970

Allereerst moet jewel contact opnemen met het incassoburo.
Doe je verhaal, en dan word er aan u gevraagt om een mail te sturen en ook hetzelfde omdaarin je verhaal te doen.
Vaak gebeurd het dat je er niets meer van hoort, maar die gaan er wel achteraan, doe wel rustig aan, want als je de boel al opfockt en je hebt een grote mond dan bereik je weinig, snap je?

Maar je moet ten alle tijde altijd wel reageren, want laat je niets horen, dan onderneemt dat incasso buro zeker stappen, snap je?

Ik wens u heel veel succes, maar ga wel door en laat je niet kennen, want ze horen ook wel aan u of je eerlijk bent hoor ja of nee.
Blijf reageren, het is zeker de moeite waard.

nogmaals heel veel succes
gr van Cath5

peetlon
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2012 16:40

Re: Flexifront voldoet niet aan haar leveringsverplichting

Ongelezen bericht door peetlon »

Wij kregen in oktober met `courlux internationaal” te maken. Het betrof een herinnering via de mail van een reeds eerder verzonden nota inzake “een scheermesje Flexifront ????ad. €3,95 ? die destijds door ons zou zijn aangevraagd en verstuurd zou zijn in de periode dat wij op vakantie waren (knap). Wij weten van niets, hebben ook naar ons weten geen scheermesje besteld (die hebben we trouwens al voldoende) en tevens is er ook nooit een scheermesje via de post ontvangen door ons?
Wij hadden direct het gevoel dat er iets niet klopte en dat het waarschijnlijk een instantie was die geld tracht binnen te halen (fake-orders). Wij hebben dan ook via de mail aangegeven dat wij niet overgaan tot betaling, wegens 1 het niet bestellen van het scheermesje, 2. Het dan ook niet te hebben ontvangen 3. Tevens hebben wij de vraag gesteld , hoe zij aan onze gegevens en email komen?. Wij hebben daarop geen enkele reactie mogen krijgen. Eergisteren hebben wij via het incasso bureau Alkum een aanschrijving gehad dat wij inmiddels €54, 95 moeten betalen binnen 7 dagen anders zullen de incassokosten alleen maar hoger en hogere worden (er zit een aanhangsel bij van arrondissementbank met incasso kosten tot max 6000,= (en dat voor een scheermesje twv 3,95?, en ze zijn niet op de hoogte van de wetgeving als het gaat om vordering incassokosten). Het is te schandalig voor woorden. Pure afzetterij, Malifide praktijken en mensen bang maken en voor het blok zetten om misschien toch maar over te gaan tot betaling voor iets waar ze niet om hebben gevraagd en dan al die stress die je even tussendoor bij krijgt.

Wij hebben inmiddels onze rechtsbijstand benaderd die ons heeft geadviseerd een aangetekende brief te sturen naar het incassobedrijf Alketum (wat gewoon dezelfde mensen zijn die voor het bedrijf Courlux werken uiteraard). Ik zie via Radar dat diverse mensen al gedupeerd zijn door dit bedrijf. Ook op klachten.nl staan ruim 100 gelijksoortige klachten.
Wij zullen binnenkort de brief die wij sturen op dit forum vermelden zodat ander mensen hier ook gebruik van kunnen maken. Tip hou het kort zakelijk en simpel, niet de diep ingaan op persoonlijke situaties die ze kunnen tegen je kunnen gebruiken.
Het enige wat ons verbaast is dat zo'n malafide bedrijf nog niet door de overheid is aangepakt.

Gesloten