Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sengelha

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door sengelha » 13 sep 2019 11:37

Ik ben ook in de praktijken van Oscar Helm getuind. In maart (2019) het boek besteld, maar eigenlijk verder niets mee gedaan. Het viel me al op dat vervolgens bergen met mails kreeg, waar ik helemaal niet op zat te wachten. Vond dat al erg opdringerig.

In juni zag ik dat er een bedrag was afgeschreven. Dat heb ik gestorneerd, omdat ik wist dat ik de rekening voor het boek al betaald had. In de vakantieperiode wat minder goed opgelet. Nu zag ik dat er weer een bedrag van € 19,97 was afgeschreven. Dat heb ik ook gelijk gestorneerd. Vervolgens in bankrekening gezocht en toen kwam ik er achter dat ze al vanaf april aan het incasseren zijn. Ik heb direct een mail gestuurd en mijn bank gebeld. De bank heeft het rekeningnummer geblokkeerd, dus ze kunnen nu geen geld meer van mijn rekening halen. Augustus konden ze nog terugboeken, maar april, mei en juli niet meer.

Op mijn mail kreeg ik onderstaand antwoord. Ik heb weer gereageerd dat ik zeker geen formulier ga invullen om me af te melden, omdat ik me nooit heb aangemeld. En dat ze door mijn bank geblokkeerd zijn voor mijn rekening en dat ik het resterende geld (€ 59,91) van april, mei en juli ook terug wil. Mij benieuwen...

WAT EEN OPLICHTERS!!! Dit is gewoon pure misleiding.

------------------------------------------------------
Beste ...,

Bedankt voor je e-mail.

Het is zeer spijtig om te horen dat je onwetend lid bent geworden van het videoprogramma, dat was namelijk nooit de bedoeling.

Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan duidelijke bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het video lidmaatschap kan krijgen.

Hierbij werd aangegeven dat de eerste maand gratis is maar dat je daarna € 19,97 per maand betaald. Via het nieuwe SEPA incasso (e-mandate) is een handtekening daarbij niet nodig. Op de productpagina en betelpagina kon je nog kiezen of je wel of niet het video lidmaatschap wilde krijgen bij het boek/ebook.

In jouw geval heb je het pakket inclusief lidmaatschap gekozen. Je had daarbij nog 30 dagen de tijd gekregen om je risicovrij en per direct af te melden voordat de eerste betalende maand werd afgeschreven.

Indien je je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weet om in te loggen voor het videoprogramma, kan ik je daarbij helpen.

Je kunt je afmelden van het lidmaatschap door het formulier in te vullen op de volgende pagina:

https://senhpayments.nl/afmelden-lidmaatschap/

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
... (klantenservice)

-------------------------------------------------------

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 13 sep 2019 12:30

U kunt bij uw bank een Melding Onterechte Incasso starten en dan komt de rest ook terug.

Jolanda W

Ongelezen bericht door Jolanda W » 15 okt 2019 18:41

Helaas kwam ik er een paar weken geleden achter dat er al een half jaar euro 19,97 van mijn rekening wordt afgehaald na het bestellen van een boek. Door de manier waarop dat gebeurt valt het niet echt op. Helaas kwam ik pas na een half jaar achter. Na enig onderzoek kwam ik achter dezelfde conclusie als vele ‘lotgenoten’ hierboven. Het verbaast mij enorm dat deze praktijken jaren kunnen doorgaan terwijl hier al heel lang mensen op een hele doortrapte manier - die echt niet door de beugel kan - er ingeluisd worden. Waarom grijpt niemand in? Ik ben blij met dit forum daardoor heb ik ook contact opgenomen met de bank en actie kunnen ondernemen. De uitgeverij is telefonisch niet bereikbaar en om aan je referentie nummer te komen om iets stop te zetten waar je nooit om hebt gevraagd is ook een heel gedoe. En dan durven ze het nog over een opzegtermijn te hebben. Wat mij ook opviel is dat er verschillende benamingen worden gebruikt bij de afschrijven. Ik ging kijken hoe lang het al aan de gang was en dacht in eerste instantie dat het meeviel maar bij nader onderzoek bleek na een paar maanden de naamgeving bij de afschrijvingen aangepast te zijn. De ene keer Beheer derdengelden en de andere keer clientgelden waardoor het niet direct opvalt.

Kortom: Deze verkooptechniek is zo ontzettend fout. Ik raad iedereen aan om nooit met dit bedrijf in zee te gaan. Er wordt gezegd dat het betreurt wordt dat mensen ongevraagd lid worden van een video lidmaatschap maar het gebeurt nog steeds. Hoe kan het dat iemand ongevraagd na het bestellen van een boek iedere maand bijna 20 euro van je rekening haalt? Deze man of bedrijf moet echt gestopt worden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 okt 2019 15:42

@jolanda

Het verdient ook aanbeveling minstens éénmaal per maand uw bankafrekeningen zorgvuldig te controleren, dan was u er na één maand al achter geweest.

Plaats reactie