Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
GK76
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2017 10:59

Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door GK76 »

Een poos geleden heb ik me laten verleiden een zgn afslankbijbel te kopen van Oscar Helm. Behalve dat dit mijn eigen keuze was en het natuurlijk gewoon de bekende dingen adviseerde en nauwelijks werkbare recepten bevatte, bleek ik een half jaar later al iedere maand een lidmaatschap aangegaan te zijn bij de ‘aanbieding’ op de website. Wat bleek bij het nazoeken? Onderaan de eerste factuur met het bedrag voor het boek stond dat ik dat was aangegaan als bij de betaalmethode staat ‘machtiging termijnen’. Terugkijkend naar de bestelpagina, had ik tussen alle schreeuwerige informatie nog moeten zien dat ik een vinkje uit zou moeten zetten om dat te voorkomen. Walgelijke en hele foute verkooptechniek. Ik kan daar niet over uit. Zonder dat ik het door had zat ik hier dus aan vast. Ik heb dus nu €19,97 per maand betaald voor iets dat ik niet gebruik. Stom dat ik mijn rekening niet iedere maand uitpluis...maar buiten dat, vind ik deze werkwijze van Oscar Helm en S&H uitgevers discutabel. Ze zijn waarschijnlijk niet voor niets niet telefonisch bereikbaar.
Dit is dus een waarschuwing voor iedereen die overweegt gezond te gaan eten. Maak geen gebruik van deze club.

G.

Oscar Helm
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:20

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Oscar Helm »

Beste GK76,

Het is spijtig om te horen dat je het gevoel hebt ongevraagd lid te zijn geworden. Bovenaan de bestelpagina staat met duidelijke bulletpoints wat je precies gaat kopen. Ik zal kijken wat ik hier aan kan doen om toekomstige verwarringen tegen te gaan.

Afmelden is in ieder geval vrij eenvoudig. Op https://afslankreceptenbijbel.nl/contac ... /#afmelden vind je precies hoe dat werkt.

Als het afmelden niet lukt of je ervaart andere problemen bekijk dan het contactformulier op https://afslankreceptenbijbel.nl/contactformulier/.

Ik probeer echt mijn best te doen om snel te reageren ondanks de vele mails per dag.
Laatst gewijzigd door Oscar Helm op 07 apr 2018 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Miriam S
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:48

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Miriam S »

Ook mij is dit overkomen, augustus 2017 de afslankbijbel besteld en ok ik wist niet dat er termijnbetalingen waren. Toen ik er vorig jaar achter kwam heb ik opgezegd. Daarna niet meer goed opgelet, want het blijkt dat ze al 9 termijnen hebben afgeschreven. De laatste 2 termijnen heb ik teruggehaald via mijn bankrekening. Wederom heb ik op gezegd, ik ben benieuwd wat er gebeurt. Ik ga in ieder geval niet meer betalen. Ik vind het schandalig. [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Schrik van al deze berichten over Oscar Helm.
Heb ook op 1 mei 2018 boeken besteld bij Oscar Helm.
Daar bij de gratis downloads niet het Gratis Ultieme programma voor 1 maand zat, heb ik dat per direct via een contact formulier aan hun gemeld.
Je krijgt dan een standaard berichtje terug dat je over 4 a 5 werkdagen een antwoord krijgt.
Ik heb zelfs 2 contactformulieren ingevuld en verzonden.
Op 16 mei, vandaag dus, nog steeds geen antwoord gehad op die formulieren.
Op 2 mei email naar hun verzonden.
Kwam erachter dat in de email waar de 4 van de 5 downloads werden gestuurd ook een bijlage zat van de factuur van het boek.
Zag dat in die email stond dat er een machtiging was voor maandelijkse afschrijving van bijna 20,00 euro.
Bij het bestellen van het boek en de gratis downloads staat duidelijk bij bonus nummer 5, het ultieme afslankprogramma dat dit gratis is en 100% risocovrij.
Er staat ook als je niet overdonderd bent van het programma je een mailtje kunt sturen en er geen verdere toezending volgt.
In de factuur die bij de email van de gratis bonussen zit staat een email adres. Naar dit emailadres , verzonden naar happyhealty , heb ik nogmaals contact gezocht en kenbaar gegeven dat ik bonus 5: het ultieme afslankprogramma niet heb ontvangen en dat ik dus zeker geen verdere toezending wil en dat ik geen machtiging heb afgegeven en dat dit wel in de factuur staat. Heb gezegd per direct deze machtiging in te trekken en dat ik verder niets wil ontvangen.
Inmiddels ook via facebook contact gezicht.
Ook via hun messenger.
Krijg je een bericht dat je daar alleen kunt reageren voor afslank programma vragen en niet over de klacht due ik had.
Daarom ook de mail verzonden.
Contact maken met happyhealty is dus niet zo gemakkelijk,
Ze zijn niet te bereiken.
Ook op de email geen reactie gehad.
Wel in facebook/messenger uiteindelijk.
Moest mijn email adres daar achter laten en dan zou de bonus 5: het gratis programma dus naar mij worden verzonden via mijn email.
2 dagen later email ontvangen maar dat was dus dezelfde als op 1 mei jl, alleen met de 4 bonussen die ik wel had ontvangen.
Was het helemaal zat.
Via messenger aangegeven dat ik nog steeds niet het gratis programma had ontvangen.
Ook gezegd dat ik verder niets meer wil en dat ik dit ook via een email al heb aangegeven.
En dat communicatie met dit bedrijf zeer slecht is.
Paar dagen later, week nadat ik de andere bonussen had ontvangen kreeg ik dan toch het programma.
Vandaag 16 mei ineens weer een bericht via messenger dat mijn abonnement (????) wordt stopgezet maar dat ik rekening moet houden met een opzegging van 30 dagen.
Opzegging waarvan????
Heb alleen boeken besteld.
Ben geen abonnement aangegaan.
Wat een rare praktijken houd dit bedrijf erop na.
Gelukkig heb ik duidelijk in mijn email, nog voordat ik de gratis bonus van het programma kreeg al aangegeven per email en ook via messenger dat ik geen verdere toezending van het programma wil.
Ben het helemaal zat.
Boeken zien er goed uit.
Had zeker nog graag de andere boeken zoals dat smoothie boek willen bestellen, maar zie daar nu zeker van af.
Zit anders weer aan een abonnement vast?
Heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat als je een boek besteld je aan een programma vast zit en als je via ideal de boeken besteld je dan meteen een machtiging hebt afgegeven?
Laatst gewijzigd door mystery_girl op 21 mei 2018 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door alfatrion »

Miriam S schreef: Daarna niet meer goed opgelet, want het blijkt dat ze al 9 termijnen hebben afgeschreven. De laatste 2 termijnen heb ik teruggehaald via mijn bankrekening.
Ik raad je aan om een MOI melding te doen bij de bank en dan aan te geven dat ze niet over een geldige machtiging beschikken. Ze moeten namelijk oven een handtekening beschikken. Je kan zo 13 maanden terug halen.

margriet floris
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:08

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door margriet floris »

Hallo Mystery-Girl,

alweer een reactie op de praktijken van Oscar Helm.
Ik snap niet dat dit nog steeds mogelijk is, zeker niet na alle klachten die er al zijn geweest.
[ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
Ik heb destijds een mail van Oscar Helm gekregen met het verzoek mijn reactie op dit Forum ongedaan te maken (wat ik uiteraard niet heb gedaan), maar dat is in elk geval een e-mailadres waar je niet zomaar met een kluitje in het riet kunt worden gestuurd.
Ik zal kijken of ik het nog voor je heb.
Je zou inderdaad een MOI-melding kunnen doen bij je bank.
Je kunt de automatische incasso echter ook zelf stopzetten (dit gaat heel gemakkelijk via Internet bankieren) + geld dat al automatisch is afgeschreven van je rekening, ook weer terugboeken.
Zo heb ik het gedaan en bij mij kunnen ze er niet meer aan komen.
Succes!

Groetjes,
Margriet Floris
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Hallo Margriet,

Het is inderdaad niet te begrijpen dat als je een boek besteld met daarbij gratis bonussen je dan meteen een machtiging zou hebben afgegeven.
Omdat ik steeds berichten bleef sturen naar zijn facebook messenger, heeft hij daarop wel gereageerd.
Op emails en contactformulieren wordt totaal niet gereageerd.
Ook telefonisch is hij niet te bereiken.
Hij heeft mij nu aangegeven dat het is stopgezet.
Ben benieuwd of hij alsnog geld van mijn rekening zal afboeken.
Ga in ieder geval mijn bank inlichten en ook de consumentenbond.
Misschien dat zij ook meer rugbaarheid kunnen geven aan deze praktijken.
Ga daar verder ook niets meer bestellen.
Bah...om zo aan je geld te willen komen..
Het is maar goed dat hier de berichten blijven staan.

Groetjes
mystery_girl

margriet floris
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:08

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door margriet floris »

Hoi Mystery_Girl,

als ik jou was zou ik niet afwachten tot er eventueel weer geld is afgeschreven van je rekening door Oscar Helm en zijn HappyFamily.
Gewoon hem blokkeren zodat zij geen automatische incasso kunnen doen.
Ik heb mijn bank destijds gebeld en gevraagd hoe ik dat moest doen en zij hebben mij telefonisch netjes door dat programma geholpen.
Het was vrij simpel om te doen en de rekening was voor hen geblokkeerd.

Groetjes
Margriet

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Wat een [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] is Oscar Helm!
Wordt er toch zomaar 19,97 van mijn rekening geboekt nadat ik gezegd heb dat ik alleen het boek wilde en dat er verder niets van mijn rekening geboekt mag worden.
Als je daar een boek besteld wordt er heel gemeen een machtiging aangemaakt.
Gelukkig zag ik dat op tijd en had per direct aan hem doorgegeven dat ik het daar niet mee eens ben en heb toen meteen mijn machtiging bij hem laten intrekken.
Hij had daar ook op geantwoord dat contract (welk contract???..Had enkel een boek besteld) was beeindigd.
En die [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] boekt nu gewoon geld van mijn rekening!!!
Dat wordt terug geboekt en ga meteen mijn bank bellen om deze ongevraagd opgedrongen machtiging te blokkeren!!
Ook wordt de consumentenbond, waar ik lid van ben, door mij op de hoogte gebracht van deze [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] praktijken van Oscar Helm.
Tevens ga ik overal vermelden dat niemand in zee moet gaan met Oscar Helm.
Er zijn wel meer site's waar je goede, zo niet betere boeken kunt bestellen en die niet van die [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] gebruiken.
Misschien eens goed om Oscar Helm eens te laten onderzoek door het SBS6 programma Oplichters!!!
Ben het helemaal zat.
Als meer mensen problemen hebben met Oscar Helm, ze reageren niet op contact formulieren, ook niet op emails. Ik heb mijn klacht kenbaar gemaakt op facebook!! En ook via Messenger facebook. Daar werd gereageerd maar je moet wel volhouden! Communicatie met dit bedrijf is heel slecht. Dat doen ze natuurlijk expres omdat zo niemand contact kan maken en zij door kunnen gaan met hun [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] praktijken.
Ik zal, waar maar kan, mensen blijven waarschuwen voor Oscar Helm!!
[belediging door Moderator verwijderd]
Om zo aan je geld te moeten komen!!!!

mystery_girl
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

margriet floris
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:08

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door margriet floris »

Hoi Mystery-Girl,

Dit was een klein onderdeel van mijn correspondentie naar aanleiding van dat hele vervelende gedoe met die afschrijvingen van € 19,95 in april met Oscar Helm oftewel [naam door Moderator verwijderd] van de "Happy-Family".
Zoals je kunt lezen vraagt hij me om mijn verhaal ongedaan te maken, op zich geeft dat al aan dat hij weet dat hij fout zit.
Onder "[naam door Moderator verwijderd]" zie je mijn reactie. Hij heeft op geen enkele manier geprobeerd het lidmaatschap ongedaan te maken, dat heb ik zelf gedaan.
En dan durft hij ook nog te vragen of ik wil vermelden dat het "probleem inmiddels is opgelost". No way!!
Weet je Mystery-Girl, ik gebruik het boek niet eens meer want elke keer als ik het boek zie, herinnert dat mij aan deze onverkwikkelijke situatie en pure [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]. Jammer van het geld, maar ik heb het boek weggegooid, ik wil niet meer op die manier aan hem herinnerd worden. Ik vind het een heel onprettig persoon.
Zie hieronder de correspondentie tussen Oscar Helm ofwel de Happy-Familie en mij.


Beste Margriet,

Jammer dat u ontevreden bent. Toch ben ik van mening dat ik u op de juiste wijze geholpen heb om het lidmaatschap ongedaan te maken.

Zou u uw reactie kunnen verwijderen op viewtopic.php?t=179243#p2536201?

Naast u reactie staat een icoon met een kruisje om het te verwijderen. Als de reactie niet meer te verwijderen is, wil ik u vragen de reactie te bewerken met een tekst als 'Het probleem is inmiddels opgelost.'

Ik hoop dat we tot elkaar kunnen komen. U staat er uiteraard vrij in om niets meer bij ons te bestellen.

Groet,
[naam door Moderator verwijderd]

Ik zal met het team van Radar overleggen of het gebruikelijk is om je reactie te verwijderen, zoals u voorstelt.
Ik vind nl. van niet, we hebben hier vrijheid van meningsuiting en dergelijke zeer vervelende verkooptechnieken moeten aan de kaak worden gesteld.
Als men een boek, of wat dan ook, wil gaan bestellen, let men niet op toeters en bellen op het bestelformulier maar is men gefocust op hetgeen men graag zsm in huis heeft.
Zoals jullie (of Oscar Helm) het doet, vind ik zeer geraffineerd en moet niet kunnen, op die manier is het heel gemakkelijk om geld te ontfutselen van mensen.
Overigens is mij nog steeds niet duidelijk wat dat lidmaatschap nou eigenlijk inhield en waar men dus die € 19,97 voor betaalde.
Misschien kunt u me dat ook eens uitleggen.

Margriet Floris
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2018 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd, naam verwijderd

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Hallo Margriet,

Heel goed van je!
Ik heb het ook helemaal gehad met deze happy family van Oscar Helm.
Heb het boek niet eens voor mijzelf besteld maar aan iemand anders gegeven.
Heb dus net als jij dit boek niet in huis.
Bedrag wat hij heeft afgeboekt heeft mijn bank gestorneerd en propay geblokkeerd.
Had de situatie verteld aan mijn bank en deze vonden dit ook zeer kwalijke praktijken.
Sowieso heb je altijd de tijd om iets te anuleren.
Daar staat volgens de wet colportage en telemarketing etc. sowieso al 14 dagen wettelijk voor.
Ik heb meteen aangegeven dat ik niet het programma wil en zeker niet een vervolg van het gratis programma wat ik niet eens gekregen had met de gratis downloads. Hier heb ik bewijzen van.
Op 1 mei had ik het boek besteld. Daarna contactformulieren ingevuld waar je alleen een standaard bericht op krijgt dat er geantwoord gaat worden over 5 dagen. Dat moet dus nog gebeuren. Ze reageren daar niet op.
Er werd alleen gereageerd op facebook messenger, maar dat waren vage berichten.
Op 7 mei nog nooit reactie op de contactformulieren en toen ben ik op zoek gegaan naar email adres wat ik vond op de factuur die als bijlage zat bij de email.
Toen zag ik op die factuur pas dat er een machting was. Dat is sowieso opgedrongen. Ook mijn bank zegt dat je dat ten alle tijden zelf moet invullen en dat dit niet zomaar mag.
Maar op de factuur stond dus het emailadres van het happy team.
Heb daar toen op 7 mei naar toegeschreven en nogmaals kenbaar gemaakt dat ik niet het programma wil. En dat ik zeker niet overdonderd ben van het programma wat ik nog steeds niet had ontvangen! Ook heb ik in de email vermeld het niet eens te zijn met de machting en dat deze per direct moet worden ingetrokken.
Op de email ook geen antwoord.
Wel de volgende dag in facebook-messenger.
Daar kreeg ik de code om het programma te downloaden.
Conclusie: Alvorens ik dat gratis programma kreeg heb ik al aangegeven er geen gebruik van te willen maken en de machting waar ze op een sluwe manier van gebruik maken in te trekken.
Er zijn hier in Radar meer mensen die problemen hebben met deze praktijken van Oscar Helm. Maar op de community van de consumentenbond staan ook heel veel klachten.
Ik hoop dat we met deze berichten meer mensen kunnen waarschuwen voor deze opgedrongen en sluwe praktijken van het happy team.

mystery_girl

erwin563
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 20:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door erwin563 »

Ook ik heb een slechte ervaring met S&H uitgeverij. Ik heb een ebook besteld en geleverd gekregen en hoewel ik niet tevreden ben over prijs/kwaliteit verhouding van dit boek, so far so good. Een maand later zie ik ineens een vreemde incasso van 19,97 van mijn rekening afgaan. Na wat zoekwerk blijkt het om s&h uitgeverij te gaan waar ik eerder een ebook heb besteld. Navraag leert dat het om een onzinnig lidmaatschap gaat waar ik absoluut niet bewust voor gekozen heb.
Toevallig viel mijn oog op deze incasso, als men een dergelijke incasso over het hoofd ziet kan dit bedrijf maandenlang profiteren van deze zeer dubieuze praktijk.

Mijn advies is niet in zee te gaan met deze partij.

MLN1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 11:31

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door MLN1965 »

Ook ik kan helaas aansluiten in de rij van personen die zijn misleid. Dat is de term die ik er dan maar op plak. Op de schimmige handelwijze die er enkel maar op uit lijkt te zijn om mensen die feitelijk geen abonnement willen, hiervoor toch te laten ‘kiezen’ door met onduidelijke doorklikbuttons en teksten te goochelen.

margriet floris
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:08

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door margriet floris »

Helaas alweer iemand die misleid is.
Wat ik niet begrijp is dat deze man, Oscar Helm, gewoon maar door kan gaan, ondanks al onze uitingen van ongenoegen, misleiding [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
Dit is een forum van RADAR, wordt er ook iets gedaan met hetgeen wij allemaal hierop schrijven?
Ik heb de bestelsite van Oscar Helm voor zijn Afslankbijbel nog eens bekeken.
Het hokje met het vinkje is nu weg maar in plaats daarvan zijn nu dikke stippen geplaatst.
Zijn praktijken gaan dus gewoon door want ook dit valt niet op en mensen tuinen er dus nog gewoon in.
Dus RADAR, kom eens in actie tegen deze bedrieger.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

j.oranje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 17:19

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door j.oranje »

Hier weer iemand die te goeder trouw anderhalf jaar heeft betaald ZONDER dat er een dienst is verricht en zonder dat er sprake was van een wens daartoe!
Ik heb in april 2017 de afslankbijbel besteld en het geld voldaan. Na 2 maanden zag ik ineens dat er toch opnieuw hetzelfde bedrag van mijn rekening was afgeschreven, deze overboeking heb ik laten terugboeken en verder heb ik er geen acht op geslagen, omdat ik dacht dat er een fout was gemaakt. Ik wist niets van een abonnement, ik dacht dat het draaide om de mails die ik elke dag kreeg, dus ik heb mij keurig afgemeld voor alle mails en dacht dat de kous daarmee af was.
Nu dik een jaar later blijkt dat er elke maand OPNIEUW wordt afgeschreven. Ik heb alles nagezocht en op de website van Oscar Helm kom je er na lang zoeken achter hoe je moet afmelden, dat heb ik nu gedaan, ware het niet dat ik een scherm kreeg waar ik niet langs kwam, want ik moest eerst akkoord gaan dat er na afmelding altijd nog een maand werd afgeschreven!
Te schandelijk voor woorden. Wat een [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]. Ik heb er geen woorden voor. Hoe kan ik al dat geld terugkrijgen? Ik heb niets ontvangen op het boek(je) na!
Ik heb nu de bank opdracht gegeven om een afboeking te laten onderzoeken, maar dat gaat allemaal via PayPal en dan via BEHEER DERDENGELDEN, je ziet dus ook niet snel dat Oscar Helm afschrijft, bovendien is het de vraag of ik genoeg kan aantonen dat zij mijn rekening niet mogen belasten. Ik weet werkelijk niet hoe ik de bank zover kan krijgen dat zij alle overboekingen storneren. Dit is overigens überhaupt lastig omdat je ook niemand meer bij de bank te spreken kunt krijgen over incasso's tegenwoordig. Alles is via vraag en antwoord menu's en je kunt geen afspraak maken op een kantoor, dat kan alleen als je een rekening wil openen...!

Ik ben ten ende raad. Hoe krijg ik dit teruggedraaid? Het is zo vals.

Op de mail die ik aan Oscar Helm stuurde kreeg ik het volgende antwoord:

Beste Jacqueline,

Bedankt voor je e-mail.

Het is zeer er spijtig om te horen dat je ongevraagd lid bent geworden van het videoprogramma, dat was namelijk nooit de bedoeling.

Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan duidelijke bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het lidmaatschap kan krijgen.

Hierbij werd aangegeven dat de eerste maand gratis is maar dat je daarna €19,97 per maand betaald. Via het nieuwe SEPA incasso (e-mandate) is een handtekening daarbij niet nodig.

Op de bestelpagina kon je nog kiezen of je wel of niet het lidmaatschap wilde krijgen bij het boek/ebook.

In jou geval heb je het pakket inclusief lidmaatschap gekozen. Je had daarbij nog 30 dagen de tijd gekregen om je risicovrij en per direct af te melden voordat de eerste betalende maand werd afgeschreven.

Je kunt je afmelden van het lidmaatschap door het formulier in te vullen op de volgende pagina:
https://senhpayments.nl/afmelden-lidmaatschap/

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd​​.

Met vriendelijke groet,
[Tekst verwijderd door de Moderator] (klantenservice)

Al met al wil ik hier tegen in opstand komen. Radar PLEASE doe iets, mensen tuinen hier massaal in.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2018 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen, ongefundeerde bewering verwijderd

Jakie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2018 08:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Jakie »

Hallo,

Ook ik ben blijkbaar zo suf geweest om in de verkoop technieken van Oscar Helm te trappen! Eigenlijk kwam ik op dit forum terecht om te zien of er iets te vinden was over dit bedrijf ivm de terug gestuurde boeken waarvan ik nog steeds het aankoopbedrag niet terug heb. Op emails hierover via het contactformulier nog geen reactie mogen ontvangen. Wél toen ik eerder vroeg of ik de boeken ook persoonlijk af kon geven bij het postnl punt in Berkel en Roodenrijs! Dat mocht.
Zo las ik hier over het zgn abbonnement. Ik had nog niet eerder een incasso gezien hiervan tot vandaag. De boel meteen stopgezet, met dank aan bovenstaande reacties! Hoop dat ik het geld van het boek nog wel terug krijg!

Elsclaassens
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2018 23:17

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Elsclaassens »

Ook ik ben er blijkbaar ingetrapt... boek besteld, gekregen en matig tevreden over de recepten. Maar nu zag ik vandaag ineens een bedrag van bijna 20 euro dat overgemaakt was ivm de afslankreceptenbijbel. Ik heb het bedrag meteen teruggehaald en gemaild naar het bedrijf ervan uitgaande dat het een foutje was. Kreeg binnen een kwartier een duidelijk standaard mail binnen dat ik een abonnement zou hebben. Heb dit meteen opgezegd en ook aangegeven dat ik nooit akkoord ben gegaan met een automatische incasso... vreemde gang van zaken die bij mij toch echt lijkt op [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
.. zou fijn zijn als Radar aandacht zou besteden aan dit figuur en deze praktijken, zodat niet meer mensen het slachtoffer worden!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

Oscar Helm
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:20

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Oscar Helm »

Hallo, Oscar Helm hier,

Ik betreur de zaken die ik hier lees, het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen ongevraagd lid te laten worden van de video lidmaatschap.

Ik heb inmiddels een reeks maatregelen genomen tav de lidmaatschappen, namelijk:

- Er wordt nergens meer gebruik gemaakt van vooraf aangevinkte boxjes/vinkjes
- Er wordt in het aankoopproces nogmaals gevraagd of je het boek met of zonder het lidmaatschap wilt
- Je kunt jezelf eenvoudig afmelden van het lidmaatschap via het versimpelde afmeldformulier
- De klantenservice reageert nu binnen 2 werkdagen in plaats van 5

Nog een aantal punten:

- Je mag wel degelijk een lidmaatschap verkopen zonder handtekening. Het is dan wel zo dat de consument veel rechten heeft en in principe een betaling kan weigeren. Het is dus een vrijblijvend lidmaatschap. In dit geval is er dus ook GEEN incassobureau dat achter je aan komt met bijv. aanmaningen. Dit is een verkeerde aanname.

- Er is wel degelijk een tegenprestatie die wordt geleverd voor het lidmaatschap, namelijk het videoprogramma. Op de productpagina maar ook op https://afslankreceptenbijbel.nl/bestelinformatie/ staat hier meer informatie over.

- Als je kijkt naar het totale aantal verkopen (de Afslank Receptenbijbel is inmiddels een bestseller), komen mensen die onbedoeld lid worden relatief weinig voor. Dat zal met de huidige genomen maatregelen nog minder worden.

Als je nog vragen hebt, kun je altijd onze klantenservice benaderen (met een snel antwoord :)). Met een aantal mensen in deze discussie heb ik reeds privé berichten over en weer gestuurd via dit platform en een passende oplossing gevonden.

margriet floris
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:08

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door margriet floris »

Hallo, Margriet Floris hier,

Even een reactie op het verhaal van Oscar Helm d.d. 20 juli jl. Je hebt nu dikke stippen gebruikt in plaats van aangevinkte boxjes/vinkjes. Dat vind jij een positieve verandering?
Ik niet, met deze stippen kun je helemaal geen kant meer op, de vinkjes kon je tenminste nog weghalen (althans, dat neem ik aan als je ze al had gezien, wat nou net het probleem was, vandaar al deze reacties).

Ik denk dat je bedoelt dat het voor jezelf een verbetering is met de stippen. Daar leest iedereen al helemaal overheen, maar dat zal voor jou wel positief uit gaan vallen.
Je schrijft ook "dat de mensen die onbedoeld lid worden relatief weinig voor komen".
Heb jij enig idee hoe weinig mensen hun afschrijvingen van hun bankrekening controleren? Dat is het punt en daar speculeer jij op, ik denk dat er meer mensen onbedoeld lid zijn dan jij weet en dat ze zelf niet weten waar ze voor betalen.
Maak gewoon blanco boxjes/hokjes, als de consument dan daarop in wil gaan kan hij deze zelf aanvinken en wordt het hem/haar niet opgelegd en wordt er geen geld afgetroggeld.

Een ander punt is: als jouw boek zo'n bestseller is, waarom hanteer je dan nog steeds deze "foute verkooptechnieken"? Dat heb je dan toch helemaal niet nodig? Maar het is een gemakkelijke manier van geld verdienen, inderdaad een soort van [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]. Ik walg echt van zo'n manier van verkopen.
Ik begrijp niet dat je hier zelf vrede mee kunt hebben. Kijk alleen al eens naar al deze reacties op dit forum. Mensen zijn boos, verdrietig, zijn teleurgesteld en voelen zich opgelicht en dat allemaal door jou.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 feb 2019 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

Jakie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2018 08:59

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Jakie »

Hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn bedenkingen, ondanks de zo genoemde "verbeteringen". Maar ik moet wel zeggen dat ik nav mijn bericht op dit forum nu eindelijk mijn geld voor het terug gestuurde boek inmiddels heb ontvangen.

Plaats reactie