LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full media service

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
slachtoffer

Full media service

Ongelezen bericht door slachtoffer »

Ik had een paar weken geleden een man aan de deur die bladen aanbood. Hij had eht er over dat het voor een gering bedrag was en dat hij zou terug komen te vragen of het beviel. Ik heb gekozen voor "Hart voor dieren" ben dieren liefhebber.
Maar ik krijg nu een brief thuis dat ik een jaar abonnement voor 77 euro. Maar dat was zeker niet de afspraak. Wie heeft ook ervaringen met deze rare praktijken? Ik heb al een brief gestuurd niet blij te zijn met deze gang van zaken. Mochten ze niet reageren en het gewoon doorzetten dan ga ik zelf wel even naar Maasstraicht om verhaal halen. Nog wat media bereid vinden hiervoor om gelijk maar een item van te maken hierover. Jammer voor hun hebben ze nu ff de verkeerde te pakken . Zij ze helemaal belazerd.

Jorrit

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Jorrit »

Ik neem aan dat je niets ondertekend hebt: dan is er dus toch ook niets aan de hand?

slachtoffer

Re: Full media service

Ongelezen bericht door slachtoffer »

Ik heb wel getekend op de aanbieding van die man. Dus wat hij heeft gezegd is niet wat ik nu binnen krijg.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Full media service

Ongelezen bericht door hoffie »

tja lezen voor je ondertekend

Gast

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Gast »

Colportage wet is hier van toepassing, ook al hebben ze hier een handtekening weten te ontfutselen. Opzeggen kan dus gewoon.

Gewoon NIET betalen dus.

Mariek

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Mariek »

Ik heb kort geleden iemand aan de deur gehad die een mooi verhaal ophield over dat hij een Marketing opleiding volgde in Tilburg en dat ze als opdracht langs de deuren een proefabonnement moesten verkopen.Drie maanden en dan een maandelijks kinderpakket afgestemd op de leeftijd van mijn kind. En hun begeleider zou einde van de week bellen over hoe zijn verkoop technieken waren.

Klonk leuk. Heb mijn handtekening gezet nadat ik de boel nog een goed had bekeken en het leek er goed uit te zien.
Een paar dagen later zat het me toch niet lekker en ben het nog eens goed gaan bekijken. Nergens zag ik die drie maanden staan op mijn AFDRUK van het contract. Ik had getekend voor 24 maanden! Gelukkig was ik net op tijd om een aangetekende brief te versturen met de opzegging, hoewel ik me afvraag of dat enig effect heeft gezien hun agressieve en misleidende verkoop technieken.

Als dit muisje een staart heeft dan laat ik dat zeker weten.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Full media service

Ongelezen bericht door berendjan »

De colportagewet is in deze inderdaad van toepassing, maar dan moet je aangetekend binnen 8 dagen nadat je het contract hebt afgesloten annuleren. Na die 8 dagen valt niks meer te annuleren en zit je eraam vast. Twee goede adviezen: een overeenkomst goed lezen voor je die al of niet tekent en het abonnement op dat tijdschrift per de eerstvolgende vervaldatum van het abonnement alvast, aangetekend, opzeggen.

Gast

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Gast »

Oeps, hebben ze toch ff weer de goeie te pakken

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Dutchie »

Klein nuance: binnen 8 dagen nadat het bedrijf de opdracht heeft geregistreerd bij de KVK dient het kontrakt aangetekend te worden opgezegd. Praktijk wijst uit dat deze KVK-registratie zelden gebeurt.

JRN2

Re: Full media service

Ongelezen bericht door JRN2 »

Geloof nooit aan verkoop aan de deur. Of het nu gaat om stroofwafels van de kokschool of om tijdschriften voor een schoolproject.

Mensen die met goede bedoelingen aan de deur komen hebben altijd een penning/ pas / verklaring bij zich. Denk hierbij bijv. aan collectanten, kinderen die kinderpostzegels verkopen etc.

Vraag dus om een paspoort, rijbewijs of andere pas als je het niet vertrouwd. Schrijf de gegevens op. Wanneer ze hier niet mee akkoord gaan weet je dat het onzuivere praktijken zijn

kerensa

Re: Full media service

Ongelezen bericht door kerensa »

mij hebben ze dus ook goed liggen gehad.
ik werd aangesproken op straat. leek leuk en interessant, ik ben dierenliefhebber en men vriend is autofreak, dus een proefpakketje van dier en natuur en eentje voor auto. bleek de laatste in het duits te zijn...
heb dus na de ontvangst direct een aangetekende zending gestuurd dat ik de abonnementen wou opzeggen en geen magazines meer wenste te ontvangen.
ondertussen blijven ze me lastigvallen omdat ik zogezegd akkoord gegaan ben met een abonnement voor 24 maanden!
heb nog eens aangetekend geantwoord dat dit niet zo is en nu heb ik brief gekregen dat ik dringend moet betalen of ze sturen een incassoburo op men dak!
wat kan ik nog meer doen?

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Full media service

Ongelezen bericht door berendjan »

Kerensa, als je inderdaad tijdig hebt opgezegd hoef je verder niks meer te doen voorlopig en je nergens druk om te maken. Dat van dat incassobureau is gewoon een poging om druk op de ketel te houden. Mocht inderdaad een incassobureau een betalingssommatie sturen, stuur hun dan een brief dat je tijdig hebt opgezegd en stuur kopie van die opzegbrief mee. Ze kunnen pas daadwerkelijk tot incasso overgaan nadat je door de kantonrechter bent veroordeeld en ook dan alleen maar via een deurwaarder die het vonnis komt betekenen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze je voor de rechter slepen. Dus gewoon poot stijf houden.

daanielle

Re: Full media service

Ongelezen bericht door daanielle »

ik ben dus ook opgelicht..door full media service..ze beweerden dat ik het op ieder moment af kon zeggen en nu blijkt ik er dus voor 24 maanden aan vast zit en helemaal niet af kan zeggen.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en uitgelegd dat ik op stage naar spanje ga en dus helemaal niks heb aan die 24 maanden. Als antwoord kreeg ik dat ik dan maar een aangetekende brief moest versturen, ik heb dat gedaan..maar nog steeds blijven er rekeningen komen?? wat nu??

Patosa

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Patosa »

Ik werd (zoals veel slachtoffers) aangesproken op straat en ja, ook getekend dus. Thuis heb ik mijn papiertje nog eens nagezien en ontdekt dat het om een abonnement voor 24 maanden ging. Ik heb onmiddellijk gebeld en een aangetekende brief opgestuurd. Ik zat gelukkig nog binnen die 8 dagen. Ik kreeg zelfs een brief terug in het begin van oktober met de melding dat mijn abonnement inderdaad geschrapt was. En dat was het... dacht ik dan toch. Ik zie vandaag (14 oktober) dat ze de domiciliëring bij mijn bank toch gestart hebben. Ongelooflijk gewoon! Ik heb het geannuleerd.

Nu nog zien hoe het afloopt.

Marcel_hier

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Marcel_hier »

Ons ma heeft ook een handtekening gezet bij hetzelfde bedrijf,
ook totaal niet het idee dat het voor 2 jaar zou zijn. Vandaag kregen we dan ook de rekening binnen :(

Ze heeft een licht verstandelijke handicap, waardoor ze zodadelijk bezoek krijgt van een organisatie die haar ondersteunt in dergelijke kwesties.

Mochten zij het klaar krijgen om er onderuit te kunnen komen laat ik het jullie weten hoe je die flauwekul stopt.

sofietje

Re: Full media service

Ongelezen bericht door sofietje »

is full media service hetzelfde als komeet media? want ik kan namelijk helemaal nergens een adres vinden waar ik het op kan zeggen. Ik heb het abonnement aangenomen drie jaar geleden ofzo aan de deur en nu ben ik verhuist, maar ze sturen het niet naar het juiste adres daardoor wil ik het opzeggen maar ik kan nergens gegevens vinden...?

Jeanne

Re: Full media service

Ongelezen bericht door Jeanne »

Ook ik was er bijna ingetrapt. Een man kwam met een eenmalige aanbieding (jubileumactie) aan de deur. Het leek mij oké totdat we bij het tekenen van het formulier aankwamen. Daar stond op dat het om een jaarabonnement ging en dat ik door te tekenen akkoord ging met een incassomachtiging per 3 maanden. Mooi niet dus. Toen ik hier iets van zei kwam hij met het smoesje dat hij die formulieren niet bij zich had. Ook vond ik het vreemd dat ik zelf mocht bepalen of ik het inschrijfgeld van 5 euro wilde betalen. Dit bedrag zou ik dan aan hem moeten betalen; dat was wat hij eraan zou verdienen. Niet echt normaal zou ik zeggen. Toen ik de deur had dichtgedaan, kwam ik erachter dat hij nog wel het formulier met al mijn gegevens had. Het formulier had ik niet getekend, maar ik had er zo'n fout gevoel bij dat ik achter die man aan ben gegaan. In eerste instantie wilde hij alleen het bovenste formulier geven, maar ik gaf aan dat ik de doorslag ook graag wilde hebben. Gelukkig verliep dit zonder problemen. Dit kan toch geen zuivere koffie zijn!?

gastgebruiker

Re: Full media service

Ongelezen bericht door gastgebruiker »

Probeer eens het adres Wyckergrachtstraat 1-c in Maastricht.Daar zit al jarenlang een firma die handelt in abonnementen op allerhande binnen- en buitenlandse tijdschriften.

En Ja, die handelden onder de naam Komeet

En Ja, zij hadden en hebben niet zo'n zuivere naam.

Of ze er nu nog zijn gevestigd, weet ik niet, maar ik kreeg eens onder valse voorwendselen een langdurig contract voor een leesportefeille aangesmeerd.

Ik heb nooit iets getekend, en toen ik ze vroeg om een bewijs dat ik dat wel zou hebben gedaan, bleken ze mijn handtekenig verzonnen te hebben, de straatnaam volstrekt verkeerd gespeld, en een onbekend telefoonnummer te hebben genoteerd.

juliaR.

Re: Full media service

Ongelezen bericht door juliaR. »

maanden geleden heb ik een éen malige proefpakket voor kinderen besteld aan de deur! Stom! Het ging om een bedrag van 8 euro en ik kon het gelijk terugsturen en geld terug krijgen als het niets was. Twee maanden daarna is een bedrag van 26.70 van mijn rekening afgeschreven. Geen bericht, geen pakket, niets. Ik heb de bedrag terug laten storten via de giro. Nu heb ik net een rekening voor 26,70 ontvangen voor een "maandelijkse toezending van peuterpak 3st'. Ik zou ook een brief hebben ontvangen met voorwaarden (nooit ontvangen). Binnen 10 dagen betalen, want Full Media Service International bv (Maastricht) heeft kosten gemaakt!!!! Na eindelijk telefonisch contact te krigen word ik verteld dat zij gewoon de abonnements verzoeken verwerken. Niets aan te doen. Betalen dus. Mooie niet. Maar hoe sterk sta ik volgens de wet? Ik heb dus wel iets getekend, en niet binnen 8 dagen opgezegd. Heeft iemand hetzelfde ervaring?

bodejos

Re: Full media service

Ongelezen bericht door bodejos »

Wat ik schrijf, is mijn eigen mening hoor: ik vind dat je bent misleid. Bedrijven zouden eens moeten ophouden met onder valse beloften aansmeren van dure abonnementen.

Wanneer ze een abonnement willen verkopen, zouden ze je dat direkt moeten zeggen, en niet eromheen draaien. Dan heb je als mogelijke klant de gelegenheid ja of nee te zeggen.

Dit soort bedrijven weet echter heel goed, dat het antwoord van de benaderde persoon in 95 procent van de gevallen NEE zal luiden, dus proberen ze het op deze slinkse manier.

Mijn advies als leek zou zijn: het bedrijf heel duidelijk maken dat je niet van plan bent ook maar 1 euro aan ze te betalen, je verwijst naar hun belofte slechts een proefpakket te leveren voor de prijs van 8 euro. Heb je nog een kopie van de leveringsvoorwaarden? Wanneer daar niet in staat dat je je bindt aan een abonnement, hoef je volgens mij niets te vrezen.

Gesloten