Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Meike de Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2022 01:25

Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Meike de Vries »

Door het bedrijf wordt ik telefonisch benaderd. Ik heb gezegd dat ik absoluut geen verlenging wil. En een dag later lag er weer een factuur op de mat van wel 780,- Alleen om mijn zzp bedrijf te promoten maar in werkelijkheid stelt het niet voor!

Je wordt gewoon telefonisch overrompeld en zo zit je nogmaals een jaar vast aan een contract wat niets voorstelt!

Het gaat om Dhr. Van Leeuwen. Ook te lezen in de vorige reviews.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar als u geen akkoord gegeven hebt, waarom dan toch een verlenging?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Meike de Vries schreef:
30 nov 2022 01:32
Door het bedrijf wordt ik telefonisch benaderd. Ik heb gezegd dat ik absoluut geen verlenging wil.
Deze snap ik niet. Sorry.
Telefonisch benaderd zou bij mij duiden op de eerste keer benaderd worden. Doch jij hebt het over een verlenging, net andere woorden, je had wel een contract bij ze.

Mijn advies hoe dan ook zou zijn om schriftelijk te reageren, met de mededeling dat jij eist dat zij aantonen een overeenkomst te hebben met je. En dat je ook aangeeft tot die tijd niet gaat betalen. Nogmaals, reageer schriftelijk. Niet gaan bellen, tenzij je dit doet naast een schriftelijke reactie.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

De volgende keer dat dit soort bedrijven bellen voor de gemeentegids, puzzelboekjes voor zielige kindjes, bedrijven register etc. ze helemaal niet uit laten praten maar direct de verbinding verbreken.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je zit er niet aanvast. Ik krijg ook regelmatig dit soort telefoontjes. Ik heb aangegeven, dat ik van hun bellijst verwijderd dient te worden (recht van verzet). Ik kreeg ook een rekening, terwijl ik heel duidelijk was dat ik hiervan niet was gediend. Ik heb hun vordering afgewezen en laat hem mij maar een incassobureau sturen. Ik ga wel naar de rechter. Nee is Nee! Hij of zij of het stuurt fake facturen in de hoop dat iemand betaalt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
01 dec 2022 19:27
Je zit er niet aanvast. Ik krijg ook regelmatig dit soort telefoontjes. Ik heb aangegeven, dat ik van hun bellijst verwijderd dient te worden (recht van verzet).
Het recht van verzet is voor consumenten, niet voor bedrijven.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je vergist je:

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... e-verkopen

Mogen andere bedrijven mij bellen om iets te verkopen?
Heeft u een eenmanszaak, maatschap of VOF? Dan mogen bedrijven of organisaties u niet zomaar bellen om u iets te verkopen. Ook niet voor politieke partijen of goede doelen. Wij leggen uit wanneer ze u mogen bellen. En wat u kunt doen als u niet meer gebeld wilt worden.

Let op: Heeft u een bedrijf met rechtspersoonlijkheid? Bijvoorbeeld een bv, nv, vereniging of stichting? En belt een bedrijf of organisatie u met een zakelijk aanbod? Dan gelden de telemarketingregels niet. Ze mogen u dan bellen.

Wanneer mag een bedrijf of organisatie u bellen?
Belt een bedrijf u om u iets te verkopen, voor een goed doel of een politieke partij? Dan mag dat als u daarvoor toestemming gaf.

Daarnaast mogen bedrijven u bellen als u:

nu klant bent of
maximaal 3 jaar geleden klant bent geweest
bij uw telefoonnummer vermeldt dat ze u daarop mogen bellen voor telefonische verkoop
Goede doelen of politieke partijen mogen u ook bellen als u:

geld aan ze heeft gegeven of
vrijwilligerswerk voor ze heeft gedaan of
bij een demonstratie van ze bent geweest
Voor een marktonderzoek kunt u altijd gebeld worden. Wilt u dit niet? Ga dan naar het Moa OnderzoekfilterExternal Link. Daar kunt u zich afmelden voor marktonderzoeken.

Let op: staat uw telefoonnummer in het KvK-register? Dan betekent dit niet dat bedrijven en organisaties u mogen bellen. Dit mag alleen als u bij uw telefoonnummer vermeldt dat dit bedoeld is voor telemarketing.

U wilt niet gebeld worden
Wilt u niet meer gebeld worden in de toekomst? Zeg dit dan gelijk in het gesprek. Het bedrijf of organisatie mag u dan in de toekomst niet meer bellen. Dit noemen wij het recht van verzet.

Doe uw melding bij de ACM
Bent u gebeld zonder dat u daarvoor toestemming gaf? Of blijft een bedrijf u bellen terwijl u hebt gezegd dat u dat niet wilt? Meld het bij ons!

Geef bij uw melding de volgende informatie aan ons door:

Wanneer bent u gebeld?
Wie heeft u gebeld?
Waarover bent u gebeld?
Op welk nummer bent u gebeld?
Heeft u toestemming gegeven om gebeld te worden?
Bent u klant (geweest) van deze onderneming? Hoe lang geleden?
Is het recht van verzet aangeboden in het gesprek?
Heeft u het recht van verzet ingeroepen?
Of wij eventueel contact met u mogen opnemen voor het afnemen van een verklaring.
Zegt u ja? Dan zit u direct eraan vast!
Zegt u ja op een aanbod aan de telefoon? Dan zit u vaak direct aan een overeenkomt vast. U hebt geen wettelijke bedenktijd. Uw handtekening is ook niet nodig. Telefonische verkopers nemen meestal het deel van het gesprek op waarin u ja zegt. Zo kan het bedrijf aantonen dat u een overeenkomst bent aangegaan.

Wees daarom alert: zeg alleen ja als u het inderdaad een goed aanbod vindt. Zeg nooit ja omdat u van de opdringerige verkoper af wilt zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
01 dec 2022 22:26
Je vergist je…
Dat is nog maar de vraag. Zolang we de rechtsvorm niet kennen, weet je niet of het recht van verzet van toepassing is. Het is bedoeld voor consumenten, niet voor bedrijven. Alleen persoonlijke bedrijven kunnen een beroep doen op reflexwerking.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
01 dec 2022 22:47
Zolang we de rechtsvorm niet kennen,
Alleen om mijn zzp bedrijf te promoten

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
02 dec 2022 09:31
Moneyman schreef:
01 dec 2022 22:47
Zolang we de rechtsvorm niet kennen,
Alleen om mijn zzp bedrijf te promoten
"zzp bedrijf" is geen rechtsvorm he'. Dat kan in de praktijk van alles zijn. Van eenmanszaak tot samenwerkingsvormen tot BV.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het overgrote deel van de ZZP'er hebben de rechtsvorm eenmanszaak. Een enkeling heeft de rechtsvorm BV. Als je als ZZP'er aangeeft dat je niet gebeld wil worden, dan mag je niet gebeld worden en geld recht van verzet.

"Let op: staat uw telefoonnummer in het KvK-register? Dan betekent dit niet dat bedrijven en organisaties u mogen bellen. Dit mag alleen als u bij uw telefoonnummer vermeldt dat dit bedoeld is voor telemarketing"

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
02 dec 2022 12:00
Het overgrote deel van de ZZP'er hebben de rechtsvorm eenmanszaak. Een enkeling heeft de rechtsvorm BV.
Dat denken veel mensen, maar is al lang niet meer waar. Steeds meer ondernemers kiezen juist voor een BV vanwege de evidente voordelen. Maar goed, da's feitelijk een ander topic.
Petra1987 schreef:
02 dec 2022 12:00
Als je als ZZP'er aangeeft dat je niet gebeld wil worden, dan mag je niet gebeld worden en geld recht van verzet.
Als je het dan goed wilt doen, is het "Als je geen BV heb en aangeeft dat je niet gebeld wil worden, dan mag je niet gebeld worden en geld recht van verzet".

DeetjeB
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2021 18:41

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door DeetjeB »

Het addertje zit 'm in het woord "verlenging"; "Ik heb gezegd dat ik absoluut geen verlenging wil"

Meestal heb je in het verleden helemaal niets toegezegd of geplaatst bij dit soort bedrijven. Ze bellen dan doodleuk op met de melding "ik bel over uw vermelding in de x-gids. U heeft vorig jaar aangegeven dat u geen verlenging wilt, is dat nog steeds zo?" je antwoord dan: "inderdaad, ik wil geen verlenging". Zij vertalen dat dan naar: "bedrijf wil wel een vermelding, maar geen automatische verlenging". Zeer gemeen!! Ze zeggen er niet bij dat je nu helemaal geen vermelding hebt, ook niet dat je er nu wel een krijgt voor een belachelijk bedrag.

ik reageer altijd met "ik wil helemaal geen vermelding of iets, ik wil helemaal niets met uw gids te maken hebben!"

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Betre is nog als zo'n mafkees belt direct de verbinding te verbreken.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Harry Breda »

de dunste inkt is altijd beter dan de luidste mondelinge overeenkomst

Dit soort bedrijven is altijd een grote oplichting, want die vermelding... geen hond, die ooit die sites e.d. bezoekt, laat staan jouw bedrijf vindt.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Harry Breda schreef:
04 dec 2022 14:01
de dunste inkt is altijd beter dan de luidste mondelinge overeenkomst

Dit soort bedrijven is altijd een grote oplichting, want die vermelding... geen hond, die ooit die sites e.d. bezoekt, laat staan jouw bedrijf vindt.
Klopt. in SEO taal is de backlinkwaarde nihil en komt er niemand kijken op deze website.

LT.H
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2020 19:33

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door LT.H »

Een paar adviezen

Sluit nooit een contract alleen mondeling/over de telefoon af.
Neem het gesprek op. Meld dit ook bij de andere partij. Zo schrik je mogelijk ook malafide partijen af, die jouw antwoorden achteraf aan andere vragen plakken waardoor het lijkt alsof een akkoord is gegeven.
Zeg duidelijk, dat u geen interesse heeft in enige vorm van verlenging/contract/overeenkomst met deze partij.
Zeg duidelijk, dat als zij activiteiten voor uw bedrijf ontplooien/uitvoeren, dat dit niet is met uw instemming. Mochten zij toch activiteiten voor uw bedrijf uitvoeren, dat dit dan om niet is en dat u hier dan geen tegenprestatie voor hoeft te verlenen/niet voor betaalt/hoeft te betalen, omdat u immers geen instemming/toestemming heeft gegeven.

En vraag altijd om een adres, naam en telefoonnummer, zodat u deze gegevens aan uw advocaat kunt doorgeven, mochten er problemen ontstaan.

Het beste is nog altijd, om de verbinding te verbreken, als u over dit soort zaken door een u onbekende organisatie gebeld wordt. Dan kunt u ook niets zeggen, dat verkeerd uitgelegd kan/gaat worden.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon het laatste advies opvolgen dan hoef je ook geen tijd te verspillen aan de eerste adviezen.

Ikdenkdatikhetweet
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2023 15:25

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door Ikdenkdatikhetweet »

Ja hoor ik was erin getrapt. Echt pff. Ik dacht mijn hgeld wel even terug te krijgen maar niet dus. Heb dus het hele internet afgestruind naar hulp. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld die gelukkig betrekkelijk goedkoop was en mijn geld terug kunnen eisen. Wat een viezerikken :shock: zijn dit soort bedrijven. Ik wil er iedereen dan ook voor waarschuwen. Ik heb een handig lijstje gemaakt.

https://www.biancawalraven.nl/oplichtin ... ermelding/ over hoe je dit voorkomt (had ik dit maar eerder gelezen)
https://eersterechtshulp.nl/onderwerpen/opgelicht hier vond ik hulp van een advocaat
https://www.mkbservicedesk.nl/administr ... boze-brief eerst zelf een brief versturen

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Gedupeerd door uw-firma-online.nl

Ongelezen bericht door PGros »

Ikdenkdatikhetweet schreef:
20 mei 2023 15:33
Ja hoor ik was erin getrapt. Echt pff. Ik dacht mijn hgeld wel even terug te krijgen maar niet dus. Heb dus het hele internet afgestruind naar hulp. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld die gelukkig betrekkelijk goedkoop was en mijn geld terug kunnen eisen. Wat een viezerikken :shock: zijn dit soort bedrijven. Ik wil er iedereen dan ook voor waarschuwen. Ik heb een handig lijstje gemaakt.
Bianca is goed in SEO

Plaats reactie