LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Margriet1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2019 11:14

Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door Margriet1978 »

Ik had bij bol.com 3 tuinlampen besteld. In de aanbieding van 73 euro voor 28 euro. Toen deze lampen afgeleverd zouden worden zei de meneer van TNT dat hij er maar een voor me had want twee waren tijdens transport gesneuveld en die ging hij retour zenden. Deze heb ik dus ook geen eens thuis gehad. Ik kreeg op gegeven moment mail van bol.com dat de zending vertraagd werd. Tot ik afgelopen weekend dacht dit duurt wel erg lang. Toen zag ik tot mn verbazing dat het bedrag voor die beide lampen was gecrediteerd. Ik met bol.com chatten, heb ik gisteren uiteindelijk uitslag gekregen. Ik kan de lampen opnieuw bestellen maar dan wel voor de originele prijs. Niet voor de aanbiedingsprijs. Mag dit zomaar? Ik kan er toch niets aandoen dat zij de kampen zo slecht verpakken voor transport en ze dan stukgaan? Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 aug 2019 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door grun »

Kan Bol het prijsverschil niet declareren bij de verzekeraar van TNT? Het lijkt me niet redelijk dat TS hiervoor moet opdraaien.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door kokka »

Nee dat mag niet. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Hij is tot nu toe zijn deel van de overeenkomt niet nagekomen, namelijk het leveren van drie tuinlampen. Het simpelweg crediteren van dat deel van de aankoopsom ontslaat bol volgens mij niet van hun verplichting de lampen te leveren voor de overeengekomen prijs

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zijn het wel dezelfde lampen? Gezien het prijsverschil lijkt het op een uitverkoop. Het kan zijn dat er een aanpassing geweest is, of dat ze gewisseld zijn van leverancier. Dan zijn het niet dezelfde lampen.

ZeerPrivé
Berichten: 5420
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kun je een link geven naar het artikel dat je besteld hebt?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:
22 aug 2019 10:39
Nee dat mag niet. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Hij is tot nu toe zijn deel van de overeenkomt niet nagekomen, namelijk het leveren van drie tuinlampen. Het simpelweg crediteren van dat deel van de aankoopsom ontslaat bol volgens mij niet van hun verplichting de lampen te leveren voor de overeengekomen prijs
Dit dus. De leverancier is in gebreke. Als ze niet meer kunnen of willen leveren, zou je een dekkingskoop kunnen doen en het verschil bij bol.com terug vorderen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou me primair op het standpunt stellen dat Bol.com in verzuim is en ze sommeren om de overeenkomst na te komen. En secundair dat je een dekkingsovereenkomst sluit en daarom niet meer dan de aanbiedingsprijs hoeft te betalen.

Gesloten