LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
PieterBos
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2021 13:00

Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door PieterBos »

Ik heb een mooie Phillips TV besteld via de website van CoolBlue het betreft een TV waar volgen de website de fabrikant, Phillips in dit geval 150 euro terugstort bij het insturen voor een bepaalde datum en voorzien van aankoopnota en streepjescode van de doos.
Coolblue bied ook de mogelijkheid om een tweede kans product te bestellen, dit zijn veelal producten die teruggestuurd zijn waardoor en een beschadigde verpakking en of kleine beschadiging aanwezig is. de beschadiging staat altijd keurig vermeld vaak met foto dus het risico dat je neemt in ruil voor de korting is een duidelijke keuze. Met de kennis van dat moment heb ik vol vertrouwen de TV met beschadigde verpakking aangeschaft. deze is volgens afspraak geleverd, heb ik ontvangen en geïnstalleerd, helemaal blij mee.
vervolgen de pagina geprint om de cashback aan te vragen, en daar ging het mis ! onderaan dit formulier staat dat tweede kans producten niet in aanmerking komen voor de cashback van de leverancier, iets waar ik geen rekening mee gehouden had, immers ik koop een nieuw product, heb een aankoopnota en de streepjescode van de doos. ik heb 109 euro korting door een tweede kans product te bestellen maar loop nu de 150 euro van de fabrikant mis, vrij vertaald ik help Cool Blue van een product met beschadigde verpakking af en dat kost mij 41 euro !! namelijk het verschil tussen de cashback en korting op het tweede kans product.
ik heb dit direct bij Coolbleu gemeld eert telefonisch en later per mail. de oplossing die ze mij bieden tot drie keer toe, dus geen vergissing lijkt me is de volgende : de installeer de TV , pap hem weer in, stuur hem retour en bestel een nieuwe zodat u de cashback wel kan aanvragen. deze oplossing is frustrerend !! ik bestel bij een bedrijf dat er prat op gaat om klant vriendelijk te zijn en er alles aan doet om een glimlach bij de klant te creëren, niet dus ! deze oplossing is onnodig belastend voor mij , in de installeren terugsturen en opnieuw bestellen, voor het milieu , zonde van de extra verreden kilometers en voor Coolblue zelf, kosten maken voor niets. over mijn bezwaar dat dit nergens te lezen is , wordt ik verwezen naar een achterliggende pagina met algemene voorwaarden, iets wat ik nog nooit gelezen heb voordat ik een internetaankoop doe, meld dat dan in de bestelomgeving als je vind dat je transparant opereerd. ik ben benieuwd of er nog meer consumenten met deze kater zitten ?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U dacht dus korting op korting te kunnen krijgen en hebt vooraf de actievoorwaarden van Philips niet gelezen. Dan mag u het niet klantvriendelijk vinden wat Coolblue aanbiedt, maar meer is er niet te halen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door alfatrion »

PieterBos schreef:
28 jan 2021 13:32
ik heb dit direct bij Coolbleu gemeld eert telefonisch en later per mail. de oplossing die ze mij bieden tot drie keer toe, dus geen vergissing lijkt me is de volgende : de installeer de TV , pap hem weer in, stuur hem retour en bestel een nieuwe zodat u de cashback wel kan aanvragen. deze oplossing is frustrerend !!
Ik zou juist zeggen dat dit in principe een prima oplossing is. Dat zou alleen anders zijn als u ergens uit mocht opmaken dat u de cashback zou krijgen.

sake1987

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat let u om de boel gewoon op te sturen en cashback aan te vragen? Als de persoon die het terug heeft gestuurd er niks mee heeft gedaan, wie weet
H
Laatst gewijzigd door sake1987 op 28 jan 2021 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

PieterBos
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2021 13:00

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door PieterBos »

Beste fonsflons van coolblue ? Ik koop via een schijnbaar klantvriendelijke website rn ben duurder uit met een beschadigd product dat eil niemand daar hoeft geen zoektocht voor nodig te zijn.

Moneyman
Berichten: 30086
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent gewoon van een onjuiste aanname uitgegaan. Kan gebeuren, maar is in ieder geval niet de schuld van CB. Je kunt kiezen: het tweedekansje (wat overigens anders dan jij schrijft niet als nieuw product geldt!), of de cashback. Jij wilt van twee walletjes eten, en dat gaat helaas niet.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kan dus kiezen tussen het huidige beschadigde exemplaar en een onbeschadigd exemplaar met 41 euro korting.

Het lijkt me dus niet zo moeilijk wat wijsheid is, is het wel?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
28 jan 2021 14:53
Je bent gewoon van een onjuiste aanname uitgegaan. Kan gebeuren, maar is in ieder geval niet de schuld van CB. Je kunt kiezen: het tweedekansje (wat overigens anders dan jij schrijft niet als nieuw product geldt!), of de cashback. Jij wilt van twee walletjes eten, en dat gaat helaas niet.
Waarom zou dat niet kunnen. Dit zijn 2 aparte zaken. TS koopt een TV bij Coolblue en betaald hun netjes voor de geleverde TV. De cashback wordt betaald door Philips en niet door Coolblue. Coolblue heeft helemaal geen nadeel als TS meedoet met de cashback actie.
Het enige wat Coolblue nu heeft bereikt dat nog minder mensen een Tweede kans product aanschaffen.

Coolblue geeft aan dat een Tweede kans is uitgesloten van een cashback actie. Dan vraag ik mij af wat daarvan de reden is, aangezien de fabrikant de cashback actie betaald. In mijn ogen is de koop van een Tweede kans een koop van een product met een vorm van korting. Anders moet Coolblue dit geen Tweede kans noemen maar een gebruikt product (tweede hands klinkt natuurlijk negatiever dan tweede kans, maar bij Coolblue komt dat op hetzelfde neer) dat is dan veel eerlijker.
Volgens Coolblue kan een product met korting ook gebruik maken van een cashback actie. Dit is dan in tegenspraak met de voorwaarde dat een tweede kans product is uitgesloten van een cashback actie.

Het zou mij niet verbazen als Coolblue een Tweede kans product eerst door personeel laat kopen, de casback actie opstrijkt en vervolgens het Tweede kans product weer door verkoopt aan de klanten. Daardoor kan een volgende koper geen gebruik maken van de cashback actie omdat de code al is gebruikt.

In mijn ogen is een gang naar de geschillencommissie te overwegen zodat er een duidelijke uitspraak komt of het bij Coolblue dan gaat om een nieuw product met korting of een gebruikt product.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is wat Phillips zelf als voorwaarden communiceert.
Philips schreef:Zo doet u mee:
Koop tussen 11 januari en 31 januari 2021 een actiemodel Philips TV bij één van de deelnemende winkels.
Knip of snijd de originele streepjescode met het serienummer (zie voorbeeld) uit de doos.
Vraag de cashback aan: Klik op de knop 'Registreren' en volg de stappen. Houd bankrekeningnummer, serienummer en aankoopbon bij de hand. U kunt tot en met 7 februari 2021 registreren.
Verstuur de bevestigingse-mail samen met een kopie van het aankoopbewijs en de originele streepjescode met het serienummer uit de doos vóór 18 februari 2021.
Het adres wordt vermeld in de bevestigingse-mail.
Doe uw registratie en inzending op tijd. Na de genoemde data kan deze actie niet meer behandeld worden.
Uw inzending wordt na ontvangst van de poststukken gecontroleerd.
We streven er naar het bedrag binnen 6 weken na goedkeuring van uw inzending over te maken.
En verder op de pagina:
Philips schreef:Actievoorwaarden
• Deze actie geldt alleen voor consumenten.
• Deze actie geldt alleen voor aankopen gedaan in Nederland tijdens de actieperiode 10 januari tot en met 31 januari 2021.
• Deze actie is alleen geldig bij de erkende Philips dealer. Zie www.philips.nl/acties voor de deelnemende winkels.
• Deze actie geldt alleen op typenummers:
€ 500,-: 65OLED984/12
€ 300,-: 65OLED935/12, 65OLED805/12, 65OLED855/12, 65PUS9435/12
€ 150,-: 55OLED935/12, 55OLED855/12, 55OLED805/12, 55PUS9435/12, 48OLED935/12, 43PUS9235/12.
• Philips is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de actieproducten op het verkooppunt.
• Voor deelname aan deze actie moet het product in de actieperiode zijn gekocht, gefactureerd én uitgeleverd.
• Afhandeling van de actie vindt plaats via www.philips.nl/acties.
• Registreren kan tot en met 7 februari 2021.
• Per e-mailadres kan slechts 1x geregistreerd worden voor deze actie.
• De gevraagde documenten dienen uiterlijk 18 februari 2021 in ons bezit te zijn. Na deze datum kunnen ze niet meer behandeld worden.
• Onvolledige en/of onvoldoende gefrankeerde inzendingen worden niet geaccepteerd.
• Wij adviseren om de inzending aangetekend te versturen.
• Wij adviseren om het originele aankoopbewijs te bewaren.
• Philips behoudt zich het recht voor om deze actie te wijzigen.
Volgens mij voldoet een tweede kans product hier aan.

https://www.philips.nl/c-w/acties/tvcashback.html

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
28 jan 2021 15:38
Het zou mij niet verbazen als Coolblue een Tweede kans product eerst door personeel laat kopen, de casback actie opstrijkt en vervolgens het Tweede kans product weer door verkoopt aan de klanten. Daardoor kan een volgende koper geen gebruik maken van de cashback actie omdat de code al is gebruikt.
Om gebruik te maken van de cashback moeten bepaalde stickers van de doos afgehaald worden en opgestuurd worden. Zodra je dus een doos krijgt zonder die stickers kan je er niets mee.
En waarom zou een medewerker van CB een dergelijke constructie doen? Iedereen zou dat kunnen doen.

Een tweedekansje is een artikel die verkocht is geweest en, om wat voor reden dan ook, is herroepen. Niet iedereen gaat netjes om met een product waardoor niet alles meer als nieuw te verkopen is. Een krasje op het artikel of simpelweg een kapotte doos kan niet meer als nieuw verkocht worden en gaat als tweedekansje weg. Vreemd van u om te denken dat kantoorpersoneel akties van leveranciers in de gaten gaat houden om zelf de voorraad op te kopen om deze daarna weer terug te sturen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik zie in de actievoorwaarden op de Philips site nergens iets staan over tweede kans producten. Lijkt me dat die uitsluiting in de actievoorwaarden had moeten staan en niet op een formulier welke je pas na aankoop te zien krijgt.
Gewoon de cashback claimen bij Philips.
Waar leest u dat een tweede kans product niet in aanmerking komt, in de bevestigingsmail van Philips die u kreeg na het registreren van de tv?
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 28 jan 2021 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
28 jan 2021 15:53
Ik_weet_niet_alles schreef:
28 jan 2021 15:38
Het zou mij niet verbazen als Coolblue een Tweede kans product eerst door personeel laat kopen, de casback actie opstrijkt en vervolgens het Tweede kans product weer door verkoopt aan de klanten. Daardoor kan een volgende koper geen gebruik maken van de cashback actie omdat de code al is gebruikt.
Om gebruik te maken van de cashback moeten bepaalde stickers van de doos afgehaald worden en opgestuurd worden. Zodra je dus een doos krijgt zonder die stickers kan je er niets mee.
En waarom zou een medewerker van CB een dergelijke constructie doen? Iedereen zou dat kunnen doen.

Een tweedekansje is een artikel die verkocht is geweest en, om wat voor reden dan ook, is herroepen. Niet iedereen gaat netjes om met een product waardoor niet alles meer als nieuw te verkopen is. Een krasje op het artikel of simpelweg een kapotte doos kan niet meer als nieuw verkocht worden en gaat als tweedekansje weg. Vreemd van u om te denken dat kantoorpersoneel akties van leveranciers in de gaten gaat houden om zelf de voorraad op te kopen om deze daarna weer terug te sturen.
Ik ga er niet vanuit dat kantoorpersoneel dat zomaar doet maar dat dit beleid kan zijn van Coolblue. Ik zou bij de beste wil van de wereld geen reden kunnen verzinnen waarom een tweede kans niet mee zou kunnen doen aan een cashback actie.
Coolblue komt mij de laatste tijd iets teveel negatief in het nieuws (ook op dit forum) waardoor mijn vertrouwen in een "eerlijke" Coolblue behoorlijk is afgenomen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door geengast »

In de voorwaarden: Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. (binnen 30 dagen)

Dat is dus niet een beschadigde verpakking, dat is een tweedehands product.

lordi
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door lordi »

PieterBos schreef:
28 jan 2021 14:51
Beste fonsflons van coolblue ? Ik koop via een schijnbaar klantvriendelijke website rn ben duurder uit met een beschadigd product dat eil niemand daar hoeft geen zoektocht voor nodig te zijn.
Hoezo een zoektocht? Op letterlijk elke pagina met een Tweedekans product staat naast de specificaties een groot blauw vlak met de volgende tekst:
Over Tweedekans
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product is door ons gecontroleerd en verkeert nog altijd in goede staat. Kunnen we jou blij maken met dit Tweedekans-product? Dan profiteer je van een leuke korting.Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten

en daaronder een link naar alle informatie over Tweedekans-producten....hoe duidelijk wil je het hebben?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom zou Coolblue bij de verkoop voorwaarden kunnen stellen over wat Philips wel en niet zo mogen doen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door sylvesterb »

geengast schreef:
28 jan 2021 16:23
In de voorwaarden: Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. (binnen 30 dagen)

Dat is dus niet een beschadigde verpakking, dat is een tweedehands product.
Toen mijn droger werd geleverd liet de chauffeur van Coolblue hem perongeluk vallen. We krijgen korting aangeboden, maar wij wilde gewoon een onbeschadigd product. De volgende dag kwam een nieuwe droger, gezien de droger nooit is gebruikt is het geen tweedehands product maar gewoon een tweede kansje geworden. Zo zwart wit dat het altijd een tweedehands product is het dus niet.

Voor TS je koopt bij Coolblue een TV en daarop kom je niet in aanmerking voor de actie, hierover is Coolblue duidelijk en transparant. Waarom zou CB moeten opdraaien voor een actie van de fabrikant?

Al zou ik gezien Philips deelname niet uitsluit het gewoon indienen, vermoedelijk beschermt Coolblue enkel de situatie waarbij iemand de barcode al heeft geclaimd. Of je doet wat Coolblue adviseerde en je stuurt de TV terug binnen de wettelijke bedenktijd.

lordi
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door lordi »

Een mogelijkheid is dat Coolblue zich indekt dat er niet meer aan de cash-backvoorwaarden kan worden voldaan (zoals een streepjescode uit een verpakking knippen omdat dit al door de eerste eigenaar is gedaan) en dat klanten dan gaan klagen (zoals TS). Daarom zetten ze het duidelijk op de pagina van het product en in het cash-backformulier.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Saf12 »

Er kan sprake zijn van dwaling. Ik ga ervan uit dat CB geadverteerd heeft met deze cashbackactie. CB heeft onder deze omstandigheden een mededelingsplicht met betrekking tot het mededelen dat de cashbackactie niet geldt voor tweedekansproducten. Deze mededelingsplicht kan in casu geschonden zijn.

Daarnaast kan er sprake zijn van misleiding in de zin van de Wet oneerlijke handelspraktijken.

Het volgende wordt op de website van CB nadrukkelijk vermeld op de pagina van een tweedekansproduct (dus niet verstopt in de voorwaarden).
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product is door ons gecontroleerd en verkeert nog altijd in goede staat. Kunnen we jou blij maken met dit Tweedekans-product? Dan profiteer je van een leuke korting.
Cashback-acties en promoties met gratis accessoires zijn helaas niet geldig op Tweedekans-producten.

Van dwaling of misleiding is derhalve geen sprake.
Laatst gewijzigd door Saf12 op 28 jan 2021 17:33, 4 keer totaal gewijzigd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sylvesterb schreef:
28 jan 2021 17:09
geengast schreef:
28 jan 2021 16:23
In de voorwaarden: Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. (binnen 30 dagen)

Dat is dus niet een beschadigde verpakking, dat is een tweedehands product.
Toen mijn droger werd geleverd liet de chauffeur van Coolblue hem perongeluk vallen. We krijgen korting aangeboden, maar wij wilde gewoon een onbeschadigd product. De volgende dag kwam een nieuwe droger, gezien de droger nooit is gebruikt is het geen tweedehands product maar gewoon een tweede kansje geworden. Zo zwart wit dat het altijd een tweedehands product is het dus niet.

Voor TS je koopt bij Coolblue een TV en daarop kom je niet in aanmerking voor de actie, hierover is Coolblue duidelijk en transparant. Waarom zou CB moeten opdraaien voor een actie van de fabrikant?

Al zou ik gezien Philips deelname niet uitsluit het gewoon indienen, vermoedelijk beschermt Coolblue enkel de situatie waarbij iemand de barcode al heeft geclaimd. Of je doet wat Coolblue adviseerde en je stuurt de TV terug binnen de wettelijke bedenktijd.
Waarom zou CB moeten opdraaien voor een actie van de fabrikant? Dat staat niet op de website van Coolblue. Voor vragen over de cashback actie verwijst Coolblue de klanten naar de fabrikant. De fabrikant doet de uitbetaling van de cashback actie, niet Coolblue.
Coolblue hoeft nergens voor op te draaien en legt het probleem bij de klant neer, deze mag daar voor opdraaien.
Ik niet weten waarom een tweede kans (lees liever tweedehands) product uitgesloten is van de cashback actie. Ik kan nergens achterhalen dat een fabrikant een tweede kans product uitsluit van een cashback actie. De enige reden die ik hierbij kan verzinnen dat de casback door iemand anders is aangevraagd.
Ik kan de opstelling van Coolblue totaal niet begrijpen. Zij maken extra kosten (transportkosten) en administratieve handelingen (terugbetalen van gelden) voor een verkocht product omdat zij klanten niet de voordelen van een cashback actie gunnen. Daarbij loopt Coolblue ook nog eens het risico om een tweede hands product niet te kunnen verkopen (zal dan wel verkocht worden aan het personeel).
Tot zover het sprookje van Coolblue van alles voor een glimlach.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen recht op cashback fabrikant bij aankoop tweede kans Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
28 jan 2021 17:20
Ik niet weten waarom een tweede kans (lees liever tweedehands) product uitgesloten is van de cashback actie. Ik kan nergens achterhalen dat een fabrikant een tweede kans product uitsluit van een cashback actie. De enige reden die ik hierbij kan verzinnen dat de casback door iemand anders is aangevraagd.
Bij een eerder soortgelijke topic van Samsung bleek dat zij het wel duidelijk in de voorwaarden hadden staan. De reden waarom een tweedekansje uitgesloten wordt is vanwege de prijs. Je krijgt korting op korting en dat is niet eerlijk tegenover mensen die wel de normale verkoopprijs moeten betalen. Prijzen liggen bij de officiële verkooppunten ook redelijk vast. Elke aktie gaat altijd in overleg met de fabrikant/importeur. Zodra een officiële verkoper gaat stunten of zijn eigen akties maakt kan hij de mogelijkheid verliezen om dat merk te mogen verkopen.
Dus een cashback aktie gaat altijd vanuit de normale verkoopprijs en nooit op aktieprijzen.

Gesloten